Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2021.03.02 0 0 1290

kijárati jelzők nem működnek, 

 

kijárati előjelzők nem működnek 

Előzmény: Fizolti (1289)
Fizolti Creative Commons License 2021.03.02 0 0 1289

Ez viszonylag következetes dolog, hogy ahol kb. minden vonat megáll menetrend szerint is, ott nem erőltetik a kijárati előjelző fenntartását. Hasonlóan az is jellemző, hogy ahol működik, ott csak egyenesben, kivéve ha rendszeresen igény van kitérőben áthaladásra (pl. Hodász). 

E mellett Gyömörén csak az egyik működik, közös kijárati jelzőre hiába adnának előjelzést, "meneszteni" akkor is kéne az áthaladó vonatokat. 

 

Vácrátóton meg sajnos nem csak a kijárati jelzők nem működnek, hanem a 77-es felől a bejárati jelző sem.  

Előzmény: nazareth (1288)
nazareth Creative Commons License 2021.03.01 0 0 1288

Köszi! Valóban, visszanéztem egy (2018-as) videót, aszerint Gyömörén és Vaszaron is működik a dolog, meg Gecse-Gyarmaton is, bár ott mintha valami furcsa szárnykapcsoló lenne... Egyedül Pápán vannak már leszerelve az előjelzők, ott már fixen M!-ra adnak előjelzést.

Előzmény: Fizolti (1285)
Fizolti Creative Commons License 2021.02.28 0 0 1287

Kaposmérőben tavaly tapasztaltuk, hogy próbálják használni, elfektetik az áthaladó kallantyút, a toronyban megvárják, amíg eltűnik a zebracsík, de amikor meghúzzák a bejárati jelzőt, nem megy vele a kijárati előjelző. A többi utánanézést igényel. 

Előzmény: Divrotcé (1286)
Divrotcé Creative Commons License 2021.02.26 -1 0 1286

Ősszel még Mátéházapusztán láttam kezelve. 

 

A  110-en kéne még működőnek lennie, de az mostanában kimaradt nekem. A 81-esen szerintem gyakorlatilag sehol sem működik. 

 

41? Középrigóc?

 

 úgy is kialakíthatták őket, hogy külön kezelendők?

 

Ehhez nem értek, de nekem az lenne a logikus, hogy csak akkor lehetne külön kezelni, ha nem egymás mellett vannak - pl. Nagyobb állomásokon régen volt olyan, hogy a kijárati előjelző jóval beljebb volt a bejárati jelzőnél. Ilyet eddig most is létezőből csak külföldön láttam. 

 

Volni volt, de kihalt. Egyrészt a Siemens haladója (emeltyű a bejárati oldalon, csenget, ha kijárati jelzőt kezelnek), de volt olyan is, hogy az előjelzőt a kijárati toronyból kezelték, csak még a fogadóvágány mellé tűzték ki. Az utóbbiak aztán az általános fékúttávolság hízásával s szigorúbban vételével aztán kivesztek...

Előzmény: Fizolti (1285)
Fizolti Creative Commons License 2021.02.26 0 0 1285

A 10-esen tavaly év vége felé úgy rémlik, hogy ahol az IR áthaladt, az nagyrészt működött. Mezőlak biztosan - amennyire én meg tudom állapítani, csak az igény szerinti egyenes irányban: 

 

Gyömöre esetében a közös kijárat miatt a Gecse-Gyarmat felőli nem működik, a másik irányból pedig nem kezelték, mert pont megállt az IR az állomási személyzetváltás miatt. 

 

Ősszel még Mátéházapusztán láttam kezelve. 

 

A  110-en kéne még működőnek lennie, de az mostanában kimaradt nekem. A 81-esen szerintem gyakorlatilag sehol sem működik. 

 

 úgy is kialakíthatták őket, hogy külön kezelendők?

 

Ehhez nem értek, de nekem az lenne a logikus, hogy csak akkor lehetne külön kezelni, ha nem egymás mellett vannak - pl. Nagyobb állomásokon régen volt olyan, hogy a kijárati előjelző jóval beljebb volt a bejárati jelzőnél. Ilyet eddig most is létezőből csak külföldön láttam. 

 

 

Előzmény: nazareth (1284)
nazareth Creative Commons License 2021.02.26 0 0 1284

A kijárati előjelzők nem működnek.

 

Merrefelé vannak még működő kijárati előjelzők? Lassan már a 10-esen sem nagyon látok...

 

A kijárati jelző előjelzői mindig szárnykapcsolósak, vagy adott esetben úgy is kialakíthatták őket, hogy külön kezelendők?

Előzmény: Fizolti (1283)
Fizolti Creative Commons License 2021.02.25 0 0 1283

a kijárati jelzők nem működnek

 

A kijárati előjelzők nem működnek. 

Előzmény: Fizolti (1282)
Fizolti Creative Commons License 2021.02.25 0 3 1282

Apc-Zagyvaszántó jelzői

 

Kijárati jelzők: A negyedik vágány ki van zárva a forgalomból, így az ittenieket már nem kezelik.

 

A bejárati jelzők kijárati előjelzővel egyesítettek, de a maguk a kijárati jelzők nem működnek (illetve igazi igény sincs arra, hogy működjenek).

 

 

Tehervonat halad:

 

 

A Selyp felőli alak bejárati jelzőre fény előjelző ad előjelzést, ezt külön kezelni nem kell, a főjelző kezelése állítja.

 

Nem jelző, de nekem újdonság volt, hogy van még ilyen: 

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2020.04.15 0 0 1281

igen ez az irány Sármellék. Azaz Balatonszentgyörgy felől érkezik a vonat.

Előzmény: Steve2020 (1280)
Steve2020 Creative Commons License 2020.04.15 0 0 1280

Azaz, kicsit ugyan zavarosak az irányok a filmben, de ez nem vonalismereti film!

:-)

A Balatonszentgyörgyi elágazás képe után egy olyan snitt van ahol a Balaton a menetirány bal oldalán van, ez jó lenne, ha valóban Keszthelyen kellene átszállni sármellékre,

és Fenékpusztánál lenne mondjuk egy delta.

De szerintem Balatonszentgyörgyön kellett, és látszik is, hogy a Zala-híd után egyenesen áll a váltó (egy karral van szabad), tehát irány Sármellék.

Na de ez már kukacoskodás.

 

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (1279)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2020.04.15 0 1 1279

köszönöm a tippet, sikerült megtalálni egyet

 

 

forrás: https://videa.hu/videok/film-animacio/tuskevar-1967-teljes-ifjusagi-kaland-xFcwRv9gpkPWqDlr

Előzmény: Steve2020 (1278)
Steve2020 Creative Commons License 2020.04.14 -1 0 1278

Üdv!

 

Balatonszentgyörgy felől az előjelző 3fogalmú volt (ez 100% arra nyaraltam, egyszer még meg is álltunk és közelről megnéztem :-)), Keszthely felől ugyan csak kitérő irányból lehetett érkezni, az ottani 3fogalmúban nem vagyok biztos. Sármellék felől 2 fogalmú biztosított főjelző és a hozzátartozó 2 fogalmú biztosított előjelző volt szerintem, ezeket nem láttam. A TÜSKEVÁR c. film viszont gyönyörűen mutatja az elágazást, szinte vezetőállásból!

Előzmény: oldmumus_v.2 (1277)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2020.03.14 -2 0 1277

Tudja-e valaki, hogy anno Balatonszentgyörgy 18/A őrháznál azaz - elágazás a Zala folyó hídjánál - milyen alakjelzőkkel volt kialakítva?

 

Én két karos biztosítottra - ennek megfelelő előjelzőre emlékszem - Balatonszentgyörgy meg Keszthely felől. Sármelléki meg csak egy karos volt ha minden igaz??

Divrotcé Creative Commons License 2020.01.09 -1 1 1276

Budapest-Keleti, félig önműködő kijárati jelző:

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153503133&t=9121413

Divrotcé Creative Commons License 2019.08.29 0 0 1275

Igen, úgy néz ki megvan.

Előzmény: scsabi (1274)
scsabi Creative Commons License 2019.08.28 0 0 1274

A Lőtér utcai útátjáró utáni második felsővezetéktartó oszlop után van valami jelzőféle objektum. (Egy oszlopközzel Db. felé a mai 2274b/2275a térközjelzőtől). A légifénykép rosszul van illesztve a térképre, a valóságban az a gépállomási csarnok magasságában lehet.

Előzmény: Divrotcé (1273)
Divrotcé Creative Commons License 2019.08.28 0 0 1273

Nem lehetséges, hogy ez a temetőnél lévő térközjelző előjelzője, valahol a mostani gépállomási ipv.-kiágazás magasságában?

 

Itt csak Petőfit lehetne idézni. (Még..., Még..., De látod amottan...)

 

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/116263?r=1&c=2409477.4805565:6031837.563889001:7

Előzmény: scsabi (1272)
scsabi Creative Commons License 2019.08.27 0 0 1272

Nem lehetséges, hogy ez a temetőnél lévő térközjelző előjelzője, valahol a mostani gépállomási ipv.-kiágazás magasságában?

Előzmény: Divrotcé (1271)
Divrotcé Creative Commons License 2019.08.18 0 1 1271

1966-ban járunk, így a három vonalinak látszó sínpár okán Apafa Nyíregyháza felőli előjelzőjére tippelnék.

 

Ha lehet, akkor még visszavonnám a tippet, mert akkor abban az irányban még csak 1 + 1 vágány volt. Akkor viszont Apafa - Debrecen-Köztemető - Debrecen közt valahol?

Előzmény: Divrotcé (1270)
Divrotcé Creative Commons License 2019.08.18 0 0 1270

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,9026974

Háttérben a motívumot adó vonat számára érvényes delikvens? (Fejét magasan hordó előjelzőnek látszó ismeretlen álló tárgy.)

 

1966-ban járunk, így a három vonalinak látszó sínpár okán Apafa Nyíregyháza felőli előjelzőjére tippelnék.

 

Előzmény: Tamasch (1064)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.05.12 0 0 1269

Szűkítsük inkább, pl. az ollóskerekes kétkarú jelzőkre. :-)

Előzmény: ovarnet (1268)
ovarnet Creative Commons License 2019.05.07 -1 0 1268

https://youtu.be/CFShBsZh-zQ

 

 

Alakjelzők működése

nazareth Creative Commons License 2019.05.03 0 0 1267

Nem csak a felirat elmosódott, hanem egy egész függőleges sáv. Gyanús, hogy a film nem volt feszes a fényképezőgépben, és kimozdult a fókuszból.

Előzmény: Divrotcé (1266)
Divrotcé Creative Commons License 2019.05.03 0 0 1266

A képek minden gyanúm szerint elsősorban a hazai próbautakon készültek. (Az állomás erősen Kőbánya-felső hangulatú, legalább is a töltésre épültségében.)

 

Érdekes, hogy a vasútvállalat névfelirata elmosódott, míg az előtte, utána következő osztállyelzések látszólag élesek. 

Előzmény: scsabi (1265)
scsabi Creative Commons License 2019.05.03 0 0 1265

A fp170321 alkalmasint Románia, figyelembe véve a CFPV (Ploieşti-Văleni Vasút) gőzmotorkocsiját a képen.

Előzmény: Divrotcé (1260)
Divrotcé Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 1264

a fény Ferencváros bejáratának előjelzője.

 

Az összeadójel nem ezt mondja. (Térköz előjelző Keleti felé. De mintha írtam volna már.)

Előzmény: Áthaladójelző (1263)
Áthaladójelző Creative Commons License 2019.05.01 0 1 1263

Igen. Az alakok a néhai "C" elágazás jelzői, szemből a fény Ferencváros bejáratának előjelzője.

Előzmény: 2x25kV (1262)
2x25kV Creative Commons License 2019.05.01 0 0 1262

A kérdés, hogy fényjelző van "fordított" irányba az alakjelző

hátoldalán?

Előzmény: Divrotcé (1260)
2x25kV Creative Commons License 2019.05.01 0 0 1261

Előzmény: Divrotcé (1260)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!