A gyertyából van Ford gyertya. Nézz át a 6-os topikba szerintem segtenek. Az alkatrészguru sajnos már nincs köztünk, de szerintem találsz infót.
Az NGK-ból egy időben sok volt a hamis darab...
Az olaj viszkozitása pedig nem sűrűséget hanem nehezebb folyást (nagyobb belső súrlódást) jelent. Az olajok nagy része ún. 10-es alapolaj adalékolva, így inkább az adalékok és a nyírásstabilitás a különbség.
A Dexelia-val nem nyúlsz mellé, és olyan dolgok a fontosak, hogy a gyűrűk tisztán maradnak e, vagy nem...
Köszi a választ.
Megtaláltam a német nyelvű könyvében az ajánlott olajat 5w30 az elsődleges, de ír 10w40 is. A szerelő is a 10W40 et ajánlotta szerinte sok a kilométer a vékonyabbhoz. Én a 5w30 at választom, majd nézegetem, hogy nem csipeget e.
A folytó szelepet Ő is mondta. Gyertya csere is lesz. Mondjuk annak elég irreális az ára.
kicsit elült a fórum, de sebaj. Pár infó, ha még nem késő :)
"Olajcserén szeretnék, a magyar szervizkönyv szerint az utóbbi két alkalommal 10W40 olajat töltöttek bele (marka nincs jelolve) jó ez, vagy más kellene bele? Itt olvastam a 1.8 benzinnel 5W30 -at."
5W-30-as kell. A gyári olaj a dízel esetében Total, nézz utána az API besorolásnak, az a fontosabb. Én cserét javaslok...
"Mire szolgál a DSC OFF gomb?"
Kipörgésgátló. ez maradjon bekapcsolva :)
"Hideg indításnál rövid időre megemeli az allapjáratot, majd beáll 1100 körülre, aztán ahogy melegszik 800-900 -körül."
Ez szerintem rendben van, sok injektoros autó ilyen kb 2000 óta.
"Viszont menet után melegen, ha megállok 500-600 körülire esik."
Ez már komolyabb... lehet, hogy csak koszos a fojtószelep, de rendesen át kéne nézni. A Mazda6 fórumban nagyobb az élet, kérdezz rá ott is.
Üdvözlök mindenkit.
Napokban lettem gazdája egy 2.0 benzin autónak. Lenne néhány kérdésem:
Olajcserén szeretnék, a magyar szervizkönyv szerint az utóbbi két alkalommal 10W40 olajat töltöttek bele (marka nincs jelolve) jó ez, vagy más kellene bele? Itt olvastam a 1.8 benzinnel 5W30 -at.
Mire szolgál a DSC OFF gomb?
Hideg indításnál rövid időre megemeli az allapjáratot, majd beáll 1100 körülre, aztán ahogy melegszik 800-900 -körül. Viszont menet után melegen, ha megállok 500-600 körülire esik. Valamint néha nehezen indul. Köszönöm előre is a válaszokat.
Későbbiekben, ha már lessz tapasztalat szívessen megosztom.
Jelentem a helyzet megoldódott, a bal oldali első stabpálcától jött a hang. Nem lógott a helyén, hiába próbáltam mozgatni, és a hangot maga a stabilizátor vitte a tűzfalra, így pont olyan hangja volt mintha a kormánymű kopogna. Álló helyzetben kormány rángatáskor is jelentkezett.
A kocsit felemelve, a stabpálcákat lekötve (ezzel tehermentesítve azokat) rögtön érezhető volt hogy az a gond, könnyen járt, de még nem lógott nagyon.
Mindenesetre jól félrevezetett a mocsok. Most csend van...
Na körbenéztem felemelve, megfeszegettem mindent. Minden áll mint katiban a gyerök, viszont úgy néz ki a bal oldali axiális csukló a kormányműnél lesz a ludas. Kíváncsi leszek csere után csendes lesz-e.
A kormánymű ritka hülyén van kitalálva, mivel hátrébb van lényegesen mint a futómű, ferdén mennek rá a karok az axiális csuklóra. Az pedig így csak hátrafelé feszegeti, szerintem azért bír álló helyzetben kottyanni.
A stabilizátor szilentek simán csinálhatnak ilyet. Ha cserélsz, akkor a belső szilenteknél a Febi-t kerüld el, mert nyikorog, de nagyon.
Az első/belső szilentek valamikor 120.000 körül voltak cserélve először, a külső stab pálcák kb 200.000-körül, és olyan 220.000-nál raktam be a második szett belsőt... Na az lett a Febi... most egy szekér csöndesebb a földesúton nyikorogva... de piszkosul lusta vagyok alámenni megint...
A hátsók is szeretnek kopogni, azokat is nemrég cseréltem...
Ezek párezer forintos tételek, ha tudsz gyárit venni, akkor az kell...
A kormánymű kopogásom azóta is olyan... csak állóhelyben, aknán hallom, az autóban menet közben nem...
"- valami koppan a kormányműnél... na erre kíváncsi leszek, tavaszig várhat, mert csak hangja van, érezhető holtjáték nincs"
mi lett a vége a dolognak?
Az enyém is kopog egy kicsit 50ekm-es kora óta, de csak ha rángattad a kormányt végállás körül.
Most, így kicsivel 100ekm felett már kopog valami onnan ha kátyúba megyünk.
Aláfeküdtem, rángattuk, semmi sem lóg (minden gyári), az axiálcsukló sem, a kormánymű szárai sem, de valahonnan onnan jön a zaj. Semmi lógás nem érződik semmin, vezetés közben sem, csak ez a kopogás.
Majd megemelem ha lesz lehetőségem, de addig is idegesít a dolog, mi a fene lehet ez?
Ez egy 2.5 benzines, de sima hidraulikus kormányműve van. Csak a szivattyú a doblemeznél az elektromos.
Az autógyártót az érdekli, hogy a garanciávallefedett évek és futásteljesítmény alatt, nagy gond ne legyen, ha tovább használja az első vevő, és márkaszervizbe hordja, akkor majd foglalkoznak a többi nyűggel... esetleg... Aki használtként veszi, az vessen magára. A flottakezelő is csak pár évig futtaja a kocsikat, aztán csere...
Senkinek nem érdeke túl tartós dolgot gyártani. A Skoda Octaviák a cinkelt bódéval törésmentesen, még húsz évesen is kiröhögik a rozsdát... de ott a valódi vásárlói kör a flottakezelő, nem a magánvásárló.
A rozsdásodás esetében meg a garancia egy idő után, csak jól hangzó kamu. Évente viszed átvizsgálni. Átrohadt? ... nem... Szóltak, hogy barnásodik?.... igen... nos két év múlva panaszkodhatsz, hogy hé...ez átrohadt... El fognak hajtani, mert te tudtál róla, és nem tettél semmit... Lehet pereskedni 100.000 huf-ért... (a szétrohadt bódé nem ez a kategória, az már régen nem látott márkaszervizt belülről...)
Érdekes kérdés ez a korrózió dolga. Szerintem ez pusztán gyártói döntés függvénye, hogy milyen szintű védelmet alkalmaz. De ha a német és osztrák útkezelők ilyen agresszív sózó anyagot használnak, vajon miért nem reagál rá a gyártó ellenállóbb technológiával? Hiszen egy 7-8 évesen rozsdásodó autó már presztizsveszteséget jelenthet az új autó vásárlását érintő döntésekben is. És az osztrák vagy főleg német piac nem lehet jelentéktelen tényező senkinek. Vajon ha a Suzuki magyarországi viszonyok között 15-17 évet kibír átlagos használat mellett is, akkor a Mazda milyen érvek alapján dönthet arról, hogy szerintük elégséges az alacsonyabb szintű védelem is?
Vagy lehet, hogy ma már a többi márka is hasonlóan rohad, csak én vagyok lemaradva?
Eddig minden járművemet rendesen karbantartottam, minden kiadást vezettem (spritmonitoron), fényképeztem. Eladáskor messze a piaci ár felett vitték el őket, keresik a magyar, ismert előéletű autókat. Mondjuk a vevő is jobban jár vele hosszú távon.
Úgy tűnik év végéig marad, a CX30 megjelenéséig. Ha kell a fiamnak az 5-ös, akkor még a tél beállta előtt le akarom kezeltetni és akkor gondolom még 6-8 év. És remélem kell neki, mert ilyet eladni nem szabad. Senki nem fizet meg egy 11 éves "új" autót. :)
Ha meg akarod tartani sokáig (vagy sokat akarsz majd érte kapni) akkor csináltass rá egy dinitrol alváz és üregvédelmet (előtte sok fényképet csinálni az eredeti állapotról) és örök élet lesz.
Mazda5 tulaj vagyok 2008 óta.1,8 benzin. Nullásan vettem, és most 128.000 km-nél tartunk. Mindennapos kisvárosi használatban van, és nyilván alkalmilag országútin. Mostanában jutott a fülembe ez a rohadó Mazda dolog. Gyorsan rá is szűrtem a rozsda szóra itt a a topicban és kicsit meg is ijedtem. Úristen, 11 éves a kocsim, korrodáltnak kell lennie. Olyannyira "izgalomba jöttem", hogy az előbb alá is másztam egy lámpával. Jelentem, NINCS rozsda a karosszérián! Sehol. Félrehajtogattam a kerékjárati dobban lévő szövetbetétet is, hátha a sárvédő peremek belső oldalán majd találok valamint, de nem. Hibátlan hálistennek. A futómű elemeken már itt ott látszik felületi rozsda, de az sem vészes. És úgy tudom, hogy ott olyan vastag az anyag, hogy az még évtizedek...
Szóval a lényeg, nem törvényszerű, hogy korrodált legyen egy 11 éves Mazda5!
Ahogy mondtam megy télen is naponta az autó, de az itthoni viszonyok mellett évi 1-2 sós-latyakos napnál nincs több. A gondozás abból áll, hogy telente is lemosom 2-3 alkalommal a kézi mosóval és ilyenkor jobban beforgatom a mosópisztolyt a kerékjárati dobokba, meg ezen felül az éves szervizek alkalmával rákérdezek, hogy "Nem volt rozsda az alján?".
És ha már így bele fogtam az írásba, megosztom az eddigi ráfordításaimat, hátha valakinek hasznos lesz. Szóval az éves szervizek díján felül az alábbiak plusz ráfordítások merültek fel a 128 e. km és 11 év alatt.
62.000 km - jobb hátsó lengéscsillapító csere
73.000 km - a gyári gumiszett cseréje
9 éves korában - akkumulátor csere
120.000 km - bal hátsó lengéscsillapító csere
127.000 km - kormány összekötő gombfejek, első fékbetétek!!
128.000 km - vezetői ülés ülőlapjának külső peremében szivacs felújítás. (A kárpitnak semmi baja.)
Én 9 évig használtam. Az egyetlen igazi hibája az volt hogy a klíma kompresszorról leesett a rögzítő anya. Szétcsúszott a kuplung és nem volt ezért klíma. Talán a zajosabb működés ebből fakad. Keress fel egy klímást. Ha 6 évesnél idősebb a kocsi, érdemes egy újra töltést is kérni (leveszi, feltölti) ne a nyári kánikulában kelljen sorban állni. Színezett anyaggal, akkor láthatóak a szivárgások is.