Szerintem az se rossz, én inkább a formára gondoltam. Egyszerűen én még Tauruson (1016/1116/1216/182/183/ES64U2/470-en) nem láttam elrontott festési vagy matricázási séma variánst vagy színt, szó szerint szinte minden jól állt rajtuk. A Siemens ezzel a típussal valószínűleg olyat gurított anno az ezredfordulón - minden értelemben - amihez fogható nem nagyon van/lesz.
Tekintve, hogy egy nemzetközileg is jegyzett külföldi (francia) tulajdonú cégről van szó, remélhetőleg joggal lehet feltételezni, hogy az éppen aktuális nyílt piaci szerződések szerint köttettek meg. Ez nem egy kínai/akármilyen fejlődő világbeli noname vállalat által, és egy külön erre a célra létrehozott kamucég "közvetítésével" megkötött üzlet volt (mint az általad említett "lélegeztetőgépeknél") amennyire tudom, szóval itt most szerintem kivételesen felesleges belelátni ebbe ilyen dolgokat. Csak egyszerűen a szükséghelyzet szülte, de attól még feltételezhetően piaci árakon, hiszen ha nem így lenne, az már valószínűleg feltűnt volna a lízingpiac szereplőinek is. (Ne feledjük, a lízingcégek között nagyon erős verseny van, így egy-egy nem szokványos üzlet vagy szerződés jó eséllyel azonnal fényre derülne legkésőbb általuk.)
Én személy szerint mindössze annyit tudok a szerződés részleteiről, hogy 10 év elteltével vételi opció van benne, ami egy logikus lépés mind a bérbeadó, mind a bérbevevő részéről, hiszen hosszútávú lízingszerződésről van szó.
Azért én nagyon ritkán és régen dicsértem már a startot, de azt el kell ismerni, hogy
1, ezek a gépek nagyon jó vételek (vagyis egyelőre lízingek) lehetnek hosszú távon; végre egy értelmes és logikus döntés a részükről, még ha már csak az utolsó utáni szükséghelyzetből fakadó kényszer is vette rá a döntéshozókat;
2, ez az újfajta matrica séma rendesen jól néz ki rajtuk, a Taurus még mindig a No.1 gép formatervezés szempontjából (is)!
Ha olvasol,feltűnik,hogy a konkrét esetről nem írtam semmit!Nem véletlenül.
"Ráadásul az egy kapcsoló ami mindig kell,"
Mo-n,nem rég van megkövetelve és előfordulhat,hogy a delikvens soha nem használta a rendszert,majd több év után rákerül(t).( + Mo-n nem magától értetődő a zöld hurok megfelelő működése.)
"Ha én nem tudom, akkor mindig van olyan elérhető ember aki tudja."
Az egy Mo-n kívüli hely lehet.
"Aki ennyit sem tud, azt meg el kellene tiltani a jármű használatától, amíg meg nem kapja a szükséges típusismeretet..."
Nehéz kimagyarázni a kimagyarázhatatlant. A probléma megoldását nyújtó kapcsoló nagyon jól látható helyen van, minden variánsnál, szoftverfüggetlenül. Ráadásul az egy kapcsoló ami mindig kell, szóval azt sem lehet mondani, hogy valami olyan dolog amit az ember elfelejt, mert valami szekrény rejti eldugva.
Azon kívül meg ha valamit nem tudok, akkor megkérdezem. Ha én nem tudom, akkor mindig van olyan elérhető ember aki tudja... Ha semmi sem megy, akkor csinálok egy újraindítást, az csak 10 perc. És ez esetben minden kapcsolót alap állásba teszek, ami jelen esetben szintén megoldotta volna a problémát...
Aki ennyit sem tud, azt meg el kellene tiltani a jármű használatától, amíg meg nem kapja a szükséges típusismeretet...
Az EVM követeli 40 km/h felett a légfék használatát akkor is, ha a vonat tudna megfelelő sebességre lassulni vagy megállni a következő jelző előtt visszatápláló fékezéssel.
Ennél a típusnál pont nem szempont. Nem elrejtve vannak a funkciók display almenükben, hanem fizikai kapcsolók vannak, meg egy olyan diagnosztikai kijelző ami valóban ír ki hasznos tanácsokat.
Látatlanban a megállások száma teljesen mindegy, mindig kell hogy legyen jó 10-20% visszatáplálás. Még tehervonatnál is. Hisz olyan nincs hogy nincs domborzat, vagy ne legyenek pontok ahol csökkenteni kell a sebességet.
A fogyasztási adatok összehasonlításhoz két kiragadott nap nagyon kevés. Sok egyforma vonat, több napon át begyűjtött adataival lehet valamit kezdeni. Már két mozdonyvezető között is lehet simán lehet 10% különbség, ha mindent majdnem ugyan úgy csinálnak. Egy késés miatt agresszív vezetési stílus meg akár 50-70% fogyasztásvövekedéssel is járhat. Ugyan azon vonat, ugyan azon szakasz és mozdonyvezető esetén.
Látatlanban azt írtam volna, hogy nem lehet jelentős eltérés a fogyasztási adatok között ugyan arra a vonatra vonatkozólag, hisz IC, tehát kevés helyen áll meg. R-Go kevesebb alkalma van a visszatáplálásra.
Azonban belenéztem a varázsgömbbe, és azt dobta ki, hogy a 10.09-i 560 az 44%-al fogyasztott többet a 10.02-i 560-nál (V63-050). Természetesen ugyan annyi kocsit húzott mindkettő mozdony, és az "esemény" miatt csak Su - KöKi között vizsgáltam mindkettőt.