Valaki meg tudná mondani viszonylag pontosan, hogy
- milyen papírokkal kell rendelkeznie egy Olaszországból származó motornak, amit forgalomba kívánok helyeztetni?
- milyen fizetendő tételek vannak, és ezek mennyibe kerülnek egy 1997-es 650cc-es motor esetében?
- körülbelül mennyi időt vehet igénybe az ügyintézés attól kezdve, hogy az ember idehaza megveszi a motort valakitől, aki behozta, addíg, míg rendszám kerül rá?
Ha esetleg tudtok olyan oldalt, fórumot ajánlani, ahol ezek az információk naprakészen megvannak, azt is nagyon megköszönném!
Sziasztok! Tudnátok-e segiteni abba hogy ha szeretnék behozni motort (Robogókat) Olaszországból akkor csak bedobom a kocsiba és hozom? Kell e utánna valamit, valamiket fizetni, hová és kinek kell ezt bejelenteni? Előre is köszönöm.
köszönöm, node kinnt hova kell menni a forgalmival/rendszámmal? A helyi okmányirodába, vagy rendőrörsre? Ja és mégegy dolog: Igaz az hogy az itthon segédmotor kategóriába eső járműveket jobb alkatrésznek behozni, mert így valami díj kevesebb? Vagy ez csak akkor volt igaz amikor még vám volt?
Kint kell kivonatni a motort a forgalomból úgy hogy itt nálunk forgalomba lehessen helyezni ezt be is pecsételik a forgalmiba erről kapsz egy papírt is, kell még egy adásvételi a kinti tulajjal, aztán itthon okmányiroda eredetvizsga műszaki vizsga regadó megint okmányiroda és kész!
Valaki kitudna oktatni, hogy manapság egy külföldi rendszámos kétkerekű papírügyei hogyan kell, hogy alakuljanak ha itthon forgalomba akarom helyezni? Pl: Miután kint kifizetem, a külföldi rendszámot, forgalmit hol kell leadni, milyen papírt kell kapnom róla, kell-e valami vámot fizetni itthon és nálunk milyen további teendők vannak? Gyakran változik a jogszabály az utóbbi időben ahogy hallom, jóvolna valami komplett, naprakész, összeszedett írás..
A regisztrációs adó mértékének csökkentése 2007-ben
I.
II.
A gépjármű forgalomba helyezésétől az adóigazgatási eljárás kezdetének hónapjáig eltelt hónapok száma
Az adótétel csökkenés mértéke
2-ig
0,06
3-4
0,1
5-6
0,14
7-12
0,2
13-24
0,28
25-36
0,35
37-48
0,42
49-60
0,48
61-72
0,53
73-84
0,58
85-96
0,62
97-108
0,66
109-120
0,69
121-132
0,72
133-144
0,75
145-156
0,78
157-168
0,8
169-180
0,82
181-192
0,84
193-204
0,86
205-216
0,87
217-228
0,88
229-240
0,89
241-től
0,9
Magyarázat:
F = A*(1 - K - k*t/T), ahol
F = a fizetendő adó; A = adótétel (a Melléklet I. részének adókategóriáiban az adott gépjármű motortípusának, hengerűrtartalmának és környezetvédelmi besorolásának megfelelően meghatározott forintban kifejezett összeg); K = Az adó csökkentésének a táblázat II. oszlopában meghatározott mértéke, amely a gépjármű forgalomba helyezésétől számított időtartam alapján az adócsökkentő mértékek alkalmazása tekintetében az utolsó előtti időszakra vonatkozik; k = A gépjármű forgalomba helyezésétől számított időtartam utolsó időszakára irányadó, a táblázat II. oszlopában meghatározott mérték csökkentve a "K" mértékével; T = Az adóigazgatási eljárás kezdetének hónapját magában foglaló, a táblázat I. oszlopában meghatározott időtartamon belüli hónapok száma; t = a gépjármű forgalomba helyezésétől számított hónapok száma csökkentve a "K" adócsökkentő mértékhez tartozó, a táblázat I. oszlopa szerinti, felső korlátként megállapított hónapok számával.
hello, köszi, hamarosan nekiesek az ördögi köröknek, remélem minden kóser lesz. ami a legnehezebb lesz, az vizsgára vinni majd a vasat rendszám nélkül, bár majd vmi trailer-rel megoldom. csao
csak annyit akartam, hogy amit leírtál párral ezelott lépésrol-lépésre, motorbehozatal ugyben az szerinted még ma is így mukodik?... lassan asszem megjárom ezt az rogos utat.
Szióka Mindenkinek! Szeretném a segítségeteket kérni! Egy teljesen új (2007) Yamaha WR 250-es mocit szeretnék behozni Németből, de az a hír járja, hogy itthon nincsen tipusbizonyítványa. Hol tudnék ennek utánajárni? Ha tényleg nincs neki t.bizonyítványa akkor mit kell tennem, hogy letudjam rendszámoztatni? Előre is köszönöm a válaszokat!
csak én amolyan passzív fórumozó vagyok inkább (MB fórumot is elég régóta olvasom, onnan ismerős volt a neved...), és az uccsó kérdésre nem tudtam a választ (hány jármű lehet a nevén...), és nem akartam olyasmit írni, hogy a 10. Maybach után már ne írjon többet a nevére, mert az már gyanús lehet...
hello, orulok, hogy ujra ir ide vki... :o) hamarosan tervezek a uk-bol hazahozni egy vasat ami most az en nevemen van idekinnt. Hogyan is volt ez a vagyonszerzesi teher? ...ja amugy mennyibe kerult total a behozatal Nektek? kszi
Mi behoztunk egy 87-es Harleyt az USA-ból hazaköltözőként, ugyanis csak így lehet ilyen öreg motort behozni. Már a férjem nevén volt a motor.
Itt rendesen átment a műszakin, azt gondoltuk, hogy csak bemegyünk az okmányirodába és megvan a rendszám, műszaki. Ja!
Származásellenőrzéssel kezdődik, 8400 Ft. Először el sem akarták kezdeni, mert nem volt már meg az eredeti adás-vételink. De hosszas unszolásra kinyögték, hogy elég egy nyilatkozat. Viszont volt eredeti forgalmi engedély.
Aztán jön a vámnál visszamenőleg a regisztrációs adó (amikor behoztuk még nem kellett 2003-ban, de a férjem felújototta és most már visszamenőleg ki kell fizetni, mivel most akarja forgalomba helyezni).
Aztán biztositás, eredetiség vizsga, rendszám, forgalmi. És nekünk még azt is mondták, hogy vagyonszerzési illeték is kell , ami köbcentinként 25 forint körül van, de azóta utána néztem és az csak annak kell akinek még kint nem volt a motor a nevén.
Ami a fordítást illeti nézzetek utána, mert én úgy tudom, hogy el kell fogadják ha bármely Uniós ország nyelvén van írva, akkor nem kell lefordittatni, de lehet, hogy ez csak a forgalmira vonatkozik.