Én sokat utaztam törött kijelzős telefonnal, volt hogy már hiányoztak belőle darabok a sarkánál, de mégsem szólt érte senki. Pedig ugye teljesen nyilvánvaló, mert ezt úgy szoktam a tálcára rakni, hogy nem rakok semmit a tetejére.
igen, bár ez sem a poggyászmérethez, sem a folyadékokhoz nem kapcsolódik konkrétan szerintem. persze a poggyászmérethez annyiból igen, hogy ha valaki túlpakolja magát és a szatyorban "rejtegeti" a mittoménmiket... :)
Wizzair járatokon ha Duty-Free-s szatyrod van már belenézhetnek mi van benne. Persze nem vagy köteles megengedni de akkor kiszámlázzák a €60-t, volt már rá példa.
Az utasbiztin a saját szabályuk egy részét is alig ismerik, mert meg sem tanítják nekik. Nem ők tehetnek róla, hogy pl. az akkuk fajtáit és limiteket nem oktatják rendesen le nekik. Ahogy a törött kijelzős telefonnal se tudják mit kell tenni, és a tiltott műszaki egységeket (Samsung Note 7, vagy melyik Macbook van tiltólistán), vagy hogy feladottban nem lehet(ne) Li-Ion akkut szállítani. Azt hogy DGR oktatást sem kapnak már meg sem lepődöm, a rakodók jobban ismerik az ide vonatokozó szabályokat.
Lockerbie-t viszont álmukból felébresztve ismerik minden részletét...
Az UB-n a kézipoggyász méretével nem fognak foglalkozni, ebben biztos lehetsz.
A szekun soha nem foglalkoztak a poggyász méretével. Nem tudják melyik társasággal mész, milyen extra dolgokat vásároltál hozzá. Majd a beszállító kapunál a jegyis, neki ez a dolga és ebből kapja a pótlékot.
mindenesetre a dutyfree-lobbi úgy látszik, ezúttal is nyerésre áll. pár reptéren (pl. Stockholm Arlanda T5-ön, de biztosan máshol is) már enyhítettek a folyadék-rendeleten, és lehetett nagyobb kiszerelésű italokat vinni, hiszen a technológia 10+ éve rendelkezésre áll ahhoz, hogy hatékonyan elemezzék a gépek a folyadékok összetételét.
most viszont újra minden reptéren, kivétel nélkül életbe léptették a 100 ml-es szabályt, így pl. ARN T5-ön is újra csak a kis folyadékok mehetnek.
és úgy van, ahogy írod, ingyenességről nincs szó, méretszabványosításról szól a poggyászokat érintő rendelet.
Több cikket is átnéztem a témáról, sehol nem írnak az ingyenességről, a linkelt cikk sem (ezzel a repjegyárak szépen megdrágulnának). A kézipoggyász méretét szabályozták, aztán ennyi. A cikk szerint a nagyobb 55 x 40 x 20 cm, a kisebb 40 x 30 x 15 cm, a Wizznél meg jelenleg mindkettő esetében pár centivel nagyobb a megengedett. Szerintem ezzel a Wizznek nincs dolga.
Más a hajtómű és más egy plecsni a szélvédőn. Sully is azt hitte leállt a hajtóműve akkor még ,akkor még rossz helyen volt a szenzor és megsérült. Szóval a hajtómű környékén nagyobb gondot tud okozni. Azért félúton, mert addigra döntik el mi legyen, hova menjenek, hol a legésszerűbb leszállni.