Keresés

Részletes keresés

tehtube Creative Commons License 2025.01.02 0 0 25616

Ok, a legutóbbi Soul OS (1.02) fejlesztés is 24 februári kiadású volt és nagyon hatásos. A Yamaha YC sorozat kitűnő H4 modellje is 24 szeptemberi. Ezek a frissítések többet érnek gyakran egy hangszercserénél, de új vas nem érkezett. Ámbár lassan nem is lesz miért mert szinte minden variációs igényre van válasz. 

Előzmény: Old Vic (25615)
Old Vic Creative Commons License 2025.01.02 0 0 25615

...2024-es új(-ított, továbfejlesztett) modellt  mutat itt az "UHL-Instruments" -még létezenek!  Info, példákkal, stb...

  https://www.uhl-instruments.com/

   - megadják -többek közt- hogy az orverdrive-nál adott végcsö modellezésére hajtanak...                                                                                                      -V.

djuice Creative Commons License 2025.01.02 0 0 25614

Ha csak nem jön a Nord C3D pl.! :)

Előzmény: tehtube (25613)
tehtube Creative Commons License 2025.01.01 0 1 25613

BÚÉK! 

 

Tavaly igazából semmi újdonsággal nem találkoztam, míg 2023-ban többel is: Legend Soul, Hammond XK4, M-Solo. 

Hátha idén megint kitalálnak valami újat? 

Egy bulikat megjárt M3 orgona. Azóta van 3 gitárpengetőm! :-D

djuice Creative Commons License 2025.01.01 0 0 25612

BÚÉK 2025!

djuice Creative Commons License 2024.12.30 0 0 25611

Számomra nem csak a feketék a pontos zenészek!

Ott van pl. Buddy Rich és bandája, a válogatott legjobb nem feketékkel!

https://m.youtube.com/watch?v=uvRnK5aGAys&pp=ygUVYnVkZHkgcmljaCAtIGJpcmRsYW5k

Előzmény: Old Vic (25610)
Old Vic Creative Commons License 2024.12.30 0 1 25610

IMHO: -persze kitűnő zenészek-zenekar, -és én igazán híve vagyok a pontosságnak - klasszikus és jazzben egyaránt, utóbbiban úgy ahogy a feketék csinálják, Count Basietől Jimmy Smith v. H.Hancockig, de ez itt már úgy hat rám feelig-ügyben sokszor mintha computreren csinálták volna (bár ott is lehet kellő gondossággal megtévesztően live-imitációt csinálni!...)     -v

Előzmény: tehtube (25609)
tehtube Creative Commons License 2024.12.28 0 0 25609

Egy (számomra) új felfedezés: Cory Wong.

Funk, szórakoztató zene mérgezett egér tempóban, halálos pontossággal, látványos futamokkal, szólókkal. Nem a Hammond B3-ra épülő, de azért jópár számban szép megfejtések vannak onnan is. 

https://m.youtube.com/watch?v=i1pNI9T94RU&t=798s&pp=ygUJY29yeSB3b25n

tehtube Creative Commons License 2024.12.27 0 0 25608

Amit írsz, így képtelenség! Képet kérek. :-)

Ilynekor egy orgonányival jobbra vándorol a hangszer, helyet adva a karácsonyfának. A másik meg eggyel lejebb költözött. 

Előzmény: djuice (25607)
djuice Creative Commons License 2024.12.26 0 0 25607

Állítólag Fassangnál is pont ez a felállás, sarokban az ugyanígy kivilágított fa, előtte a falnál a Hami.

Előzmény: tehtube (25606)
tehtube Creative Commons License 2024.12.25 0 0 25606

szimizso1 Creative Commons License 2024.12.24 0 0 25605
djuice Creative Commons License 2024.12.24 0 0 25604
djuice Creative Commons License 2024.12.24 0 0 25603

Boldog karácsonyt kívánok!

 

Előzmény: tehtube (25600)
Old Vic Creative Commons License 2024.12.24 0 0 25602

..UI....és hogy legyen Hammond is "és mindenki boldogan vigyorog"-hasson!!!      -V.

  https://www.youtube.com/watch?v=ifOubBuv3yE

Előzmény: Old Vic (25601)
Old Vic Creative Commons License 2024.12.24 0 0 25601

..Szintén, Mindenkinek....

Előzmény: tehtube (25600)
tehtube Creative Commons License 2024.12.24 0 1 25600

Boldog Karácsonyt kívánok!

https://www.youtube.com/watch?v=OoVbem1etUk

tehtube Creative Commons License 2024.12.23 0 0 25599

Egy vidám cikkből, ahol a legrosszabb lemezborítókat ismertetik. Nem tudom cáfolni! 😂

Azonban a Minimoog alatt szép az a Hammond C3. (Vagy A105?)

Old Vic Creative Commons License 2024.12.22 0 1 25598

...még, multbeli viszhang, Hammond:   árlista 1971, német-DM-márka...

tehtube Creative Commons License 2024.12.21 0 0 25597

Sok kis szintis kuttyogás, csilingelés, nem az alapszignál. Tisztára Ensoniq hangzás. És nagyon régóta. Mindegy, nem Hammond.

Előzmény: djuice (25596)
djuice Creative Commons License 2024.12.21 0 0 25596

Szerintem a Kossuth rádióban sok kis szintis szignál abból a hangszerből szól a mai napig”

 

2010 után a kiírt szignál pályázatot Ákos nyerte el az MTVA-nál (máig van hőbörgés miatta a politikai oldalon). Ő pedig főként a Diva virtual analog szoftvert használja Cubase kíséretében…

Előzmény: tehtube (25595)
tehtube Creative Commons License 2024.12.21 0 1 25595

Visszatekintve szép fejlődés volt. Kis hangszerspecifikus önéletrajz:

 

78-tól házi IC-s rezgőkörrel, beépített mikrokapcsolókkal egy kibelezett Weltmeister Claviset billentyűzet. Négyszögjel élesen vagy tompán.

 

82 körül a Weltmeister TO200/5 orgona, majd Hillwood Fullroter lezlieffekt.

85 körül mellé jött egy Korg DW6000, aminek szintén volt némi szintis orgonahangja. A súlya miatt javarészt a Korg volt használatban.

 

90-ben leváltotta a DW6000-est egy M1, ami azonban hiába tudott már hangmintákat, szekvenszert, a hangját nem szerettem.

91-ben egy Ensoniq SQ1+ -ra cseréltem, ami sokkal muzikálisabb volt. Azt megvette 92-ben tőlem egy rádióbeli zenész aki igazából M1-et keresett, de mondtam neki, hogy ugyanazt tudja, csak szebben, jobban. Meghallgatta, azonnal döntött. (Szerintem a Kossuth rádióban sok kis szintis szignál abból a hangszerből szól a mai napig.)

92-ben eladtam, mert a hasonló SQ2 a 76 billentyűjével nagyon csábító volt és be is vált. 

94 körül volt egy lehetőség és megvettem az első igazi lezlimet, ami egyből multi bombázó volt. Allsound LA2700. 2 rotor, álló mélynyomó, 2 forgó, 3 statikus csatorna, sávonként EQ, ráadható zengetés. Az Ensoniq-ot szárazon ebbe küldtem ki ezután.

97 körül Korg O5RW egyéb hangzáshoz,

98-ben SQ2 el, Yamaha kék diszkószinti és EMU Esi32 nagyon Hammondos hangmintákkal is. Ekkor nem túl egyszerűen a lezlibe a volt SQ2 levett hangmintáit küldtem az Esi-ből a Yamaha által vezérelve :-) Aztán az Allsoundot vidéken hagytam egy próbateremben.

00-ben betörtek, elvitték a hangszereket és a kártérítésből megvettem a drawbaros Roland VK7 orgonát. Aminek egyéb hangjai is voltak némiképp. Ezt már szárazon küldtem ki a visszahozott lezlibe, a belső effektjét viszonylag ritkán használtam.

 

01-ben orgonáláshoz akkor már nem volt elég 1 manuál, vettem rá egy kis Fatar négyoktávosat, ami az "alsó" manuál szerepét játszotta. Meg csináltam a VK7-hez egy kis dobozt és kapcsolókkal, potikkal, a motor lekapcsolást, ring modulátor szabályozást tettem egyből elérhetővé. 

03-ban megjött az első igazi Hammondom, az M3-as. Sajnos egyből leértékelte nálam a VK7-est, mert a billentyűzete, a sírós c3 vibrátója az analóg hang mellett számomra túl nagy különbség volt. A szoftveres B4 hangja is élethűbb volt számomra.

03-ban megjött az első A100-asom is és akkor megtudtam mi a mértékadó. Viszont fellépésekhez csakis a VK7 maradt.

04-ben lett az első Leslie147, 351-esem. Méretük és bemenetük miatt csak az igazi Hammondok szóltak rajtuk.

05-ben megpróbáltam a hordozhatóságot B3-masítani, Viscount DB5-öm lett. Meg egy kis leslie 2101. Túl nagy, nehéz, ámbár nagyon szép orgona volt. Hangban sok helyen jobb, néhány helyen kevésbé a VK7-hez képest. És ekkor beugrott, hogy játszottam sampleren az Ensoniq-os szintim mintáival. Ötletet adott. Eladtam a DB5-öt mielőtt megsérülne. A 2101 zenekarba kevés és hiteltelen volt. Követte a Motion Sound KBR-3D ami nagyságrenddel jobban bevált dögös, csöves hangjával.

06-ban megvettem az Esi4000 (Esi32 dupla polifóniával), Roland A33, Fatar SL161 billentyűzeteket. Kialakítottam többévnyi finomítgatás során a Tehtube's B3 hangbankomat amely a fenti előzmények összesített tapasztalata volt. A mai napig megvan.

 

19-ben a Viscount Legend Live-omig kitűnően szolgált a KBR3D-vel, vagy a Lester K-val. Utána már csak egy orgona, monó szulációs vonaljellel.

13-ban már méretei miatt is lett a Korg Microstation, ami azóta is sok szerepben kitűnően teljesít, orgonája, lezlieffektje is jó egyszerűbb szerepekben.

23-tól meg a Viscount Legend Soul261. Idén ősszel pár alkalommal azonban beugráshoz ismét a Esi4000/LesterK/A33-at vittem. Nagyon tetszett a többieknek!!! Egy Roland VR09-esen játszó zenészt helyettesítettem. Ok, azóta megismerték a szokásos fellőpő cuccot, ami még tett rá pár lapáttal. Hát ennyi, főbb vonalakban. 

 

Előzmény: Old Vic (25594)
Old Vic Creative Commons License 2024.12.20 0 0 25594

..."Memory Lane" (utoljára)...az első mech. "Lesliem", mod 16/18 ? -(Aka Vibratone), egyrotoros, passiv, egy 50W 12" Goodmans ült benne, párban az első H-klónommal a WLM orgonával (70 kg - és igazi 9 key-contacttal!) -találtam egy Leslie demot Hammonddal:

https://www.youtube.com/shorts/2B4iFgfEeAA         -aztán mikor szóló-zenész lettem:  Wersi e-leslie , DIY zacskóban jött, 2napig forrasztgattam, de megérte...de studióba zajos volt, igy jött aztán a Dynacord CLS22/222, jobb akkor nem volt..(index nem veszi be a képet, de gondolom ismert...)-immár Crumar T2 orgonával .

...és szigoruan otthonra az RTL3-hoz a saját hangfalai mellé egy Farfisa 2 rotoros, a tipusra már nem emlékszem....

 

 

    

 ...mazsola:  John Lenon Lesien át énekel...

    https://www.youtube.com/watch?v=erl9C9kS-bI

                                                                                                                                       -V.

Előzmény: tehtube (25593)
tehtube Creative Commons License 2024.12.19 0 0 25593

Szép emlékek ezek az első hangszerek, lezlik. Nekem Hillwood Fullroter FR2 volt. Korrekt japán cucc. A Weltmeister orgonámhoz vettem kb. 1983-ban. 

Szerintem phaser effekt lassult, gyorsult benne, vagy véletlenszerű hangzással leállt. Az akkori kor egyrotoros rotary effektje. Az intenzitás gomb volt a bekapcsolója is. Több néven futott.

Előzmény: Old Vic (25592)
Old Vic Creative Commons License 2024.12.18 0 0 25592

...pályám első "E-Leslie"-je,? (1974) - Schaller Rotosound, (voltaképp gitár-Phaser, nem volt 2 fix sebessége, viszont fokozatosen lehetett fel-letekerni a speedet --

 

akkori titok-tipp kispénzü (magyar) orgonisták körében...tavaly megtaláltam majd

50 év  után a szekrényben, és könnyelmüen örömmel elkótyavetyéltem... ma százakért kínálják (dollárban)...  -V.

szimizso1 Creative Commons License 2024.12.17 0 0 25591

Most sajnálom, hogy pár éve eladtam a LINE-6 Roto machine pedálom. Még a fiamnak vettem a Casio szintijéhez, amin potis Hammond sound is volt.

 

Ez a pedál hangja:

 

https://youtu.be/wJoknXtWxho?si=dQlJpiVw8kwgVyV2

 

Itt meg a fiam játszik egy amatőr fellépésen 15 évvel ezelőtt :-)

 

https://www.youtube.com/watch?v=h1h_90beEtA&ab_channel=szimizso

 

Megjegyezném , hogy a Casio hangja nagyon tetszett, mert akkor még volt etalon A100-as motyó itthon, és elég meggyőző volt a hangja.

Old Vic Creative Commons License 2024.12.17 0 0 25590

IMHO-..nekem azt sugallja, hogy egyrotoros "Vibraton"-jellegű leslit imitál- "akár orgonához is" ?...nekem az első Lesliem ilyesmi volt a WLM orgonával, egy 50W Goobmans-sal,

kövér dobozban - szólt mind az ágyú.. nagy szó volt ez akkor nekem...de nyilván gitárhoz és nem autentikus igényekre va kitalálva...

Előzmény: tehtube (25589)
tehtube Creative Commons License 2024.12.16 0 0 25589

Egy új lezlipedál. Akár orgonához is. https://youtu.be/c4X9JDed8pE?si=57zzFBUDCmn3RQ00

djuice Creative Commons License 2024.12.15 0 0 25588

Jav! kromatikus skálázottságot szerettem volna írni dodekafón helyett persze, nem Schönberg irányzatát vitatva vagy összemosva, elnézést! (S lám az a vonal is milyen újszerű ua. hangkészlettel!)

Bár nyilván ez is elképzelés kérdése, hogy a 12 fokúságot hogyan tekintjük. Elvégre a hangok adottak, a jazzben meg ugyanúgy megszokott a harmóniákból való kilépés, elszakadni a tonalitástól, csak végülis ez egy eszköz, fokozás, hatáskeltés, aminek megfelelő helye van megfelelő arányban.
Szóval az a 12 hang / okt. is kellőképp kimeríthetetlen, nekem ez a lényeg.

Poénként elárulom, egy népzenei iskolai koncertet hallgattam végig a nyáron egy szolfézstanár kolléganőmmel. Mondom neki, te hogy bírod ezt ami ennyire hamis? Válasz: ööö… hááát… hmmm… a népzenénél ez úgymond belefér! 😄

Előzmény: djuice (25587)
djuice Creative Commons License 2024.12.15 0 0 25587

Én rövidebb kérdés formájában fogalmaznám meg az álláspontom hitelét.

Vajon (ha elismered ezen ismert művészek munkásságát), Joey DF. vagy Jimmy S. vagy Rhoda S. miért volt kibékülve a dodekafón skálázottságú Hammondokkal egész életében? Miért volt nekik elég?


Az indiai népzenét nyilván itt meg se említsük! De amúgy a blue-note blues hangokkal sem voltak épp híján fentebbi jazzisták, hogy ezért kardjukba dőltek volna bármikor.

Persze ezen túl mindenki abban hisz amiben akar. Le lehet emelni a polcról a Binder-Pozsér skálalexikont is a maga tízezer szám feltérképezett skála lehetőségeivel, mely szintén csak a 12 fokú rendszerre van kimatekozva, permutálva…
A zeneirodalom nagy része olybá valóban határozottan korlátozott innen nézve, ezen szempontok alapján csak itt Európában is, mégsem látjuk se végét se hosszát, csak az ismert és ránk maradt művek kimeríthetetlen halmazának sem, megszokott hangszereinkre alkalmazva. Akkor mit hiányoljunk még? Netán a John Cage 2:44 féle őrültségeket esetleg? Na neeeeee! 🙂↔

Előzmény: Old Vic (25585)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!