Itt a gond az autó korával van, a legfiatalabb 605 is 22 éves. Emiatt nem gondolom egy újabb autó megvételét feltétlenül hülyeségnek (még akkor is, ha sok esetben nehezebben vagy drágábban javíthatóak).
Befektetésnek biztosan nem jó, viszont használni és vezetni marhára, ami pedig az alkatrészellátást illeti, az általános kopóalkatrészek azért még beszerezhetők, és meg kell bontásra venni 1-2 autót. Amit egyébként a PSA művel alkatrészellátás címszó alatt, az szégyen és gyalázat.
A másik oldala dolognak, és erre utaltál Te is, hogy addig rendben van, hogy 20e EUR valami, de ha használod is évi 5-10e km-t, és ráadásul ritka a típus, ill. kvázi beszerezhetetlen az alkatrész hozzá, ami sajnos jellemző a PSA-kra :-( , akkor azért 10 év alatt simán rákölthetsz annyit (évi átlagban mondjuk "csak" 1000 EUR-t), hogy a mostani "magas" ár is éppen csak fedezi az akkori árának a jelenértéké-t + az azóta elvégzett szervizelések költségét.
Szerintem a 605 sohasem lesz kult-autó, azt gondolom, ezt jól érzed, bár Dél-Amerikában más egy kicsit a modell státusza. Mondjuk azt sajnáltam, amikor t16Attila eladta a 405t16-ot a németnek, abban biztos voltam, hogy később sokkal többet fog érni az az autó.
SZVSZ nem lesz jelenértékben 20e EUR a 605-ös, még a leginkább kívánatos PRV V6 24V-s változatban sem, hacsak nem extrém keveset futott. Ha erre lett volna esély, ez már bekövetkezett volna vagy legalábbis látnánk az előjelét. Azt nem mondom, hogy nem lesz drágább idővel, de nem annyival. Ma talán ez a csúcs, de ez messze nem átlagos futásteljesítményű: https://www.autowereld.nl/x/x/x-33666121/details.html.
Nem mindegyik típust kapják fel, és ez nem a típus kvalitásaival van összhangban, hanem a nosztalgiafaktorral - legalábbis ez a véleményem :-) Amelyiknek már fiatalkorában nagy volt a rajongótábora, ill. amelyikben (akár az alaptípusban) sokan ültek gyerekként, annak ment, vagy megy fel az elmúlt 10 évben az ára. Persze azon belül is a csúcsmodellek viszik a prímet. A 605-ös nem volt ilyen sikersztori, keveseknek adatott meg, hogy kiélvezzék, és jóleső nosztalgiával gondoljanak vissza rá.
Két példa, ami a 605-öshöz közel van, és amelyiknek figyelemmel kísértem az elmúlt húsz évét:
405 Mi16: 2014-ben volt a piac az alján, sok volt eladó 1000-2000 EUR-ért. Én is akkor adtam el az enyémet T16-os motorral, alig többért. Aztán megugrott. Ma - képről - normálisnak mondható Mi16-os nincs 6000 EUR alatt, de a zöm simán 7000-8000 EUR, és akkor még a spéci Le Mans-okról ne is bezséljünk. 405 T16 dettó: 6-7000 EUR-ért lehetett venni, ma valamirevalót nem kínálnak 15e EUR alatt. Nyilvánvaló hogy miért, azon kívül, hogy egy tanítanivalóan jó autó volt: az az Európában eladott 2,5 millió 405-ös megágyazott annak, hogy most tömegesen vágyjanak az akkor megérintettek az akkori csúcsmodellekre.
Citroën CX GTI Turbo - 8000-10000 EUR-ért már lehet kapni, persze amiben nagyon kevés km van, annak 20e EUR fölött van a kínálati ára, de én most az átlagos használatú autókra gondolok. Pedig igazán különleges, régebbi is, és mégis "csak" ezen a szinten van, nyilván 15-20 éve ezek is voltak 2-3000 EUR-os autók, de a különbség nem olyan nagy, mint pl. a MI16-osok esetében.
Az a 20e € sincs köszönőviszonyban azzal, amennyit ráköltött az ember, de nem is nagyon akarom eladni. Én egyébként 2001-ben vettem, és 10800 német márkáért (200 márkát tudtam alkudni :D ), de az csak a kezdet volt. A német márka nem is bírta addig, amíg az autóm :))))
Másfél év volt, mert a lakatos eléggé rapszodikusan dolgozott rajta, de összességében jó munkát végzett. Összesen kb. 350e ft volt, de ebben voltak más (igaz kisebb, de elég c@patós) javítások is.
Egyébként azt is sajnálom, hogy végre elkészült a küszöböm (dolgozott vele a lakatos rendesen, és főleg igen sokáig) és levizsgáztattam az autót, és sajnos nem tudom már neki megmutatni.
Szomorú hírt kell közölnöm a tisztelt tagokkal, sajnos Oldman kolléga nemrég elhunyt. Egy igazi jó barátot és hű 605-ös tulajdonost tisztelhettem benne, aki mindig minden kérdésben tudott akár praktikus tanáccsal, akár jó ötletekkel szolgálni. Remélem most már az égi autópályán tolja a szekeret, ahol ingyen van a nafta és kevés a trafipax.
szintszabályozásról: elöl-hátul két hurkás Rubena légrugók, aluminiumból esztergált befogókkal, elöl röviditett 607 telókon, hátul a rugók helyére beillesztve. Hátsó rugózás mintha gyári lenne még magas állásban is, elöl viszont keményítve is vannak a telók és ha gyárias magasságon használom akkor nagyon feszes (ezen talán alakítok a késöbbiekben). Csomagtartóba van egy kis kompresszor+két levegötartály összesen 31literrel ami 9.5Bar-ig tölt és 7-nél újra bekapcsol. emelés-süllyesztés megy távirányítóról is... Beltérben a fel-le kapcsolókat meg úgy oldottam meg hogy hátul nekem tekerös ablakos, ezért fogtam egy szép váltó körüli fabetétet ami 4x elektromos ablakos és onnan így a "két hátsó ablak" a fel-le gomb, külön elsö-külön hátsó tengelynek. Digitális kijelzök meg a kézifek melletti "rejtett" fachban találhatóak.
Mindezt egy 607böl vettem már, de sok mindent magamnak alakítottam, új csöcsatlakozókkal, csövekkel stb.
igen, ez fura, még franciául is V12-t mond, nem szelepet.. :)
Rég jártam itt.. üdv mindenkinek,
ha sikerül, beillesztek egy-két gépet az öregemrööl :) ´19be voltam vele Monthléry-be (párizstól 20km-re délre) 130 éves peugeot talin, ünnepelték azt is hogy a 605 30éves.... össz-vissz hárman voltunk, egy nagyon szép kevés kmres S1 bézs belsös V6, meg egy kék S2 24V 225/65-16 gumikon, olyan volt mint egy tank :) egyébként rengeteg 304-404-205-309-405 volt jelen.
a matt festés a tali elött készült két nappal, a "heckblende" xmbela-tól van, rendesen ki volt fakulva a narancssárga rész, kapott egy piros fóliát és csak a találkozó erejére raktam fel, anélkül használom és S2 lámpákkal, airride is rendesen müködik, pedig használtam vettem egy 607böl, 2-3évesen, én meg már lassan 2 éve építettem be, 1x-2x voltak gondok vele hogy eresztett, ilyenekre fel voltam készülve.
2 hete is volt egy találkozó itthon, arról is rakok fel képet, idén már felmatricáztam az autót. ìzlések és pofonok, én szeretem. két részes 17es alufelni is készül a gyári 15"-s speedlineból.
Kb. 10%-kal kevesebb (kb.11,5 l/100 km) városi használat mellett, a tankolások szerint. Azért az is érdekes, és ezt megírtam a kappás fórumban is, hogy egy kvázi csúcsmodellben, ami ráadásul turbós is, nincs fogyasztásmérő, olajhőfok-, olajszintmérő műszer. Nincs tempomat sem. Jó nagy klímapanel, nagy LCD kijelzővel, ami kiírja a problémákat is (pl. nyitott ajtó), viszont van, ja, meg töltési feszültség mérő műszer is. Italiano! :)
Igen, a C6-os már 5,5 éve megvan, szerintem nem problémás típus alapból, még a 2.7 HDI-vel sem, de 260e km-nél belefutottam egy hengerfejtömítés cserébe (szerencsére csak ez kellett, és nem hengerfej repedés volt, vagy ilyesmi), aminek a következménye egy hosszú szervizelés lett, mert a hónapokra nyúló készre szerelés után nem volt meg benne a kraft, azt nyomozgatták (végül porlasztócsúcs csere segített), aztán a sok állásban pl. tönkrement a fékszervó is, amit jódarabig szintén nem értettek, hogy miért, és elektronikai vonalon keresték a hibát. Én csak ajánlani tudom a C6-ost, de akkor inkább már a 3.0 HDi-vel vagy a 2.2-es dízellel (benzinest 6 év alatt egyszer láttam hirdetni Mo.-n).