1. A saját tervemet legjobban építő lépés meghatározásánál ismertek a szándékaim, és a hozzájuk vezető út következő lépése így egyszerűen meghatározható.
2. Az ellenfél szándékai az eddigi lépéseiből meghatározhatóak; így meghatározható, hogy számára melyik a legjobb lépés, és így annak megvalósítását kell a leghatékonyabban megakadályozni. (Például úgy, hogy mi lépünk oda.)
3. Az ellenfél is támadja a mi állásainkat, amely támadásokkal szemben meghatározható a leghatékonyabb védelmi lépés.
4. Mindhárom lépés kihat arra, hogy a pálya egyes pontjai mekkora valószínűséggel kerülnek a fehérhez vagy feketéhez. A legfontosabb lépés meghatározásához elég az előbb említett három lépésnek a hatását elemezni.
De ugye a cikk arról szól, hogy sok a lehetséges variáció. Milyen metódust használnál? Végigpróbálnád a lehetőségeket, és egyenként súlyoznád? Vagy van más ötleted? :-)
Valahol mindegyik optimalizálási algoritmus az aktuális állás kiértékelésére épül, de az így leegyszerűsített optimumszámítás könnyebben elvégezhető. Másrészt az egyes részeredmények súlya csak az összes részeredmény ismeretében határozható meg.
Szerintem a GO játékban a szemlélődő algoritmus a legsikeresebb. A szemlélődő algoritmus négy része:
Meghatározom a saját tervemet legjobban építő lépést.
Meghatározom az ellenfél tervét legjobban romboló lépést.
Meghatározom az ellenfél támadását leghatékonyabban hárító lépést.
Meghatározom az előző három lépés közül a legfontosabbat.