a Városfejlesztési, Üzemeltetési és Vagyongazdálkodási Bizottság
2012. február 14-ei ülésére
Javaslat önkormányzati gépjárművek értékesítésére
Tisztelt Bizottság!
Érd Megyei Jogú Város Önkormányzatának tulajdonát képezik az alábbi
HRX-685 frsz-ú, Renault Megane 1,4 2001-es évjáratú
128,547 Km-t futott 200,221 Ft könyvszerinti értékű
MAN-967 frsz-ú Skoda Superb 2,0 Comfort 2006-os évjáratú
(korábban: KLA-938) 122,243 Km-t futott 0 Ft könyvszerinti értékű
MAN-968 frsz-ú Skoda Octavia 2007-es évjáratú
(korábban: KTT-943) 80,839 Km-t futott 764,124 Ft könyvszerinti értékű
EIX-838 frsz-ú Opel Astra Del Van 1,6 1994-es évjáratú
287,231 Km-t futott 0 Ft könyvszerinti értékű
MAN-965 frsz-ú Kia Pregio Trekking 2001-es évjáratú
(korábban: ERD-004) 119,214 Km-t futott 0 Ft könyvszerinti értékű
személygépjárművek.
2012. január 30-án a fenti járművek tekintetében a Ladányi Truck Kft. vételi szándéknyilatkozatot tett, amely szerint a Renault-ért 300,000 Ft-ot, a Skoda Superb-ért 1,600,000 Ft-ot, a Skoda Octavia-ért 1,400,000 Ft-ot, az Opelért 50,000 Ft-ot, míg a Kia-ért 100,000 Ft-ot, azaz a gépkocsikért mindösszesen 3,450,000 Ft-ot kíván fizetni. A vételi ajánlat mellékelten csatolásra került.
Az Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata vagyonáról és a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 36/2008. (VI.27.) önkormányzat rendelet (továbbiakban: Rendelet) 10.§ (1) b) pontja szerint az önkormányzati vagyon körébe tartozó ingó vagyontárgy értékesítésére, megterhelésére illetve egyéb módon történő hasznosítására irányuló döntést megelőzően annak forgalmi értékét legalább a könyvszerinti nyilvántartás értékén kell meghatározni, illetve a Rendelet 14. § (3) bekezdése azt is rögzíti, hogy a vagyontárgyakkal való együttes rendelkezés esetén az egyes vagyontárgyak értéke összeadódik.
A felsorolt gépjárművek könyvszerinti nyilvántartási értéke 2011. december 31-én összesen 964.345 Ft.
Az említett gépjárművek kora, műszaki állapota valamint a folyamatosan jelentkező mind magasabb szervizköltségek azt indokolják, hogy az önkormányzat értékesítse a fenti járműveket, ezért megfontolva a járművek értékét, a fenntartási költségeket és a vételi ajánlat összegét, arra teszek javaslatot, hogy a T. Bizottság tulajdonosi jognyilatkozata alapján a felsorolt gépjárművek a vételi szándéknyilatkozatban megjelölt összegekért kerüljenek értékesítésre a Ladányi Truck Kft részére. (2030 Érd, Alsóvölgyi u. 2/A) részére.
Tájékoztatom a T. Bizottságot, hogy döntési jogköre a Rendelet 14. § (1) bekezdésén alapul, mely szerint alapján nettó 25 millióforint egyedi forgalmi értékhatárt meg nem haladó vagyontárgy tulajdonosi jognyilatkozatát a Városfejlesztési, Üzemeltetési és Vagyongazdálkodási Bizottság teszi meg, mely jognyilatkozatról a Közgyűlés részére annak a soron következő ülésén a Bizottság köteles beszámolni.
Érd, 2012. február 9.
T. Mészáros András
Előkészítette Polgármesteri Kabinet
A végrehajtásért felelős szervezeti egység: Vagyongazdálkodási csoport
Kötelezettségvállalás: nincs
A határozat/rendelet továbbításáért felelős:Vagyongazdálkodási Csoport
HATÁROZATI JAVASLAT
Érd Megyei Jogú Város Közgyűlés Városfejlesztési, Üzemeltetési és Vagyongazdálkodási Bizottsága az Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata vagyonáról és a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 36/2008. (VI.27.) önkormányzat rendelet 14. § (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján az önkormányzat tulajdonát képező:
- HRX-685 frsz-ú, Renault Megane 1,4. típusú személygépkocsit 300.000 Ft.;
- MAN-967 frsz-ú,Skoda Superb 2,0 Comfort típusú személygépkocsit 1.600.000 Ft.;
- MAN-968 frsz-ú Skoda Octavia típusú személygépkocsit 1.600.000 Ft.;
- EIX-838 frsz-ú Opel Astra Del Van 1,6. típusú személygépkocsit 50.000 Ft.;
- MAN-965 frsz-ú Kia Pregio Trekking típusú személygépkocsit 100.000 Ft.;
mindösszesen: 3.450.000 Ft. eladási áron értékesíti a Ladányi Truck Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (2030 Érd, Alsóvölgyi u. 2/A) részére.
Határidő: szerződés aláírására 60 nap
Felelős: T. Mészáros András polgármester
A szavazás módja: nyílt szavazás, egyszerű többség szükséges.
Igen van négy táblázat és azokat használták egyoldalúan. Ami nekik jó azt belerakták az újságban közölt táblázatba, ami nem azt nem.
Ezért az újságban közölt táblázat egy nagy trükk. A kérdés mindig az: miért ilyen magas az adósság? Hol van a pénz?
A táblázatban egyértelműen benne van a fejlesztések jelentős része Eu-s támogatásból valósult meg. Pontosan a végösszeg szerint 3.304.517.000 Ft-ot jelöl az ÁSZ -táblázat. Jelöl még hazai támogatást is, még rosszabb az összkép.
Ahogy írtam, le kellett volna vonni. A fejlesztések minőségéről , a költségekről, majd meggyőződik mindenki maga az elkövetkező időben.
Az uszoda más összehasonlításban hatalmas összegba került, a Szakrendelőt érdemes megnézni már most egy "rom".
A RAVNA kapcsán kérdezd az ottlakókat. A méregdrága járdák, parkolók, utak, körforgalmak magukért beszélnek.
Ez történik akkor amikor nincs kontroll, amikor külső tanácsadó- vállalkozók érdekeltségi alapon dolgoznak.
Az ÁSZ jelentéshez van táblázat a 3/a és a 3/b melléklet, ami a fejlesztéseket sorolja, és a 2010-ben áthúzódó kötelezettségeket. Szerintem azt használták a cikkhez. Azt nem tudom megítélni, hogy helyesen használták-e.
Az én meglátásom szerint abban a táblázatban legalább 2.5 - 3 milliárdos lenyúlás van elrejtve.
Sőt, ha megpiszkálná valaki, hogy az egyéb fejlesztések 1.3 milliárdja mit is takar, ott is lehetne néhányszáz milliós simlit találni.
A probléma az, hogy például az ÁSZ (véleményem szerint egy gittegylet) kimutatta, hogy itt, meg ott, meg amott túlfizetések vannak.
Miért nem ment bele mélyebben, hogy mik is azok a túlfizetések, mennyi is az annyi valójában és kié a felelősség?
A korrupciótól és a lenyúlásoktól rohad az egész város.
A gazdasági rendőrség hol van ilyenkor? És az ügyészség? Miért nem vizsgálódnak?
Megjegyzem csak azért, ami a www.laszlohalasz.atw.hu honlapomon vagy a meggyesek honlapján olvasható normális helyen egy egész rendőri és ügyészségi apparátus mozdulna meg és vizsgálódna...de itt?
Igen, lehet, hogy így van. Ezt nem tudom bizonyítani. Amit írtam hajnalban abban "erőst" megbizonyosodtam.
Sőt, a Tárnoki úti járda nem 200 méter, annál kevesebb. Napközben lemértem. A Szakrendelő előtti parkolóról ordít, hogy méregáron építették. Valakik nagyon jól jártak.
Az un. egyéb fejlesztésekben ha a tervek is benne vannak akkor elképesztő disznóságokat rejt az a sor is.
Pl az Aba utcai híd terve, az akadálymentesítési tervek amiket már saját maguk visszavontak.
Vajon hol vannak eltemetve a tanácsadói és szakértői díjak? A négy évre vetítve 1,5 milliárd, hogy a súly vigye el.....
Valakit érdekel ez még a városban? Tudják az emberek, kik és hogyan döntenek a nevükben? Tudják, hogy ezt a számlát nekik kell állni majd?
A 2012 február 2 - i Érdi Újság 8. oldalán található táblázat 21. sorában szerepel, hogy az Aradi utcai bölcsőde felújítására 311 millió 689 ezer forintot fizetett ki az önkormányzat.
Ugyan mire?
Sajnos a különféle "vizsgálatok" csak formailag vizsgálják az elszámolásokat, tartalmilag nem. Csak azt nézik, hogy könyveléstechnikailag rendben vannak a számlák, de hogy milyen teljesítés van a számlák mögött, azt már nem nézik. Pedig ha néznék, rögtön rájöhetnének, hogy milyen pofátlan lenyúlások vannak egy - egy számlában elrejtve.
Nézzük csak például ezt az Aradi utcai bölcsőde felújítás számlát.
Közel 312 millió Ft.
Mire is ment el ez a rengeteg pénz?
Carrarai márványból készültek a burkolatok? Chippendale bútorokat vásároltak? A kicsiknek velencei kristály cumisüvegeket Swarovsky kövekkel? Brüsszeli csipke pelusokat? A nagyobbaknak arany étkészletet? Az asztalokra aranyszállal átszőtt damaszt abroszokat? Kézzel csomózott Shiraz szőnyegeket?
Vagy mire ment el ez a rengeteg pénz? Van erről valahol nyilvános, részletes tájékoztatás?
Bizony véleményem szerint erősen pofátlan lenyúlás - szagú ez az ügy is.
És az ügyben joggal felmerülhet a polgármester felelőssége.
Mert vagy ellenőrizetlenül, jóhiszeműen hagyta jóvá ennek az irreális összegnek a kifizetését, akkor véleményem szerint alkalmatlan. Vagy tudatosan hagyta jóvá, akkor viszont véleményem szerint cinkos.
Nézzük tovább a táblicskut amit nekünk szántak nyugtatónak.
Az első sor ugyanmár a Döcsakovszky idejében már fizettünk 650 milliót tervezésre. Ez biztosan nem ennyi. Nem akarják mondani az érdieknek, hogy csatorna projekt-tervezés, engedélyezés egyéb előkészítési munkák- városra eső része összesen 1,4 milliárd? Ebből nem fizetett semmit az EU vagy az állam?
Második a tisztító építése már eus pénzből megy.
10.sor a szakorvosi előtti parkoló 83 millióba került. Tessék már megnézni azt a parkolót mekkora, Brutális pazarlás.Járdaépítés, illő lenne megjelölni, hol melyik járda, mert ha a parkolót názzük akkor ott is foghatott a ceruza.
Mint ahogy a Tárnoki-Gyöngyvirág-Fátyolvirág utcáknál meg van jelölve. Az sem semmi 17,5 millió azért a járdáért 200 méter.
Lejjeb megtudjuk épült nekünk egy naylon uszoda 634 millióért. Ezt már jópáran kifogásolták itt is.
Van a végén egy furcsa tétel Egyéb fejlesztések. Ez a titok kategória. Gumi tétel, hogy a végösszeg jobban mutasson.
Valójában van nekünk ehhez valami közünk? Erről a 1,3milliárdról mi érdiek -akik majd fizetnek éveken keresztül- nem tudhatunk semmit?
Hibásan összevakarnak 9,5 milliárdot. Hozzáadják amit lekellene vonni, felturbózzák a számokat, bizonyítják nekünk, akik felléptek a pazarlás ellen, hogy micsoda túlfizetések, értelmetlen pénzpocsékolás volt itt 2007-2010 között. Természetesen ez megy most is.
Figyelem! A mellékletek között van egy polgármesternek írt válaszlevél. Érdemes megkeresni a ÁSZ honlapján.
Mit is igazol a levél a második oldalon. A tervezésre, szakértésre, tanácsadásra sokat költött a város. Hoppá polgármester úr, hogy is van ez?
Nem meglepő, hogy egy újabb trükkel próbálkoznak. Mindig ugyanaz. Mellébeszélni, lejáratni, hazudozni minden következmények nélkül.
A hátul elrejtett írás azt üzeni az olvasóknak, van itt egy parányi ellenzék- mert demokráciában élünk- de megosztott, összevissza beszél, nem "dolgozik" csak hőzöng stb. Itt van ez a Jakab. Kérdezgeti, hogy hol van a pénz? Miért nem számol el a város a felvett hitelekkel?
Hát íme közreadjuk adjuk az igazságot, a választ, a táblázatot ahol bizonyítjuk nektek választópolgárok mire költöttük éjt nappallá téve azt a sok pénzt amit ugye majd ti fizettek vissza, még akkor is amikor már mi héthatáron keresztül leszünk. Gondolják ők, sugallják ők.
Mi is a helyzet. Nincs ilyen melléklet. Az ÁSZ jelentés mellékleteire való hivatkozás téves, hibás és hazug. Ez a táblázat egy innen-onnan összeollózott kreálmány. Téves számviteli szempontból, téves kommunikációs szempontból.
Pályázati pénzek "átfutnak" a költségvetésen. A támogatásogat nem kellett volna beleszámolni. Belekellett, mert akkor hol van kb három milliárd,
Az adósság mértékének a magyarázatára belevonták a pályázati pénzeket is, annak ellenére, hogy azt kapta a város. RAVNA 500 millió,városközpont 850 millió, Gárdonyi 250 millió, szakrendelő 1,2 milliárd ez maga kb 2,8 milliárd.
Most akkor jól pályázott a város- mert a csapon is ez folyik- vagy a felvett hitelekből lettek kifizetve ezek a pénzek?
Ugye - ugye a sánta kutya esete. nagyon nagy ferdítés.
Te is tudod, hogy nem a bizottsági elnökön múlik, hogy miként alakulnak a dolgok. Lényegében semmi nem múlik rajta, hiszen a többség annyira nagy, hogy szép lehet - egyébként az is - de okos nem - pedig okosnak is okos -!
Akkor tudunk valamit is tenni a városért, ha a város összefog, és együtt próbálja meg magát kirángatni a béka feneke alól, és nem egymást marva. A marakodásra elfecsérelt energiát a építkezés elől vesszük el. :-)
Az Ász-vizsgálathoz kapcsolódó intézkadési terv csontnélkül átment. A Pénzügyi Bizottság elnöke az eddigi gyakorlat szerint mindig elsőként szólt a pénzügyi kérdéshez. Most nem tette, kivételesen csak most nem tette . Megtervezett forgatókönyv, vagy egy kezdeti bénázás? Ki tudja?
Most éppen egy abszolut lényegtelen kérdésről vitatkoznak.
Az elnöklő polgármester nem kapott kérdést. Úgy tűnik a PB szerint is minden rendben van.
Csak az adósság nőtt a tízszresére, csak a 3,5 milliárdot költöttek beruházásokra és felújításokra, akkor amikor azÁSZ vizsgálat =,5 milliárdot jelöl meg.
A parkoló felől történő behajtás megszüntetése egyértelműen csökkentené a dugót a vasuti aluljáróban. A végerhajtás lényegi pénzt nem igényel - persze nagyon komoly költségvetése lesz - ezért mielőbb meg kellene hozni az illetékeseknek a szükséges döntést és végrehajtani a változtatást.
Már most kíváncsi vagyok, az adott üzlet milyen fontos érveket fog előhozni, min helyi iparűzési adó kiesés, stb. :-)
Végre rájöttek arra a vasúti alúljárokat tehermentesiteni kell.Most még a központ elcseszett útszükitéseit kell megszüntetni.
Megoldani azt hogy a Lidl parkoló felöl ne kelljen bemenni a körforgóba.Ez nem lenne egy durránás.Az üzletnek van a vasút mellett egy nagy parkolója..(Profira gondolok)
Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése a 403/2011. (XI.24.) KGY. határozatát az alábbiak szerint módosítja (egységes szerkezetben):
"Érd Megyei Jogú Város Közgyűlésea Töhötöm utca kivezetésének, és a Diósdi út – Riminyáki út találkozásánál lévő körforgalmú csomópont környékének rendezése érdekében az alábbiakat kezdeményezi:
- A Töhötöm utca jelenlegi állapothoz igazodó kivezetésének a 13732, és 13733 hrsz-ú ingatlanokon történő kialakítása érdekében közlekedési vizsgálaton alapuló Helyi Építési Szabályzat és Szabályozási Terv módosítást kezdeményez. - A fentiek alapján a Közgyűlés felhatalmazza a Polgármestert a 13732 hrsz-ú állami tulajdonú ingatlan út céljára történő ingyenes megszerzése érdekében a szükséges intézkedések megtételére.Érd Megyei Jogú Város Közgyűlése kezdeményezi továbbá a jelenleg hatályos szabályozás felülvizsgálatát, és szükség szerint a településrendezési tervek – Településszerkezeti Terv, Helyi Építési Szabályzat, és Szabályozási Terv - módosítását, korrekcióját az alábbi helyszíneken:- Az Intéző u. – Technikus u. – Képviselő utcák által határolt, Vt-1/l övezetben lévő ingatlanokon, kötelező szabályozási elemként jelölt építési hely felülvizsgálata. - A Bagoly u., Bíbic u. között lévő falusias lakó övezetbe sorolt területen a 26103, 26102 hrsz-ú ingatlanokat érintő, 14m széles út kialakítása szükségességének vizsgálata. - Bagoly u.-i híd kisajátítási vázrajzainak záradékolása során felmerült, hogy néhány ingatlan esetében a közlekedési műtárgy kialakításához szükséges szabályozási vonalakat pontosítani kell.A Településszerkezeti Terv, Helyi Építési Szabályzat és Szabályozási Terv módosítás költségeit – kb. 2 millió Ft-ot – az önkormányzat a 2012. évi költségvetésében biztosítja.
Határidő: a döntés továbbítására – azonnal, illetve folyamatos Felelős: T. Mészáros András polgármester
Gondolod, hogy erre a fórumra ír egy szót is. Még a közpénzen kiképzett PR-zseni alpolgármester sem mer leírni egy mondatot sem. Ugyanis ezek az írások visszakereshetők. Nem véletlen töröltettek egy halom beírást.
Most van egy perem a bátor Dupree Hugó ellen, amikor beirogattak névtelenül lementettük mielőtt eltüntették volna.
Szerencsétlen stróman nem számított arra, hogy még mindig nem lehet bizonyítékok nélkül rágalmazni.
A mai napon Antunovits Antal nehezményezte (kikérte magának?) bejegyzésemet. Megkövetem! Cserébe hozza nyilvánosságra ebben a kérdésben képviselt álláspontját. Ha erre 15 napon belül ezen a fórumon nem kerül sor, kénytelen leszek továbbra is fenntartani a leírtakat! Ez ilyen egyszerű! (Aki olvassa, adja át!)
Érd Megyei Jogú Város Közgyűlése a Polgármesteri Hivatal 2012. évre szóló köztisztviselői teljesítménykövetelményeinek alapját képező kiemelt célokat a következők szerint határozza meg: 1. A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeinek és személyi állományának felkészítése az önkormányzati és közigazgatási rendszer átalakítására vonatkozó kormányzati és Országgyűlési döntések végrehajtására vonatkozóan. 2. Az új önkormányzati törvény hatályba lépését követően felmerülő feladatok végrehajtása. 3. A Polgármesteri Hivatal 2012. évi költségvetésének végrehajtása során a szabályszerűség, célszerűség, hatékonyság és takarékos gazdálkodás biztosítása. 4. Az önkormányzati vagyongazdálkodás hatékonyságának javítása érdekében a nyilvántartások pontos, naprakész vezetése, annak biztosítása, hogy a földhivatali, a számviteli és az ingatlanvagyon-kataszter adatai egymással és a valósággal egyezően adjanak számot az önkormányzat vagyonáról. 5. Többletforrások biztosítása érdekében kiemelt hangsúly helyezése az Új Magyarország Fejlesztési Terv és az Új Széchenyi Terv által kínált, a város számára 2012-ben még elérhető pályázati lehetőségek optimális kihasználására, továbbá más európai uniós, nemzetközi, hazai és egyéb pályázati kiírások által kínált pályázati lehetőségekre. 6. Érd és Térsége szennyvíztisztító telep rekonstrukciója, bővítése és szennyvízelvezető-rendszer fejlesztése (KEOP-1.2.0./2F-2009-0001) projekt megvalósítása során: - a műszakilag átadott utak helyreállításának fokozott figyelemmel történő ellenőrzése üzemeltetői szempontból, - a zöldfelületek helyreállításának ellenőrzése, a faállomány pótlásának ellenőrzése, - forgalomtechnikai előírások teljesítésének ellenőrzése a kivitelezés során. 7. Az önkormányzat bevételeinek növelése érdekében az adóhátralékok hatékony beszedésének további folytatása, új adóalanyok felderítése, adóellenőrzések lefolytatása. 8. A Hivatal egyes szervezeti egységeinél végzett külső és belső ellenőrzések által feltárt hibák kijavítása, hiányosságok pótlása az ellenőrzésekre tett intézkedések nyomon követése, kontrollja. 9. A belső kontrollrendszer további fejlesztése, ennek érdekében a folyamatba épített előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzés, valamint a minőségirányítási folyamatok összhangjának megteremtése. 10. Az MSZ EN ISO 9001:2009. szabvány szerint tanúsított minőségirányítási rendszer működtetése, a soron következő felülvizsgálati audit sikeres lebonyolítása, a tanúsítvány fenntartása. 11. A település területére tervezett jelentősebb beruházások megvalósításának segítése az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 30/A. § szerinti, a közérdek és jogos magánérdek összhangját megteremtő településrendezési szerződések megkötésével. 12. A jogszabályváltozások figyelemmel kísérésére, az ügyintézési határidők betartása.
"Érd Megyei Jogú Város Közgyűlése a 3/2011. (I. 27.) KGY határozata alapján kibocsátott, 1 240 000 000,- Ft összegű, egy éves futamidejű működési kötvény visszafizetésére, valamint a likviditás megőrzése érdekében a bevételek és a kiadások teljesítési ütemkülönbségének áthidalására 2 000 000 000,- Ft összegű folyószámlahitelt vesz fel."
Kérdezem a fórumtársat ezen napirendi pontokra tetszett gondolni,már csak azért, hogy ne csak a szép orcáját lássuk a menyasszonynak, hanem a tikszaros lábát is.
kedves Barátom: azt is tedd hozzá, hogy egy hónappal ezelőtt a frakció ülésen Antunovits ellenezte. Gondolom azért, mert halott már nem hoz szavazatot! (Azt mondta valaki, osszam meg veletek azt, amit tudok.)