Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

john wick Creative Commons License 2025.10.31 0 0 186646

Anno Kasza Imivel beszéltem többször is az Alpinákról. meg volt talán totalcar cikk is ezekről, de lehet az e46-ról inkább, ill az biztosan.

A motor és vezérlése, elemei az M50-52 vonal alapjain nyugszik (nyilván e36-ra vonatkoztatva), de pl más a szívósor, nyilván sokkal komolyabb program van. Ahogy elhangozz, egy kicsit tuningolt "sima" hathengeres. Nyilván jóval értékesebb a sorszámozott egyedi gyártás végett.

Hogy annyival jobb-e az e36 M3 futómű, mint a "sima" hathenger, ill ezen belül az M-technik, azt nem tudom megmondani, van itt tulaj, akinek van M3 és ismeri a "sima" e36-ot is. ;) Azt tudom, hogy a lengőkar, gólyaláb, geometria, fék más, nyilván a gátlók is.

Műszaki tudásban meg más karakter, mint az M3, a futómű se ugyanaz. Egy jó gyors GT-nek vehető, míg az M3 elvileg sportkocsi, más felhasználásra tervezve.

Befektetésnek biztos nem rossz, ezek ára se fog már csökkeni, ha van pénz rá, lehet támogatni az ötletet ;)

Én azért ezek közül a B8-ba fektetnék ;) kevésbé a "sima" sorhatosba.

Előzmény: -csövi- (186645)
-csövi- Creative Commons License 2025.10.31 0 0 186645

Ok köszi. Azt hiszem az M3 futómű is más mint a sima hathengeresnek. Nem tudom az annyival jobb is lehet....

Előzmény: mica-r (186644)
mica-r Creative Commons License 2025.10.31 0 0 186644

Szerintem drágák. 
Ha tetszik, akkor vegyél. De M3 árában kapsz egy kicsit tuningolt sima 6 hengerest. Szerintem nem éri meg, ha a műszaki tartalom számít.

Előzmény: -csövi- (186643)
-csövi- Creative Commons License 2025.10.31 0 0 186643

Tetszenek az Alpina E36-ok. Sok különbség van az M3-hoz képest?

john wick Creative Commons License 2025.10.31 0 0 186642

Ez így van ;) Egyharmad gázos gyorsításnál már általában kiakad a mutató egy jó sorhatosnál. Az enyémnél meg már az Idrájvon látom az átlagot megosztott képernyőnél, a műszerfalon meg akár az átlagot, akár a pillanatnyit számszerűsítve, nem mutatóilag. 

A múltkori pályás vezetésnél sajnos nem lett nullázva, majd véletlen lenullázódott a fogyasztás, pedig kíváncsi lettem volna mennyi az annyi, a harmad tanknyi benzin baromi gyorsan elfogyott.

Bezzeg az új toyota: az asszony azzal szórakozik állandóan (közgazdász), hogy a telefonján lévő apllikáción mindig visszanézi az elmúl úton mennyi volt az átlag.

A közelmúlti külföldi utunknál komoly staisztikát állított fel, az ő által vezetett alsóbb utas és városi szakaszokon 4,1-4,6 l átlag, míg az én 160-as autópályás szakaszomon 9,3 l volt. Kaptam is a csípős kritikát, persze csak élcelődés szinten. :DDDD Az autópályán sietnünk kellett, időre mentünk, késéssel indulva, ezért kellett én vezessek.

Előzmény: mica-r (186641)
mica-r Creative Commons License 2025.10.30 0 0 186641

Az a fogyasztásmérő nagyon nagy találmány egy sportos autómárkánál :-)))

Előzmény: mica-r (186640)
mica-r Creative Commons License 2025.10.30 0 0 186640

igen

Előzmény: Stratonicus84 (186638)
balabmw Creative Commons License 2025.10.30 0 0 186639

"Elég szar lehet pl berögzült kézifékkel feltenni egy SUV-ot trélerre"

 

Nem olyan szar az,ha szólnak és oda tudok menni. ;-)

Előzmény: john wick (186634)
Stratonicus84 Creative Commons License 2025.10.30 0 0 186638

Ja akkor a fogyasztásmérő helyett van az olajos mutató, nem?

Előzmény: mica-r (186632)
mica-r Creative Commons License 2025.10.30 0 0 186637

Az nagy találmány

:-)

Előzmény: Rumcice (186636)
Rumcice Creative Commons License 2025.10.30 0 0 186636

Gesztusvezérlés... :)

Előzmény: john wick (186635)
john wick Creative Commons License 2025.10.30 0 0 186635

A lányom autófeljesztő munkát végez, mechatronikus mérnök. Szokott beszélni arról, hogy néha milyen hülyeségekkel kell eladniuk a fejlesztéseket....

Egyébként azt mondta, ami azért megütötte a fülemet, hogy:

a BMW az a jó márkákhoz tartozik jelenleg, mert nem fogadnak el minden szart, fékész tesztelésű rendszereket, sokkal magasabb a követelményük, mint a legtöbb gyártónak, tehát nem lehet eladni nekik bármit.

Ez a mondása maitt is nekem még talán maradt egy kis hitem Rumcájsz kollégával ellenétben a mai bmw-ben. ;)

Előzmény: mica-r (186628)
john wick Creative Commons License 2025.10.30 0 0 186634

Ez az áramtalanított állapot, mikor lemerül az akku. Az e93-nál ezt is tapasztaltam, mikor a biztosítéktábla betáp kábel csatlakozás kilazult. Minden eletromos vezérlésű dolog úgy marad, ahogy elment az áram. 

Kéziféknél is ez lehet. 

Amikor akkut cserélnek, vagy bikázzák, stb, akkor visszatérő aram mellet oldható.

Elég szar lehet pl berögzült kézifékkel feltenni egy SUV-ot trélerre....

 

Modern autó jó-nem jó, mindenki döntse el:

Új toyotánkkal a garázsból erős emelkedő feljárón állunk ki. Ott állt az autó, mondom kiállok. Indítom, indulnék, nem enged. nem volt a biztonsági öv becsatolva és az emelkedős indulást emiatt tiltotta a rendszer.... Jaj, nekem az sok volt... Persze próbáják bolondbiztosra csinálni, biztos volt már aki felborult autóval emelkedős induláskor...

Előzmény: M1,5 (186623)
balabmw Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186633

Még az E46 M3-ba is jutott mutatós hőmérő

Előzmény: Stratonicus84 (186631)
mica-r Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186632

nem

Előzmény: Stratonicus84 (186631)
Stratonicus84 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186631

"Az e93 is ilyen: az olaj hőmérsékletet mutaja egy analóg műszer, de a vízhőfokot már nem."

 

Nem ugyanez a helyzet az E36 M3-mal is?

Előzmény: john wick (186615)
M1,5 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186630

Egyre jobban átérzem, milyen jó autó az E36...

Előzmény: mica-r (186628)
M1,5 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186629

Ugyanúgy jelzi azt, hogy elromlott, meg azt is, hogy kevés az olaj? Mert akkor tényleg szívás.

Előzmény: mica-r (186627)
mica-r Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186628

Amúgy meg életből felmentett hülyék találták ki a nívópálca nélküli autót (ugyanazok, akik a VW -nél narancssárgáról sötétszürkére változtatták a nívópálcát)

:-)

Előzmény: mica-r (186627)
mica-r Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186627

ha elromik, akkor azt jelzi 
(akkor jön a fejvakarás)

Előzmény: M1,5 (186618)
mica-r Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186626

nem fog kioldani, hiszen villannyal megy

Előzmény: M1,5 (186623)
Rumcice Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186625

https://totalcar.hu/magazin/2021/01/19/takata_legzsak_visszahivas_botrany/

 

A baj akkor van, amikor letesztelik, és nem működik jól. Vagy magától elsül.

 

"A legveszélyesebb “alpha” felfújószerkezet jellemzően a 2001-2003 között gyártott Hondákba, 2006-os Ford Rangerbe/Mazda B-pickupokba és az 1999-es BMW 323i/328i-be került."

Előzmény: M1,5 (186624)
M1,5 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186624

Én leteszteltem egy ilyen visszahívásra váró légzsákot 2018-ban és jól működött.

Előzmény: Rumcice (186622)
M1,5 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186623

Őszintén szólva nem értem az összefüggést.

Mindenesetre nem szeretem, ha nincs közvetlen kontrollom az autó felett.

Erről jut eszembe, vannak autók elektromos kézifékkel. Ha egy ilyen autó áll valahol és kimerül az akku behúzott kéziféknél, akkor kiold a fék? Vagy éppen hogy nem old ki mindaddig, amíg fel nem töltik az akkut?

Előzmény: john wick (186620)
Rumcice Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186622

Nekem az a tippem van, hogy egyszerűen nincs elegendő légzsák gyártó kapacitás a cserére. A Takata gyár 8 éve csődbe ment.

 

Akinek van több légzsákja is a satupad alatt, szinte biztosan az is veszélyes.

Előzmény: john wick (186619)
M1,5 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186621

Én is kaptam egy ilyen visszahívásos levelet, szintén a Takata-légzsák miatt, de nem szeretném, hogy belematassanak az autóba. Egyébként is van egy másik ugyanilyen légzsákos kormányom.

Előzmény: john wick (186619)
john wick Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186620

Ha ismered a nagyhírű AE Bizottség együttest, az egyik számuk elejét egy mondattal kezdik:

"Lehet-e gondolni arra, amire nem lehet gondolni soha?"

 

Na ez egy ilyen tétel....

Előzmény: M1,5 (186618)
john wick Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186619

Csak úgy beírom: 

Az e93-omra van visszahívás, nem vett részt benne a kocsi. A légzsákok cseréje (Takata), és a fűtőventillátor cseréje.

Beszéltem a Rack fehérváriakkal, és csekkolták, hogy OK, értesítenek rövidesen a várható időpontról, hogy mikorra jön meg hozzá a cucc. Bő két hete volt. 

Azóta sem jelentkeznek.

Szerintetek hívjak más szervízt, vagy emlékeztessem őket?

Sose csináltattam náluk semmit, meg nem is régóta vagyok azon a környéken,. így nem volt kapcsolatom. 

Így a visszajelzés hiánya elég gáznak tűnik, viszont meg akarom csináltatni a visszahívás tételeit.

Próbálkozzak máshol? Csak a kocsi logisztikája is kérdés. Nyilván oda tudom vinni lábán, de 2x kell segítséggel menni, vagy tömegközlekedéssel.

 

M1,5 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186618

De csak akkor, ha működik a visszajelző, nem? És ha működik, akkor érdekli  a sofőrt és nem csak megy tovább.

Előzmény: mica-r (186617)
mica-r Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186617

Elvileg ez nem lehet ok, mert hamarabb észreveszi az olajfogyást

Előzmény: M1,5 (186616)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!