Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.28 0 0 18618

Ez az, köszi! Akkor lehetséges, hogy az ott alul csak valami technológiai furat? Mindegy én azért teszek mindegyikbe valamiféle gumipogácsát, hogy ha le kell nyitni ne a fényezett rész érjen le a földre. Eddig mindig alá tettem a lábfejemet nyitáskor, majd rongyot dugdostam alá. A köténylemez védelmére fölötte van egy-egy gumi ütköző két oldalon, de azok a köténylemezen vannak rögzítve. Még oda is kell tennem amúgy.

A záró kar látom, hogy gyárilag kinyúlik az ajtó elé. Ezzel sem voltam tisztában, aztán édesapám úgy behajtogatta a lemez mögé, hogy ne érjen hozzá semmihez. Egy hátránya van, hogy kívülről szinte lehetetlen hozzáférni, még azon a félholdon keresztül is. Alulról benyúlva lehet reteszelni, de azt a kart már úgy hagyom, ahogy van.

Előzmény: Furak (18617)
Furak Creative Commons License 2024.11.28 0 0 18617

Igazad van, nekem is van ott két furat. A fényképen nem nagyon látszott utólag bepamacsoltam pirossal.

Nem tudom mi célt szolgálhatott, én azért kerestem felül mert azt gondoltam a köténylemezt védi.

Előzmény: roncsfelújító (18616)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.27 0 0 18616

Köszi a képeket! Amit látok az a pótkeréktartó teteje. A rögzítő kampó alatt lehet kb ez a furatos rész. A pótkeréktartót úgy vettem a kocsihoz külön, mert a sajátja át volt alakítva a megváltozott frontrészhez. Ettől persze még lehettek eltérések az évjáratok között.

Előzmény: Furak (18615)
Furak Creative Commons License 2024.11.27 0 0 18615

Szia!

Megnéztem, de nekem a 81-esnek nem így néz ki.

 

Előzmény: roncsfelújító (18612)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.23 0 0 18614

Oké, köszi!

Előzmény: Furak (18613)
Furak Creative Commons License 2024.11.23 0 0 18613

Szia!

Fejből nem tudom, holnap megnézem.

Előzmény: roncsfelújító (18612)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.22 0 0 18612

Lassan elfogynak a hibák. Ha minden jól megy a hétvégén megnézik a CO-t géppel, ha sikerül a CO beállítás jöhet a sikeres műszaki:)

A pótkeréktartó alján gondolom valami gumi ütköző lehetett egykor ebben a kettő furatban. Hogyan kellene kinézniük?

Előzmény: Furak (18611)
Furak Creative Commons License 2024.11.22 0 0 18611

Akkor ezt is ki lehet pipálni. 

Előzmény: roncsfelújító (18610)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.20 0 1 18610

Szerencsém volt, mivel tegnap bontóban tudtam szerezni ott, ahol a féknyerget is vettem hozzá. Még válogatni is lehetett:) Elhoztam a legjobban kinézőt a pedáltartóval együtt. Valószínűleg egy újabb Skodáé volt, mivel a fékpedál rögzítése más, mint az enyémen. Maga a pedál tengely is szélesebb volt rajta. A rásegítő szerencsére tökéletesen passzolt a másik helyére, és a nyomócsapszeg is szilárdan állt a helyén. Először csak a vákuumcsövet kötöttem be, megnéztem, hogy járó motornál nyugalomban marad-e a kinyomócsap. Megkönnyebbülésemre igen:) Utána bekötöttem a fékpedált, majd a fékmunkahenger is a helyére került és kicsit fékezések mellett gurultam vele az udvarban. Úgy érzem, hogy végre ez a probléma is megoldódott:) Az izgalmak levezetéseképp még a féklámpa kapcsolót kellett hozzáigazítanom a pedál új állásához, mert most meg az állandóan világított a féklámpa, pedig a fék már nem fog állandóan, csak amikor és akarom;)

Előzmény: Furak (18609)
Furak Creative Commons License 2024.11.20 0 0 18609

Keresgélni kell hátha lesz, vagy beszélj Kugelmann Janival, neki sok minden van ami eladó is.

Előzmény: roncsfelújító (18608)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.19 0 1 18608

Azt hiszem, hogy megvan a hiba oka. A pedál felől a nyomórúd kipattan a helyéről. Biztosan elkopott a fészke+gömbfeje. Összerakáskor ezzel nem foglalkoztam, mivel kiesni nem tud a helyéről, viszont az a kettő rugó így már nem látja el a feladatát, vagyis nem zárja le a két szelepet és levegőt szív a szervódob alja. Vettem boltban egy Favorit szervódobot, mert képek alapján passzolt. A felfogatása az megegyezik, viszont nem fér be a helyére, mivel az átmérője nagyobb. A munkahenger felfogatása is kicsit eltérő, mert 10-es tőcsavarokra csúszik rá, ezt mondjuk könnyű lett volna orvosolni. Most nekem is egy használt de jól működő dobot kell szerezni, mert újat venni itthon szerintem nem lehet.

roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.14 0 1 18607

Valahol az alján, a szelepnél lehet vele a gond a jelen állás szerint. Megnéztem ezt a videót: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=jKW8ON_YaSY

mivel eddig nem foglalkoztam soha a fékrásegítőkkel. A videó tanulsága szerint végig gondolva a motor beindulása után egyből elkezdett fékezni a dob, tehát a vákuum csak a felső részben alakult ki, alul viszont nem. Alul van egy szelep, ami nyitott állásban van szerintem. Nem tudom, hogy szerkezeti hiba miatt, vagy a pedálnál kellene állítani valamit, de holnap megjön az új dob, hétvégén felpattintom a helyére, és egyből kiderül az hogyan viselkedik.

Előzmény: Furak (18606)
Furak Creative Commons License 2024.11.14 0 0 18606

A kivezetés forgatható, de olyan ragaccsal nem a gyárban kenték be.

Előzmény: roncsfelújító (18605)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.11 0 1 18605

Ma szétszedtem a dobot kíváncsiságból. A gumi nem volt elszakadva, vagy elrepedve.

Talán az egyik szimmeringnél vagy a vákuumcső kivezetésnél szívhatott be levegőt. Ez utóbbit le is fotóztam, ez valami ragasztómaradvány?  Lehet, ezt már javították. Az a kivezetés egyébként körbeforgatható. Gyárilag is, vagy fixnek kellene lennie?

Előzmény: Furak (18604)
Furak Creative Commons License 2024.11.10 0 0 18604

Szia!

A kivezetés kiszedhető, de én nem láttam egymás mellett a két szervódobot sosem, nem tudom csereszabatosak-e. 

Előzmény: roncsfelújító (18598)
Bazsi 1980 Creative Commons License 2024.11.09 0 0 18603

Köszönöm szépen! Sajnos kiszedte az az elvetemült. Most pont oda gyártottam egy teljesen hasonlót . Legalább észrevettem, hogy a váltórúd perselyek elértek és kipotyogtak . Lehet esztergáltatok valamit műanyagból. Szegény kocsival jó rég foglalkoztam . Hozzáértő szerelők kihaltak . A maradék, csak a pénzt szedte be . Most 2 év vizsga van rajta , megcsinálom minden nyűgét . Köszönöm szépen a segítséget 👍!

Előzmény: tAB (18602)
tAB Creative Commons License 2024.11.09 0 3 18602

A váltokar mögötti szerelőnyílásban kell lennie a fülnek, amibe a bowdenkülsőt rakod:

Előzmény: Bazsi 1980 (18601)
Bazsi 1980 Creative Commons License 2024.11.09 0 0 18601

Sziasztok ! Éppen gázbowden külsőt cserélek , csakhogy a pedál felöl nem találtam a csatlakozási pontot . Előző szerelő szétbarmolta sajnos. Amúgy saját autó, csak Édesanyám használja jelenleg. Váltókar kiszedve , pont ott a Bowden vége, de nincsen más ott . Köszönöm szépen előre is!

roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.06 0 0 18600

Köszi az infókat! Meg is keresem azokat a képeket. Nekem ezek szerint annyi a szerencsém, hogy pont 83-as az autó, tehát már az újabb fajta dob való hozzá.

Előzmény: Nem értek a fotózáshoz (18599)
Nem értek a fotózáshoz Creative Commons License 2024.11.06 0 0 18599

Ismerős a hiba. Az enyém nem sziszegett, de csakúgy befogott. Kiszereléskor több rugó is kihullott belőle és az alja nagyon rozsdás is volt.

 

Vettem helyette bontottat, ami azóta is működik. Arra kell esetleg figyelni, hogy a '83 előttinek más, robosztusabb a kinyomó rúdja, amire csak a korai főfékhenger tehető fel.(egy korábbi hoszzászólásomban találsz képet is a két eltérő típusról)

Előzmény: roncsfelújító (18597)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.05 0 0 18598

A Favorit szervódob biztos nem csereszabatos a faroséval? https://skodapatika.hu/Skoda-Favorit-fek-szervodob-1992-03-ho-ig?srsltid=AfmBOoozNhhqdrZvvjoobulmsOcIyBnt_IXk6rQ2-b1m1J5YrOpsIMsu

Ránézésre egyezik. A vákuumcső kivezetést kell csak megoldani. De ha szerencsém van, akkor átcserélhető a jelenlegiből.

roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.05 0 0 18597

Ma tudtam foglalkozni kicsit az autóval. A elejét felemelve forgathatóak a kerekek. Amint beindítom a motort befog a fék. Levettem a főfékhenger kettő anyáját majd újból beindítva a motort a vákuumdob leemelte a helyéről az egészet. Mellesleg végig hallani lehetett, ahogy szívja befelé a levegőt. Ebből mindenképpen csere lesz.

roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.02 0 0 18596

Köszi az infókat! Akkor megpróbálkozok a szétszedésével de megnézem a lökőrudat is, mert én azt nem bántottam, de lehet amikor megvettem a kocsit sem volt jó. Igazából most mentem vele először utcán.

Előzmény: reszelozsir (18595)
reszelozsir Creative Commons License 2024.11.01 0 0 18595

Vagy egy bontott, de működő dob /105-120/, vagy új membránt szerzel bele. Nem feszegetős, hanem el kell tekerni a tetejét az aljához képest pár fokot és szétjön /mint egy befőttes üveg/. Sanszos, hogy 35+ éve nem volt piszkálva, így nem adja könnyen magát. Más típus nem jó hozzá. Visszaszereléskor ellenőrizni kell a fékpedál lökőrúdja és a vákuumdob közötti hézagot /a könyv szerint/.

Előzmény: roncsfelújító (18594)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.10.30 0 0 18594

A csövet kicseréltem még tavaly annak nem lehet baja. Viszont a dob az esélyes, hogy hibás. Szétszedni úgy néztem, hogy nem lehet. Vagy ha szét is feszegetném utána nem lehet már összerakni. Későbbi Skoda vákumdobja passzol hozzá, esetleg egy kis átalaktással, vagy kapni kifejezetten faros Skodához is ilyen alkatrészt?

Előzmény: Furak (18593)
Furak Creative Commons License 2024.10.30 0 0 18593

Valahol szökik a vákuum, egyszerű a szerkezet vagy a cső vagy a dob a hibás, lehet hozzá kapni mindent, nem kell cserélni szerintem egyben.

Előzmény: roncsfelújító (18592)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.10.29 0 0 18592

Ha már fogás, ma rájöttem, hogy nem a fék munkahengerrel lehetett a baj, hanem a vákumdobbal. Ma gurultam egy kicsit az udvarban a géppel, érezhetően fogott a fék. Viszont miután leállítottam a motort egyszer csak meggurult. Lehet azzal valamit kezdeni, vagy nem javítható és kompletten cserélendő?

Furak Creative Commons License 2024.10.29 0 0 18591

Nem néznek féltengelyt vizsgán, meg valószínűleg mikor ráhúztad a dobot "fogott" a féltengely a csapágyban.

roncsfelújító Creative Commons License 2024.10.26 0 0 18590

Értem, akkor a könyvben megnézem a féltengelyes részt. A vizsgán nem szóltak érte, szóval csak a fékdobot leszedve érezhető. Ha meglesz a vizsga majd utána foglalkozok vele, addig van ott van még például a bal oldali lengőkar szilent. Talán holnap-holnapután a helyére kerül az is.

Előzmény: Furak (18589)
Furak Creative Commons License 2024.10.24 0 0 18589

Szia!

A lengéscsillapítók felújíthatók, ha jól amlékszem a szerelős Skoda könyvben benne is van, hogy hogy kell csinálni.

A féltengelynek nem lenne szabad csúszkálni, én is most akarok rendbe rakni egy szettet.  

Előzmény: roncsfelújító (18588)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!