Keresés

Részletes keresés

szutyok Creative Commons License 2004.05.29 0 0 100
Érveid lehengerlőek.
Előzmény: tebutuska (99)
tebutuska Creative Commons License 2004.05.29 0 0 99
Feküdj vissza, majd keltelek!
Addig is szép álmokat.
A bili azért legyen kéznél!
Előzmény: szutyok (98)
szutyok Creative Commons License 2004.05.29 0 0 98
Persze, persze! Blöffök. Nyilván az építő cégek is blöffből kötöttek szerződést ezekre a szakaszokra. Nyilván a munkagépek is csak blöffből vannak ott.

Azt tanácsolom menj el az M3-as, az M30-as vagy az M7-es végére és saját szemeddel is meggyőződhetsz róla, hogy szó sincs blöffről.

Ez év végére már 151 km olyan autópályaszakaszon utazhatsz, amit ez a kormány adott át. Persze csak blöffből. :)

Előzmény: Becsi cuki tulaj. (97)
Becsi cuki tulaj. Creative Commons License 2004.05.29 0 0 97
Ezeket a dátumokat senki sem veszi komolyan, blöffök.
Előzmény: fehérfarkaska (92)
betegvese Creative Commons License 2004.05.29 0 0 96
Az M5.-ös autópálya visszavásárlása is nagyon sokba került.
A legdrágább ajánlatott fogadta el a Medgyeesy kormány.
150 milliárd forinttal drágábban szerezték meg az autópályát.
Érdekeségként megemlítem, az ajánlatok nem szerepelnek az üvegzseb programban.
Nem publikus!
Előzmény: fehérfarkaska (92)
bagoska Creative Commons License 2004.05.27 0 0 94
Ezek csak szép ígéretek!
Valami konkrétum?
Amin már közlekedni is lehet!
Előzmény: fehérfarkaska (92)
fehérfarkaska Creative Commons License 2004.05.26 0 0 93
lemaradt az előbb a forrás: http://www.nart.hu/hu/projekt/m0/epites/
Nemzeti Autópálya Rt. honlapja
Előzmény: fehérfarkaska (92)
fehérfarkaska Creative Commons License 2004.05.26 0 0 92
Meg van a legfisebb adatsor a sztrádaberuházásokról. Összehasonlítva a 2003. évi CXXVIII. törvény táblázatával, a változtatások még előnyösebbek is mint az eredetileg tervezett menetrend (ennek oka, hogy az M5 itt már 2005-ös átadással szerepel). :)

A kormány 2044/2003. számú határozata szerinti gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési feladatok jelenlegi állása, tervezett megvalósulása 2006-ig:
Megnevezés Hossza Átadás időpontja
M3 ap.Füzesabony-Polgár 61 km 2002. december 5.
M9 autóút 6.sz.-51.sz. főutak között és
a Szekszárd térségi Duna-híd 20 km 2003. július 4.
M30 ap. Emőd-Nyékládháza 8 km 2003. november 30.

2004-ben folyamatban lévő és befejezett beruházások:
Megnevezés Hossza Átadás időpontja
M30 ap. Nyékládháza-Miskolc 16 km 2004. november 30.
M3 ap. Polgár-Görbeháza 12 km 2004. szeptember 15.
M7 ap. Becsehely-Letenye 9 km 2004. szeptember 15.
M70 autóút
Letenye-Tornyiszentmiklós 20 km 2004. szeptember15.
M7 ap. Balatonszárszó-Ordacsehi 19,5 km 2005. június 30.
M7 ap.
Ordacsehi-Balatonszentgyörgy 25 km 2006.

2004. évben előkészített, megkezdésre tervezett, közbeszerzésre és PPP-re meghirdetett autópálya építések:
Megnevezés Hossza Átadás időpontja
M0 Keleti szektor M5 ap-4.sz. főút között (Vecsés-Üllő elkerülővel együtt) 25 km 2005.
M0 Északi Duna-híd+ 10.sz főút 11 km 2006.
M3 ap. Görbeháza-Nyíregyháza (Nyíregyháza elkerülővel együtt) 61 km 2006.
M35 ap. Görbeháza-Debrecen (Debrecen elkerülővel együtt) 47 km 2006.
M6 ap. Érdi tető-Dunaújváros 52 km 2006.
M6 ap.M0- Érd 8 km 2006.
M7 autópálya Nagykanizsa-Becsehely 17 km 2006.
M7 ap. Zamárdi-Balatonszárszó (Köröshegyi-völgyhíddal) 14 km 2006.
M7 Letenye-országhatár 1 km 2006.
M8 autópálya Dunaújvárosi Duna híd 9 km 2006.
M9 ap. 51 sz főút-54.sz főút között 11 km 2006.
M70 autóút
Tornyiszentmiklós-országhatár 1 km 2004.
M5 ap. Kiskunfélegyháza-Szeged 45 km 2005.

Előzmény: fehérfarkaska (91)
fehérfarkaska Creative Commons License 2004.05.26 0 0 91
"Blöff volt a 800 kilométer!

A jelenlegi kormánypártok által a 2002-es kampányban ígért 800 kilométernyi autópálya megépítése csupán politikai blöff volt – derült ki Braun Róbertnek, a Miniszterelnöki Hivatal távozó helyettes államtitkárának előadásából. Tegnap a kormányfő és a főpolgármester új utakat és hosszabb nyomvonalú négyes metrót ígért.
http://www.mno.hu/index.mno?cikk=221209&rvt=5"

Blöff volt. Úgy bizony. Még törvényt is alkotnak arról /2003. évi CXXVIII. törvény /, hogy 636 km sztrádát is gyorsforgalmi utat megépítenek 2004-2007 között, csakhogy szórhassák a pénzt. :) Braun a miniszterelnök komminikációjáért felelős helyettes államtitkárként utána nézhetett volna, hogy hivatali ideje alatt milyen törvényeket fogadott el az országgyűlés, illetve, hogy az miről is szól az az Europa Terv, amelynek a kommunikációjáért lemondatásáig ő volt a felelős (ha nehezére esett volna, akkor az Europa Terv honlapjára elég lett volna csupán rákattintania - bár lehet, hogy összekeverte a Rogán féle honlappal).
Szóval, akkor menjünk végig mikor hány km adnak át autópályából és gyorsforgalmi útból:

2002: M3 65 km és M7 20 új autópályaszakaszokat a szoci kormány átadta és nem állította le az építésüket, szemben azzal, ahogy azzal amivel a Fidesz-kormány a kampányban riogatott minket. összesen 85 km
2003:M9 szekszárdi híd és a hozzá kapcsolódó gyorsforgalmi út 21 km
2004: M3, M30 Miskolcig, M7 határmenti szakasz, összesen 65 km
2005: eredetileg 44 km, de az AKA-val történt sikeres megállapodások miatt az M5 Szegedig tartó 45 km szakasza egy évvel előrébb jön, így összesen 89 km
2006: eredetileg 322 km, de az elérehozott M5 45 km-t ebből le kell vonni, így összesen 277 km
2007: 205 km
Vagyis szumma szummárum: 742 km autópálya és gyorsforgalmi út adódik át 2002-2007 között (ez a 742 km lehet az a kampányban annyit mondogatott 800 km). Ebből a 2003. évi CXXVIII. törvény a 2004-2007 közöttiekre vonatkozik, amelyek hossza összesen: 636 km
(ebből a ciklusban átadnak 431 km + 205-öt 2007-ben)
Jeleneleg van autópályából és gyorsforgalmi útból összesen: 649,6 km (ebben már a 2002/2003 átadott szakaszok is benne vannak)
Egyébként ha nincs kéznél számológép az sem baj, én is az XP-m kalkulátorát használtam (106 km fidesz utsó évében elkezdett de már csak a szocik alatt befejezettek + a ciklusban elkezdett és befejezett 431 km + a ciklusban elkezdett, de csak a következő ciklus elején átadott 205 km = 742 km) :)

Egyébként az Európa Terv is pontosan úgy szól, hogy különválsztja a szocik által csak befejezetteket, a ciklus alatt elkezdett és befejezeteket, illetve a ciklusban elkezdett, de csak a következő ciklus elején átadandókat:

"Az Európa-tervnek megfelelően megszületett a kormánydöntés a közúthálózat 2015-ig szóló fejlesztéséről. Ezt erősítette meg "a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről" szóló 2003. évi CXXVIII. törvény, amely 2007-ig határozza meg a fejlesztési célokat, és rendel hozzá költségvetési forrásokat. Ennek alapján 2006 végéig megépül - a 2002-ben átadott M3-M30 autópálya-szakaszok (65 km) mellett - további 431 km, 2007 végéig pedig újabb 205 km autópálya, illetve autóútszakasz."
http://www.magyarorszag.hu/europaterv/europaterv/apepites.html

Előzmény: perecske (90)
perecske Creative Commons License 2004.05.26 0 0 90
Blöff volt a 800 kilométer!

A jelenlegi kormánypártok által a 2002-es kampányban ígért 800 kilométernyi autópálya megépítése csupán politikai blöff volt – derült ki Braun Róbertnek, a Miniszterelnöki Hivatal távozó helyettes államtitkárának előadásából. Tegnap a kormányfő és a főpolgármester új utakat és hosszabb nyomvonalú négyes metrót ígért.
http://www.mno.hu/index.mno?cikk=221209&rvt=5

betegvese Creative Commons License 2004.05.25 0 0 89
Ezt a kikötést a Horn kormány 1995.-ben –módosította a Francia befektető kérésére!

"Az időközben bekövetkezett változások miatt ugyancsak 1995. december 11-én írták alá a Koncessziós Szerződés 1. sz. módosítását és „Üzemeltetési Hozzájárulási Megállapodást", valamint a Pénzügyminiszter részéről egy erre vonatkozó 9,0 Md Ft összegű, 1993. május 19-i árszinten számított „Kezességvállalási Szerződést", a 2250/1995. (Vlll. 31.) Korm. határozat szerint."

Előzmény: lacika-apuka (88)
lacika-apuka Creative Commons License 2004.05.24 0 0 88
Kikötésként szerepelt!!!

(i) a létesítményekhez semmilyen költségvetési forrás nem áll rendelkezésre;
(ii) a Kormány nem nyújt garanciát semmilyen kölcsönhöz, melyet a Koncessziós Társaság vesz fel.

A koncessziós részvénytársaság alapító tőkéje nem lehet kevesebb, mint a projekt megvalósításához szükséges összes költségének a 20 %-a.

A koncessziós szerződésen túl az építés (fő)vállalkozójával és a létrehozandó üzemeltetővel megkötendő szerződések, Minisztériumot érintő elemeire (kockázat megosztás, kártérítések, biztosítékok stb.) vonatkozó vállalásokat is be kell nyújtani az Ajánlattevőnek.

Előzmény: betegvese (87)
betegvese Creative Commons License 2004.05.24 0 0 87
1) A KONCESSZIÓS VERSENYTÁRGYALÁSI ELJÁRÁS FOLYAMATÁNAK ÉS FŐBB FELTÉTELEINEK RÖVID ISMERTETÉSE.

Az 1991. évi XVI. törvény által felhatalmazva a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium (a továbbiakban Minisztérium) helyett és nevében az Autópálya Igazgatóság 1992. áprilisában előminősítési eljárással kezdődő nemzetköd versenytárgyalási felhívást bocsátott ki az „M5 autópálya 44,3-174,5 kmsz (Újhartyán-országhatár) közötti szakaszának koncesszióban történő finanszírozása, megépítése, üzemeltetése és fenntartása" (továbbiakban: Autópálya) tárgyában.

A felhívás az előminősítési eljárás céljaként olyan cégek illetve konzorciumok kiválasztását jelölte meg, amelyek bizonyíthatóan képesek az útdíjas autópályát állami költségvetési alapok felhasználása és/vagy bármely állami pénzügyi garancia nélkül finanszírozni, megtervezni, megszerezni a szükséges jóváhagyásokat, valamint megépíteni, üzemeltetni és fenntartani.

Az előminősítési dokumentációt 15 pályázó vásárolta meg. Az 1992. június 30-i
határidőre a következő 4 pályázat érkezett:

1. TRANSROUTE Int.-GTM Int. vezette francia-osztrák-magyar konzorcium
2. COLAS S.A. vezette francia-magyar konzorcium
3. CONSORZIO BAMEST vezette olasz-luxemburgi konzorcium
4. BOUYGUES S.A. vezette „HUMI" francia-osztrák-magyar konzorcium

A pályázatokat a külön erre a célra létrehozott „Minősítő Szakértő Bizottság" értékelte, amelynek elnökét a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Miniszter (a továbbiakban Miniszter) bízta meg és társelnökét a Pénzügyminisztérium delegálta. A Bizottság további 14 tagja által képviselt szervezetek:

- Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium (4 fő)
- Autópálya Igazgatóság (5 fő)
- Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (I fő)
- Pénzügyminisztérium (1 fő)
- Nemzetközi Gazdasági Kapcsolatok Minisztériuma (1 fő)
- Magyar Nemzeti Bank (2 fő)

A Bizottság a pályázati kiírásban foglaltak és a versenytárgyalásokra vonatkozó előírások alapján, saját ügyrendje és munkaprogramja szerint végezte az értékelést, amelynek eredményét 1992. szeptember 17-i keltű „Értékelési zárójegyzőkönyvben" foglalta össze és terjesztette fel a Miniszternek, aki azt jóváhagyta. Ennek megfelelően a következő három ajánlattevő kapott lehetőséget ajánlat benyújtására:

TRANSROUTE lnt. -GTM Int. vezette konzorcium
CONSORZTO BAMEST vezette konzorcium
BOUYGUES S.A. vezette konzorcium

Az ajánlatok elkészítésére és beadására 1993. január 2-án bocsátottak ki felhívást
illetve tenderdokumentációt a következő főbb feltételekkel:

A koncesszió tárgya az Autópálya 44,3 km szelvényétől a 174,5 km szelvényig terjedő szakasza, a hozzá tartozó pihenőhelyi és üzemmérnökségi létesítményekkel együtt. A 44,3-73,3 km szelvények közötti szakaszon a meglévő balpálya mellé megépítendő a jobb pálya, oly módon, hogy a teljes koncessziós szakaszon 2x2 forgalmi sávos autópálya üzemeljen. A koncesszor feladata az Autópálya és a meglévő úthálózat között a megfelelő szolgáltatási színvonalú kapcsolatok kiépítése. Az 54. sz. főútnak, az Autópálya és 5. sz. főút közötti 6,0 km hosszú szakaszát a koncesszornak kell megépítenie.

A Minisztérium a megadott létesítmények megépítését és üzemeltetését egy
Ajánlattevő részére szándékozik koncesszióba adni. Az Ajánlattevők az

Autópályát használó járművektől (Kecskemét elkerülő szakasz kivételével) úthasználati díjat szedhetnek, illetve az Autópályához közvetlenül kapcsolódó egyéb létesítményeket hasznosíthatják és felelősek lesznek a létesítmények tervezéséért, megépítéséét, üzemeltetéséért és fenntartásáért, valamint mindezen tevékenységek finanszírozásáért.

A létesítményekhez szükséges területek megszerzésének költségeit és kiadásait a Minisztérium viseli. Kivételt képeznek a pihenőhelyi és a díjszedési létesítmények kiépítéséhez szükséges többletterületek megszerzése, amely a koncesszor feladata és a költségeit is ő viseli. Ezen felül a koncesszor, meghatározott feltételek szerint, megkapja a 44,3-73,3 km szelvények közötti, a Minisztérium által kiépített bal pályát és az újhartyáni autópálya mérnökség üzemi létesítményeit.

A Minisztérium igényt tart felmerült Ivöltségeinek magtérítésére. Ezért a földtertiletek és létesítmények használatba adása fejében, a Koncessziós Szerződés megkötésekor fennálló értéküknek megfelelő visszatérítési módozat(ok)ra javaslatotkell adni az Ajánlattevőknek.

Kikötésként szerepelt hogy:
(i) a létesítményekhez semmilyen költségvetési forrás nem áll rendelkezésre;
(ii) a Kormány nem nyújt garanciát semmilyen kölcsönhöz, melyet a Koncessziós Társaság vesz fel.

A koncessziós részvénytársaság alapító tőkéje nem lehet kevesebb, mint a projekt megvalósításához szükséges összes költségének a 20 %-a.

A koncessziós szerződésen túl az építés (fő)vállalkozójával és a létrehozandó üzemeltetővel megkötendő szerződések, Minisztériumot érintő elemeire (kockázat megosztás, kártérítések, biztosítékok stb.) vonatkozó vállalásokat is be kell nyújtani az Ajánlattevőnek.

Az 1993. július 12-i beadási határidőre a három előminősített ajánlattevő közül a
következő kettő nyújtott be ajánlatot:

1. GTM hit. vezette konzorcium

Tagjai: Transroute Int. (korábban társvezető)
Strabag Österreich
Strabag Hungaria
Transinvest
Hídépítő Vállalat
Betonútépítő Rt.

2. BOUYGUES S.A. vezette „HUMI” konzorcium.

Tagjai: Screg S.A.
Magyar Aszfalt Kft.
Bau Holding A.G.

Az ajánlatokat a külön erre a célra létrehozott „Értékelő Szakértő Bizottság" értékelte, amelynek elnökét a Miniszter bízta meg és társelnökét a Pénzügyminisztérium delegálta. A bizottság további 15 tagja által képviselt szervezetek:

- Közlekedési, Hírközlési és Víztigyi Minisztérium (3 fő)
- Autópálya Igazgatóság (2 fő)
- Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (I fő)
- Közúti Igazgatóságok (2 fő)
- Pénzügyminisztérium (1 fő)
- Magyar Nemzeti Bank (1 fő)
- Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium (1 fő)
- Nemzetközi Gazdasági Kapcsolatok Minisztériuma (1 fő)
- Miniszterelnöki Hivatal (1 fő)
- Budapesti Közlekedési Egyesület (1 fő)
- Nemzetközi Bankárképző Központ Rt (1 fő)

A Bizottság a tenderkiírásban foglaltak, a versenytárgyalásokra vonatkozó előírások és a közbenső magasabb szintű döntések alapján, saját ügyrendje és munkaprogramja szerint végezte az értékelést, a következő főbb lépésekben:

1) A beérkezett ajánlatok alaki és tartalmi vizsgálata, megfelelőségének értékelése. A Bizottság 1993. augusztus 31-i ülésén megállapította, hogy egyik ajánlat sem felel meg teljes mértékben és maradéktalanul a tenderkiírásban megfogalmazott követelményeknek és rendkívül magas állami hozzájárulást igényelnek, de tartalmaznak olyan alternatív ajánlati elemeket, amelyek alapul szolgálhatnak továbbfejlesztett ajánlatok elkészítésére. A Miniszter illetve a Gazdasági Kabinet részére történő jelentés formájában magasabb szintű döntések meghozatalát kezdeményezte javasolva:
- párhuzamos tárgyalások lefolytatását az ajánlatok továbbfejlesztésére,
- az MO-Újhartyán szakasz koncesszióba történő bevonását,
- az Autópálya szakaszolt megvalósíhatóságát,
- állami hozzájárulási lehetőség (1993. évi árszinten max. 10 Md Ft) biztosíthatóságához szükséges folyamat előkészítését.

2) Miután a Gazdasági Kabinet a felterjesztésben foglaltakat jóváhagyólag tudomásul vette, a Bizottság saját köréből Tárgyaló Küldöttséget alakított és kétoldalú tárgyalások (1993. szeptember 7.-9.) keretében közölte az ajánlattevőkkel alternatív ajánlataik továbbfejlesztésének módosítható feltételeit. Ezek az eredeti kiírást két lényeges elemben módosították:

(i) a magyar fél elfogadja az Autópálya MO-Újhartyán közötti meglévő szakaszának koncesszióba való bevonását annak fejlesztése és felújítása mellett,
(ii) az Autópálya szakaszosan, több ütemre bontva is megvalósítható, de az első ütemnek legalább az MO-Kiskunfélegyháza szakaszt magában kell foglalnia.

3) Az 1993. október 29-én beadott továbbfejlesztett ajánlatokat a Bizottság 1993. november 25-i ülésén értékelte és úgy döntött, hogy az előnyös helyzetű ajánlattevő kiválasztásához tisztázó jellegű kérdéseket feltéve (1993. december 20.) további tárgyalásokat kell folytatni az ajánlattevőkkel. Egyben kormányelőterjesztés készítését tartotta szükségesnek a kormányzati hozzájárulás összegének meghatározásához.

4) A Bizottság 1994. február 10-i ülésén a tisztázó kérdésekre érkezett (1994. január 31.) válaszokat és a kétoldalú tárgyalásokat (1994. február 8.-9.) értékelve egyhangú szavazással a BOUYGUES S.A. vezette HUMI konzorciumot választotta ki előnyös helyzetű ajánlattevőnek.

5) A Bizottság 1994. április 19-i és április 25-i ülésén az előnyös helyzetű ajánlattevővel a Koncessziós Szerződés véglegesítésére irányuló tárgyalásokról (1994. március 8. és április 12.) szóló beszámolók alapján széleskörű vitát követően 8 igen, 6 nem és 1 tartózkodó szavazattal úgy döntött, hogy javasolja a Miniszternek a Koncessziós Szerződés aláírását.

A Koncessziós Szerződést 1994. május 2-árt írták alá. Ezzel a versenytárgyalási eljárás lezárult, azonban a Koncessziós Szclződés hatályba lépésének feltételei (a hiteltárgyalások során felmerült finanszírozási problémák miatt meghosszabbított határidőre) 1995. december 11-én teljesültek, amelynek lényegesebb elemei a következők voltak:

- A Koncessziós Társaság megalapítása, a szükséges alaptőke rész befizetése, cégbírósági bejegyzése.

- Az előírt (építéssel kapcsolatos és MNB) engedélyek megszerzése.

- Az alábbi megállapodások és szerződések aláírása a Minisztériumnak megfelelő formában:

= Építési szerződés
= Üzemeltetési és fenntartási szerződés
= A Független Mérnök szerződése
= Hitelszerződések
= Hitelezők közötti megállapodás
= Alapító okirat
= Részvénytulajdonosi megállapodás
= Vegyesvállalati megállapodás
= Jelzálog, biztosítéki/átruházási megállapodások

- Kölcsönös jogi vélemények kibocsátása a Minisztérium, a Koncessziós Tár
saság, a Vállalkozó és az Üzemeltető részéről a szerződések érvényességéről.

- A pénzügyi záráshoz szükséges feltételek teljesülése.

- A Minisztériumot megillető költségtérítések kifizetése.

Az időközben bekövetkezett változások miatt ugyancsak 1995. december 11-én írták alá a Koncessziós Szerződés 1. sz. módosítását és „Üzemeltetési Hozzájárulási Megállapodást", valamint a Pénzügyminiszter részéről egy erre vonatkozó 9,0 Md Ft összegű, 1993. május 19-i árszinten számított „Kezességvállalási Szerződést", a 2250/1995. (Vlll. 31.) Korm. határozat szerint.

gagyikas Creative Commons License 2004.05.17 0 0 86
A volt közlekedési miniszter a kormány ígéreteivel szemben csak 200-220 kilométer autópálya megépülését tartja reálisnak a ciklus végéig. Fónagy János a Hírtelevízió stúdiójában elmondta: ma Magyarországon évi 50-100 kilométer új autópályánál többet képtelenség finanszírozni.
http://www.hirtv.hu/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=21846&mode=thread&order=0&thold=0

Nagyon olcsón építünk autópályát!
Még olcsóbb lenne, ha kilométerekét építenénk meg más-más céggel.
Könyvelni is könnyebb!

lacika-apuka Creative Commons License 2004.05.15 0 0 85
Az elvtársak kicsi pénzért eladták, elajándékozták a régi autópályát.
Ku&va jó botot csináltak. Maguknak!
Előzmény: szantana (84)
szantana Creative Commons License 2004.05.14 0 0 84
"A Koncessziós Társaság minden pénzügyi évre az azt követő 60 napon belül Koncessziós Díjat köteles fizetni, amelynek összege 1993. évi árszinten 3 Millió Ft és minden évben a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett magyar fogyasztói árindexszel kell korrigálni."
szantana Creative Commons License 2004.05.14 0 0 83
"Az időközben bekövetkezett változások miatt ugyancsak 1995. december 11-én írták alá a Koncessziós Szerződés 1. sz. módosítását és „Üzemeltetési Hozzájárulási Megállapodást", valamint a Pénzügyminiszter részéről egy erre vonatkozó 9,0 Md Ft összegű, 1993. május 19-i árszinten számított „Kezességvállalási Szerződést", a 2250/1995. (Vlll. 31.) Korm. határozat szerint."
szantana Creative Commons License 2004.05.14 0 0 82
Kiszedtem a lényeget.
Így indult!
Ami most van, az nem ez!
Valakik szépen megfordították az egész tendert, megváltoztatták a célkitűzéseket.

Előzmény: szantana (81)
szantana Creative Commons License 2004.05.14 0 0 81
Az 1991. évi XVI. törvény által felhatalmazva a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium (a továbbiakban Minisztérium) helyett és nevében az Autópálya Igazgatóság 1992. áprilisában előminősítési eljárással kezdődő nemzetköd versenytárgyalási felhívást bocsátott ki az „M5 autópálya 44,3-174,5 kmsz (Újhartyán-országhatár) közötti szakaszának koncesszióban történő finanszírozása, megépítése, üzemeltetése és fenntartása" (továbbiakban: Autópálya) tárgyában.

A felhívás az előminősítési eljárás céljaként olyan cégek illetve konzorciumok kiválasztását jelölte meg, amelyek bizonyíthatóan képesek az útdíjas autópályát állami költségvetési alapok felhasználása és/vagy bármely állami pénzügyi garancia nélkül finanszírozni, megtervezni, megszerezni a szükséges jóváhagyásokat, valamint megépíteni, üzemeltetni és fenntartani.
http://www.gkm.hu/dokk/binary/35/34/77/emlekezteto.DOC

-amelyek bizonyíthatóan képesek az útdíjas autópályát állami költségvetési alapok felhasználása és/vagy bármely állami pénzügyi garancia nélkül finanszírozni, megtervezni, megszerezni a szükséges jóváhagyásokat, valamint megépíteni, üzemeltetni és fenntartani.

bagoska Creative Commons License 2004.05.08 0 0 80
Az M7-es autópálya Zamárdi-Balatonszárszó közötti 14,2 kilométeres új szakasza 74 milliárd forintból épül meg 2006. novemberéig; az idén júniusban kezdődő fejlesztésről a kivitelezési szerződést pénteken írták alá Balatonföldváron Csillag István jelenlétében.

Azért jó lenne tudni, hogy miből építik?
Szép ára van!

lacika-apuka Creative Commons License 2004.05.06 0 0 79
Milliárdos bírságot készül kiszabni a sztrádaépítő cégekre a versenyhivatal!
A hatóság azt állítja: a kartellbe tömörült építési vállalatok szándékosan drágították az építkezést.

http://www.fn.hu/cikk.php?id=23&cid=79375

lacika-apuka Creative Commons License 2004.05.04 0 0 78
Szeretnél egy döntetlen végeredményt?
Előzmény: toloba (76)
toloba Creative Commons License 2004.05.04 0 0 76
mekkora kuss lesz, ha netán egál lesz a választás, pláne, ha vesztenek...
Előzmény: Törölt nick (73)
rendezgetö Creative Commons License 2004.05.04 0 0 75
Fónagy János (Fidesz) azt kifogásolta, hogy az autópályadíjak az inflációt jóval meghaladó mértékben növekednek, Csillag István gazdasági miniszter viszont azzal érvelt: a négynapos matricát főként külföldiek vásárolják.
Ezért kell a magyaroknak többet fizetni!

malaclopo Creative Commons License 2004.05.03 0 0 74
ezek osztódással szaporodnak!
Előzmény: toloba (72)
toloba Creative Commons License 2004.05.03 0 0 72
Most valami ikszwei is előgyütt...máshun.
Előzmény: Törölt nick (71)
toloba Creative Commons License 2004.05.03 0 0 70
A 64.-ben soknickes olvtárs, te meg polgárikörösök...
Hát, legalább 6 akkor...ha már ennyien van.
Előzmény: bagoska (66)
malaclopo Creative Commons License 2004.05.03 0 0 68
kár rá leütést pazarolni!
Előzmény: Törölt nick (67)
bagoska Creative Commons License 2004.05.03 0 0 66
Szerintem, polgárkörösök.
Vigyázni kell rájuk, vág az agyuk, hülyíteni nem lehet őket!
Az elvtársak próbálkoztak náluk, de a végén nagyon be@opatták őket.
Ismételten próbálkozni -azért még lehet.
Előzmény: Törölt nick (64)
malaclopo Creative Commons License 2004.05.03 0 0 65
akkor, mikor írtm, még biztosan tudtam, de szerencsére már elfelejtettem!imádom ezeket a fideszfanokat! 2 jobboldali kormány bűne, hogy szeged nem tudott fejlődni, mos, amikor végre matricás, és végre megépítik, verik a nyálukat!
Előzmény: Törölt nick (64)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!