Eredmény akkor lesz, ha az érintett munkavállalók anyagilag érdekeltek lesznek abban, hogy szolgáltassanak. A számonkéréshez viszont alájuk is kell tenni az infrastruktúrát, az eszközöket és a szervezeti hátteret valamilyen minimális szinten. Amire az állam nem hajlandó, mert egy vasat se akar adni működtetésre, ha nem nagyon muszáj.
Mai IC 716: Kb. 80 utas a peronon a Nyugatiban, mert két kocsi lezárva, a másik kettőt pedig egy bejelentetlen csoport lefoglalta magának. Kalauz jelezte a problémát, de a Nyugati pályaudvar kényelmes urai nem voltak hajlandók több kocsit adni rá azzal a kifogással, hogy niiiincs kocsiii.
Tapasztalatok alapján az egy órával későbbin is hasonló helyzet lesz. Kevesebb kocsi+az előző vonatról lemaradt utasok.
Tegnap este a nyíri IC-k meg az IR vonatok (valamint néhány zónázó , amik nem fértek be Ceglédre) Pilis , Albertirsa és Ceglédbercel-Cserőn állomásokon várakoztak néhány tehervonat társaságában. Én a 736-al mentem és mindegyik említett állomáson csak egy szabad vágány volt. Tekeregtünk is rendesen. Hol a helyes , hol a helytelen vágányt használva. Lett is 10' késés Ceglédig , de ez semmi ahhoz képest . amit a szolnoki-debreceni.... stb... utasoknak kellett elszenvedniük.
A köki-ről 18h41-kot pontosan induló, agyonra terhelt Cívis IR 21h-kor még Abonyban sem volt!
Oka (állítólag): a vonat előtt a vágányzárba kiengedtek valami tehervonatot, ami fekve maradt a nyíltvonalon, és a maradék biztbert is tönkre vágta állítólag.
Szombaton vonatoznom kellene Szolnok Kispest vonalon, majd meglátom mi lesz... Sok jóra nem számítok.
A jövő évi tervezet szerint a 128-as menetrendjén még azt is elrontják, amit nem kellene: a Püspökladányból 19 óra után induló 37711-es (péntek kivételével) utolsó vonat eddig nem várt (most sem vár) keresztre, hanem a csak péntekenként közlekedő 37758 ütem előtt indul Szeghalomból, és fordított kereszt volt (van) Füzesgyarmaton.
A tervezet szerint viszont decembertől ütemben fog indulni a pénteki 37758, és emiatt a 37711 fog Biharnagybajomban 10 percen át keresztre várni - péntek kivételével a hét többi napján teljesen feleslegesen.
Nem hogy fordított kereszt lenne, mint eddig, és a Püspökladány felől jövő naponta közlekedő 37711-es vonatot vinnék végig várakozás nélkül (így 20:45 helyett 20:35-kor érkezne Szeghalomba), és a pénteki 37758 indulna inkább Szeghalomból 10 perccel korábban (19:32 helyett 19:22-kor).
Érdemes a 127-es menetrendjét is megnézni, eddig Gyomáról a vonatok a Budapest felől érkező IC-hez csatlakozva óra:15-kor indultak, most hogy este két csatlakozást összehozzanak Szeghalomban (azt hiszem ezeknél itt rácsatolják a Püspökladány felől érkező motort), azért óra:15 helyett óra:50-kor fognak indulni Gyomáról. Úgyhogy ha valaki esetleg Budapest felől délután erre utazna, az várhat Gyomán 40 percet. (Gondolom külön mv. nem jut, aki külön bevinné a Püspökladány felől érkező motort Szeghalomból Vésztőre).
Ezt a 145-ösön már el is játszották, számomra megjegyezhetetlen már a menetrend, hiszen ugrott a 2 órás ütem.
Most egy hónapra pótlóbuszozás van - a pálya jobbik felén kéthetes -, nem tudom, mit gányolnak a pályával, de a pótlóbuszok ablakából nézve két hét alatt jóformán a semmit láttam, ellenben sok helyen az egészet felveri a gaz. Kerekdombnál például méteres gazok vannak, és így akar vonat járni jövő héttől arrafelé.
Egy nyamvadt gyomirtásra nem volt eszük hetek alatt...
"A nyári menetrend előtt gyakran láttam Traxxot a szegedi IC-k élén."
Igen, épp ezt mondtam én is: a napi (szükséges) vontatójármű-állomány egyharmada volt 480 a legjobb esetben, az az maximum 3 gép naponta. Majdhogynem csepp a tengerben, mert amúgy 8 kellene minimum - és ezzel együtt elkezdeni leszedegetni végre az ótvar szegedi 431-eseket a hibridek éléről. De ehelyett, mint mondtam, ezt a napi 3 darabos Traxx-fordát kezdték el kiszedegetni már jóval a nyári menetrend előtt, mostanra meg már természetesen nem maradt semmi. A józan ésszel is teljesen ellentétes folyamatok.
"Nem kizárólag csak azt de észrevehető mennyiségben volt."
Erős túlzás, inkább pont úgy mondanám hogy nem kizárólag csak szilik voltak, a v43-tengerben volt egy-két 480-szigetecske is analógia inkább helytálló ide. Bizonyára észrevehető mennyiségnek tekinthető - bár ez relatív - csak ez sajnos vajmi kevés, ha 60 éves kohószökevényekről van szó a mindennapi fővonali IC-forgalomban.
"Most a Dunatól keletre elvétve látni csak modern gépet"
Azért a 100-ason most is lehet látni jónéhány EuroSprintert, beleértve 470-eseket és 182-eseket is.
+ a nyíregyieknek ott vannak még a 630-asok is, amikből ide természetesen szintén nem jut fordatervezeti szinteken.
Érdekelne, hogy most hogy újabb 9 gépet vettek lízingbe, azokkal mi lesz a terv. Vajon elkezdenek végre típusoltatni a 140-re is, vagy majd tényleg csak valamikor a 2030-as években fog ez felmerülni, ha egyáltalán?
Tudod a Mávnak 4+1 ellensége van. Illetve már sajnos van új ellensége is annak személynek a nem lehet a nevét leírni.(jön cenzúra)..aki nagyon sok jó szakembert embert kirúgatott a Máv-tól,
Lehet mínuszolni, de ha V0 lesz, meg két autógyár a szegedi vonal mentén, előbb-utóbb kénytelenek lesznek legalább Ceglédtől Kiskunfélegyházáig megépíteni a második vágányt.
Még a decemberi menetrendváltás környékén volt itt szó a 128-as vonal menetrendjéről. A VPE honlapján a jövő évi tervezet szerint, decembertől hozzá lesz butítva a menetrend a már lassan 1 éves 50-es sebességkorlátozáshoz P.ladány és Szeghalom között.
Most 63 és 61 perc, a keresztrevárás plusz idejét levonva a tiszta menetidő 58 perc. Ez decembertől 67 és 77 ! perc lesz, a tiszta menetidő pedig 67 perc. A keresztek átkerülnek Biharnagybajomba, és csak a Ladányból induló fog várni 10 percet, a Szeghalomról jövő azonnal megy tovább.
Ráadásul még a csatlakozásokra is többet kell várni Debrecen felől Szeghalom felé. Most a Cívis érkezik óra 10-kor, személy indul 14-kor, decembertől ez 11 és 28 lesz, azaz összességében Szeghalomra 30! perccel később érkezik meg az utas mint eddig! Visszafelé ''csak'' 9 perccel lesz hosszabb az út, az még szódával elmegy.
Budapest felől/felé már eddig is elég sokat kellett várni 31 és 30 percet, ez módosul 32-re és 40-re.
Sajnos azoknak lett igazuk, akik azt mondták, hogy nem lesz itt semmilyen karbantartás, hanem majd igazodik a széteső pályához a menetrend.
Aki úgy dönt, hogy 300 utas két perce többet ér, mint 50 utas 58 perce, az viselje is el a szidást!
Van 50 átszálló utas a kiskunhalasi vonalról a páratlan szegedi IC-re?
Másrészről ha valóban nincs akkor szabad vágány Kiskunfélegyházán (késés nélkül 2 áthaladó, 2 induló, 1 érkező és talán 1 tartózkodó szerelvény 5 vágányon és ha jól látom, van 10 perced, hogy mindent átszervezz utasokat tartalmazó vonatokkal), akkor csak akkor tudod a páratlan IC-t bejáratni, ha kiment a Halas-Kecskemét vonat. Azaz nem 2 perc, hanem alapból 8-10 perc a páratlan IC-nek és legalább 5 perc a páros IC-nek. És innen kezdve késik minden szembejövő is.
Hidd el ez átlag utast nem érdekli csak az 1 órával később érkezik a cél állomásra az aki tovább utazott volna. És szidja ..nem irom le az kit mert megint bünti lesz..
Hát csak "gratulálni" tudók a Kiskunfélegyházi állomás és vonal irányitó munkájához .Aki késő vonat (Kiskunhalas felől) elött 2 perccel elküldi a Szegedi Ic -t Pest felé. Igaz utas barát viselkedés volt ...pacsit nekik...