Keresés

Részletes keresés

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.06.09 0 2 20571

Sokfajta terkep van volt, nekem is a hobbim a terkep, de ma mar tenyleg nincsenek jo terkepek.

Gyujtom oket, 1 jo terkepem van-szerintem katonai lehet, felkatonai, azon hadiutak is vannak rajta, a Gödöllöi dombsagba.

Az a jo terkep szerintem, amin rajta vannak a tavvezetekek is....azt pilotak is hasznalhatjak.

Anno mikor bezart Taszár, ott voltak kidobasra a jo terkepek, hoztam el beloluk, azt aki erti, magassag korlatozas, loter, kemeny, eromu, stb miatt volt pilotaknak.

 

Előzmény: schlumberger (20558)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.06.09 0 2 20570

Igen is meg nem is.Ahogy no a frekvencia felfele, marpedig az 5g lefedes nem egyszeru feladat, egyre tobb torony kell sajnos ezzel egyutt.aki meg emlekszik anno a  450 mhz re, amikor indult a gsm szolgaltatas, az mindenutt mukodott gyakorlatilag, meg a kut aljan is volt terero, soförök szerettek, mert mindenhol, dombvideken müködött.

Tehat a lenyeg minnel tobb torony kell az 5g hez, de ez az eloszoba az onvezeto autokhoz, sokan vitatjak, de az adatcsomag mennyiseg osszekapcsolva a google auto adataival erdkes lehet....

Ez mar persze nem kihalt laktanyak tortenet, de vhol megis, mert erdemes a mult eszkozeit hasznalni a jelenbe, ez olyan pl akik a kozepkorba varakat epitettek, nem veletlenul tettek olyan helyekre, ami bevehetlen gyakorlatilag, pl.Sirok, vagy Füzer vara, tehat ok sem voltak anno hülyek, tdtak hova kell tenni a varat, ez igaz ma a mar bezart antennabazisokra is, ott van a Nagy Hars, kituno helyen van a Bükk kellos kozepen.

Előzmény: Jahno (20568)
schlumberger Creative Commons License 2019.06.09 0 0 20569

No meg a sok tulajdonjog,

 

Lásd a Győr OVIT-Gönyü Erőmű 400 kV-os vezeték cikk-cakkjait.

 

Előzmény: Jahno (20568)
Jahno Creative Commons License 2019.06.08 0 0 20568
GSMnek egy torony bőven elég, de legtöbb rossz helyen van és alacsony. Értem én a nosztalgiát is, de csak egy darabig. No meg a sok tulajdonjog, adok veszek még jobban belever a bürokráciába.
Előzmény: VoltKatona(Lee) (20567)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.06.08 0 0 20567

Minek lebontani ezt soha nem ertettem igazan, gsm, vagy dvb t atjatszonak meg mindig jo lenne.Regen sok penzbol epitettek ezeket az objektumokat, ma meg mindent szetvernek, lerombolnak.

Előzmény: Jahno (20536)
atika001 Creative Commons License 2019.06.08 0 0 20566

A 120kV már nem számít kooperációs hálózatnak, annak ellenére, hogy még talán mindig van rajta kooperáció. Régebben Ausztria és Horvátország felé ezeken ment, de most, hogy elkészült a Pécs - Magyarbóly 400kV-os távvezeték, már biztos azon, Horvátország esetében.

Előzmény: Atis57 (20554)
atika001 Creative Commons License 2019.06.08 0 0 20565

Az Oroszlány-Dunamenti Hőerőmű közti volt. Ott bóklászik a Kék át Gánt - Várgesztes közt a völgyön. Szép, finom, gyantaillatú fenyvesek mellett.

Előzmény: schlumberger (20556)
atika001 Creative Commons License 2019.06.08 0 0 20564

A Bartók Béla úti antikváriumban, vagy a Bajcsy-Zsilinszky úti Cartographia-nál találtam úgy '97 környékén Tolna megyéről az általad említett KPM. térképet, meg is lepődtem rajta, mert még nem volt túl sok pontos térkép akkoriban a piacon, megörültem neki, és meg is vettem gyorsan, mielőtt kiderül, hogy tévedésből tették publikussá... :) Gyakran benéztem utána, de más megyét nem találtam. A Fillér utcában 2001 körül meg egy csomó számomra érdekes katonait vásároltam, amikor publikussá tették őket, sajnos sok szelvény már a sárga utánnyomás feliratú, amik sokban csökkentett adattartalmúak. Azokat szerettem igazán, amelyiken feketével át volt húzva a titkos felirat, és felül volt bélyegezve, hogy nyílt, és a rendelet száma...

Előzmény: schlumberger (20558)
atika001 Creative Commons License 2019.06.08 0 0 20563

Igen, ezeket láttam, csak akkor szépen virítottak a napfényben, pára szinte alig volt, szabad szemmel szúrtam ki őket, és azon mérgelődtem, hogy nincs nálam távcső, hogy megállapítsam mit is látok. Akkortájt még nem is volt netem, a létezésüket sem tudtam, nemhogy mifélék. Talán 2000 vagy 2001 lehetett, még több festék, és kevesebb rozsda volt rajtuk, mint a neten lévő képeken, azért voltak a pengeéles (CAVOK) látási viszonyok mellett feltűnőek. Köszönöm mindkettőtöknek.

Előzmény: hadsz (20560)
schlumberger Creative Commons License 2019.06.07 0 0 20562

szia hadsz! Akkor én már nem kotrom elő.

Előzmény: hadsz (20560)
schlumberger Creative Commons License 2019.06.07 0 1 20561

Frankfurtban vívtam... a harmadik kör után feladtam, kiszálltam, és megkérdeztem az építőmunkásokat. Mondták, hogy persze nem tudsz arra menni, most szedtük szét a hidat, amin át akar küldeni a GPS :-) Akkor is volt papírtérkép, azon megmutatták, merre kerüljek. A harmadik esetem Szlovákiában volt, felvitt az autópályára, pedig be volt kattintva neki, hogy ne...

Szerencsére nem jött bírság, már két éve volt.

Előzmény: Atis57 (20559)
hadsz Creative Commons License 2019.06.07 0 0 20560

A csatári kilátóból készültek 10 éve... Onnan légvonalban 11800 m.

 

 

 

 

 

Előzmény: atika001 (20542)
Atis57 Creative Commons License 2019.06.07 0 0 20559

Szia!

 

Igen Te a Bükköt nem ismered ---Én meg a többit! 

Ezért engem máshol szokott megtréfálni.

 

De aki Kanadában szerkeszti /összemásolja ezeket , annak ez csak egy munka .

 Miskolcon sok utca a másik oldalon ,esetleg tükörképpel van feltüntetve .

A többiről meg nem tudok mit mondani.

 

Még Prágában jártam igy Balra volt a Moldva meg a vár --de jobbra akart irányitani.

Bár azt legalább láttam................

 

Előzmény: schlumberger (20558)
schlumberger Creative Commons License 2019.06.07 0 1 20558

Nekem VAN térkép. Papírtérkép. Úgy hívják, hogy Megyei úthálózati térképek 1:150000. Kiadta az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság. Ez egy megyénként külön térképlapból álló gyűjtemény, amint rajta vannak az alsónál alsóbbrendű utak is.  közúti igazgatótól kaptam, de sajnos nem frissül, mert nyugdíjas lett ő is, így az újabb autópályák már csak szaggatott vonallal vannak rajta. 

Van aztán 1:25000 katonai térkép az egész országról, és 1:10000 térkép az észak-dunántúli villanyszolgáltatói területről, de ezek már csak számítógépen, nem papíron. Minden elévült, mindenki nyugdíjas :-)))

A GPS meg a Bükkben úgy bevitt az erdőbe, hogy csak na! Bükkszentkeresztre menet nem tértem le Egernél a szokásos útra, mert továbbküldött Bogácson-Cserépfalun át. Hajni ugyan tiltakozott, de mondtam, hogy Cserépfalut szeretjük János megmutogatta ott nekünk a kilövőállásokat, meg még Unicumot is ittunk vele a helyi kocsmahivatalban, amit meg is mutattam. Aztán egyszer csak egy erdei gyalogútra szűkült a GPS által mutatott út, képzelheted, mit kaptam a pofámra Hajnitól, majd vissza kellett menni Eger felé.

Előzmény: radar-nyh (20557)
radar-nyh Creative Commons License 2019.06.07 -1 0 20557

Tibi!

Sajnos (azt hiszem, nem csak nyíregyházi viszonylatban) az a helyzet, hogy NINCS TÉRKÉP!!!

Ócska szarokat kínálnak, ami már akkor sem volt jó, mikor kijött a nyomdából.

Indulás előtt itt az INTERNET-n szoktam mostanában tájékozódni, több-kevesebb sikerrel.

-d-

Előzmény: schlumberger (20555)
schlumberger Creative Commons License 2019.06.07 -1 0 20556

Gánt, Csákvár környéke lehetett, és 220kV-os,

 

A 220 kV kihalóban lévő feszültségszint, az oroszányi erőműből jön Győrbe 220 kV-os vezeték, és Győrből Bécsbe (Wien-Südost alállomás), más nincs a környéket (ha jól tudom, az oroszlányi is 120 kV-on üzemel, de már marha régen nyugger vagyok). Litér-Győr és Litér-Keszthely 400 kV vezetékek mennek arra. Litér=Veszprém, Keszthely=Hévíz.

Persze már sehol sincs akkora ipar, mint régen, amikor Bfűzfőn még a föld alatt is volt egy titkos erőmű, ami kiszolgálta a lőporgyárat.

Előzmény: atika001 (20550)
schlumberger Creative Commons License 2019.06.07 0 1 20555

neked nincs az autóban GPS?

 

Van... Háromszor kellett volna élesben, minden alkalommal ,,megtréfált". Szerencsére van az üléstámlában egy papíralapú térkép, amiből mindig megállapíthatom, hol vagyok, merre van kiút. A GPS nem mutatja, merre tudsz egérutat találni, a papírtérkép, meg a fejedben a káposztalé mutatja.

Előzmény: radar-nyh (20553)
Atis57 Creative Commons License 2019.06.07 0 0 20554

Szia!

 

Itt egy távvezeték térkép a "120kV ebből látható melyiket kersztezted.már lecsúszott"-----ebből látható melyiket kersztezted.

Előzmény: atika001 (20550)
radar-nyh Creative Commons License 2019.06.07 0 1 20553

Na ehhez csak annyit: sokszor mondják (kérdezik) neked nincs az autóban GPS?

Én: NINCS! (egyébként telne rá!) Öccse, én még ismerem a térképet, az iránytűt (tájolót), és ezek alapján a Föld bármely pontjára eltalálok, Veled ellentétben!

-d-

Előzmény: atika001 (20551)
radar-nyh Creative Commons License 2019.06.07 -1 0 20552

Szia! 

Valahogy így gondoltam én is! Az a helyzet, hogy az írás nem az én műfajom, de ha az lenne órákat, és oldalakat teleírnék a hozzá nem értésről (gazdasági, jogi oldalról).

Szerintem először műszakilag kell megoldani mindent, és utána már felesleges az okoskodás.

Lásd: minidig az első gondolat a legjobb, a következő már csak okoskodás...  (ugye, Sch.)

-d-

Előzmény: atika001 (20544)
atika001 Creative Commons License 2019.06.07 0 2 20551

Nem árt, ha tudják ezeket a fogásokat, mint hogy karórával hogyan lehet megállapítani a déli irányt, csak egy a bökkenő, ki hord ma már karórát? Valahol láttam egy kutatást arról, hogy a mostani ifjúság jelentős része az analóg órát nem is képes értelmezni. Igaz, nem ők a hibásak benne, hanem aki nem tanítja meg nekik... Kívánom hogy még vidd túrázni a dédunokát is, és Gratulálok! ;)

Előzmény: schlumberger (20547)
atika001 Creative Commons License 2019.06.07 0 1 20550

Bár inkább Gánt, Csákvár környéke lehetett, és 220kV-os, mert a 400-ast a Bakonyban keresztezi a Kék. A Zemplén is gyönyörű, szép emlékek maradtak. A Bakony viszont elég mostoha, megtanított pár dologra...

Előzmény: atika001 (20549)
atika001 Creative Commons License 2019.06.07 -1 0 20549

Köszönöm! A Vértes és a Gerecse nagyon tetszett, gyönyörű táj, gyönyörű erdők, bár ott is vége lesz a jóvilágnak most, hogy a Vértesi Erőművet is átállítják fatüzelésre... Somogyban, Tolnában, Baranyában alig van normális erdő, mert mindent behordanak a Pécsi Hőerőműbe, meg aranyárba van a tüzifa. Óriási élmény volt, amikor talán Bodajk környékén járva, hirtelen erősödő zúgást hallottam, majd megjelent a völgy fölött egy Mi-24-es géppár, talán 30-40m-en, mert a 400kV-os távvezeték oszlopaival majdnem egy magasságon voltak, bujkáltak a völgyben.

Előzmény: schlumberger (20546)
schlumberger Creative Commons License 2019.06.07 0 0 20548

Meg a Zempéénig, de csak kettecskén. Messze van Győrhöz.

Előzmény: schlumberger (20547)
schlumberger Creative Commons License 2019.06.07 -1 0 20547

Közel a hetvenhez már nem nagyon ugrálok a hegymászásban. Amúgs is alföldi gyerek vagyok. Amikor a gyerekek+unokák kéktúráztak (mert már korán be vannak oltva) sofőrként vittem őket a kezdőpontig, majd vártam őket a szakaszvégpontnál kocsival. Vértes+Bakony. Ezeket viszont végigjártuk előzőleg mint pedagóg. Gyerekekkel nem mentünk elsőre, ismeretlenként. Meg elmagyaráztam nekik a karórát, mint iránytűt. Sok kedves emlék van  arról a tájról.

Előzmény: atika001 (20545)
schlumberger Creative Commons License 2019.06.07 0 0 20546

Én ehhez csak gratulálni tudok! 

Előzmény: atika001 (20545)
atika001 Creative Commons License 2019.06.07 0 1 20545

Végigjártam az Országos és a Dél-dunántúli Kéktúrát is, hátamon a házam üzemmódban, nagyon sok helyen sátoroztam, kilátókban, várakban - itt csak szerettem volna, de nem tettem kitérőt erre, mert bizonytalan volt az időjárás, és a tervezett szakaszon végig szerettem volna érni. Meg az elkerített-őrzött/nem őrzött bizonytalanságra nem szántam többlet időt és energiát. Ha biztos lettem volna benne, hogy be tudok menni, akkor útba ejtettem volna, ahogyan azt tettem az Urak asztalával is... A kőrishegyi kilátó tetején sátorozva olyan zivatar kapott el, hogy majd' leszedett sátrastól... Csak a radar pálcikáiban bíztam, hogy azokat találja meg a villám. Szerintem kapott is belőle, mert durrogott akkorákat a közelbe, hogy még a lökéshullámait is éreztem, hideget-meleget, mindent... 

Előzmény: schlumberger (20543)
atika001 Creative Commons License 2019.06.07 0 1 20544

Egyetértek! Valamikor beleöltek ebbe a helybe, és a felszerelésébe sok-sok pénzt, majd eldöntötte valaki, hogy nem gazdaságos üzemeltetni, nincs rá szükség, meg kell szüntetni. Holott lehetett volna más szerepkört találni neki, valószínűleg a hozzá szükséges átalakítások kevesebbe kerültek volna, mint valamit a o-ról kezdeni. De folytathatnám a sort Csévharaszttól a Recsken, Zobákon, Márkushegyen át a Mecseki Ércbányáig. Egy volt tanárunk mesélte, hogy anno az Északi Járműjavítóban egy gazdasági "szakember" lehúzta a kerékpárbeszerzést, mondván járjanak gyalog a dolgozók. Lett belőle balhé, amikor nem volt mit a járművek alá tenni... Az egész vasúton érződik, hogy az utolsó szamárlétrát járt vezérigazgató Sipos volt, az utána jövő közgazdászok jól félrevitték a céget. Kijelenthető, hogy az országnak nagy károkat okoztak már eddig a közgazdászok...

Előzmény: radar-nyh (20531)
schlumberger Creative Commons License 2019.06.07 0 1 20543

Az irány jó, Charlie21 barátunk meg szokott ott fenn éjszakázni. Elfért volna a te sátrad is :-) Mi közel lakunk, nem szoktunk fenn aludni.

Előzmény: atika001 (20542)
atika001 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 20542

A kilátóból olyan ÉÉNy irányban látszottak, ha jól emlékszek, már nem tegnap volt. Kár hogy nem jutottam el oda, úgy látom elfért volna ott a sátram... Szép, panorámás szállás lett volna!

Előzmény: schlumberger (20540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!