Keresés

Részletes keresés

akóR Creative Commons License 2023.08.15 0 0 82698

A Csörgők első eresztésében -, nem biztos, de valahol 45 -- 50 környékéig Osztrák hajtóművel jöttek ki.
Későbbiek azt hiszem magyar gyártású.

  Konkrétan : - 

A 2126 -ban az eredeti hajtóművel nyomott a turbó 14.-ben 1.7 bar körül, tépte is a 7 bhv-t mint Floky...
   Irányváltó csapágy hiba miatti csere után ugyanaz a motor, ugyanazon a fordulatán 1.3 -- 1.4 - et nyomott ugyanaz a turbó, s a gyorsításkor árnyéka volt a " régi énjének ". 
   Konkrétan :
Ócsáról a páros vonat indulóban az útátjáróra elérte az 58 Km/ó-t -, ott váltott " Menet " - be -, , a cseredarabbal meg a szúk ötvenet.

Előzmény: honiipar (82697)
honiipar Creative Commons License 2023.08.15 0 0 82697

Bár ez csak spekuláci6 részemről,lehet hogy egy Voith vagy

Renk váltó javitana a helyzetükön,a megbizhatóságot illetően

is.

De ha csak tessék-lássék van karbantartva a flotta (+ a konstrukciós hibák,ha vannak) nem csoda hogy megfekszenek,kigyulladnak.

Előzmény: r1232 (82696)
r1232 Creative Commons License 2023.08.15 0 1 82696

Igen változtattak az áttételen. Szvsz emiatt picit jobb is lett a gyorsulása a gépnek.

Előzmény: tom sawyer (82694)
r1232 Creative Commons License 2023.08.15 0 1 82695

Bőven van tartaléka a CAT motornak, még fűtéssel sincs 90%-nál jobban terhelve.

Előzmény: honiipar (82693)
tom sawyer Creative Commons License 2023.08.15 0 0 82694

Motor élettartam szempontjából az nem biztos, hogy rossz. Az más kérdés, hogy sikerült illeszteni ,de a hajtóműhöz. A behajtó tengelyhez tartozó fogaskerekek áttételét módosítani kellett úgy tudom.

Előzmény: honiipar (82693)
honiipar Creative Commons License 2023.08.15 0 0 82693

Nagyjábol ugyanarról beszélünk.

Az eleve rossz hatásfokú,karbantartási anomáliák további lóerőket veszendőbe küldő hidraulikus hajtóműről ....

Nem tudom igaz-e, de a CAT motor állitolag nem is tudja névleges teljesitményét leadni a csirke hajtómű miatt.

Előzmény: tom sawyer (82692)
tom sawyer Creative Commons License 2023.08.15 0 0 82692

A motor teljesítmény 1320 kW (1800 LE), a hajtómű bemenő teljesítménye 1044 kW. Nem vágom mennyi a hajtómű legjobb hatásfoka, de szerintem ott is elmegy veszteségként kb. 150 kW, de ennek utána kéne nézni. Ha a motor eleve nem tudja leadni a névleges teljesítményét a lentebb részletezett okok miatt cseszheted, mert nem lesz gyorsulás. 

 

Az ,hogy mi vezetett idáig nem részletezem...

 

Előzmény: honiipar (82683)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.08.14 0 0 82691

A görög vasúttársaság neve OSE (Organiszmosz Szidirodrómon Ellenikosz).

Előzmény: Atis57 (82689)
RhB Creative Commons License 2023.08.14 0 0 82690

A második képet nem ismertem, az első Asopos 1986.06.22.

Előzmény: Atis57 (82689)
Atis57 Creative Commons License 2023.08.12 -1 6 82689

Sziasztok!

A Hellenic Railways  Ganz Mávag  DHM 7 mozdonya......jó régen.

 

 

akóR Creative Commons License 2023.08.12 0 3 82688

Na jaaa..., abban a hagyományos regulátoros adagoló rudazatban van vagy öt / ?? / spec kis csapágy, azután ha elkezd lógni egy..., kettő, a regulátor már kiakad, az adagolónál meg felén a töltés .
  Ebből visz el télen a fűtés, nyáron meg a ventillátor áramigénye. 
Amikor még volt szerszám -, meg beo gép -, a jobb egyes hengernél benyúlva tudtunk állítani a rudazaton..., egy ideig, azután már csak a csapágysor csere segített.

Előzmény: V63-017 (82686)
honiipar Creative Commons License 2023.08.11 0 0 82687

Köszi a válaszokat!

Több csőrikét lattam szenvedni,az utolsó egy

CAT- motoros volt.

Nagyon szépen vette a fordulatot,nem füstölt mint egy

pilsztik,menni meg nem akart.

Nagyon gaz lehet az a hajtómű.....vagy csak keveset bir.

V63-017 Creative Commons License 2023.08.11 0 1 82686

Nem mindegy milyen állapotban van a hajtómű, milyen állapotban a motor, a turbó, nem-e kopott ki annyira a töltésállító rudazat, hogy a hajtómű feltöltésekor megül a motorfordulat és nehezen akar kipörögni.

Előzmény: honiipar (82683)
cseuztompi Creative Commons License 2023.08.10 0 3 82685

A dízelmotor erőleadása/illeszkedése hidraulikus hajtóművön keresztül harmadfokú görbével leírható. Villamos hajtás/hajtómű esetén ez másodfokú görbével leírható. Nyilván ez végletekig egyszerűsítés, de a jelenséget magyarázza, hogy miért tűnik úgy, hogy elinduláskor a dízel villamos mozdony fürgébbnek, mint a dízel hidraulikus. Ugyanaz a dízelmotor hidraulikus hajtómű esetén ugyanakkora gyorsulást nagyobb terheléssel produkál álló helyzetből való indulásnál, mint a villamos előátvitelű. Persze jó lenne almát az almával, tehát ugyanazt a dízelmotort vizsgálni a két típusú hajtásokkal. 

 

Olvasnivaló:

https://www.vrht.bme.hu/vasut/targyak/jegyzet/Jarmudin-Hajt-1.pdf

https://www.vrht.bme.hu/vasut/targyak/jegyzet/Jarmudin-Hajt-2.pdf

https://www.vrht.bme.hu/vasut/targyak/jegyzet/ALTJARMUGEPT-2012.pdf

https://www.vrht.bme.hu/vasut/targyak/jegyzet/Dizelmotorok-jegyzet-6.pdf

Előzmény: honiipar (82683)
tumikas Creative Commons License 2023.08.10 -1 0 82684

Ridegtartás és a következményei.

Előzmény: honiipar (82683)
honiipar Creative Commons License 2023.08.10 0 0 82683

Egy szaki felhomályosithatna hogy miért ilyen gyengusz ez

 a mozdony...

Harom "kőnehéz" bhv-val alig bir kijárni a kökiről.

Tudom hogy hidraulikus,de már az is sokat mond hogy a púpos

190 kN vonóerőt fejt ki,ez meg 200 kN.

A púpos 1000 (poni)lóerős ( új korában,papiron) ez 1800 (kehes)

lóerős.

Jó, a púpos villanyos.

De akkor is érthetetlen számomra.

Különösen a gyorsulása kriminalis.

A keletiben egy bobo 4-8 komolyabb kocsit sokkal gyorsabban

kihúzgál.

 

KVZOLI Creative Commons License 2023.08.03 -1 1 82682

Bocsi, nem 4 hanem már 6 éve.,hogy Vépen leégett a futópróbáján.Szerintem mát nem láthatjuk vonatok élén.

Előzmény: KVZOLI (82681)
KVZOLI Creative Commons License 2023.08.03 -1 0 82681

Az már 2017-ben égett,4 éve.

Előzmény: Gordon Zsigmond (82680)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.08.03 -2 0 82680

A mai nap folyamán 418.315 is kigyulladt, és részben kiégett.

cseuztompi Creative Commons License 2023.08.03 0 1 82679

Rögzít ezt-azt, de azért messze nem olyan felhasználóbarát a naplózás és kiolvasás - persze a gyűjtött adatok köre sem teljes - mint mondjuk egy "lakossági" jármű OBDII csatlakozóján  keresztül kiolvasható, rögzített események.

 

Sajnos ezért komoly tényfeltárás lenne szükséges mind a reszortos, mind egy MFB technikus közreműködésével, ha a hiba feltárását MFB-felől szeretnék kezdeni. Erre jellemzően nincs idő, akarat, lehetőség. (Tetszőleges sorrendben!)

Előzmény: béla692 (82677)
r1232 Creative Commons License 2023.08.02 0 0 82678

Állítólag javítható, nem akkora a kár.

Előzmény: Jedi24 (82674)
béla692 Creative Commons License 2023.08.02 0 0 82677

Az MFB nem rögzíti az állapotokat ?     Pl. amikor épp "kinyírja" valaki a gépet.

 

Előzmény: misi967 (82675)
RhB Creative Commons License 2023.07.31 0 1 82676

A kigyulladt 418.130 oltása

 

https://www.youtube.com/watch?v=4lIo7itjLZA

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (82669)
misi967 Creative Commons License 2023.07.30 0 8 82675

...olajsár, temérdek nyárfa "szösz", üa cső törés, kifújó kipu ,esetleg elektromos zárlat..kb ezek szoktak lenni.

Szinte mind visszavezethető a karbantartás hiányára vagy a nem megfelelő javításra,vagy a javítás "hozzáállásra".Nem kell egyetérteni,lehet minuszolni,de ettől még így van.

Persze ha már mundér védem is... nincs megfizetve egy műhelyes(sem..úgy néz ki hogy az a kicsi +lóvé sem lesz mint eddig),lehet egy tetves gőzborotva sincs ami működik, nincs alkatrész,leszar mindenki mindent... persze a gépeknek sincs ám gazdájuk,sztm van aki azért is kinyírja hogy másnap ne kelljen arra visszaülni, és akkor jön hozzá hogy 50-60 technikáról beszélünk. Persze ez egy fikció valahol a balkánról...

Jedi24 Creative Commons License 2023.07.30 0 0 82674

Olajsár

Előzmény: béla692 (82673)
béla692 Creative Commons License 2023.07.29 0 0 82673

Lehet tudni mitől gyulladt ki ?

 

Előzmény: Jedi24 (82670)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.07.28 0 2 82672

Lassan nem áthelyezni fogják a 142-t, hanem járműhiány miatt "ideiglenesen szüneteltetni", örülhetnek a polgármesterek...

Előzmény: 431 290 (82671)
431 290 Creative Commons License 2023.07.28 0 0 82671

418 154 is megadta magát ma reggel Ócsán, ugyanazzal a szerelvénnyel (80-05 105), mint amivel 130 kigyulladt...

Jedi24 Creative Commons License 2023.07.26 0 3 82670

Volt hozzá szerencsém RID oktatásra tartva.Pontosan a BGOK előtt füstölt el szegény,gázolaj tartály majdnem pukkant és nem mellesleg Kőbánya-kispest - Kőbánya alsó között volt.

Előzmény: Gordon Zsigmond (82669)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.07.26 0 0 82669

418.130 ma reggel kigyulladt Kőbánya-Kispest és Zugló között.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!