Két cseh mérnök végzettségű újságíró, Miroslav Zikmund és Jirí Hanzelka 1947-ben világ körüli útra indult egy Tatra 87-tel. Az első részben Prágától Etiópiáig követtük őket, most jön az igazi terepjárás a luxusautóval
[...] Bővebben!Tovább »
Nos a 87 es ben ohc motor van ami "fejlettebb" legalab is vezerlesileg mint a 603 as ohv motorja
Ha erdekel a tema van egesz jo tatras honlap a neten asszem Cseh.
A kulombsegeket a gogle kepkeresojevel egesz jol fel lehet fedezni, meg erdekes lehet a Tatraplan is negyhengeres leghuteses boxer, lehet volt hathengeres is ezt nem tudom.
A hétvégén volt egy szusszanásnyi időm (bő fél nap), és elolvastam a fórumból hátralévő részt
Így már minden adott válasz érthető. Elnézést, a kicsit kapkodós kérdezésért, remélem nem bántottam meg senkit!
Azt sajnálattal tapasztaltam, hogy az utóbbi 2-3 évben csökkent itt az aktivitás. Mi lehet ennek az oka, sokan eladták a Tatrájukat? Enolka elkészítette végül a csehszlovák autógyártás magyar nyelvű weblapját? Sajnos nem tudok sem csehül, sem szlovákul, így az hasznos lenne. Át tudjátok küldeni a 613-as evolúciójáról szóló anyagot, amit ide is beszúrt, csak kis méretben? A motorokról szólót letöltöttem. A sárga Chromka fórumosé?
Voltam Brno-ban, és néztem 603-asokat, holnap elvileg szemrevételezek egy 613-ast.
A gond, hogy kipróbálni eddig egyiket sem tudtam, vagy akár csak utazni bennük. Addig nem dönthetek egy hiányos autó megvásárlásáról, amíg nem tudom milyen lesz vezetni/használni, ha célba ér a munka.
A 603-asok megnézése után sajnos azt látom, hogy még az üzemképtelenek ára is olyan magas, hogy arról már úgy tűnik lecsúsztam, hogy 603-asom legyen. Talán még tűrhető állapotú 613/3-ast lehet venni emészthető áron, mert ahogy elnézem sajnos a Chromkák is már hasonló áron mennek, mint a 603, és a kései ritka verziók (Mi, Mi Long) szintén utolérték ezt az árszintet.
Mit kell nézni egy 613-ason? Mi az, ami nagy baj, ha nem eredeti, mert nehéz, vagy drága pótolni?
613-ba is 2db 6V-s akksi kell, mint 603-ba?
Olvastam, hogy a 90-es évekre az autók gyártási minősége leromlot. Ez csak urban legend, vagy valóban érezni lehet egy Chromkát és egy /4-est összevetve?
Fura, hogy nincs kép az oldaláról? Ez, ami benne van, már egy korai 603-as motor lehet, nem 2,9-esnek kellene lennie? Ha ennyiért vehetnék autót, jó eséllyel ez lenne a kiválasztott?
Korábban csak lappangott az érzés, de nyáron elég nagy hatással volt rám egy 613-as, és azóta sem megy ki a fejemből a hangja. Bringatúrán voltam, és hallottam messziről közeledni a hátam mögül, de nem tudtam eldönteni, hogy mi lehet az, amíg el nem húzott. A falutáblánál előzött meg a nagy hajó, valami elképesztő bugyborékoló v8 hanggal, és éppen kerékpárt is szállított a motor felett. A falutáblát elhagyva nekifeszült a távolságnak. Ez volt a meghatározó élmény, amióta nem hagy nyugodni a Tatra…
Persze korábban is tetszettek, de addig nem ment a dolog, hogy birtoklási vágyat érezzek. Aztán elkezdtem olvasni Zikmund és Hanzelka utazását, ősztől pedig nekiálltam a fórum olvasásnak. Gyermekkorban meg ott volt a madzagos távirányítós 613 és a szomszéd csőrös Tatra dömpere.
Most ott tartok, hogy külsőre, hangulatra jobban tetszik a 603-as, de olyat nem rozsdaboglyaként találni csak vagyonokért lehet. Sajnos a 613-as is kezd ilyen lenni.
A 613 műszakilag fejlettebb, gondolom jobb vele utazni, de nem annyira egyedi forma, mint a 603.
A fórumon még nem értem végig, 2009-nél tartok az elejétől, de szeretnék már megnézni, kipróbálni működő Tatrát. Most nincs annyi időm olvasgatni, mint karácsonykor.
Működő faros Tatra van valahol a főváros közelében? Tatrafan, GabiS8, Enolka van még a 613-asotok?
Pár kérdés összegyűlt a fórum olvasgatása kapcsán:
Lehet –e még nálunk fellelhető 603? Szécsényben volt egy nem rég, de már nincs fent a hirdetés.
A korai 613-asok váltója mennyivel rövidebb áttételezésű, mint az újabbaké (tatrafan képeit látva 3000-es fordulatnál 160 az nagyon kemény)? Mikor volt a váltás? Van gyárilag hosszúváltós chromka?
Az üveg tetőablak a 613-asoknál gyári?
Mi a különbség 613 és 613S között?
613-asban mikortól volt injektor?
613-asba raktak 5-ös váltót, vagy csak 4es volt?
A komárnói 613-ast én is láttam pár éve, még egy régi telefonomban fotó is van róla. Tetszett nagyon a gép. Mi lett a vassal?
603-asból volt gyárilag padlóváltós, vagy az kókányolt?
Megalakult végül a Tatra klub? Szoktatok találkozót tartani?
Keepitretronál vannak még találkozók?
Esztergom közelében Szlovákiában van valahol találkozó?