Keresés

Részletes keresés

godus Creative Commons License 2008.07.28 0 0 131

 

Kedves  Olvasók

 

Én emlékszem az első pontomhídra ami Pestet  Budával összekötötte.  Ez a Petőfi szobortól ment át Budára. Az Erzsébet hídtól mintegy  150 méterre. Időszakosan volt nyitva, mert a hajókat átengedték bizonyos időközökben.  A Ferenc József híd volt az első amelyen át lehetett menni. A leszakadtt  részt pontomokkal  pótolták.

Ezért elég egyenlőtlen volt mert a pontonok mélyebben voltak. Emlékezetes volt, hogy  egy alkalommal a jégzajlás miatt robbantották előtte a jeget. Az emberek  halakra vadásztak a jégtáőblákon. A Kossuth híd volt az első  stabil hid, amely a Parlament Déli szárnyánál volt, és a Battyányi tértől kissé délebre volt a budai hídfő

 

 Ha gondoljátok nézzétek meg a honlapomat  http://www.gportal.hu/portal/godus/

                                                                                                   Tisztelettel

                                                                                                        godus

 

 

 

 

 

biki Creative Commons License 2008.07.22 0 0 130

az új elem még útközben:-)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.21 0 0 129
Folyt.köv.
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.21 0 0 128
Kedves Jelenlévők: 2008 július 6-ai képek.
biki Creative Commons License 2008.07.10 0 0 127

Ezek nagyon tetszenek!!!!

 

Még májusban én iis sokszor végigfényképezetm, mostanában rég voltam.

 

EZek nagyon jók!

 

Köszönöm:-))))

 

 

Előzmény: Törölt nick (120)
Csokis Creative Commons License 2008.07.10 0 0 126
Köszi! Tegnap már én is láttam az erkélyről a felúsztatott, új elemeket. Tényleg "rendes" rácsostartó lesz, szép borsózöldre festve. Eszerint amit én új hídrésznek néztem, az a régi volt, csak nem volt olyan végtelenül lepukkanva, mint a többi darab.

Mellesleg normálisan minden hidat 100 évre terveznek, csak ez a szegény összekötő volt mostohagyerek, akivel senki nem törődött. (Ahhoz képest, hogy 25 év volt a tervezési ideje, 62-t húzott le két különböző helyen. Még 1946-ban kezdte, mint Déli Összekötő Vasúti-híd)
Előzmény: Törölt nick (123)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.09 0 0 125
Még egy kis történelem képekben.
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.09 0 0 124
Az új mederhíd teljesen új szerkezet lesz.
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.09 0 0 123
A nagy ídunán lévő híd, új szerkezet lesz. Nem anyagtakarrékosságról van szó.
Hanem egy sokkal korszerübb szerkezet lesz, Edilon rendszerű sinekkel, ami a
rezgést sokkal jobban csillapítja. Az új híd 100 évre tervezték, de majd
meglátjuk, hogy mit bir ki. Szerintem tökéletes lesz, ezt Mávos szakember
mondta. Gyakran kiszoktam menni a helyszínre érdeklődni és fotózni.
Endem is érdekel a híd jövőbeni sorsa. Hiszen abban az évben adták át a
forgalomnak mikor én születtem: 1955.04.12. A forgalom pedig ugyan abban az
évben május 24-én ment át rajta az első személyvonat.
Előzmény: Csokis (121)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.09 0 0 122
Készítettem képeket 2008 április 12-én is. Akkor még nem dolgoztak a helyszinen.
Eredeti állapotában volt látható még a híd. Jöjjenek a képek. Az öbölágí híd csak szerkezetileg lesz javítva és mázolva.
Csokis Creative Commons License 2008.07.09 0 0 121
Nagyon jók, köszi! Tudja valaki, hogy az új híd (gondolom tök új, nem a régit foltozzák) miért ugyanolyan K-híd, mint a régi? Az akkor kényszer volt, de most? Gazdaságtalan, zabálja az anyagot, és mivel manapság láthatóan egyben emelnek be komplett, előszerelt tagokat, még csak szerelési könnyebbség sincs.
Előzmény: Törölt nick (120)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.09 0 0 120
Tiszteletem Mindenkinek: Egy kis izelítő a vasúti híd bontásából és felújításából.
biki Creative Commons License 2008.05.05 0 0 119
múlt hétvégén (Óbudán)





**BPO-700** Creative Commons License 2008.04.27 0 0 118
Aztán mégsem. Az első hétvégén vonatpótlók jártak Nyugatiig. Ugyanis a MÁV és a BKV között még mindig nem született meg a szerződés, mely az engedélyeztetés körül vannak a gondok. (Állítólag anyagi probléma is van a dologban.)
Előzmény: Airbus A320 (105)
Csokis Creative Commons License 2008.04.27 0 0 117
Azt annyiban nehéz lett volna, hogy a saruk a régi hídról vannak, tehát adott volt a kialakítás. Bár meg is változtathatták volna, de akkor új pillérek is kellettek volna. Meg ahogy a wikiben levő képet elnézem, a Rodenkircheni-híd pilonja alul befogottnak tűnik.
Előzmény: rm40 (116)
rm40 Creative Commons License 2008.04.27 -1 0 116
A háború előtti állapotról és a felrobbantott hídról pedig itt van kép.

Persze az Erzsébet-kábelhíd műszakilag azért egyáltalán nem szolgai másolat, hiszen az Erzsébet-lánchídról vették át, hogy csak a két pilon közti merevítő tartórész függesztett, azon parti nyílások önhordó gerendatartók.
Ezen kívül nem tudom, hogy a rodenkircheni híd pilonjai ingaoszlopok-e. Ha nem, akkor ezt is a régi hídról vették át.

Mindenesetre architektúrájában sajnos eléggé "kölni". Még a fehér szín is stimmel.
Előzmény: Csokis (115)
Csokis Creative Commons License 2008.04.27 0 0 115
Jogos. Azért ez szép teljesítmény. Mindig tudtam, hogy a németek nagyon tudnak hidat építeni, de azt nem gondoltam, hogy '38-41-ben már ilyen szinten tudtak hegeszteni. És mint az eltelt idő megmutatta ezen a hídon, ez nem a vak ló merészsége volt.
Előzmény: rm40 (114)
rm40 Creative Commons License 2008.04.27 -1 0 114
Hm, itt ezt írják: "Am 28. Januar 1945 wurde die erste Rodenkirchener Autobahnbrücke zerstört. 1952 wurde der Wiederaufbau auf den alten Strompfeilern und Widerlagern begonnen und dauerte bis 1954. Für die Rheinbrücke Rodenkirchen konnten die alten Pylone weiter verwendet werden." Azaz a régi pilonokat az újjáépítéskor tovább használhatták.
Előzmény: Csokis (113)
Csokis Creative Commons License 2008.04.27 0 0 113
Most megfogtál, mert az eredeti hozzászólás -szerintem- tőlem származik. Eddig én is erre a hídra gondoltam, de most már lehet, hogy mégsem. Megnéztem a wikis képet, és valami gyanús lett. Van otthon egy könyvből kifotózott képem (régi, "rendes" papírkép), amin az általam említett híd látható, és azon a pilonok kialakítása más. A pilonokat ugyanúgy körbeveszi egy kiugró rész, mint az Erzsébet-hídnál a járda megoldása. Akkor az vajon mit ábrázolhat?
Csak egy plusz kérdés: az eredeti, 1941-es híd is már hegesztett pilonokkal készült?
Előzmény: rm40 (112)
rm40 Creative Commons License 2008.04.26 -1 0 112
> Tíz évvel korábban építettek egy tök ugyanilyan vonalazású (de annyira, hogy még a pilonok mellett levő kiugrók is ugyanilyenek) hidat a németek a Rajnán. Szóval "építészetileg" van egy erős koppintás szaga a dolognak.

Bár kicsit régi a hozzászólás, de valószínűleg nem haszontalan:

Azért 10 évnél, egy kicsit korábban, egész pontosan: 1938-1941 között. A nevezett híd pedig a Köln/Rodenkirchener Autobahnbrücke. Igaz, hogy 1952-ben építették újjá. Mellesleg nemrég "duplázódott". Egy-egy kép a régiről és az újról, ezen az oldalon lejjebb.

Egyébként magam részéről a régire, azaz az Erzsébet-lánchídra szavazok, nem csak az utódjánál, de szerintem az összes budapesti hídnál szebb volt (a Ferencz József / Szabadság hídnál talán csak egy orrhosszal).

Groteszk módon a híd nagy tragédiája az volt, hogy a híd felrobbantása csak félig sikerült, így viszont megcsavarodott az egész mikor a Dunába zuhant - ez valószínűleg erősen megnehezítette az újjáépítést. Másrészt ebben a hídban volt a legtöbb acél és hát kicsit ínséges idők jártak (a Margit-híd is majdnem betonhídként épült újjá!)

Furcsa módon a Rákosi-éra alatt még az eredeti formájában történő újjáépítés szerepelt. Aztán jött csak a forgalmikapacitás-okokra hivatkozva a "múltat végképp eltörölni".*
Az is igaz, hogy az új híd legalább vonalvezetésében emlékeztet a régire, de akkor is... (Ez is gorteszk: az új híd mintája a harmadik birodalom idején született...)

Tisztelgés híd alkotói, többek között Czekelius Aurél és Nagy Virgil előtt! Előbbi a műszaki, utóbbi (hasonlóan a Ferencz József-hídhoz) az esztétikai részt alkotta.




*: S hogy minden mindennel összefügg: ha az 50-es években megépül a metró, akkor a kapacitásproblémák valószínűleg nem merülnek fel...
écsapa Creative Commons License 2008.04.19 0 0 111

 ... :)))

 

Előzmény: Airbus A320 (110)
Airbus A320 Creative Commons License 2008.04.19 0 0 110
És megjelent egy darús vonat!!:)
Előzmény: Airbus A320 (109)
Airbus A320 Creative Commons License 2008.04.19 0 0 109

Ugyan ez csak nappal:

 

Előzmény: Airbus A320 (107)
Airbus A320 Creative Commons License 2008.04.18 0 0 108
Itt egy kicsit jobban kinagyítva:
Előzmény: Airbus A320 (107)
Airbus A320 Creative Commons License 2008.04.18 0 0 107
Mostmár aztán tényleg lezárták a hídat. Darús autók kezdtek el dolgozni a a hídfőknél: Próbáltam csinálni képet ,remélem látszik rajta a lényeg:)
Előzmény: Airbus A320 (106)
Airbus A320 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 106
Tévedtem ,tényleg még nem zártrák le..
Előzmény: Airbus A320 (105)
Airbus A320 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 105

Én úgy tudom ,hogy 14-én a gyalogos részt lezárták. Nem nagyon látok rajta ,embereket.

Előzmény: biki (104)
biki Creative Commons License 2008.04.14 0 0 104
Már lezárták?!!!! Nem csak a hétvégén fogják?! Még el akartam búcsúzni tőle, meg fényképezgetni, stb...
Akkor holnap nem is tudok végigsétálni rajta?? :-((((((((((


Előzmény: Airbus A320 (103)
Airbus A320 Creative Commons License 2008.04.14 0 0 103
jelentem ma áprl. 14.-én megkezdték az Északi összekötő felújítását!!! Egyenlőre csak a járádt zárták le!!!
Airbus A320 Creative Commons License 2008.03.13 0 0 102
Ha tudatosan fülelsz ,hogy mikor jön a vonat akkor igen. Ha nem akkor csak ritkán lehet észrevenni.
Előzmény: biki (100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!