Keresés

Részletes keresés

Bahn Creative Commons License 2005.01.12 0 0 299
A jó munkához idő kell:)
A rosszhoz pedig...
Előzmény: M44-419 (298)
M44-419 Creative Commons License 2005.01.12 0 0 298

Mennyire életszerű!

 

1ik ismerősöm mesélte: az egyik csomóponton a vonalbiztosok 3 hónapig tartották az áll.vizsgálatot, majd megállapították, hogy az életvédelmi kerítésben folytonossági hiány van, illetve, hogy gazosodnak a vg.-ok.

 

Minderről kb. 150 oldalas jk. készült még 2 hónapon keresztül.

Előzmény: rg7 (297)
rg7 Creative Commons License 2005.01.12 0 0 297

Ez idetartozik:
 
Vasutas-üldözési verseny
Népszabadság • Egy MÁV-alkalmazott  • 2005. január 12.

 

Mik vagytok ti istenek? - tette fel a költõi kérdést Kende Péter híres-hírhedt könyvének címében. Én ennél sokkal udvariasabban, árnyaltabban kérdezem a MÁV Rt. ilyen-olyan rendû-rangú vezetõit: honnan van az a mérhetetlen agresszív vezetõi magatartás, amelynek következtében manapság nagyon sok munkatársunk állandó fenyegetettségben kénytelen dolgozni?

 

Félreértés ne essék, én nem arról az állandó veszélyérzetről beszélek, amit ma hazánkban a munkavállalók többsége átél, nevezetesen, hogy munkahelyét bármikor bárki elveszítheti. Azokról a bornírt, olykor pitiáner, máskor törvénytelen vezetői döntésekről, amelyekkel nap mint nap keserítik vasutaskollégáink mindennapjait.
A rendszerváltás után - többé-kevésbé törvényszerűen - radikálisan csökkent a vasutasok létszáma. Mára azonban egyes területeken ezáltal olyan hiány keletkezett, hogy az már-már veszélyezteti a vasútbiztonsági előírásokat is. Utasítások, rendeletek több szakasza rendelkezik arról, hogy éppen a biztonság miatt legalább két főnek kellene elvégeznie egy-egy műveletet, amelyre mostanában egy sem nagyon akad. Ennek ellenére mindennaposak a dolgozókat érő atrocitások, például a vonatkésések miatt. A vezető urak éppen úgy tudják, mint én, hogy a vonatok általában nem azért késnek, mert a forgalmat szervező, irányító dolgozók a munkájuk végzése helyett mondjuk Einstein relativitáselméletén gondolkodnának, hanem mert egyre több a működésképtelen mozdony, a pályák szörnyű állapotban vannak, és nincs elég pénz a biztosítóberendezések korszerűsítésére sem. (Attól, hogy évek óta nincs hosszú távú koncepciója a MÁV-nak, most tekintsünk el.) Mégis folyamatos az állandó bűnbakkeresés, kicsinyes ügyekben is a fenyegetés, vegzálás. Ezt a célt szolgálják többek között azok a mára mindennapossá vált ellenőrzések, amikor a vezetők által kiküldött "kommandósok" rendszerint az éj leple alatt érkeznek az állomásokra. Az ellenőrzési naplókba általuk írt bejegyzésekből idézek: "az irodában újságot találtunk","...a szolgálati helyen pulóver volt a széken", "...hangszórásra alkalmas eszközt (sic!) találtunk" (segítek, ezt úgy hívják, hogy rádió), "a kályhának nyitva volt az ajtaja", "papucs volt a mosdóban". Ezt követi aztán a figyelmeztetés, a fegyelmi, az akármi. Itt álljunk meg egy pillanatra! 2004 végén a MÁV-nál a szakszolgálatok szétválasztása után is milliárdos veszteségek vannak, állomásokat, megállóhelyeket zárnak be, a kocsmákban árulják a menetjegyeket, ennek ellenére úgy tűnik, hogy a megoldást a vasút jelenlegi vezetői abban látják, hogy meg kell félemlíteni a dolgozókat. Természetesen elnézést kérek mindazon vezetőktől, akik ésszerűen, humánusan irányítanak, de muszáj volt általánosságban fogalmaznom, hiszen ebben a félfeudális viszonyokat idéző hierarchiában fogalmam sincs, hogy ki kinek a főnöke, így azt sem tudhatom, hogy honnan jön ez a sok ostobaság.
A legszomorúbb azonban az, hogy tisztességesen, nyíltan én sem vállalhatom a nevemmel ezt a cikket.

 

Forrás: http://www.nol.hu/cikk/347941/

Bahn Creative Commons License 2005.01.12 0 0 296
Hát nálunk nem küldték ki az állomásfőnökségre,a csomóponton kellett elintézni a humánosoknál.A megoldás viszont nem valami humánus.140 km-t vonatoztam,végül is ráérek!
Előzmény: belami33 (295)
belami33 Creative Commons License 2005.01.12 0 0 295

A kiadmány szerint mindenki a humánszolgáltató munkatárstól veszi át a kitöltendő nyilatkozatokat, majd neki is adja át 01.14-ig. Ezzel szemben a valós helyzet: mivel a humánszolgáltató munkatárs a csomópont székhelyén tartózkodik helyileg, ezért kiküldi az állomásfőnökségekre, onnan kiviszik a felügyelt állomásaikra. Aki az állomásfőnökségen dolgozik, annak szerencséje van, mert jó esetben van ott egy előadó aki segít a kitöltésben és nála le is lehet adni (forgalomról beszélek). Aki a felügyelt állomásokon dolgozik, a szívás= ott nincs senki akitől kérdezhet, így valszeg elrontja, az előbbi útvonalon visszakerül a humánhoz, aki majd szenved vele és visszaküldi. (Telefonon segítséget kérne a szerencsétlen, de a humános ü.i. utolérhetetlen ilyenkor).

Szóval ez egy hülyeség. Ráadásul a humánszolgáltatóé a feladat, és hiába az állomásé az oroszlánszerep a dolgozóval való kapcsolattartásban, mégis a számlát benyújtja a humán a forgalomnak ezért. Ha én a csomóponti főnök volnék ki nem fizetném. Ki is teljesített itt egy jó részt a feladatokból?

Előzmény: Bahn (294)
Bahn Creative Commons License 2005.01.12 0 0 294
VBKJ:Mindenkinek a csomópontján kellett kitöltenie a 2005-ös VBKJ-s papírokat?
Osmin Creative Commons License 2005.01.05 0 0 293
Adott helyzetben úgy éreztem, hogy szélmalmokkal harcolnék. Azt meg nem szeretem.
Előzmény: M44-419 (292)
M44-419 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 292

Az írásos áthelyezési kérelmemet írásos válaszra sem méltatták

 

Ezzel már munkaügyi jogvitát lehet kezdeményezni!

 

Milyen alapon nem válaszoltak? (UGYE AZ ELHÁRÍTÁS ILYENKOR IS TUDJA A DOLGÁT!?)

 

Én legalább kaptam írásos választ.

Előzmény: Osmin (291)
Osmin Creative Commons License 2005.01.05 0 0 291
Próbáltam, de nem ment. Az írásos áthelyezési kérelmemet írásos válaszra sem méltatták, sőt, meg voltak lepődve, hogy el akarok menni. vajon miért adtam be a kérelmemet???
Előzmény: rg7 (289)
M44-419 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 290

Szerintem Tulokék már arra mennek, hogy minnél távolabb legyél tőlük...

 

Egyezik. Még a végén Osmin bebizonyítja, hogy a kl-i triumvirátusnak (Négyszemű, Tulok, RoLala) semmi köze nincs a vasúthoz, mert annyira hülyék hozzá. Az ilyet géppuskával kell szaporítani, nem behozni Kl-re- szerintük. Szerintünk meg...

 

Van más bp-i csomópont is.

 

Ja persze. Csak ha az áth. kérelem alapból úgy lesz felterjesztve az magasságos humánszolgáltatóhoz, hogy "Nem javaslom", a hiv. válasz feléd meg annyi, hogy "a létszámhelyzet jelenlegi alakulása miatt nem járulok hozzá.", akkor az összes többi bp-i csomópontot jó erősen feldughatjuk magunknak.

 

Az én áth. kérelmem is így járt.

 

Mellesleg vannak olyanok, akiknek már 5-6 hónapja ugyanez a válasz.

 

Egy pl. az egyik átmenesztő örökölt egy házat Szerencs mellett. Akkor még Bicskén lakott a család szolg. lakásban. Miskolcon átvették volna őt változatlan alapbérrel, de a Négyszemű természetesen nem engedte el. Ok: lásd fent. Így az átmenesztő kénytelen volt felmondani, hogy el tudjon menni Kl-ről.

 

Ez a csomóponti vezetőre nézve egy rettenetes nagy szégyen, hogy ennyi EMBERSÉG nem volt benne.

 

Ez mindent elmond a kl-i hármasról, mert az egyik sem különb a deákné vásznánál.

Előzmény: rg7 (289)
rg7 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 289

Szerintem Tulokék már arra mennek, hogy minnél távolabb legyél tőlük...

A helyedben lépnék már valamit, mert ez már nem állapot. Van más bp-i csomópont is.

Előzmény: Osmin (287)
Osmin Creative Commons License 2005.01.05 0 0 288
Ez nem az a poén, amin nevetni lehet, tudom. :-(
Előzmény: M44-419 (280)
Osmin Creative Commons License 2005.01.05 0 0 287
A jelek szerint nem vagyok elég jó nekik. (Vagy túl jó vagyok, mert mindenhol alkalmazhatnak?)
Előzmény: rg7 (286)
rg7 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 286

váltókezelő kilences kat,

Már ahol. Felénk csak 8-ast érnek a bakterok.

 

Hallom, hogy vannak supermen váltókezelők is a környéken....

Utcáról felvett közlekedésmérnök 2 hónapnyi bakterológiai szimatolgatás után ma már Kelenföld technológusa...

Hogy is van ez?

(Már ha a forrásom pontos volt.)

 

Ja, hogy Osmin nem volt jó oda? Ő legalább látott működő vasutat... (nyalás:)))

 

idén levizsgáztatott rendelkezők

 

Sírjak, vagy nevessek???

Előzmény: M44-419 (282)
Lawless BB Creative Commons License 2005.01.05 0 0 285
Akkor Oké! Kár Hogy nemlehet egy-két felsővezetőnek irni,kiváncsi lennék a véleményükre bár azzal nemsokra megyünk mert nem szakmabeliek! Szevasztok! Megyek éjszakára.
Előzmény: M44-419 (284)
M44-419 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 284

BIZTOS!

 

Nem csak ezt, hanem az összeset!

Lawless BB Creative Commons License 2005.01.05 0 0 283
Remélem ezt a Fórumot olvassák a Vezér.igben!?
Előzmény: M44-419 (282)
M44-419 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 282

váltókezelő kilences kat,

 

Már ahol. Felénk csak 8-ast érnek a bakterok.

 

csak bérfeszültségekhez vezet

 

Egyezik. Az fszt.-ket a 12-be sorolták. Namost Kelenföldön csavartak a dolgon 1-2-őt, ugyanis a külsősöket 11-be a rendelkezőket 12-be sorolták. A táblások külsős bért fognak kapni.

 

Az idén levizsgáztatott rendelkezőknek viszont 13-as, azaz főrendelkezői bért adtak, hogy a szájuk jól be legyen fogva. Csak azt nem értem, hogy mi a holdkórosért nem sorolják át a kelenföldi rendelkezőket főrendelkezőknek? Mint ahogy a Déliben már régen azok.

Előzmény: Lawless BB (281)
Lawless BB Creative Commons License 2005.01.05 0 0 281
Helló! Szerintem az egész bértábla nemfog működni és csak bérfeszültségekhez vezet.Pl. a kocsirendező 8-as kategória-váltókezelő kilences kat,és a vezetőváltókezeő szintén kilences kat. Miért érdemel kevesebbet egy kocsirendező? És miért vannak egy kategóriában a váltókezelők?
M44-419 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 280

Ha neked ez poén, akkor csak gratulálni tudok a humorodhoz!

 

Én inkább gyomorforgatóan vérlázítónak tartom!

Előzmény: Osmin (278)
M44-419 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 279
Meg a Szakszetek "azonos munkáért, azonos bért" elve!
Előzmény: maszilvi (277)
Osmin Creative Commons License 2004.12.30 0 0 278
A poén az volt idén, hogy a 95000,- Ft-ot meg kellett adni az újfelvételes szolgálattevőknek, de pl. egy II. csoportú szolgálati helyen dolgozó, tisztképzős kollégáé, ha jól rémlik, 10 év körüli munkaviszonnyal nem érte ezt el.
Előzmény: maszilvi (277)
maszilvi Creative Commons License 2004.12.30 0 0 277
Ez az "oszdd meg és uralkodj" évezredes elve, mely cégünknél is kitűnően bevált....
Előzmény: Osmin (276)
Osmin Creative Commons License 2004.12.30 0 0 276

Pedig az előző besorolás emberbarátabb volt!

Most nem az összegekre, hanem a beosztások súlyozására gondoltam.

Vegyük pl. a szolgálattevőket!

A régi szerint:

I. csoportú szolgálati hely: 15 - rendelkező, 14 - táblakezelő, 13 - külsős, 12 - naplózó.

II. csoportú szolgálati hely: 14 - rendelkező, 13 - táblakezelő, 12 - külsős, 11 - naplózó.

III. csoportú szolgálati hely: 13.

IV. csoportú szolgálati hely: 12.

 

Ehhez képest most: forgalmi szolgálattevő a 12-es kategóriában van, ami nem ugyanaz a 12-es kategória, mint a régi!

Adott két állomás Budapest-Kelenföld Forgalmi Csomóponton: Paks és Budafok-Háros. Pakson 24 óra alatt 8, jobb esetben 10 vonat fordul meg, Budafok-Hároson ugyanez kb. 200, vagy még több. Mindehhez képet a fizetés ugyanannyi! (Budapest-Kelenföldet meg sem mertem említeni.)

Előzmény: maszilvi (275)
maszilvi Creative Commons License 2004.12.29 0 0 275
Ne álmodozz Kicsiszivem! Egyszer már bedobtak az Éltalunk Eltartott Vezetők egy bértáblát a vasutasok közé, talán hallottad, mi lett a sorsa: mire kezdtük volna elérni a sávminimumot, a Szakszetek szépen lepaktáltak, és a Céggel egyetértésben megalkották a Hároméves Bérmegállapodást... Azóta is boldog egyetértésben élnek -- a mi vérünkön.
Előzmény: Lulu5 (271)
M44-419 Creative Commons License 2004.12.26 0 0 274

Ha az mv.-ket oda sorolták, akkor igen.

 

Érdekesség: a kelenföldi külsősök 11-be, a rendelkezők 12-be vannak sorolva....

 

No comment!

Előzmény: belami33 (265)
M44-419 Creative Commons License 2004.12.26 0 0 273
Nem voltam besorolva. Amikor felvettek a vasúthoz, már régen nem volt bértábla.
Előzmény: Osmin (264)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.25 0 0 272
Sok kérdést felvet a kérdésed! Én úgy tudom, remélem jól, hogy a kategória alsó összegét mindenkinek el kell érni! A 6% -os emelés pedig az alapbéresített reformprémium, ill, a vasutasnapi jutalom alapbéresítése után kiszámilt összegre jön rá. Remélem így lesz!
Előzmény: Lulu5 (271)
Lulu5 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 271
VAN-E ÁTVERÉS AZ ÚJ BÉREMELÉS KOMMUNIKÁCIÓJÁBAN?

 

A MÁV és a szakszervezetek aláírták a megállapodást a 2005 évre vonatkozó béremelésről. Erről szólnak a MÁV és a szakszervezetek rendkívül hurráoptimista közleményei. Nekem azonban, (átélve a tavalyi tapasztalatokat is) igen gyanús valami. A bevezetésre kerülő bértáblára gondolok elsősorban, de azért van más is amit egyszerű munkavállalóként nem értek. Gondolom, hozzám hasonlóan mások is elkezdtek számításokat végezni, és lettek bizalmatlanok az egész tájékoztatót illetően az eredmény láttán. Az én esetemben konkrétan arról van szó, hogy munkaköri kategória besorolásom szerint,(amit már kézhez is kaptam) a 12-es szintre lettem besorolva, amelyhez a Vasutas Magazin XII.15.-i melléklete alapján minimum 106500, a végső megállapodás alapján, pedig 105000 Ft személyi alapbér tartozik. Ismétlem: minimálisan. Tekintettel azonban arra, hogy én viszonylag nem régen dolgozom a Cég-nél (öt éve), a jelenlegi alapbéremet (amely a jelek szerint igen alulértékelt volt eddig) 22,7 %-al kellene megemelni pusztán ahhoz, hogy a munkaköri kategóriám alsó szintjére kerüljek. Hát ez a hihetetlen körülmény késztetett ezen vitaindító sorok megírására. Főleg azután, hogy kérdőre vontam a Humán Partneremet is az ügyben, aki szintén kétségeit tolmácsolta felém az ilyen nagyívű béremelésemmel kapcsolatban. Arra a kérdésemre pedig, hogy miért van a munkaköri besorolás értesítőn 2004 November 1.-től érvényes meghatározás, mindössze annyi volt a válasza: felsőbb utasításra kellett ezt így kinyomtatni, az okával (és így a jelentőségével sem) nincs tisztában. Ugye emlékeztek még tavaly hogy jártak akik a bértábla bevezetésében reménykedtek: megjelent a mézesmadzag akkor is a Vasutas Magazin mellékleteként, aztán később kiderült, hogy csak az újfelvételesekre vonatkozik. Nem tudom most is hasonlóan járunk-e? Nézzük mit ír erről a MÁV és mit a szakszervezet (csak a PVDSZ honlapján találtam meg a megállapodás szövegét):

 

Vasutas Magazin Mellékletében megjelent: (a megállapodások aláírása előtt)

 

Valamennyi MÁV Munkaköri Kategóriában kötelezően meg kell valósítani a sávminimumra való ráállást, azaz a minimumokra alulról történő felzárkóztatást azok esetében, akiknek a személyi alapbére nem éri el az adott- besorolásnak megfelelő MKK- hoz tartozó-  személyi alapbérsáv minimum értékét. A kategória-minimumokra történő felzárkóztatásra kategóriánként 3,5%-os mértékű bérfejlesztésnek megfelelő bértömeg erejéig van lehetőség.

Ez tehát azt jelenti, hogy a bérsávok bevezetését követően, 2005. Január 1-jétől nem lehet olyan munkavállaló a társaságnál, akinek a személyi alapbére alacsonyabb a MÁV Munkaköri Kategóriájához tartozó sávminimum értékétől.

 

MÁV Hivatalos közleménye: (a megállapodások aláírása után)

A most aláírt 2005-re vonatkozó bérmegállapodás értelmében a MÁV Rt. 9,5%-os keresetfejlesztést hajt végre. A 9,5%-os keresetfejlesztés két tételből áll össze. A MÁV Rt. elfogadta az Országos Érdekegyeztető Tanács 6%-os átlagos bruttó keresetnövelési ajánlását. Ezen felül a további bérnövekedés annak az eredménye, hogy 2005-ben 3,5 %-os mértékű reformprémiumot biztosít a munkáltató. A 2004. évi reformprémiumot a vasúttársaság 2005-től alapbéresíti, amelyet a megállapodás értelmében úgy hajt végre, hogy az érintett munkavállalók esetében egyszeri, 3,19%-os mértékű alapbéremelést eszközöl. A MÁV Rt. a béremelés fedezetét az üzleti terv szerinti bérköltségből gazdálkodja ki. Az aláírt megállapodás és a MÁV bérstratégiájának eredményeként a jövő évtől teljes körűen életbe lép a munkaköri értékelésen alapuló besorolási és bérrendszer. Ezzel - 1999 után először - mind a munkaadó, mind a munkavállalók számára újra átláthatóvá, szabályozottá válik a társaság bérrendszere.

A mostani bérmegállapodásoknak megfelelően a MÁV Munkaköri Kategóriákhoz zárt személyi alapbérsávok tartoznak, amelyek alsó értékeit minden vasutasnak meg kell kapnia. Ezen túl a 6-13-as munkaköri kategóriák esetében alanyi jogon történik az alapbéremelés, amíg a 14-17. munkaköri kategóriák esetében az egyéni teljesítmények figyelembevételével a munkáltató differenciálási lehetőséggel élhet az alapbéremelés mértékét illetően. A bérmegállapodás értelmében alapbéresítésre kerül több más költségtérítés és pótlék, így a már említett reformprémium mellett az úgynevezett telephelyen kívül végzett munka költségtérítése és az építőipari különélési pótlék is.

 

 

PVDSZ Közleménye:

A vasúti átlagbér növekedésének mértéke 2005. évben 9,5 százalék, amely a személyi alapbérek emeléséből és a 3,5 százalék reformprémium biztosításából tevődik össze.

 

·  a 2004. évben fizetett reformprémium, a személyi alapbérek 3,19 százalékos emelésével alapbéresítésre kerül

·  a telephelyen kívül végzett munka költségtérítése (KSZ. 62/A.) a munkakörökben számított pótlékvonzat figyelembevételével alapbéresítésre kerül (az érintett munkavállalók bérének további 1000-2400,-Ft/hó összegű emelése)

·  további 2 százalékos alapbéremelés biztosítása minden 6-13 MÁV munkaköri kategóriába sorolt munkavállaló számára. (alanyi jogú emelés!)

 

 

Az új bérsávokra történő ráállás biztosítása:

 

Azon munkavállalók számára - akiknek fentiek szerint megemelt új személyi alapbére nem éri el a munkaköri bérsáv minimumot – további alapbéremelés végrehajtása 3,5%-os béremelésnek megfelelő keretből.

 

 

Differenciált béremelés végrehajtása:

A 14-17 MÁV munkaköri kategóriákban alanyi jogú béremelés végrehajtására nem kerül sor, esetükben a munkáltatói jogkörgyakorló 2 százalékos béremelésnek megfelelő összeget oszthat szét differenciált módon. Az alapbéremelésen túlmenően minden vasutas 2004. évi havi átlagkeresete 3,5  százalékának megfelelő reformprémiumban részesül.

Egyelőre továbbra is minden vasutas munkavállaló megkapja az új alapbére 4 százalékának megfelelő havi alapbér-kiegészítést (a volt vasutasnapi jutalom), amelynek alapbéresítéséről tovább folynak a tárgyalások.

 

 

Ezek után a kérdéseim a következők, remélem tud valaki választ is adni:

 

1, Mi van akkor ha elfogy a Munkaköri Kategóriánként a felzárkózásra szánt 3,5%, ebben az esetben hogyan lesz biztosítva mindenki részére a sávminimumra történő ráállás.(Azt ugyanis nehezen tudom elképzelni, hogy a többség a kategória minimum fölött van, akiknek ha jól olvasom 9,5 % mindenképp jár)

 

 

2, Nem értem a 2004 évi reformprémium alapbéresítését sem, ez az alanyi jogon járó 6%- os bérfejlesztés részének értendő, abban már benne van?

 

3, A 2%-os alapbérfejlesztés a 6-13 kategóriák között micsoda, mindenkinek jár?(ez is a 6 % fölöttinek értendő? Az e fölötti kategóriákban miért differenciál a főnök, ennek mi értelme?

 

4, A „továbbra is minden vasutas munkavállaló megkapja az új alapbére 4 százalékának megfelelő havi alapbér-kiegészítést (a volt vasutasnapi jutalom)” szöveg úgy értendő mint eddig?

 

5, A „telephelyen kívül végzett munka költségtérítése (KSZ. 62/A.) a munkakörökben számított pótlékvonzat figyelembevételével alapbéresítésre kerül (az érintett munkavállalók bérének további 1000- 2400,-Ft/hó összegű emelése)” szöveg úgy értendő, hogy, az eddigi 200 Ft szolgálatonkénti kiküldetési díj megszűnik, és alapbéresítésre kerül? Akkor az utazók és az érintett tartalékosok ennyivel több bérhez jutnak?

 

6, Akkor most összegzem a fejemben lévő kavarodást:

    - 6% OÉT ajánlás + 3,5% reformprémium= 9 % (ez a biztos emelés)

     + 2% 6-13 közötti Munkaköri Kategória miatt

     + 1000-2400 Ft mert utazó vagyok és alapbéresítik a telephelyen kívül

        végzett munkát

     + 4% alapbér kiegészítés (volt vasutasnapi jutalom)

     + további annyi százalék, hogy a Munkaköröm Sávminimumát elérjem
Bahn Creative Commons License 2004.12.24 0 0 270
Minden kedves kollégának békés és boldog Karácsonyt kívánok!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!