Keresés

Részletes keresés

GaGe Creative Commons License 2020.10.03 0 1 20328

"ez az utasításban is így szerepel?"

 

Nem, az utasítás alapján az fsztnek kell(ene)  parancsot adni evmbe kapcsolásra. De mivel szeptember 1 előtt nem volt hatályos etcs utasítás, ezért nem mondott róla semmit az utasítás.

 

"illetve komoly kérdés: ha trip-et jelentesz a forgalmistának, ő tudja, milyen írásbelit kell diktálnia"

A legtöbb azt sem tudja mi az etcs, max annyit fog mondani, hogy jöhetsz tovább, semmilyen írásbelit nem fog diktálni.
Ha tripet jelentesz, akkor meg max elküld nemibeteg gondozóba...
Ezért egyszerűbb, ha ha azt mondod, az evm vágott le, ha egyáltalán kérsz engedélyt a továbbhaladásra, mert az sem nagyon divat itthon...

Előzmény: kopaszsop (20325)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.10.02 0 0 20327

Ha a szintről beszélünk amiben SN módban van a fedélzet, akkor a 3-as baselineban igen.

Ha a fedélzeti alrendszer nemzeti vonatbefolyásoló berendezések illesztésére szolgáló moduljáról van szó, az maradt STM.

 

A 2-es baselineban mindkettőre az STM használatos, és bár nem csodálkozom hogy szétszedték a két kifejezést, a fórum közönsége szerintem ezt ismeri (még) jobban.

Előzmény: kopaszsop (20326)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.02 0 0 20326

stm már régóta ntc, nem? 

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20322)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.02 0 0 20325

L1 esetén a hegyesi vonalon ezért indulunk EVM-ben, illetve trip esetén is ezért rakjuk kapásból EVM-be, mert úgy is visszavált.

 

ez az utasításban is így szerepel?

illetve komoly kérdés: ha trip-et jelentesz a forgalmistának, ő tudja, milyen írásbelit kell diktálnia számodra a továbbhaladáshoz?

Előzmény: GaGe (20324)
GaGe Creative Commons License 2020.10.01 0 0 20324

"A jelenleg meglévő ETCS L1 pályamenti konfigurációja olyan, hogy az összes bejárati jelzőnél beléptet L1-be"

Tudtommal ez meg is marad, mert az upgrade után is lesz olyan vágány, ami kiléptet EVM-be, ígya következő bejáratig marad az EVM, ott vissza L1 FS.

"L1 vagy L2 kiválasztása esetén a vonat SR-ben fog indulni, és majd akkor vált át FS/OS/LS módba, ha a pályamenti alrendszertől menetengedélyt kapott."

L1 esetén a hegyesi vonalon ezért indulunk EVM-ben, illetve trip esetén is ezért rakjuk kapásból EVM-be, mert úgy is visszavált.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20322)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.10.01 0 0 20323

Köszi!

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20322)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.09.30 0 2 20322

Akkor ez meg is adja a választ arra, hogy miért is kell megállni Hegyeshalomban, vagy aktív ETCS-sel, ami a nemzeti vonatbefolyásolókat mint STM-eket kezeli, áthaladni Hegyeshalomban.

 

A részletes válasz Zsivany2 kérdésére tehát az alábbi:

 

Mivel:

  • A jelenleg meglévő ETCS L1 pályamenti alrendszer nem felel meg telesítőképességi szempontokból a napi üzemnek, illetve
  • A jelenleg meglévő ETCS L1 pályamente konfigurációja olyan, hogy az összes bejárati jelzőnél beléptet L1-be, illetve
  • Nemzeti vonatbefolyásolók (PZB/EVM) közötti átkapcsolás manuálisan nem tud menet közben megtörténni, csak automatikusan a megfelelő balízüzenetek feladásával

az alábbi szcenárió végrehajtását találták ki:

 

Haladjon át a vonat Hegyeshalomban bekapcsolt ETCS-sel, menedzselvén a rendszerátmenetet, de hogy ez ne okozzon a fedélzeten problémát, legyenek a rendszerben található L1 beléptető pontok eltávolítva (azaz meglévő balízok felszedve vagy elnémítva). De hogy ezt a deaktiválási munkát ne kelljen az egész vonalon elvégezni, legyen ez csak Győrtől, és legyen az ETCS fedélzet csak Győrben aktiválva.

Viszont amire nem gondoltak, hogy ez a fedélzet bekapcsolás időigényes feladat.

 

Tehát amíg nem készül el a végleges, felújított, upgradelt pályamenti alrendszer, addig a vonatok STM-EVM-ben közlekednek, de a Hegyeshalmi EVM-PZB átmenetet ETCS balízokkal oldják meg, aztán majd mennek L1-ben ha kész a pályamente.

 

Egyébként az aktivált ETCS fedélzeten a szint manuálisan is kiválasztható álló helyzetben. A választható szintek az utolsó "Level Transition" vagy "Conditional Level Transition" csomagban kapott listában szereplő vonatbefolyásoló rendszerek lehetnek. "Hidegen" indulás esetén bármilyen, a mozdonyon megtalálható szint kiválasztható.

L1 vagy L2 kiválasztása esetén a vonat SR-ben fog indulni, és majd akkor vált át FS/OS/LS módba, ha a pályamenti alrendszertől menetengedélyt kapott.

Előzmény: GaGe (20321)
GaGe Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20321

Nem.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20318)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20320

De nem ETCS-vel mennek 160-at.

Előzmény: Vendégsín (20319)
Vendégsín Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20319

A piros FLIRT-eken van ETCS fedélzeti egység?

 

Egyre többön.

Előzmény: Ashi Valkoinen (20317)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20318

Deaktivált ETCS fedélzet esetén tudsz menet közben (manuálisan) váltani PZB és EVM között?

Előzmény: segélyvonókészülék (20316)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20317

"Hogyan lesz akkor 160-as közlekedés? "

 

A piros FLIRT-eken van ETCS fedélzeti egység?

 

Mennek 160-nal?

 

Naugye. :)

Előzmény: Zsivany2 (20315)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20316

Nem kell megállni a tranzició miatt, az menet közben is megy.

Sőt, általában csak menet közben megy.

Előzmény: Zsivany2 (20315)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20315

"Győr (bez.) – Hegyeshalom (oh.) szakaszon az ETCS L1 pályamenti rendszer üzemen kívül helyezése"

Hogyan lesz akkor 160-as közlekedés? Ezzel nem -15 perc lesz, hanem +15...

Az LSTM EVM szintről ETCS L1-re váltáshoz meg kell állni?

Ha nem, miért kell ezt a váltást Győrig vinni? Pár száz méter, azt a mehet a másik váltás is.

Ha nem megy az LSTM Indusi -> ETCS L1, akkor kétlépcsős kell: LSTM Indusi -> LSTM EVM -> ETCS L1

Előzmény: Muurola (20282)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20314

Üdvözletem!

 

Az XJ jelfogók katalógusában szereplő gyári szám alapján hogyan kell számolni az erősáramú érintkezős jelfogók érintkezőszámát?

 

Pl.: XI/4/1E0 az egy 5/4+1/0E ? Vagy 6/4+1/0E?

vagy: VII/2/2E0 az egy 1/2+2/0E vagy egy 2/2+2/0E?

 

Azt értem, hogy az erősáramú érintő két helyet foglal, de felette hol kezdődhet a normál érintő?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.09.29 0 0 20313

Jah, Hegyes páratlan fele is PZB-s, a bejárati irányból.

Előzmény: r1232 (20309)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.09.29 0 1 20312

Sopron-Szombathely(15)-Szentgotthárd (21).

A kilencesen Pomogyon PZB, Ém-n EVM.

Előzmény: siófoki35 (20310)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.09.29 0 0 20311

Tökmindegy.

Állami tulajdon, vonatkozik rá a sok könyv. Nem különbözik a mávosnüzemeltetésű vonalaktól, ebből a szempontból.

Előzmény: r1232 (20309)
siófoki35 Creative Commons License 2020.09.29 0 0 20310

Fertőszentmiklós-Pomogy?

Előzmény: r1232 (20309)
r1232 Creative Commons License 2020.09.29 0 0 20309

Amúgy a magyar szabad hozzáférésű közforgalmú pályahálózaton is van PZB-vel biztosított vonal,

 

Az nem MÁV üzemeltetésű.

Előzmény: segélyvonókészülék (20307)
Fizolti Creative Commons License 2020.09.29 0 3 20308

https://agifer.ro/.../rap.../D_310_RI_Holboca_16_05_2019.pdf


Egy részben a biztosítóberendezés hibájára visszavezethető esemény zárójelentése Romániából, jó képanyaggal. Némi összefoglaló:

 

- Holboca állomáson SBW típusú biztosítóberendezés üzemel (többközpontos berendezés, helyszíni állítású váltózáras váltók vannak, egymással sorozatfüggésben, fény bejárati, egyéni fény kijárati jelzők).

 

- Az állomás a Moldáv határ közelében van, széles nyomtávolságú vágány is érinti, de ez az esetre nem volt hatással.


- A tehervonat egyenesben haladt át, a kijárati jelzőn egy zöld fény volt, a mozdonyvezető kihaladás közben észrevette, hogy a gyökkel szemben érintett 4-es váltó helytelenül áll, ezért fékezett, de a váltót felvágva tudott csak megállni.


- A biztosítóberendezés őrhelyi készülékén a 2. vágányra vezető vágánykulcs volt bent, míg az irodai készüléken a III. átmenő fővágányra volt beállítva a menetkijelölő kallantyú, ennek ellenére a vágányúti blokkmező lezáródott, és a jelzőre kivezérelhető volt a szabad fény.

 

- Ha jól értem, a berendezés mechanikai részének állapota miatt a 2-es kulcs forgatása egy vonalzón keresztül kimozdította a III-as kulcs tengelyét, ezért a berendezésben mechanikusan lezáródott a III. vágányra vezető vágányút, és innentől a III. vágányról elfektetett menetkijelölő kallantyúnál is lezárható volt a vágányúti blokkmező.


- A váltókezelő feltehetőleg az előző kitérőző vonat után nem állította a váltót vissza egyenesbe, a tehervonat részére nem végezte el a vágányút beállítását és a váltóellenőrzést. A váltókezelőnek ez a 6. önálló szolgálata volt, és a vizsgálat szerint a betanulás alatt nem sajátította el megfelelően a munkavégzéshez szükséges ismereteket.

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.09.25 0 2 20307

Le lett már írva előzőleg, hogy a magyar oldalon a PZB nincs benne a prioritási listában. Jogosan, mert a MÁV nem üzemeltet ilyen vonatbelyásolást.

 

Khm-khm!

Akkor mire véljük a pályamágneseket Hegyeshalom páratlan irányú bejárati elő-, és első bejárati jelzőinél?

Azt ki üzemelteti?

 

Amúgy a magyar szabad hozzáférésű közforgalmú pályahálózaton is van PZB-vel biztosított vonal, továbbá a magyar utasítások is említik (sajnos azt nem írhatom, hogy ismerik, mert nem ismerik, csak szólnak róla) a PZB-t.

Előzmény: Törölt nick (20189)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.09.24 0 0 20306

Érdekes videó, jó látni hogy működik a magyar oldalon a rendszer.

 

A pályamenti berendezészavar információt gondolom az osztrák oldalon szedted össze.

Előzmény: kopaszsop (20305)
kopaszsop Creative Commons License 2020.09.24 0 3 20305

miért is kéne hegyesben megállni?

 

https://www.youtube.com/watch?v=VN047cmr8EI

király2644 Creative Commons License 2020.09.15 -1 2 20304

kulcskezelő: neverending story...

Előzmény: GaGe (20303)
GaGe Creative Commons License 2020.09.15 0 0 20303

Ezért van kiírva a felújítási tender, mivel SRS 2.2.2 nem fog NoBu tanúsítványt kapni.
Ahozz, hogy a RailJet végig tudjon menni ETCS-ben, fel kell újítani a hegyesin az ETCS-t SRS 3.6.0 szerint, plusz kell Kelenföld és Ferencváros RBC kulcs.

Előzmény: segélyvonókészülék (20302)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.09.15 0 0 20302

Ez így elég gáz.

Előzmény: GaGe (20301)
GaGe Creative Commons License 2020.09.15 0 0 20301

Jah és L2 kulcs híján Ferencvárosban is kényszerfék, vagy Kelenföld bejáraton Budaőrs felől.

Előzmény: segélyvonókészülék (20294)
GaGe Creative Commons License 2020.09.15 0 0 20300

Mert nincs olyan állapotba, hogy ne legyen legalább 5 kényszerfék Győrig.

Előzmény: segélyvonókészülék (20294)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.09.15 0 1 20299

A KTI már dörzsöli a kezét :)

Előzmény: Vendégsín (20284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!