Keresés

Részletes keresés

S. Szabi Creative Commons License 2014.05.26 0 0 1639

Köszi a választ!

Előzmény: Vjacheslav (1638)
Vjacheslav Creative Commons License 2014.05.26 0 0 1638

1. igen

2. nem

3. igen

4. igen

5. nem tudok róla

Előzmény: S. Szabi (1637)
S. Szabi Creative Commons License 2014.05.26 0 0 1637

Sziasztok!

 

Kb. másfél éve játszuk a Catant, több, mint fél éve a lovagos kiegészítővel.

 

Vissza olvasgattam a fórumon, de lenne pár kérdésem, mert tagnap valahogy előkerült újra a játékszabály és hát pár dolgot eddig nem túl jól értelmeztünk, de nem részletezném pontosan mik voltak, valamit tudtunk tisztázni, valamit nem.

 

Szóval:

 

1. Kezdésnél lehet települést/várost tenni 2:1 és 3:1 cserélős kikötőbe?

2. Kell olyan út, ami tengeri csomóponthoz csatlakozik a 4:1-es kereskedéshez?

3. A pálya felrakásánál a sivatagot is be kell keverni, hogy az is véletlen helyre kerüljön?

4. Olyan csomópontra is építhetek települést/várost, ahova nekem 1, a másiknak 2 útja vezet (azt tudjuk, hogy lovagot igen, az le van írva)?

5. Van esetleg valami fontosabb félre fordítás a magyar játékszabályban, a simában vagy a lovagosban (az egyikről tudunk, miszerint egy sima úttal is megszakítható a másik útja)?

 

Remélem egyértelműek a kérdéseim, előre is köszi a válaszokat!

Vjacheslav Creative Commons License 2014.05.19 0 0 1636

Nem is kérdés volt ez a tengeri utazos.

 

Igazából mi nem is használjuk ki, megmaradunk egy szigeten. Néha játszunk 6os pályán 4en amikor belerakjuk a gleccser aranyfolyó vulkán hármast is.

 

A hurrikán meg önmagában már azzal is erős, hogy lenyúlsz egy kikötőt magadnak. Ezzel más egy egész stratégiát bukhat.

Előzmény: Petkenuke (1635)
Petkenuke Creative Commons License 2014.05.19 0 0 1635

A játéktáblán lévő lovagok mindegyike számít a barbár betöréskor. Ahogy a városokat sem csak a főszigeten számolod össze, úgy a lovagokat sem.

 

@Vjacheslav

A Tegneri utazóval is ugyanannyira játszhatóak elvileg a kártyák, úgy csináltuk meg őket. Bár pl a Hurrikán gyengébb (mert csak kikötőt cserélsz vele), de úgy is hasznos lehet. Vagy mire gondolsz konkrétan? A halas kiegészítőhöz van 1-1 lap minden pakliban, de a többi az általánosabb.

SoundkeY_ Creative Commons License 2014.05.18 0 0 1634

Üdv !

 

Catan+lovagos+tengeri utazó új kikötők felé jelenettel kombinálva.

 

Ma egy érdekes helyzet alakult ki. A barbárok a "főszigetet" támadják és amennyiben valaki a kisebb szigetekre helyez lovagot akkor az nem számít bele a védő seregbe ?

 

Ebből következik, hogy ha ugyanannyi vagy több lovagot állítunk és győzünk a barbárok ellen  és ekkor is csak a főszigeten felállított / aktivált lovagok darabszáma számít, hogy vki győzelmi pontot - catan megmentőjét - szerez vagy pontegyezőség esetén húzhatnak fejlesztéskártyát.

 

Vagy egy egésznek kell venni az egész jelenetet a barbárok támadása szempontjából ?

 

Vjacheslav Creative Commons License 2014.05.16 0 0 1633

Csak egy kérdés.

 

Ti melyik verziót játsszátok?

 

Pl ha csak a lovagos verzióig jutottatok, és pl a bosz+ref kimaradt, akkor valóban gyorsan eldőlhetnek a dolgok.

 

Azzal viszont nem kicsit alakul át a játék menete, a stratégiája, és lehetőségek.

 

A lentebb említett területcsere, és egyéb nyalánkságok miatt a kezdeti tábla gyakorlatilag a végére már nem is fog hasonlítani arra amivel véget ér. 

Előzmény: koranyig91 (1628)
Vjacheslav Creative Commons License 2014.05.16 0 0 1632

A bosz+refet már játsszuk egy ideje, sőt pár saját lap is került bele.

 

A tiédből viszont nem mindet használtam fel, mivel a nekem nincs pl tengeri utazós kieg.

 

Sőt pl a tengeri vámot is módosított formában játsszuk. (kikötőnként egy lap)

 

nekem 5x 24 lap van így a kezdeti 54 helyett már 120 lap forog.

 

Viszont a kézben tartott lapokat felemeltük 4ről 5re.

 

A sárga láthatóan megerősödött, ahogy pl a zöld is. A kéket eddig is tudtuk, hogy jó, a pirosat még eddig nem nagyon használtuk ki, a lila viszont maradt ugyanolyan erős.

Előzmény: Petkenuke (1631)
Petkenuke Creative Commons License 2014.05.16 0 0 1631

Ja én nem tudtam, hogy már a mi kártyáinkról beszélünk. :)
Valóban, a pályát megváltoztató elemeket direkt ezért tettük bele, hogy legyenek drasztikusabb események is. Hogy ha beragadsz valahova, vagy nincs valamilyen nyersanyagod, akkor változtathass ezen. Akkor ezekután úgy tekintem a dolgokat, hogy használjátok a kiegészítőnket... bár ehhez be kéne már fejeznem a végleges szabálykönyvet. :)

Vjacheslav Creative Commons License 2014.05.16 0 0 1630

A boszorkányos, és a reformációs kiegben elég sok rombolás is van.

 

 

Sőt a ti verziótok is tartalmaz rengeteget.

 

Csak pár példa:

 

Varázslatos vidék: hatszög csere.

Varázslatos változás: arrébb pakolhatsz 2 úttal egy falut várost

Hurrikán: tengeri mező csere, ez pl a kikötős taktikákat buktatja.

Felfedező: ez meg út nélkül akárhová építhet 

Áldozat bemutatása: levehetsz valakitől egy falut, magadnak meg felrakhatsz egyet.

 

Ezek után lovagokkal az utakat is szét lehet csapkodni, de akár a Diplomatával ellopkodni.

Ebben akár a grifflovas is segíthet.

 

Ezekkel garantáltan átalakíthatod a pályát.

 

A villámcsapás: mondjuk szintén rombolás, de az inkább akadályozó tényező mint neked előny.

 

 

Előzmény: Petkenuke (1629)
Petkenuke Creative Commons License 2014.05.16 0 0 1629

Hát azért volt már olyan, hogy az első barbár betöréskor le kellett rombolnom a városom, de a végére megnyertem a játékot. Nyilván lehet extrémebb példát mondani, de azért mindig van esély nyerni (a mi játékunkkal játszottunk, ahol rengeteg extra pontszerzési lehetőség van).

Én tartom magam ahhoz, hogy amíg nem tudsz rombolni, az h kapsz egy küldetést, és kész, nem annyira működik. Ha bármi történik, ami miatt lehetetlen megcsinálnod, a játék érdektelenné válik, nincs esélyed semmire. Az eredeti szabályokban mindig van egy B terv ami irányába elindulhatsz...


Az achievementesben látok fantáziát. Pl ha 2 pont az h három búza mellett légy, de 2 pont az is h három kő mellett, stb. És akkor eldöntheted melyiket csinálod. Ezektől a legegyszerűbbektől el lehet menni egészen különleges, vicces fajtákig, mondjuk "szomjhalál - rakd a rablót a sivatagba (1 pont)" vagy bármi ilyesmi. Csak a fantázia szab határt... És ha tudod, hogy létezik 100 féle pontszerzés, akkor kiválogathatod, melyikek azok amiket meg akarsz csinálni.

koranyig91 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 1628

Azért egy játék alatt nem igazén tudok elképzelni olyan feladatot, ami teljesíthető, de nem túl egyszerű. Ha a teljes játékom alatt kell vmit teljesítenem, akkor úgy alakítom a stratégiám, de útközben már nehéz módosítani. Pl behúzok egy "települj 3 búzamező mellé" küldetést, akkor egyfelől vagy már meg is van (mázli) vagy nem tudom megcsinálni (pech) olyan ritkán lesz, h pont a kettő között vagyok vhol. Kivéve nyilván a játék eleje, ezért is írtam, h a játék célja lenne a küldetés. 
@Petkenuke:

Azért legyünk őszinték, a mostani szabályok mellett is van olyan helyzet, amikor már látni lehet, h nem fogsz nyerni, mert akkora a lemaradásod. Ez a küldetéskártyáknál sem lenne másképp. Nyilván nehéz, de nem lehetetlen célokat kéne kitalálni.
Amúgy nem tartom szentírásnak, h küldetéskártyák legyenek, csak szeretnék alternatív célt a korábban írt kritériumaim szellemében. Ezt a küldetés dolgot csak úgy bedobtam, hátha vki lát benne fantáziát és van hozzá ötlete, de teljesen mást is szívesen veszek.

Előzmény: Vjacheslav (1627)
Vjacheslav Creative Commons License 2014.05.15 0 0 1627

Ez küldetéses dolog nem rossz ötlet.

 

Lehet egyébként külön pakli is belőle, akár venni is lehet- pl mint az alapban a fejlesztési kártyákat.

 

Viszont érjen csak pontot. Ez lehet mondjuk 3-tól 10-ig annak függvényében mennyire bonyolult a küldetés.

 

Ha nem tudod tejesíteni vagy semmi nem történik, vagy akár büntető pont is lehet.

Előzmény: Petkenuke (1620)
friplifrapli Creative Commons License 2014.05.15 0 0 1626

Sziasztok! Köszi még egyszer a tippeket, azért a vicc kedvéért ideírom, hogy a "szaküzletekben" hogy jártam.

1. bolt: Hát nemtom... van az a keret, és nem illenek össze a mezők. De egyforma nagyok. (Mondom, hogy a lovagosban szinte csak kártyák és figurák vannak, mező alig. Odasompolyog az eladókislány 5 perc múlva.) Jah, végülis a kolléganőm megpróbálta összerakni, és sikerült neki.

2. bolt: Hát... Nem vagyok benne otthon... a kollégám próbálta összepasszítani, és nem nagyon ment neki...

3. bolt: Itt az eladó ledarált egy betanult monológot a Piatnik szemét üzletpolitikájától, az össze nem illő méretű mezőkről, amikor bedobtam itt is a beugratós mondatot, hogy de hát nincs is a keresett játékban mező, arra nem reagált.

És ezek a SZAKüzletek. Ahol az eladók láthatólag még nem látták belülről az egyik legnépszerűbb terméket. Na mindegy, túl maximalista vagyok. 

koranyig91 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 1625

Nem vagyok érintett az ügyben, nem vállalok semmilyen felelősséget érte, de gondoltam belinkelem, hátha vkit érdekel: Első kiadásos alap+tengeri+lovagok: http://olx.hu/hirdetes/catan-telepesei-tarsasjatek-kiegeszitok-ID2aqXn.html#e41994196f

G

Vjacheslav Creative Commons License 2014.05.14 0 0 1624

Én pl legyártottam.

 

Ha te magad csinálod meg akkor, már egyben le lehet gyártani hozzá a boszorkányos, és a reformáció lapokat, így egységes lesz az egész.

 

A műanyagból max a városfal nem jó.

 

Az új kalendárium pl nekem jobban teszik, és a barbár hajónak is külön táblája van ami nem csatlakozik be a táblához.

 

A Lovagok meg szerintem szebbek. Simán játszható együtt a két verzió, max a városfalnak kell valami jelzés.

 

A Lapok hátulja nem igazán tér el.szóval ha nincs más jó az is.

Előzmény: friplifrapli (1623)
friplifrapli Creative Commons License 2014.05.14 0 0 1623

Hm, köszönöm... Akkor megragadva a lehetőséget, jelzem itt is, hogy aki megválna hiánytalan, megfelelő állapotban lévő, régi kiadású lovagos kiegészítőjétől, az légyszi keressen e-mail-ben, a címem a nicknevem, utána @gmail.com. Köszönöm! 

Petkenuke Creative Commons License 2014.05.14 0 0 1622

Tudtommal a hatszögek mérete nem tér el. Ami probléma lehet, az a tábla körüli keret, ha jól tudom itt már beleépítették a kikötőket is.
Inkább esztétikailag nem fog passzolni a két játék, a fabábús régiek mellett lesz egy csomó fura műanyag figurád. Kicsit mások a grafikák is a kártyákon. A helyedben inkább vadásznék egy használtat valamelyik hirdetéses oldalon, olcsóbb is, és szebb is lesz a játék. Én legalábbis ezt csináltam anno.

Előzmény: friplifrapli (1621)
friplifrapli Creative Commons License 2014.05.14 0 0 1621

Sziasztok! A szokásos régi Catan-új Catan dilemmával küzdök. Régiben megvan az alapjáték és a Tengeri utazó, a lovagosat szeretném beszerezni. Úgy tudom, a kompatibilitási problémákat a mezők eltérő mérete okozza. A lovagos játékban - netes nyomozást követően - úgy láttam, csak egy mező van, ami - hacsak nem a tengeri kiegészítővel játsszuk már eleve az alapjátékot - mindenképpen a tábla szélére kerül. A kérdésem az, hogy ez a kompatibilitási probléma mennyire veendő komolyan a lovagosnál? Simán játszható az alappal együtt, csak legfeljebb jelzésképp odébb rakjuk azt az egy mezőt a táblától, vagy tényleg zavaró mértékű az eltérés? Nem teljesen vagyok biztos benne, hogy ez az egész "nem passzol a régihez"-dolog nem csak egy reklámfogás-e. Előre is köszi a válaszokat!

Petkenuke Creative Commons License 2014.05.14 0 0 1620

Ja így a példáid után már értem, mire gondolsz. A rizikós cél nekem is eszembe jutott, csak én azt hittem radikálisabb változtatásokról van szó.
Mindkét ötlet jó, csak szerintem nem ilyen egyszerű a dolog. Jelenleg a Catan úgy működik, h a játék során lehetséges gyűjteni mondjuk 20 pontot (hasra ütöttem), és kell 14 hogy nyerj. És akkor választhatsz, hogy mikből szeded össze, vagy ha valamire nincs lehetőséged, akkor ott a többi.

A meghatározott célokkal ez a probléma. Mi van akkor, ha nem tudod teljesíteni a célt? Ennek a legfőbb akadálya az, hogy a játékban nem lehet rombolni. Amit leraktál, az úgy van, így előbb-utóbb a tábla betelik. Mi van akkor, ha 3 búzamező mellé kell várost építened, de már az összes búza le van foglalva? Mi van akkor, ha leghosszabb utat kell építened, de körbevettek a többiek? Ehhez nem kell tudniuk a célod, véletlenül is alakulhat így. A gond az, hogy hiába vagy akármilyen jó játékos, onnantól kezdve ez lehetetlen. Ezért a titkos célt nem tartom megvalósíthatónak.

 

Az achievementes ötleted az jó, ki kellene találni hozzá egy csomó lehetőséget és úgy működhet is. Ha belegondolsz, végülis most is ez van a játékban egy primitív formában. Terjeszkedsz? Akkor kapod a pontot az útért és a településekért/városokért. Lovagozol? Akkor jön a pont a barbárokból. Kalendáriumot lapozol? Akkor metropoliszért kapsz pontot. És nyilván ezt lehet a végtelenségig bonyolítani.

 

Mi egyébként eljutottunk a barátaimmal ugyanide. Ezért is kezdtük el bonylítani a játékot, bevezetni új szabályokat. Mindenki volt már olyan helyzetben, hogy pl. nem volt minden nyersanyaga (vagy 2-12 volt rajta), vagy beragadt egy helyre, stb. Ezért van már 6 féle kalendáriumunk, 180 kártyával, amikkel valóban segíthetsz a helyzeteden, ezért vannak halaink, azok beváltása is sokat változtat, van szőlő nyersanyagunk, ami joker építésnél, így nem gond, ha valamelyikből nincs nálad, új építmények amikkel ki tudsz jutni egy zárt helyről, ésatöbbi. A lényeg az volt, hogy több lehetőséged legyen a játékban. És még van pár kieg amit be akarunk rakni, csak ennyi új szabályt már így is nehéz egyszerre feldolgozni...

Előzmény: koranyig91 (1619)
koranyig91 Creative Commons License 2014.05.13 0 0 1619

@PetkenukeAzért a játékok ilyen két csoportba osztása kissé tömör. Magát a játékot alapjaiban megváltoztató elemet én sem szeretnék behozni (pl harc), csak a cél lenne más. Nem is az a célom, h több dolog érjen pontot. Bár ezzel nőne (ránézésre) a kombinációs lehetőség, de azért általában van egy-kettő a többinél jobb taktika. A pontot érő dolgok között is van egyfajta hierarchia. Mindenki igyekszik a legjobbakra rámenni, ha ez nem lehetséges akkor egy kicsit kevésbé jóra stb. Nem új elemeket szeretnék a listához adni.
Alapvető kritériumaim az alternatív céllal szemben:
1.) A játékosokat jobban differenciálja (ha 1. játékos nyer ebben a körben, akkor a következő játékos legalább 2 körrel később tudott vna csak nyerni)
2.) A stabilabban jobban teljesítő (egységesebben fejlődő és termelő) játékos nyerjen. Ne legyen az, h hirtelen veszek 4 fejlesztés kártyát és bízom benne, h 3 lovag lesz és enyém lesz a legnagyobb lovagi hatalom és a +2 ponttal nyerek.
3.) Az, h ki hol tart a győzelemhez vezető úton, az jobban látható legyen (és ezáltal jobban kontrollálható).
4.) A szerencse csak minimálisan (pl laphúzás) határozza meg a játékot.

5.) Az eddigi játékelemek jelentős része továbbra is legyen "értelmes" (pl ha nem ponttal nyerünk akkor a leghosszabb út teljesen felesleges). És persze a célhoz vezető stratégiák is maradjanak olyan sokszínűek, mint eddig.

 

Az én fejemben eddig 2 irány körvonalazódott, szívesen veszem ha ezeket kommentelitek (de kérek mindenkit, h konstruktívan tegye, értem, h a játék önmagában is zseniális és én is nagyon szeretem, de ettől még egy alternatív cél, akár ha csak néha is játszunk így, érdekes lehet). Persze azt nem állítom, h minden általam támasztott kritériumnak maradéktalanul megfelelnek, de egyrészt ezért is kértem és kérem ki a véleményeteket, másfelől ezek még csak ötletfoszlányok.

 

1) Adj le először x db ércet! Tehát egy ércet v felhasználsz, v leadod a bankba és felírod, h ennyit adtál le. (Mi eleve általában úgy játszunk, h a kezdő területen nincs érc és egy élre 2 település is telepíthető, ha az különböző színű. Erre azért van szükség, mert nálunk nincs olyan csúcs, amibe 3 termőföld fut be)

1a) Mivel ez eléggé koncentrálja a stratégiát, ezért ezt egy kicsit továbbgondolva a győzelemhez egy "achievement" rendszert kellene teljesíteni, amiben ilyenek lennének pl (nyilvány egyszerre több):

Érj el 20 pontot, köss ki 3 szigeten, adj le 50 ércet, építs fel 5 várost, építs legalább 20 hosszú utat, legyen az éves termelésed legalább 100, szerezz meg egyet a 2pontos bónuszok közül (út, lovag, kikötőmester és még házilag gyártottak)

 

2) A rizikóból is ismert titkos cél teljesítése. Tehát a játék elején kihúzod és senki sem tudja, h mi a célod. Ezekhez is írok még pár példát, mivel a fentiekből a legtöbb átemelhető lenne ide is:

Építs 5 várost búza mellé, építs legalább 3 különböző búzamező köré várost, termeljél minden számra legalább 3-at. 

Ezeket azért kell titkosan kezelni (és ezért nem az előző ponthoz írtam) mert könnyű lenne őket megakadályozni a többieknek, ha tudnák. Ez is lenne egyfajta plusz a dologban, h a többiek előtt rejtve kell tartani a célunk.

G

Vjacheslav Creative Commons License 2014.05.13 0 0 1618

Pl a kalendárium szintek is érhetnek pontokat. Viszont ezzel a megszerezhető pontok száma is nőne.

 

Tapasztalatból mondom, hogy sok beszorult játékos aki nyersanyag hiánnyal küszködik maximum erre tudna rámenni, ami azért még jobban kiegyenlítené a játékot.

 

Ha már a kolléga felvetette az ötletet, esetleg a lovagi akciókat lehetne kocka segítségével valamilyen módon a szerencsére is bízni.

 

Oké, hogy ez egy stratégia játék, de a szerencse is egy úgymond izgalmi faktor benne, ami nem mindig az igazságosság felé viszi a dolgot, de ez lehet a gyengébb játékosok reménye.

 

Ha kivesszük a kockák által teremtett véletlenszerűséget, akkor egy idő után mindig ugyanazok nyernének, és akkor a játék is gyorsabban meg unalomba. Mellesleg a mostani kiegészítőkkel már ez valamilyen téren részben meg is valósult. 

Előzmény: Petkenuke (1617)
Petkenuke Creative Commons License 2014.05.13 0 0 1617

Nem tudom lehetséges-e ez amit mondasz.
Kétféle társasjáték van, ahol pontokra mész (vagy területekre, stb.), meg ahol a cél hogy a többieket megsemmisítsd.

 

Az egész játékot a pontok szerzésén alapul, pontot ér ha építesz, pontot ér ha fejlődsz, a fejlesztési kártyákkal pontot szerzel vagy másoktól elveszed azt.
Viszont harc meg nincs a játékban (bár vannak rá kiegészítők), és szerintem ez nem is az a játék ahová kéne.

 

Ha van ötleted, fejtsd ki, de nekem nehéz elképzelnem bárhogy máshogy. Mi egyébként legtöbbször időt tűzünk ki, amíg játszunk, és az nyer akinek a legtöbb pontja van akkor. Bár gyakorlatilag az ugyanaz...

Előzmény: koranyig91 (1616)
koranyig91 Creative Commons License 2014.05.12 0 0 1616

Hali!

Olvasgatva a fórumot sok kísérletező kedvű játékost "láttam". Nekünk is alapvető célunk a játék kiegyensúlyozása és a szerencse csökkentése a partykban. Viszont nagyon meglepő számomra, h eddig senki sem vetett fel egy egészen kézenfekvő, ám a játékot alapjaiban megváltoztató módosítást. Nevezetesen a cél megváltoztatását. Ez lenne a felvetésem, tehát:

 

Milyen alternatív nyerési formákat tudnátok elképzelni?

 

Nekem van pár ötletem, de elsőre bízom benne, h mások írnak jó lehetőségeket. Az egész azért is jutott eszembe, mert az a megfigyelésem, h mikor egy játékos elér a győzelemhez, akkor a többi játékos is megnyerné abban v legfeljebb a következő körében. Ez első olvasatra pont azt jelenti, h milyen kiegyensúlyozott is a játék (ami így önmagában igaz is) csakhogy az az érzésem, h az utolsó körökben lévő dobások túlságosan is meghatározóak (lévén már nagyon magas a termelés). Tehát lehet, h én nyernék egy 6ossal, de jön egy 3mas és a mögöttem lévőnek viszont egy 8as, ami rengeteg nyersit és a nyerést is jelenti. Vmi olyasmi cél kéne, ami egyértelműbben differenciálja a játékosok közötti sorrendet, megtartva természetesen a játékban alkalmazható stratégiák sokszínűségét és a legtöbb játékelem szerepét (mert ugye ha nem ponttal győz egy játékos, akkor a győzelmi pont fejlesztési kártyák nem túl jók). 

G

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.07 0 0 1615

.....türelem rózsát....akarom mondani Catant terem.................:):):):)

Előzmény: Petkenuke (1612)
Petkenuke Creative Commons License 2014.05.07 0 0 1614

Örülök, hogy hasznos amit kreáltunk. :)

Onnan indultunk, hogy alapból a lila és piros sokkal erősebb mint a többi, főleg a sárga volt nagyon gyenge (18 lapból 6 kereskedő indokolatlan). Úgyhogy elkezdtük azt átalakítani, és akkor már elkezdtünk ötletelni, kitalálni lapokat a többire is, plusz felkutattam a neten az összes létező fejlesztési kártya ötletet más kiegészítőkből, fórumokról, amiket beillesztettünk a többibe. A szőlő pedig nagyon megtetszett, mert egy jól kitalált extra nyersanyag (a többi nem volt annyira jó, volt még pár próbálkozás). Így aztán ahhoz is csináltam akkor még egy paklit.

Hát így lett az eredeti 54 fejlesztési kártyából 180...

Vjacheslav Creative Commons License 2014.05.06 0 0 1613

Nekem bejött. Már le is cseréltem pár lapot a készletben.

 

Így is volt pár kreált lapom, sőt a műanyaghoz is átalakítottam párat, de a sárga/zöld/kék-hez még eddig nem nyúltam.

 

2 próbajáték után elég pozitívak a tapasztalatok, igaz pár dolgot pl máshogy játszunk. Nincs ez a szőlős kieg.

 

alap catan+lovagi+ bosz+ref kiegészítve a kikötőmesterrel, illetve néha 6os pályán játszunk mert bedobtuk az arany folyót a vulkánt és a gleccsert.

 

Van hozzá még egy saját fejlesztésű fellegvár is, de az még egyszer hoztuk össze.

Előzmény: Petkenuke (1612)
Petkenuke Creative Commons License 2014.05.06 0 0 1612

Ha készleszünk mindennel, akkor fel fogom rakni valahova a teljes csomagot, mindenestül. Addig türelmet kérek. És mondom, azt a pdf-et amit találtál, ne vedd készpénznek, az még egy korábbi verzió amit felraktam a netre.

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.05 0 0 1611

..szép estét..

 

..kérdés .. a szöllőhöz  tartozó kalendáriumról is van fent valahol használható kép?

Előzmény: Petkenuke (1608)
SoundkeY_ Creative Commons License 2014.05.04 0 0 1610

...Kipróbálnánk szívesen ha van rá lehetőség valakinél:

 

Kereskedők és Barbárok

Felfedezők és Kalózok

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!