Én meg azóta a Koronáról olvasgatok, és keresem azokat a diákat, amit a d257-es dobozomról készítettem, mer' brutáljól nézett ki, a mély ugyanoda került, mint az eredeti amethystben volt, felette azonban egy japán középtölcsér emelkedett ki 4-5 centire az előlapból, a magassugárzó pedig kb 12x12x20 centis téglatestben volt a doboz tetejére rögzítve. Full ezüstre volt az állványával együtt lefújva egy hasonló színű orsós full akai stelázsi két oldalán állt. Nem túl sokáig, mert mikor eladtam egy megszállott rokkernek az orsós akait, elkönyörögte a hangdobozokat is;)
basszus, rólad meg is feledkeztem a nosztalgia közben: hívd fel a +3622/329-954 számot, és kérdezd meg mire cseréld a zafír magasát? (Türelmesen elmondják majd, miért ne cseréld semmire;) A peremezést kb. megúszod 8-9 ezerből, viszont Fehérvárra kell vinned. A hangja olyan lesz, mint új korában, se jobb, se rosszabb...
Ezt nem ismerem, de ránézésre ez akkor készülhetett, amikor elkezdtek a nyugati piaccal és marketinggel kacérkodni, de már nem azzal az igényességgel, amivel betörtek az angol belépő kategóriába a minimax-szal. Mikor eljöttem, akkor kezdték az akai projektet, azok csak jobban néztek ki valamivel, mint a hazai piacra gyártottak, de semmivel nem szóltak jobban. Szóval DC2000-t nem hallottam, sőt, nem is láttam élőben.
A DP202 valamivel simábban szólt, mint a DF, mert ez utóbbinak nagyobb volt az elő- és hátlapja, és mivel az olcsó hifi dobozokban szinte soha nincs semmilyen merevítés, ezért a doboz reonanciája és felharmonikusai többé-kevésbé, de mindig belepofáznak a középtartományba - a df-é nagyon.
Neked, ha jól emlékszem Korona dobozod lett a Saphir után. Annak a 25 centis mély motorjával volt anno kalandom egy D257 dobozába építve. (A d257 palástjából és hátlapjából volt otthon 3 párom, ezekből baromi könnyen össze lehetett hajtogatni egy dobozt, a mintaműhelyben se perc alatt vágtak hozzá előlapot és bármilyen hangszóróhoz süllyesztett lyukakat.)
A dp202 már egyértelműen a fóliázógépsor gyermeke, már csak azért se csinálták/tuk - mert éppen akkoriban voltam ott gyártáselőkészítő -;)) furnérozva, mert brutális példányszámban készült, az egyik legkedveltebb doboz volt a d204 midimax mellett. A maga korában olcsó standard hang volt, nem érdemes amatőrként tuningolni, mert csak rosszabb lesz
Ez a gyártósora (mondjuk ez éppen egy df202 saphir):
mit van mit tenni: a próbatermünk két nagy ablakában nincs már semmi gitt - több tucat basszusgitáros színpadi cuccát hangoltam be itt az évek során... de ha megküldöm, a szembeszomszéd konyhaasztalán is gyűrűzik a leves a tányérban ;Đ
Nem tudom, hogy gyáriban létezett-e furnéros? Az enyém fóliázott volt.
Ha szép a doboz, akkor legfeljebb azért érdemes a szóra, mert egyébként sztem mint hangfal szörnyű - kellemetlen, nyomulós, torz hangzás! Nem volt olyan zene amin örörmöt okozott volna!
Ha viszont hangszórókat cserélsz benne - sztem az összes hangszórója a szelektívbe való - akkor lehet, hogy humánusabb lesz a hangja, de az eredmény kiszámíthatatlan. Sztem már akkor értelemesebb valami olyanra költeni, ahol legalább valami esélye van a zenének!
Az idősebb, tapasztalt urakat kérdezem, a Videoton Saphir hangfalat csak porladós peremmel gyártották? Az újra peremezett Saphirok hogyan szólnak, milyen hangminőség várható tőlük?
A magasat cserélte valaki másra, amely kapcsán szebben szólt a hangfal?
Ha az ablak jól hallhatóan rezonál, akkor valószínűleg már a léggátlása is kívánnivalót hagy maga után, tehát energiatakarékosság okán is ajánlott a javítás/csere;))
ja, én tényleg uncsi vagyok, hagyom is, hogy megfejtsétek a Hangot exhighand haveroddal, előre a harmonikus zengetéssel kitolt lábgépek zsebrádión monitorozott potméterezésének rögös útján, mi jöhet még, atyaég, izgalmas időket élünk, hát nem?
Kedves Seggarc SE, én nem az audiolandról húztam el, csak hozzád nem szóltam, mert valamiért derült égből elkezdtél velem szakmainak és benfentesnek álcázott rébuszokban nagyképűsködni, és amikor rákérdeztem, hogy miről is van szó, személyeskedni. Az egész egy dadaista egypercesre hasonlított, és vannak beszélgetések, amiből ki kell csekkolni, mert annyira értelmetlenek. Visszavágónak ezt itt azért nem nevezném, de örülök, hogy felkúrtalak, és nem kell ehhez közönség, muhaha. Nem konyítasz te sokat ehhez az egészhez, soha egy sor konkrétumot nem írtál le, senkinek, nem véletlen, ilyen botlásokból derül ki, hogy a nagyképűsködés mögött mi van - vagyis inkább mi nincs.
OFFF: ha jól emlékszem, egyszer már elhúztál audiolandról nagy sértődötten, nem kell visszavágót rendezned, nincs se néződ, se hallgatód... felőlem persze nyugodtan locsoghatsz tovább, de inkább gitározgass, annak talán több értelme van, mint a mellénykédet domborítani, csá
Megmondod a dobmikrofonozás potiállását? Milyen pulton, milyen mikrofonnal, milyen potiét? :D Vagy az mindegy? És a lábgép mikrofonozását is ilyen pontosan vágod, vagy csak pont akkora pojáca vagy, amekkorának látszol? :D
egy zsebrádióhangszórón hallott mixről is megmondom a dobmikrofonozás potiállásait - neked viszont abszolút semmit nem akarok mondani, úgyhogy lábgépezzél tovább
Hát, szerintem olyan 1000-1200 eur/usd/chf környékén kapsz olyan állványost, amihez kell egy szub, 1500-1800 körül már állókat is kapsz, amelyek, mégegyszer, szerintem kellően torzításmentesek, lineárisak és részletezőek (nem lóg a basszus, gyorsak a mikrotranziensek), hogy azt mondd, ez már "igényesebb". Ehhez kell legalább egy 1000+ eur/chf/usd erősítő és egy hasonló árú hangforrás, hogy teljes legyen a kép, és még olyan 200-300 körül kábelekre is kellene költened (pontosabban főleg csatlakozókra). Ezen belül aztán végig kell hallgatni a spektrumot, hogy kizárd az unalmas, biztonsági játékos hangfalakat (jellemzően ennyiért azért még ez van), és ha találsz egy számodra megfelelően izgi, karakteresebb hangfalat, akkor megérkeztél. Ezt legalább 1, vagy 2 teljes rendszer-lecseréléssel fogod tudni megcsinálni.
Szerintem.
Persze, lehet, hogy elég neked egy belépő Elac is, mert az eddigi cuccod annyira fos, hogy dobsz egy hátast tőle. Ekkor nem 2, hanem 3 teljes rendszer-cseréd lesz, de sebaj ;)
A lábgép tisztán hallatszik? Az elég nagy baj, mert az csúnyán szokott nyikorogni, a lábdob viszont jó, ha megszólal, valóban.
Amúgy meg te egy mixelt/maszterelt broadcast anyagot hasonlítasz össze egy telefonnal felvett live mix-szel, persze lehet, de minek, és mit akarsz mondani vele?
Meghallgattam Tidalon, egy gyakorlatilag lineáris rendszeren, mai fülnek valóban mélyszegény, de ez a hangkép "divat" volt akkoriban. Elég sok hasonló van, Dire Straits első lemeze (1978), Joni Mitchel Court and Spark (1974), de ha meghallgatod a Fleetwood Mac 1977-es Rumours lemezét eredeti maszterrel, ugyanez van - a Tidal/Spotify stb-n csak a remastered verziók vannak, és ott jól hallható az egyre több basszus a 2001, 2004 és 2011-es remasztereken. A The Riverből nem látok remasztereltet, ezért ez valszeg úgy szól, ahogy összerakták akkor.
A legfőbb ok a mélyszegény 70-es és kora 80-as évekbeli mixekre az az, hogy a vinilen a hangos mély hangok fizikailag nagyon sok helyet foglalnak el, és a lemezek egyre hosszabbak lettek, kellett a hely. Aki megengedhette magának, az csinált duplát, és ott már elfért a basszus is, vagy tett elég sok balladát, és felfogadott valami mágust, aki pontosan hallotta, mekkora tű-előtolás kell a szám melyik részében, így optimális masztert tudott csinálni. Ezen kívül a lakossági hifik elkezdtek bass/treble gombbal rendelkezni, tehát rábízták a zenehallgatóra, hogy masztereljen egyet. Ebben nem vagyok teljesen biztos, de lehet, hogy a RIAA korrektor tűrésén belül még további basszusemelések is voltak egykét gyártónál.
A 80-as évek végére, a CD-k megjelenésével és terjedésével ez megszűnt, ott tökmindegy hogy milyen mélyre mész, ugyanannyi bitet használsz másodpercenként, így aztán ezek a megkötések kezdtek eltűnni. Mostanában meg fülesre optimalizálnak, tehát a mélyekre kell +6dB (lehet, hogy túlzok, de na).
Sajnos, ha ezt nem fogadod el, és elkezded a cuccot behajlítani arra, hogy ezek a felvételek is úgy szóljanak, mint a mostaniak, akkor egy borzalmas fost kapsz. Engedd el, ez hozzátartozik a korhoz. Ha idegesít, valszeg nem jó a zene. És fordítva is, ha a szubokért hallgatod az adott anygaot, valszeg nem jó a zene, lást Toto - I will remember. Az összes Led Zeppelin fosul szól, aztán mégsem panaszkodik senki.
Úgy érzem, hogy a megoldás egyre távolodik. :) Nem akarok hangmérnöki online képzést elvégezni. :) Azt gondoltam, hogy vannak bevált erősítő+hangfal párosok, amikkel el lehet indulni az igényesebb (természetesebb hangzású) zenehallgatás felé, és azok nem több milliónál kezdődnek. Én nem analitikusan hallgatok zenét, hanem egyszerűen csak élvezem a zenehallgatást. Épp csak süket nem vagyok, ezért volna igény valami "jobb" dologra. Köszi a válaszokat, de ami nem megy, azt ne erőltessük. :) (Tényleg ne fáradjatok!)
abból, hogy a basszusgitár vagy a lábdob mikor "rezegteti" az ablakokat, nem annyira a berendezés, mint inkább az ablakok - és leginkább a szoba - rezonanciafrekvenciájára lehet következetni. A Fleetwood Mac basszusgitárjának a jellemző karakterét anno kb. a gitáron és a hangszererősítőn lévő hangszínelő gombokkal keverték, és emelték ki a középtartomány jellegzetes felharmonikusait... (Tucatsound amúgy, mégcsak túl drága hangszer sem kell hozzá;)