Sziasztok! Az előző hozzászólásomhoz annyit még, hogy ugyanazon 30 km-es távon reggel hűvös időben a hiba nem jelentkezik, míg meleg időben (igaz több lámpánál történő várakozással) többször is az út folyamán. Olyan mintha a hűtőventillátor kapcsolása után jelentkezne a probléma. De az új tapasztalat alapján kuplung benyomásra már néha le is áll a motor.
Sziasztok! Találkozott-e már valaki az alábbi hibával: Daewoo Kalos 1.2 kocsim ha felmelegszik (és az sem minden alkalommal) és legtüöbb esetben a ventillátor kapcsolása után gázadásra nagyon megtorpan, függetlenül a fordulatszámtól, a sebességtől és attól is, hogy milyen fokozatban van a sebességváltás. Ha egyfolytában nyomán a gázt, akkor le is állna,de vagy egy gyújtás levétel és visszaadás vagy csak a kuplung benyomásával és gázpumpálással újra erőre kap. A gyújtógyertyák, kábelek, gyújtáselosztó, valamint a hőértékelő cserélve, vezérlés cserélve.
Most lenne egy olyan gondom, hogy mikor bemelegszik a motor akkor átkapcsolja a keringetést a fűtőcsőre. Viszont nekem ott ereszt a rendszer. Meglett rendelve az alkatrész, több mint egy hónapja várok. Sajnos a tartályban már csak félig van folyadék.
Lehet tudni milyen alkatrészt kell kérni bontóból, pontosan hogyan lehet hivatkozni rá?
Ennyi elég is, köszi! Csak az volt fontos, h gyújtás ráadásnál nincs lámpateszt. A szintjelző működik csak a lámpa nem, így olyan harmad-, nagyon max negyedszint alá nem szokta engedni.
Nem vagyok topon a témában, az ac-n van egy szintjelző kar az egyik végén egy csúszó ellenállással, a másikon úszóval. Gondolom, ha túl kicsi /vagy nagy/ az ellenállás, bekapcsol a lámpa. Gyújtáskor nem világít.
Ugye jól veszem ki egy itteni régi hozzászólásból, az üzemanyag figyelmeztető lámpa nem vezérlőn keresztül működik (nincs teszt a gyújtás ráadásakor mint más típusokon), és csak ténylegesen alacsony szint esetén kellene világítania?
Mert ez nem működik még barátnő autójában, de ha a szint-jeladó kapcsolójának a nyűgje azzal nem kínlódom, ha viszont gyújtásra is föl kellene villannia, megérne egy nyomozást hol a hiba
Vettünk a családba egy 2004-es 1.2-es Kalost mindössze 105ezer kilométerrel.
Alapvetően jó, elég szép állapotban van, szerintemsikerült 500 ezer forintért a lehető legnagyobb mennyiségű autót megvásárolni.
A futómű szerintem parádés, viszonylag rossz úton is szépen siklik. Az 1.2 elég életerős, nekem szimpi. A váltó is szépen vált, a kuplung kényelmes, valszeg szervós és abból is egy jó puha, kis erővel tekerhető fajta. Szimpi.
Van pár apróság:
- Néha bedobja a P0341 hibát, visszaolvastam, hogy vezérműtengely jeladó csere, esetleg a kábel is lehet rossz. Azt is látom a kommenteknél, hogy ez a 10 eurós Aliról ajánlott: https://www.aliexpress.com/item/32950776693.html
- Az ablaktörlő nagyon lassan jár, szerintem kábé fele sebességgel, mint kéne. Ez ismert hiba? Lehet vele valamit kezdeni?
- Van egy kis rozsda a jobb hátsó küszöbvégnél, sajnos alul is mintha kicsit összenyomorodott volna, ezt majd meg kell előbb-utóbb csináltatni
- A fék nem túl acélos, majd megnézetném egy általános állapotfelmérés keretében.
- A jobb küszöb eleje és a jobb első sárvédő közül kislagoltam úgy egy kiló sarat, meg valami fáról hulló levélszerűséget, nem tudom, hogy a francba került be.
Ha jól tudom ragasztva van, elég rendesen. Nem is igazán lehet leszedni, maximum levágni. Nincs menet, vagy csavar. Persze ez nem 100% , én még nem próbáltam leszedni. Hátha valaki csinálta már, és biztosabbat tud mondani.
Talán még utólag lehet rá menetet vágni, ha valóban csak egy sima "rúd" van.
Elvileg 13cm, de majd valaki kijavít, ha mégsem. Nem épp szabvány méret. Anno én cseréltem 16-ra. Kell hozzá kiemelőkeret, játszani kell vele, hogy beférjen, de hangzásban ég és föld a gyárihoz képest.
Lehet, hogy hülye kérdés, de a kuplung pedálnál az normális, ha felfelé fel tudom hajtani közel vízszintes állásba? Kézzel is, illetve ha alá dugom a lábam, akkor is. A kormány alatti műanyag panelig simán "felhajlik" Mármint aminél rögzítve van a motorháztető nyitó is. Elvittem szerelőhöz, kuplungot cseréltek, fékeket + még pár apróságot amit kellett. Eddig ugyebár nem nagyon néztem ezt, mert lábbal befelé nyomjuk a pedált normál esetben, de most, hogy átnéztem ott alul, akkor vettem észre. Nem kellene valami cucc oda, ami megállítja? 2003 1.2 kalos b12s1
Megnéztem a másik 2 autót is ami itthon van most, más márka, de azoknál nem lehet magam felé emelni a pedált. Elég fura így. + van egy kb ~1-1,5centis oldalra mozgása is a pedálnak..gondolom az sem normális.
Igazság szerint nem tudom, hogy ez már a szerelő előtt is ilyen volt-e, mert nem néztem.:D
Köszönöm a választ! Tegnap délután elvittem, megnézték. Ott is a hidrotőkét mondták. Mivel nem folyamatos a hang ezért az javasolta, hogy hajtsam meg az autót. Sajnos mikor vettem az autót akkor nem volt benne olaj. Nívópálca min jelzés alatt volt. Hangján nem lehetett hallani. Kb 3,5 liter olaj ment bele. Azóta évente cserélve van. De még így is nagyon fekete olaj jön le. Esetleg érdemes lenne gyakrabban cserélnem? Vagy valamivel kimosni?
Második hangra (szerencsére egyszerre produkálta mind kettőt így nem kellett bizonygatnom, hogy márpedig én szoktam hallani) levegőnek valamilyen szabályozós csapágya csörög. Egy kicsit megmozgatta a csöveket és elhallgatott.
Van egy 2007 1.4-es Kalos-om. Két hete nem használtam. Azonban most, hogy beindítottam elkezdett a motortérből több féle hang is jönni. Kerepelős, sziszegés, kicsit fémes és mint ha morzsolnék valamit. Maga az autó nem rángat, szépen egyenletesen megy. Nincsen teljesítmény vesztés. Az esetek 90%-ban teljesen normális hangja van. Azt tapasztaltam, hogy alacsony fordulatnál és üresben jelenik meg leginkább. Teszek be egy linket amin pontosan kivehető milyen hangot ad ki. Az első videóban lévő hangot minden indításnál hallani.
Autó szerelővel beszéltem, sajnos nem mondott rá semmit sem. Csak kíváncsi vagyok a véleményetekre is, hogy merre induljak. Kell-e aggódnom, hogy valami baj van a motorral? Vezérlés 15K kilométerrel ezelőtt volt cserélve. Folyadékok nem fogytak. Szervo olajban van egy kicsit kevesebb.
Ezt sajnos így ebben a formában nem igazán értem.:D
A ház mögött, közterületen áll az autó a parkolóban. Ilyen szinten én nem akarok vele babrálni. Erre a kis időre már megteszi, amíg lesz másik helyette.
Júniusig van forgalmi rajta, előtte még megcsináltatom amiket kell, és oda adom egyik ismerősnek. Nekik tökéletes lesz városba rohangálni. Első hátsó felfüggesztés rendbe lett téve már. Szinte rozsdamentes, csak a küszöb hátsó részén a kerék mellett egy apró, pár centis "púp" van a festék alatt. Ezt még műszaki előtt megcsináltatom. Kuplung is cserés lesz, mert az már nem az igazi. Állítottam rajta elől, de sokat nem segített. Ebből melyiket érdemes venni? Nem feltétlen ragaszkodom a legolcsóbbhoz. Olyan kellene, ami frankó cucc, és ajánlott megvenni. Erre bárkinek valami tipp esetleg? ha már cserélik, akkor olyan legyen, ami normális is. Nem akarom úgy oda adni, hogy valami "szar" benne.
Arra találták ki az időzíthető kapcsolót, hogy ne kelljen csak azért felkelni, hogy bekapcsolj valamit. Így anélkül hogy korábban kelnék, akármilyen hideg van, mindig meleg autó vár, tiszta ablakokkal.