Keresés

Részletes keresés

Józsi73 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 2942

Szép napot urak!

Ez nem támadott, hanem azt várta, hogy valaki megvegye:

 a pestlőrinci börzén láttam. Kicsit távolabb volt még egy szép 5-ös, meg mellette egy 6-os, Rigák is, csak a sok embertől nem tudtam fotózni.

Előzmény: Katonka Balázs (2941)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.05.31 0 0 2941

Tegnapi nap Leninváros határába egy indexes Verhovina tamadott szemből.   Jo volt latni.😊😊😊

darusferi Creative Commons License 2021.05.24 0 0 2940

D e igy a felulyítással  és a múlt értékeinek a megőrzésével kapcsolatban rossz látni ahogy a Lengyelek csicskái  vásárolják fel a motorokat , főleg a Simsonokat  és tucatjával kerülnek ki az országból . jó ezek nagyrészt  Simsonok    rendszeresen llátni a határon az ilyen szállitmányokat  . De

Rigák al kapcsolatban is hasonló hogy egyre kevesebb példány fog fenn maradni  mert a helyett hogy fel ujítanák   , pedig most viszonylag lehet alkatrészeket  beszerezni , jelenleg páran csinálják hogy azért szedik össze ezeket a kismotorokat hogy  hülyegyerek módjára szétbarmolják és alkatrszenként   üzletszerüen értékesitik . és ezt csinálják évek óta mindaddig mig lesz nekik mit szét szedni .

darusferi Creative Commons License 2021.05.24 0 0 2939

Igen ,jól látszik a kamu , és az első villában a perselyek még a film végén sincsenek benne .

vermestibi2 Creative Commons License 2021.05.23 0 0 2938

Biztos mindenki nézett már a Youtube-on "Full Restoration" videókat: elővesznek egy ezeréves gépet, restaurálják és mindezt lépésről lépésre rögzítik. Persze mindig meghamisítják a folyamatot: összekoszolják, megrozsdásítják a roncsot, aztán a küszködős részeket kihagyják, így hipp-hopp kész lesz a felújítás.

Nemrég találtam ezt a videót, egy Riga Deltáról szól: iskolapéldája lehetne a kamu-restaurálásnak: https://www.youtube.com/watch?v=GjgV6RJw5HM

Az egyik kedvenc részem a 18. perc körül van, amikor "összerakja" az első villát. Csúszóersely nélkül. De a blokk összedobálása is elég érdekes.

 

darusferi Creative Commons License 2021.05.23 0 0 2937

Űdv Rigás Csabi  ! 

 

A Riga Delta  matrica  a kamioldmotor . nál van  .

 

 

 

darusferi Creative Commons License 2021.05.17 0 0 2936

 

 

Űdv Tibi ! 

Erre a Gépész találkozóra , jó lenne egy Riga s találkozó is , hiszen ugy is rég  motoroztunk már 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.05.16 0 0 2935

Elv- és márkatársak!

Idén még nem is motoroztunk közösen!

Ajánlom mindenki figyelmébe az újfehértói Gépészkovács találkozót június 26-án.

Előző hétvégén, vagyis június 20-án Debrecenben veteránbörze.

tipre Creative Commons License 2021.05.13 0 0 2934

Üdvözlet Vermestibi2, és Verho4!

 

Köszönöm nektek a tanácsokat, nagyon jó az orosz link amit Vermestibi2 ajánlottál.

Verho4 köszönöm a tel.számot, felhívlak.

 

Üdvözlettel:

Tibor

puckandúr Creative Commons License 2021.05.12 0 0 2933

Csak pár kép az épülésből, szépülésből:

 

Amint az sejthető volt, a szovjet ipar terméke alaposan be volt poloskázva. Ezek a lehallgató eszközök láthatóan már nem voltak működöképesek :)

 

Estére már így nézett ki (kicsit vacak a kép)

 

pöppet még javítani kell rajta...

Verho4 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 2932

Udv Tibor! Orulok h Vermes tibi megemlitett ez ugyben!! :-) Nekem egy sajat tervezesu 55ccm 4atomlos hengerem van,minek minden reszet en alakitottam ki,furas honolas minnden!!! H mit hova reszelsz hatez.... valamit had kerdezzek,mit varsz a motortol ill.mire akarod hasznalni ez nagyon fontos! Ja es h melyik fajta motorblokk kerulne faragasra!? De itt ez eleg nehez megbeszelni... ha gondolod es kivancsi vagy,itt a szamom es hivj fel 20-269-1912! Szivesen segitek!!! Annyit tudok monndani h lattam menni egy tanarbacsi alltal reszelt orosz tuning leiras alapjan keszult hengeres rigat,osszevetve az ennyemmel,nem nagy kepuseg de messze elmaradt 40rol kigyorsitaskor!!! De ennek tobb oka is lehet......nem feltetlenul a tuning henger rossz!! :-)

vermestibi2 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 2931

Ha beírod a keresőbe, hogy "Riga izzó", több webshopot is talál.

Előzmény: puckandúr (2930)
puckandúr Creative Commons License 2021.05.10 0 0 2930

Azt hiszem, elgurult a gyógyszerem.

 

Fillérekért sikerült hozzájutnom egy szórópisztolyhoz és tömlőhöz. Itt elindult az örvény...

Pár napra rá belebotlottam egy egész jó kompresszorba, szintén baráti áron.

Azután jött a fejlövés. Átfesteni a vázat, de tartósan. Vagyis 2K festék. De az nem szereti a gyári 1K-t.

Akkor füllerrel lezárom a régi felületet. Azon valószínűleg nem mar át a kétkomponensű.

Közben alakulgat a láncvédő, sárvédők, csomitartó.

Szerintem nincs megállás.

 

Apropó! Hol lehet kapni első és hátsó izzókat? Eddig minden kismotoros boltban széttárták a karjukat.

vermestibi2 Creative Commons License 2021.05.10 0 0 2929

Üdv Tibor!

Létezik a Rigához gyári tuningleírás, a Riga.hu oldalon volt fent, de ez az oldal most nem elérhető, s úgy tudom, egykori formájában már nem is lesz az. Sajnos én sem mentettem le a leírást, úgyhogy nem tudok segíteni. A wagnerland.ru oldalon biztosan fenn van, de ez egy hatalmas oldal, rengeteg idő vagy hatalmas szerencse, meg némi orosz nyelvismeret kell ahhoz, hogy ott megtaláld.

Nem tudom, hogy az általad leírt hüvelymódosítások mennyit változtatnak a motor teljesítményén, de valószínűleg érezhető változást nemigen hoztak. Vagy tévedek? Leginkább talán Verho4 tudna neked okosakat mondani ebben a témában. De létezik "tuning szett" Rigához, ez a legegyszerűbb (bár nem a legolcsóbb) módszer a teljesítménynövelésre.

Néhány jótanács: a sorjátlanítás jó ötlet, meg az aluhenger és a vaspersely találkozásánál lévő élek eltüntetése is - ezeket még anno a gyárban el kellett volna végezni az elvtársaknak. A k35b-t én k60-ra cserélném, mert utóbbinak nagyobb a torokmérete, s mert szélesebb fordulatszám-tartományban képes optimálisan üzemeltetni a motort. S még azért is, mert nagy melegben a k35b túlmelegszik, elforr belőle a benzin - a k60-as jobban bírja a meleget is.

Rigatuningnál érdemes szem előtt tartani, hogy ez a szerkezet nem szereti ha nagyon pörgetik. Tulajdonképpen egyetlen porcikája sem szereti a Rigának, ha nagyon hajszolják, szóval ha nem csak egy nyáron akarsz vele motorozni, akkor csak óvatosan a tuninggal. De egy kicsi azért belefér, sőt rá is fér. Sok sikert hozzá.

Előzmény: tipre (2928)
tipre Creative Commons License 2021.05.10 0 0 2928

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Szeretnék segítséget kérni:

Riga tuningleírás elérhetőséget meg tudnátok adni?

Tapasztalatokat, véleményeket megosztanátok, hogy milyen irányba változik a motor karakterisztikája, ha a hengeren lévő lekerekített 5 szögű szívórés lefelé négyzetalakúra van nagyobbítva? Én elsősorban az áramlásokon szeretnék javítani, és észrevettem, hogy a beáramló benzin-levegő keverék megütközik a szívónyílás alján.

A kipufogó nyílást egyenlőre oldalirányban 1-1 milimétert bővítettem, és a felületeket próbálom finomítani. A porlasztó (K35B), és a henger közti közdarabot szintén

sorjátlanítottam, políroztam.

 

Köszönöm, Üdvözlettel:

Tibor

vermestibi2 Creative Commons License 2021.05.02 0 0 2927

Ezek elég ellentmondásos hibajelenségek, úgyhogy nem is kezdek tippelgetni - az a biztos, ha sorban átnézel mindent, kideríted, hogy hol és mi akad. A kuplungnál a két zégergyűrű hiánya nem okozhat nagy gondot (de majd pótolni kell).

Előzmény: kriszdev (2925)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.05.02 0 0 2926

Gratulálok hozzá. Kéket még nem is láttam.

Előzmény: dandy30 (2923)
kriszdev Creative Commons License 2021.05.01 0 0 2925

Üdvözletem mindenkinek!

 

Van egy Riga 16-osom ami eléggé sokat állt (olyan 30-40 évet) aztán azóta sikerült beindítani, viszont minap motorozva vele sikerült lefulladnom. Azóta nem indul, sőt be se tudom rúgni mert akad valahol az egész. Menet közbeni indításnál is érződik rajta hogy valahol valami nem kóser és nem is indul. Érdekes mód ha a gyertyát kiveszem akkor rendesen átfordul úgy nincs vele gond csak ha bent van. Leszedtem a motor oldalát hátha ott szétesett valami de úgy néz ki hogy egyben van 2 seeger gyűrű van leesve a kuplungkosárról. Lehet ehhez köze, vagy mindenképp érdemes bontani a motort és átnézni?

puckandúr Creative Commons License 2021.04.30 0 0 2924

Na, ez érdekes!

 

Ugyanabban a csomagolásban az uszkve 10 évvel ezelőtt vásárolt 350 Forintos készlet középső tömítésének vastagsága 0,3 mm.

 

Az egyéves, de ugyanúgy csomagolt, ugyanaz a merevítő karton, még mintájára is csomiban, 450 Forintért 0,4 mm.

 

Még fogásra is feltűnik.

Előzmény: Dani998 (2920)
dandy30 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 2923

https://youtu.be/HpYSfklD8po Végre sikerült hozzá dobozokat szerezni,így eredeti állapotában pompázik újra a kék Verhovina 5 🙂

puckandúr Creative Commons License 2021.04.30 0 0 2922

Haladok Szásenka megszépítésével.

 

Kipufogó ragyog, mint a Salamon tökje.

Gyűrűztem, kokszot vakartam, sárvédőket szereltem le festéshez. Olyan elképzelésem van, hogy a középső csíkozást úgysem tudnám pontosan kopizni, ezért azt kimaszkolom, marad az eredeti. Oldalt viszont, ahol jobban sérült, javítom és festem.

 

 kicsit sok volt a koksz a kipufogó résben,

 na ez a gyűrű hézag elég szellős (>1,5 mm)

 a sárvédő csavarok elég könnyen megnyíltak :)

puckandúr Creative Commons License 2021.04.30 0 0 2921

Nem hiszem, hogy fél millinél vastagabb lenne. De lehet ilyet kapni készletben is. Legutóbb a tömikészlet 450 Forintba fájt.

Előzmény: Dani998 (2920)
Dani998 Creative Commons License 2021.04.27 0 0 2920

Sziasztok!

 

Valaki megtudná nekem mondani hogy hány mm-es a blokk tömítés középen és hogy a kuplungba milyen méretű tengelyrögzítő gyűrű kell?

Köszönöm! 

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.04.26 0 0 2919

Jol nez ki. Foleg a dupla kipuff😊😊😊

Előzmény: vermestibi2 (2918)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.25 0 0 2918

Eléggé off, de ma ez volt:

https://youtu.be/3CLKb6TW70E

Verho4 Creative Commons License 2021.04.25 0 0 2917

Igen erre gondoltam en magam is,h mostansag sokszor eleg ereos szeles ido volt mikor menntem es ugye azert kertem tole a 40-45ot,ami nem is volt a motornak gond,de a cuflung lehet nem biri...De nem adom fel majd ki oklok meg valamit...:) hezagolva van mar a kuplung nyomero,eleve ugy raktam ossze! Mert amugy meg nagyon jo a kuplung szepen kiemel,konnyen elindul.....a nyomattekkal lett a problem,mert meg a csucsot nem is kertem meg tole nincs szetforgatva!! A henger nem melegebb mint szokott egy szerianal,vagy minimalis az elteres!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.25 0 0 2916

Egyébként meg: túltuningoltad a motorodat. Jól bemelegedett motornál a dugattyú kitágul, az illesztés minimális lesz; a bemelegedett olaj viszkozitása kisebb, könnyebben megcsúszik az 5 lóerőtől a kuplung, hiszen fele ekkora terhelésre tervezték.

Előzmény: Verho4 (2914)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.24 0 0 2915

Furcsa. A kuplungnak nem szabadna melegedni, hosszú úton meg főleg nem, mert elvileg nincs is használva. Csak a szokásos megoldások jutnak eszembe: a rugó alá alátétet tenni, hogy erősebb legyen, vagy a fém kuplunglamellából kettőt szerelni bele. Vagy sűrűbb olajjal próbálkoznék. Meg persze egészen lazára hagynám a bovdent.

Előzmény: Verho4 (2914)
Verho4 Creative Commons License 2021.04.24 0 0 2914

Udv Tibi! En kimondottan funyirok fukaszakhoz vettem a ford merot,ez tud 2t-4t de csak azer mert a funyirok ugy mint a 2t minden fordulatra cikrit!! :-) 4utemu is!! Eleg jol mukszik nekem!! Otlet gyarant kerdem? Kuplungal mit csinalnal,ha hosszu ut utan elmelegszik es csuszni kezd....!! Menet kozben!:(

vermestibi2 Creative Commons License 2021.04.24 0 0 2913

Nekem is van valami hasonló, de (még) nem működik tökéletesen. Az aliexpresszről vettem, de a leírásban nem szerepelt, hogy négyütemű motorhoz való - ami nem mindegy, mert a négyütemű csak minden második fordulatnál gyújt, tehát kétüteműre felszerelve megduplázza a műszer a fordulatszámot. Mondjuk elég jól néz ki: megyek negyvennel és a kijelző szerint tízezerrel pörgetem!

Előzmény: Verho4 (2912)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!