Keresés

Részletes keresés

Kulimász Creative Commons License 2002.10.29 0 0 18
Szerintem az általad leírt szituációban illik megvárni, amíg a 200-zal közlekedő szépen elhúzza a csíkot (igazán nem kell sokáig várni rá!:)) és utána kimenni előzni 130-cal. Mert ha nem ezt teszed és kivágsz elé, balesetveszélyes szituációt teremtesz.
Ha megértenéd a német példát (autópályákon NEM a sebességtől függ a balesetek száma), akkor megértenéd azt is, hogy a balesetveszélyt nem az okozza, aki 130-nál gyorsabban halad, hanem az, aki kimegy elé.
Előzmény: HITMAN (17)
HITMAN Creative Commons License 2002.10.29 0 0 17
lolga,

Köszi a portást + az ö. rendőrt :)

Nem azt írtam, hogy bárkit is gátolni akarok a 200-zal történő ámokfutásában. Engem az zavar, hogy (tegyük fel) ha én 130-cal előzök egy 116-tal közlekedő autót, amelyik középen halad, akkor ne villogtasson, vagy dudáljon rám senki, csak mert lassítania kell miattam 180-ra. Béreljee ki a Hungaroringet, élje ki ott a sebességvágyát.
És szerintem ne alkotmányjogászkodj, ha nem vagy az.... bocs. Meglepődnék, ha egy rendőr elfogadná ezt az érvelést, miközben magyarázod neki, hogy miért mentél 200-zal egy ilyan útszakaszon, ahol a maximális megengedett sebesség 130km/h. És szerintem igenis veszélyeztet a 200-zal tépő autós másokat is, nem csak saját magát, vagy ajogosítványát. Az, hogy valaki megtanulta nyomni a gázpedált egy 5-ös BMW-ben, még nem jelenti azt, hogy a képességei is megvannak az ilyen tempóhoz.
Valóban nem tud az autóm 200-zal menni, de - ha hiszed, ha nem - , nem érzem ettől kevésbé férfiasnak magam (pl.) egy A6-os boldog tulajdonosánál. Logikád szerint a közlekedési rendőrök irigylik a legjobban az audisokat...

Előzmény: lolga (8)
Traubi Creative Commons License 2002.10.29 0 0 16
Azt hiszem rosszul értetted. A külső sávban nem előzgettem, hanem folyamatosan mentem. Na mindegy...
Előzmény: Ralph Lauren (13)
Kulimász Creative Commons License 2002.10.29 0 0 15
Egyetértünk, én is a "csakazérsetartokjobbrahafenefenéteszikakkorse" mentalitásra vagyok elsősorban kiakadva.
Abban pedig biztos vagyok, hogy ha valamilyen isteni csoda következtében a magyarok mégis elsajátítanák a jobbra tartás "művészetét", sokkal kevesebb baleset lenne hazánkban.
Előzmény: Ralph Lauren (13)
cs_geza Creative Commons License 2002.10.29 0 0 14
A B(elsosav) kategorias jogositvanyu, egysegsugaru soforok altal vezetett autokat ha megfeszulsz se tudod maskepp megelozni, emiatt nem kockazati tenyezok. A jobbrol elozes akkor veszelyes, ha epp sorolnanak oda, de az ilyennek ez meg se fordul a fejeben!
Előzmény: Ralph Lauren (13)
Ralph Lauren Creative Commons License 2002.10.29 0 0 13
Korábbi hozzászólásomat pontosítandó: Amikor mondjuk be kellett fékeznem a belső sávban, mert ott mondjuk 110-el előzőtt egy Suzuki egy, a középső sávban 100-al haladó Wartburgot, akkor én nem a Suzukisra voltam ideges (persze, ha úgy jön ki, hogy satufék kell, akkor rá is), hanem a Wartburgosra! Tehát a jobbratartással van itt elsősorban gondom, és nem a kielőzéssel (ez utóbbi is problematikus lehet, de ez nem háromsáv-specifikus).
A Traubi által említett külső sávban való előzés autópályán szvsz életveszély...
Előzmény: Kulimász (12)
Kulimász Creative Commons License 2002.10.29 0 0 12
Így van, gyerünk ki hirtelen 80-nal a 160-nal haladó elé!!!:-)
Előzmény: lakos (11)
lakos Creative Commons License 2002.10.29 0 0 11
A törvényekben viszont benne van az is, hogy ha az állampolgár bűncselekményt észlel, akkor köteles azt jelenteni illetve a tőle telhető mértékben megakadályozni a bűncselekményt:)
Előzmény: cs_geza (10)
cs_geza Creative Commons License 2002.10.29 0 0 10
Ilyen merteku sebessegtullepes mar nem szabalysertes, hanem buncselekmeny.
Előzmény: lolga (8)
lakos Creative Commons License 2002.10.29 0 0 9
"és ezzel mást nem veszélyeztet"

Ugyan csak lazán kötődik a 3 sávos pálya kérdéshez, de érzésem szerint elég ritkán mondható el, hogy ez a feltétel teljes mértékben teljesül. Ezzel együtt direkt akadályozni, feltartani azt tényleg nem szabad, mert az még veszélyesebb, ezzel egyetértek.

Előzmény: lolga (8)
lolga Creative Commons License 2002.10.29 0 0 8
bocs, de Kulimásznak szerintem is igaza van. Ritka az autópályán a 200-al történő baleset. A balesetek jelentős része ráfutásos, amikor a sávot váltó nem méri fel a másik sávban közlekedő sebességét. És teljesen mindegy, hogy a másik mennyivel jön....
A háromsávos autópályának valóban azok az előnyei, amiket RalphLauren emlegetett az elején, csak sajnos Magyarország a portások és az önkéntes rendőrök országa..... és ez Hitman-nek is szól. Ha valaki 200-al akar közlekedni, akkor neked ebben nincs jogod gátolni(bocsi, de ez az alkotmányban van benne), erre való a rendőr. ha valaki vállalja a kockázatot, hogy megszegi a szabályokat és ezzel mást nem veszélyeztet, akkor tegye. De Béla bácsi is tartsa be a szabályokat és tartson jobbra, ha lehetősége van rá, és ne anyázzon a gyorshajtókra. azt vettem észre, hogy azok, akik a gyorshajtókat anyázzák általában azért teszik, mert a saját autójuk nem képes hasonló sebességre...bocs.....
Előzmény: Kulimász (7)
Kulimász Creative Commons License 2002.10.29 0 0 7
Tisztában vagyok azzal, hogy ott nincs korlátozás. Ezt a példát csak azért hoztam fel, mert a korlátozás hiánya ellenére nincs több baleset No-ban (sőt!). Tehát nem fair, hogy mindenért a 160 felett közlekedőket okolják.
Előzmény: cs_geza (6)
cs_geza Creative Commons License 2002.10.29 0 0 6
Nem vagyok egy szabalymoly, de a nemet autopalyan a belso savban nincs korlatozas, a magyaron meg van, ugyhogy a ket helyzetet ne is probald meg osszehasonlitani.
Előzmény: Kulimász (5)
Kulimász Creative Commons License 2002.10.29 0 0 5
Úgy tudom Németországban nincs több baleset, mint itthon, pedig a legbelső sávban ritkán mennek 160 alatt...Ennek pedig az a magyarázata, hogy a gyengébb autók nem is merészkednek a legszélső sávba, vagy ha mégis, akkor szépen lehúzódnak, ha valaki jön mögöttük gyorsabban, ezáltal nem okoznak balesetveszélyes szituációkat. ISMERIK A JOBBRA TARTÁST!!! És nem agonizálnak azon, hogy "az a barom milyen gyorsan ment!!!". Itthon sajnos nem így van.
Abból, hogy Mo-on maximálva van a sebesség sokan feljogosítva érzik magukat arra, hogy másokat feltartsanak. Mert úgy veszem észre, sajnos ez divat.
Ez az egész pont olyan, mint a metró mozgólépcső. Mindenki tudja, hogy a jobb oldal az ácsorgásra, a bal oldal a gyaloglásra való. Ennek ellenére az emberek 50-60%-ának derogál a jobb oldalon állni és még nekik áll feljebb, ha valaki szól nekik, hogy menni szeretne. Ez a kultúrált viselkedés?
Előzmény: HITMAN (3)
Traubi Creative Commons License 2002.10.28 0 0 4
Szerintem jó a három sáv csak meg kell szokniuk azoknak akik használják.
Egyébként volt szerencsém menni rajta úgy is, hogy tök szabad volt a külső sáv, szépen jobbról előzve a középsőben "rendetlenkedőket" :)
HITMAN Creative Commons License 2002.10.28 0 0 3
Hali,

az a bajom a háromsávos pályával, hogy a komolyabb gépek vezetői kötelezőnek érzik a min. 160-as tempót a harmadik sávban. Ha az ember kitéved oda, amikor 130-140-nel előz egy Zsigulit a középső sávból (ld. előző hozzászólók), akkor hátulról rögtön rávillog egy idióta gyorshajtó, aki rosszul érzi magát, ha csak 140-el tekerhet. Pedig ott is 130 km/h a limit. OK, menjen többel, ha tud, de azért agresszívóskodni nem kéne. Szvsz lesz még ebből baleset bőven.

Kulimász Creative Commons License 2002.10.28 0 0 2
Abszolute igaza van a topiknyitónak! Engem is elképesztően iritál egyes közlekedők kisebbségi komplexusából adódó "belsősáv mániája". Szerintem a régebbi, gyengébb teljesítmányű autóval rendelkezők egyszerűen megalázónak érzik a külső sávban való haladást, mert azzal kevesebbnek éreznék magukat, ezért azzal kompenzálnak, hogy eggyel beljebb sorolnak.
Persze, lehet, hogy túlkomplikálom...:-)
Előzmény: Ralph Lauren (-)
cs_geza Creative Commons License 2002.10.28 0 0 1
En az egeszbol csak annyit latok, h az erdi feljaronal (Bp fele) sokkal konnyebb a besorolas a kulso savba a gyorsitorol, a teherautok nagy resze is a kozepsoben szuszog.
Előzmény: Ralph Lauren (-)
lakos Creative Commons License 2002.10.28 0 0 0
Úgy vélem szokni kell még hozzá itt az átlag népeknek. Évtizedekeig szinte 0 ilyen autópálya rész volt, max néhány nagyobb emelkedőn. Megszokták, hogy két sáv van, mennek a külsőben oszt jó van, ha nyílik egy harmadik, akkor nem mennek ki, mert úgyis mindjárt elfogy és nem engednek vissza. Szerintem el kell telnie még egy kis időnek, magyar autós nehezen szokja az új dolgokat.
Előzmény: Ralph Lauren (-)
Ralph Lauren Creative Commons License 2002.10.28 0 0 topiknyitó
Elég sokszor teszem meg a Fehérvár-BP útvonalat, ahol immár három sávban lehet haladni az M7-esen. Hát, eddig eléggé lesújtó a véleményem - nem az útról, hanem az azt használókról. A három sáv lényege a kétsávoshoz képest sokkal nagyobb forgalom-kapacitás. Ezt azonban csak akkor lehet elérni, ha kihasználják az autósok a három sáv adta lehetőségeket, aminek a lényege a jobbra tartás. Ekkor ha a külső sávban egy lassabb jármű halad - mondjuk egy Skoda vagy egy kamion 100 kmh-val, akkor ha valaki ezeket mondjuk 110 kmh-val előzi a középső sávban, akkor nem lassítja le gyorsabban haladókat, akik a belső sávot tudják ekkor használni. Elvileg...
Ehhez képest az eddigi tapasztalatom az, hogy a külső sávot szinte csak a nehézjárművek használják, az összes lassabb autó (Skodás, Wartburg, Lada, Suzuki, stb.) a középső sávban megy - akkor is ha zsír üres a külső sáv - és az azokat kielőzők értelemszerűen akadályozzák a gyorsabb autók zavartalan haladását. Mintha a kétsávos autópályát csak egy sávval beljebb tolták volna. Sokszor úgy kellett befékeznem, hogy égvilágon senki nem volt a külső sávban...
Ha ez nem változik, akkor csak kidobott pénz volt a három sávvá alakítás. Nem ártana tanulnunk a németektől / osztrákoktól, ahol példásan betartják a jobbratartás elvét...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!