Lehet, hogy csak nekem újdonság, de kijött az új jegyalaptekercs (N sorozat), ami már ismét keményebb papírból készült (valamivel még vékonyabb, mint az első hőtekercsek), formátumuk megegyezik a korábbiakkal.
Más: az e-ticket kioszkok mióta használnak külön tekercset a nemzetközi jegyek kinyomtatásához (két szelvény hosszúságút adtak korábban)?
Sok helyen találkozok az automatán azzal a hibaüzenettel, hogy csak belföldi menetjegyeket lehet kinyomtatni - véleményem szerint azért, mert nincs benne csak az "alap" papírtekercs. Ez így elég megtévesztő és ilyen esetben nem ártana, ha a nemzetközi ugyanúgy mehetne két szelvényre, mint korábban.
Újszegedi 500+-os reformjegy még 2010-ből :) Mellette egy örkényi darab, aminek az az érdekessége, hogy bár Örkényben van/volt pénztár, az ott felszállók valamiért mindig a vonaton vesznek jegyet...
Szeptember 5-én újra kinyit a Nosztalgia Jegypénztár, ahol a 170 éves Pest - Vác vasútvonal második ünnepi emlékjegyét lehet megváltani díjmentesen a Kismarosi Művelődési Házban.
Egy rövid JÉ beszámoló Miskolcról, mivel jelenleg ezen a területen történik a telepítésük:
A pénztárak nagy része kapott legalább egy JÉ-s gépet hó elején, általában egy helyen csak egy gép működik, így ez a "cumigép", ha csak lehet, a VMAEF-et használják (Eger, Sárospatak, Szerencs...). Kb. 3 jegyet kiad a pénztáros VMAEF-en, míg egyet a JÉ-vel. Az egygépes helyeken (pl. Kál-Kápolna, Tiszalúc) csak JÉ van már. Fokozatosan cserélik majd ki a VMAEF-eket. Jegyvizsgálói ellenőrzés nincs, a vonatszámot kézzel kaparják a jegyre.
Egerben egy sztori: egy utas fél órával menetjegyváltás után jött vissza, hogy neki áfás számla kell. Nem maradt más megoldás, JÉ-n lerontották a régi jegyet (kezelési költséggel) és eladta később számlával ugyanazt a jegyet. Értem, hogy pénztártól való távozás esetén..., de a régi rendszer ilyen szempontból sokkal jobb, papíron lekörmöli a pénztáros a tömbben, a jegyre egy "KP számla kiadva bélyegző" és semmi gond...
A fedélzeti rendszer tesztelés alatt van, sok a negatív visszajelzés főleg a tornanádaskai vonalról (3G lefedettség nincs, állomási jegykiadás csak Edelényben van), így fizikailag is képtelenség lesz bizonyos esetekben jegyet eladni. Még szerencsétlenebb a helyzet Szilvásvárad felé, a Bükkben. Állítólag ide kerítenek valami köztes megoldást, de egyelőre biztosan marad a Motorola okostelefonos jegykiadás.
A Nosztalgia jegypénztárunk hamarosan újra kinyitja kapuit. Mindenkit várunk további rendezvényeinbken a 170 éves a magyar vasúti évforduló jegyében. Továbbá mindenkit várunk szeretettel szeptember 2-án 15 órás kezdettel a Törekvés Művelődési házban tartandó Fedélzeti Utasellátó Vándorkiállítás megnyitónkra, illetve a szeptember 10. étkezőkocsi találkozóra.
Tájékoztatunk benneteket, hogy Nosztalgia jegypénztárunk Budapesti nyitvatartása megváltozott. Augusztus 31--n pénztárunk zárva tart helyette október 3-án és novevember 23-án lesz nyitva Budapesten. Október 3-án az Új Galéria az Ifjúsági Házban november 23-án meg az Istvántelki VOKÉBAN.
Július 15-én újra kinyit a Nosztalgia Jegypénztár a 170 éves a magyar vasút rendezvénye kapcsán. Várunk mindenkit Madách Imre Művelődési Központban délután 14 órás kezdettel Vácon. Ne feledjék kiállításunk megnyitójára a díjmentes belépőjegyüket a Nosztalgia Jegypénztárunkban válthatják meg. Nosztalgia jegypénztárunk július 15-e után július 29-én Sződ-Sződligeten lesz nyitva ezt követően pedig Augusztus 31-én budapesti a VOKE Istvántelki Művelődési házában.
tudom miről van szó. még egy kicsit kényelmetlenebb lett vonattal rendszeresen(naponta) utazni, de legalább jól megszívja aki a dátum nélküli jeggyel bujkált a kalauz elől.
egész pontosan tudom, mert diákkoromban én is csináltam a retúrjeggyel, ami 30napig volt érvényes.
Na ja, sógoréknálpl. nem tudtam retútjegyet venni. Sopronból mentem Deutschkreutzba és vissza, csak úgy vonatozni, de a Soproni nemzetközi pénztáros csak odaútra tudott jegyet adni. Mert a VOR esetén nincs retúr, csak egy útra szóló, bérlet vagy biankó. Biankót sem tudott adni, nem tudom miért. Pedig annak kell lennie elvileg. Mert különben miért lenne pecsételő az állomásokon?
Ne haragudj de tudod pontosan miről van szó? Mert a rekaciód valami egészen más témára születhetett. Ha mindenáron vitatkozni akarsz, kérlek keress egy másik topikot.
Ez egy nagyon gyakori minta: megszüntetünk egy visszaélést azon az áron, hogy megszívatjuk azokat akik nem éltek vissza. Iszonyatosan szocializmusszagú.
A normális világban nem így csinálják. A normális az, ha a csalók ellen fellépünk, a becsületes ügyfeleket meg megbecsüljük. És belátjuk, hogy a csalás teljesen nem szüntethető meg, a cél csak az kell legyen, hogy a szintje ne befolyásolja az üzletet.
Ugyanis minnél kevesebb a csalás, annál aránytalanabbak a megszüntetésére tett intézkedések. Van 100 bliccelőd. Az első 80at könnyű megfogni. A maradék 20ból a felét már nehezebb. Az utolsó 10et meg nagyon nehéz, a költsége többszöröse a bliccelő által okozott kárnak. Ha emellett még kellemetlenséget is okozol a nem bliccelőknek, teljesen visszájára sül el a dolog.
A másik oldalon meg bezárnak egy kiskaput ahol megfognak >pár százalék bevételt. Ezzel együtt még lehet pár százalékkal kevesebb utas jövőre, de azt a benzinár ezerszer inkább magyarázza, mint a biankójegy.
azt kellene felfogják, hogy nem mindenki egyforma. nekik kényelmes lenne, ha mindenki péntek reggel utazna, és mindenki Bp-Sopron útvonalon, a sínek nagy részét is fel lehetne szedni. de az emberek nem ilyenek.
minden ilyen egységesítéssel megszopatnak pár százalékot. nem számít. aztán pont pár százalékkal kevesebb utas lesz jövőre...
"Tapasztalataink szerint az utasok már nem keresik azt a lehetőséget, hogy menetjegyet úgy vásárolhassanak, hogy az utazás tervezett időpontjáról még elképzelésük sincs. Napjaink utasa pontosan tudja, mikor akar utazni, a kényelmes, korai vásárlást igénylő utasainkat pénztárainkban, automatáinknál és az interneten is ki tudjuk szolgálni."
Ez a kijelentés az elővárosban nem igaz.
Jobban örültem volna, ha érvényesítő automatákat szerelnek fel. A keletbélyegzés nélküli jegyek olyanok voltak, mint a postai bélyeg, előre meg lehetett venni sokat, aztán soron kívül [elméletben :-)] érvényesíttetni. A helyi közlekedésben sem egyesével veszik az emberek a menetjegyeket.
A csere lehetőségét jónak találom.
Eddig a tömbösített elővételt használtam már a keletbélyegzés nélküli jegyek helyett (ne kelljen minden alkalommal bemenni a pénztárba). Amikor korábban kellett utazni, átbélyegeztettem a jegyet. Ugyanez későbbi dátum esetén nem működött (érvénytartam kezdete előtt sem), illetve kezelési költség levonásával vissza lehetett váltani, majd új jegyet venni.