Szívesen segítenék! Felajánlottam a lehetőséget, hogy biztosítok helyet az anyagnak. Viszont nekem nincs meg az anyag. Tehát egyelőre nem nálam van a labda.
>Nem mindég a legdrágább megoldás a legjobb En is ezen a velemenyen vagyok, azert is barkacsolok sokmindent hazilag. Inkabb azt mondom hogyha valaki probalt mar ilyen rongyos,pauszos megoldast es a szoftboxost az tudja mirol beszelek (ettol fuggetlen a szoftbox es a vilagitas lehet hazi barkacs de melozni kell vele az ketsegtelen).
Hat a novoflex nem az olcsosagarol hires. Meg nem igazan a vilagitas a fo profilja, ha megnezed a honlapjat nincs is sok cucc. Viszont a magicball baromi jo (es draga).
Persze otleteket lehet lopni hazi barkacshoz is. Multkor olvastam egy fotosujsagban egy ilyen koppintast. Faszi vett egy kismeretu diaatvilagito pultot. Ebben a fenycsovet kicserelte egy szetberhelt vaku csovere. A vakufejbol kiment a ket madzag be az atvilagtopultba. Az atvilagitopultot fejjel lefele az obi ele szerkesztette egy sinrendszerre. Igy kapott egy tok profi diffuz makro vilagitast (hasonlot mint a novoflex fele Flash Art rendszer). Mar en is elkezdtem nezegetni az atvilagitopultomat:)
Nagyon franko bogaras makrokat csinalt vele.
A Novoflex ilyen jellegű cuccait nem nézted? Egész jól használhatónak tűnnek kisebb tárgyakhoz, akár házi használatra is. Vagy ha drága, akkor esetleg ötletet lehetne koppintani.
>Amúgy a nagy képeket is letöltötted? Nem mert az valami scriptes bizbasszal volt megoldva popup ablakban, es a teleport nem birt megbirkozni vele...
Nekem nincs szelessavum. Adj egy emailt es megprobalom elkuldeni melohelyrol darabokban. De az sem lesz valami gyors...
Vagy felirom cr-re es elgyussz erte...
>Milyen "ellenszolgáltatást" találtál ki? Ami nekem is 'ingyen' volt az masnak is az lesz, csak el kell jonnie erte:)
Hat en probaltam, hamar rajon az ember hogy nem olyan egyszeru az. Foleg mivel nincs hatso boritas igy mindenfele osszevissza kontrollalhatatlan reflexiok deritesek jonnek letre. Pl. sotet hatter vilagos tema jellegueknel lehet jo sokat kinlodni. Tapasztalatbol mondom rendes belulrol femezett tobb diffuzoros szoftboxokkal es rendes deritolapokkal nagysagrendekkel konyebb a tenykedes (persze nem is nehany meter anyag ára, de azert itt is lehet ertelmes kompromisszumokta talalni, es a hazi barkacs sem utolso dolog...).
Pl. lehet szoftboxot barkacsolni hullampapir dobozbol, alufoliabol, pauszpapirbol, es nem is rossz (persze nem olyan rugalmas meg konyen tarolhato mint a gyari, de ez az olcsosag ara).
Az is igaz hogy nem 15 meteres softboxra gondoltam (hanem inakbb a hazi korulmenyek kozott eloadodo dolgokra).
optikus! már miért is ne lehetne szoftbox nélkül?
fogsz egy fehér anyagot és kifeszíted valahogyan. aztán vakuval - akár többel is - vagy oldalról vagy hátulról meglövöd. sokan világítanak így.
ha nem hiszed, gondolkozz. mondjuk hol lehet kapni 10x15-ös (méterben!) szoftboxot?
Na megleltem, kb. 44Mega (tomoritve 40M). Annyi baja van hogy a leckeknel ha a kis kepre kattintasz akkor nem jon be a nagyitasa. Ettol fuggetlenul jol hasznalhato.
Fobb leckecsoportok:
BASIC ELEMENTS
STUDIO
DIGITAL
FASHION
PORTRAIT
TRAVEL
COMMERCIAL
ARCHITECTURE
FOOD
WEDDING
SPORTS & ACTION
PETS
OUTDOOR & LANDSCAPE
CHILDREN
BUSINESS
MISCELLANEOUS
Ebbol nehanynak a tartalma:
BASIC ELEMENTS:
Intro to Black & White Photography by Bill Craig
Depth of Field by Brian Ratty
The right combination of f-stops and shutter speeds by Brian Ratty
Should you use positive or negative film by Brian Ratty
Creating your own light with your flash by Brian Ratty
Shutterspeeds and f-stops — what do they do? by Brian Ratty
When it comes to lenses, there's no compromise. by Brian Ratty
Cameras don't take pictures — people do! by Brian Ratty
Camera shake, the #1 cause of ruined shots. by Brian Ratty
Never confuse quantity of light with quality of light by Fred Norris
Diffusing the light makes your photos look more naturally lit by Gene Kester
Basic physics of lighting remain the same by Gene Kester
Getting the right exposure by George Schaub
Shutter speed; capturing time on film by George Schaub
Studio lighting techniques by Ralph Portillo
Lighting for reflective objects by Ben Clay
STUDIO:
Commercial images on a shoestring budget by Ben Clay
Accentuating saturated colors by Ben Clay
Adding Color to Glass by Carlan Tapp
Double Diffusion-Softbox/Diffusion Screen by Gene Kester
How the softbox works by Gene Kester
Shooting Reflective/Translucent Objects by Ralph Portillo
Modifying Light with a Strip Mask by Ralph Portillo
Using Louvers to Control Light Spread by Ralph Portillo
Basic four-light commercial headshots by Steve Dantzig
Lighting highly reflective objects by Ben Clay
Photographing Jewelry by Ben Clay
Basiclighting for reflective objects by Ben Clay
Black and White Studio Sessions by Oscar Lozoya
DIGITAL:
How to make a Digital Contact Sheet using Adobe Photoshop by Kristine Sparrow
Playing with Perspective by Ben Clay
Building a digital studio on a budget by George Wedding
Dealing with high contrast scenes by David Lorenz
Composites: The Junkyard Photo by Joe Farace
Edging techniques by Joe Farace
Image manipulation with Photoshop Plug-Ins by Joe Farace
Black&White digital darkroom by Katrin Eismann
Making creative edges by Katrin Eismann
Embossing type by Katrin Eismann
Getting a good greyscale image from an RGB file by Katrin Eismann
Montage using layers and layer masks by Katrin Eismann
Composites with quick mask by Katrin Eismann
Image restoration by Katrin Eismann
Photographing highly reflective objects by Ralph Portillo
The wine bottle shot by Ralph Portillo
Luminaria Christmas card by Steven Lama
Composition Magic by Ben Clay
Starting out With Your Digital Camera by Ben Clay
Creating a Quicktime VR Movie by Stephen Ingham
The New Tao of Digital Still Photography by Vincent Versace
Transformations with portrait lighting by Ben Clay
Lighting for reflective objects by Ben Clay
Introduction to Photoshop's Pen Tool by Ben Clay
Getting Started with a High End Digital Camera by Ben Clay
Preparing Digital Images for Email and the Web by Ben Clay
Krylon - Dulling Spray
Dulling spray coats evenly and effectively dulls the article to be photographed or televised. Simplifies lighting arrangements, leaves no marks, wipes off easily, dulls any surface including chrome. Should be wiped off when Camera work is complete.
Extremely Flammable and can only be shipped by truck and or ship.
"Egyébként az én fantáziámat is a tárgyfotózás/világítás piszkálja leginkább (konkrétabban fegyverfotózás, szakmi ártalomból :-). "
Nagyon jó fotótéma ez, a gond csak akkor kezdődik ha mondjuk egy puskáról van szó. (ágyúról már nem is beszélve :-)
Egyrészt mert minél nagyobb a tárgy, annál nehezebb a szép egyenletes bevilágítás, másrészről nagyon nem illeszkedik a leica és hasonló képarányokhoz, aminek a felbontás szempontjából lehetnek hátulütői.