Szia! semmi speciális eset -- magyarországon... a távvezetékek + trafók -- ami átlagosan 3,5 trf/fogyasztás......
A mostani villanymozdonyokon : trafó 0,95 egyenirányitó 0,85--0,8 egyenáramú motor 0,8-0,75 ez szerintem a mozdonyra 57--60% ad..... de a régebbi WARD-LEONARD esetén azért a 15--42% játszott.....a még régebbiek meg??? a diesel villamos hajtásnál is a diesel motor LE-ból a 12-70%-a adódik át vontatásra-- NA DE AZ AKKOR MENNYI?
Akkor kicsit bővebben : szénerőmű-27-34% (hazai értékek !) -távvezeték 0,95-trafóállomás 0,9-távvezeték 0,95-trafóállomás 0,9--(EDDIG NAGYFESZ ! ) innen MÁV trf áll. 0,85-MÁV vezetékek 0,8--villanymozdony: trf 0,95-egyenirányitó 0,8-motor 0,75--0,8 NA EZT ÖSSZESZOROZVA : max 10,2% -- minimum is:7,6% De a sok segédüzemi fogyasztás nincs benne, meg a fölös beruházás /a nagyfesz miatt minden légvezeték kábelra kiváltása stb...stb /
"PL: a gőzmozdony a maga 8-10 %-val lenyomja a villanymozdonyt is!!!csak ugyanúgy a szénből előállitott vontatási energiát kell mérni kell mérni."
Ez hogyan jön ki? Mert szénerőmű - mondjuk kb. 30%, villany továbbítás/transzformálás, ...: mondjuk 80%, villanymotor: 90%, tehát együttesen több mint 20%. Ehhez képest a 10%. Akkor ezek szerint a szén erőműbe szállításával, kibányászásával a belőle kinyerhető energia 50%-nak (minimum!) el kell mennie. Erre gondoltál? (másképpen a szén EROEI-je 2 alatt kell legyen). Biztos vagy ebben? Nekem ez kicsit meredek.
Szia! a dugattyús motor nekem is kedvencem...régebben készitettem is ( kismotor alkatrésszekkel) A HATÁSFOK MEG: PL: a gőzmozdony a maga 8-10 %-val lenyomja a villanymozdonyt is!!!csak ugyanúgy a szénből előállitott vontatási energiát kell mérni kell mérni.
Házilag elfogadható turbinát is nagyon nehéz készíteni és még ott lenne az áttételek vesztesége ,nagy zaj, szóval inkább nem . Dugattyús gőz gépet is hobbiból és mint technikai érdekességet készítenék el nagyon alacsony fordulatra (bár minden érvnek ,számításnak ellent mond ) mert nekem így tetszene és a hatásfokot meg a többi mutatót mellőzném ,sutba dobnám . Vitázzanak rajta a mérnökök inkább .
Csak álmodoztam ,nem tudom honnan vennék motort és nem is lenne alkalmas a ház kivitelezése .A dugattyú és a főtengely jó lenne de a házat ,vezérlést egyedileg kellene tervezni . Az eredeti (belső égésű ) dugattyúmozgás munka üteme és a szívó üteme is jó lenne a gőzgép munka ütemének .
Ha lehet álmodozni akkor: egy gőzgép amit egy wankel motor mechanikájából alakítanák ki.Szívási ütem helyett is már munka ütem lenne -jobban egyensúlyba lenne a mozgása is a dugattyúnak . Az olajozási problémát egyenlőre mellőzd csak a működésre koncentrálj !
Olvastam már egy pár hozzászólásodat ,tudom jártas vagy a téma körben de rosszul esik mikor az a gondolat jön le (még ha átvitt értelemben is ) ,hogy az alternatív megoldások a gazdagok kiváltsága . Fűtés szempontból számomra az apríték a nyerő ,akkor fűt amikor éppen kell. A napenergia a növényekbe van "sajtolva" és szerintem ugyanúgy alternatív is . Éppen most alakítom át a kazánomat és fillérekből automatizálható az egész . A régi métertízes parabola tükör nekem is el van rakva szebb időkre de egyenlőre hanyagolom . A villamos áram pedig egy külön téma szerintem és látok is valami egyszerű megoldást de nem 100 %-os mivel nem érdemes nagy összeget befektetni (akku pack ,napelem ,inverterek,stb. ).
sziasztok! a költői kérdésem : MIVEL nyernétek ki a hőenergiából ,forgó mozgást/villamos energiát?? gőzturbina, dugattyús gőzgép, stirling moptor, hőelemk, peltier elem...vmi más????
Szia! amit láttam házi gyártmányok voltak--- mindegyik kormolva/kokszolodva égett, gyakrn szét kelleett szedni a motort, tisztitani. de ha megnézel egy nehézolajos hajómotort ugyanezt tapasztalod.
Szia! Igen a lovaskocsin kivül a horgász a másik kedvenc poénpéldám........
azért annyira nem csak a drága megoldásokat favorizálom..... MERT: ha 2--4 db 120-150 cm-es parabola tükröt benonsz tükörfóliával, és vizet melegitesz(de akár gőzt is adhat ,mert600 C felé mehet hőmérséklet ) ez1.1--1,7 m2 darabja --ekkor átlag 650W/m2 -el számolva adhat 0,7--1,1kwh akár 6-7 órán átX a 2-4darabbal=napi:9-26 kWh . ez a fűtési idényben (ami 180-200 nap) akár 30 napon át a teljes,és kb 60 napon át az 1/2 fűtési energiádat is fedezheti---tehát: a befektetett 30-50 eFt-d már első idényben jól megtérült. ha még némi villamos enrgiát is kinyersz belőle .....????? De miért nem csinálják????!!!!! csináltam ilyet is , de ez senkinek nem kell......csak az SMS küldős /távirányitós vezérlés...
Csehorszagban ma is gyartjak a fagazfejlesztoket. A leirast pedig itt www.gengas.nu. Ez a ceg forgalmaz BALCO, email : balcoimport@quick.cz, kontakt Ing.Benes, tel.00420/777216343. Remelem nem leszek kitiltva reklam vegett!
Sziasztok erről a házi biogázfejlesztőről hallottatok mostanában, gyártják már ezt?Annak idején a sajtóban lehetett róla sokat hallani.A fagázos rendszernél az a lényeg hogy mindenféle fával megy, annak idején a németek használták a háborúban, ott tényleg nem lehetett válogatni hogy mit raknak bele, igaz nincs annyi kraft benne mint a benzinben.
Akác miért nem jó ?A "kormolva égést" sem értem-- a fagáz főleg hidrogén alapú ha jól tudom és az elgázosítóból addig nem engedik a motorba míg nem szemre nem tiszta (kátrány mentes) a gáz .Ha tiszta akkor is még átengedik ciklonon,vizes szűrőn ,száraz szűrőn ,hűtőn. A kormolás csak a rosszul beállított előgyújtás -égés -keverék képzés miatt lehet ez pedig beállítható. Természetesen nem olyan tökéletes mint egy benzines de "szép"lehet ha beinduna meg büszke is lennék rá.
Olvastam is a régebbi hsz-t de ez a mostani hasonlatod egyoldalú - mi van ha én pld. a valamilyen hobbit veszem példaképnek . A szomszédom most vett két horgász botot orsóval 85 ezerért de még kell damil ,horog,napijegy ,stb .Ja és autóval jár a tóra de alig hoz halat haza --na ez sem egy jó hatásfok mégis csinálja mert szereti csinálni . Lovaskocsi nagyon rossz példa-hidd ell hiába vágyok Mercedesre-Audira de biztosan nem vehetem meg marad a szekér (kaszálni nem kell csak etetni de még mindig jobb mint mint a drága autót szervizelni.etetni,autópálya matricát venni,jövedéki adó,amortizáció,stb.). Igaz sokkal gyorsabban jutsz el A-ból B-be de hidd el nagyon drágán. Visszatérve az "alternatívra" kell ,hogy létezzen valami megoldás ha nem is 100 %-os de nem kerülne "40-szer annyiba".A te logikáddal akkor akinek nincs pénze ne is fogjon bele ? Jó az olcsó -rossz hatásfokkal de legalább megvalósul és nem csak vágyakozol valamire.
Szia! hát igen csak a fagáz fűtőértéke? másképpen a 4-5,5. kW-s aggregát 1500cm3 motorját olyan :2500-3000 cm3 re cserélve már fagázzal is leadná a kivánt teljesitményt persze fenyő--akác kizárva !+ a többi is pl nyár, fűz, csak a tölgyfa, égerfa, de kormolva ég, ezért néhány száz óránként szét kellene szedni tisztitani+ olajcsere ez a fűtés olcsón akkor menne HA: az utcai szomszédok közül még 4-t meggyőzök tőlem vegye a vellanyt, melegvizet- fűtést- igy már lehetne nullszaldós is.
Fagázzal is mehetne a rendszer, nyáron a bojlert melegítem vele, meg persze van hulladékhőm, mehetne róla még egy medence is,vagy csak egy hűtővel lehűtöm az egészet, de a nyár nem olyan fontos, átállhatok olyankor hálózatra, lényeg hogy télen legyen fűtésem olcsón.
Szia! de! csak van némi bökkenő---DE ELÉG SOK! s minden pénzbe kerül, a hatásfok a lényege. szerinted melyik olcsóbb ?: Hollóháza Nagyknizsa utazás hetente kb 10 évig: A: venni 1 lovas kocsit -utközben kaszálni+ etetni B: venni egy Mercedes / Audi Stb és megtenni 5 óra alatt az utat. tudom sarkos -de : ha összeadod A tól W-ig már 2 -t év alatt is lényegesen drágább a szabályoztlan aggregátor üzemeltetése. Ezenkivül Az Émász-ELMÜ 43ft-ért ad 1 kWh-t mig a legjobb aggregáttal is 85-90Ft-ba kerül ugyanez.S ilyenkor ha üzem óránként 2-5 ft-t lefaragsz az már 2000 óra alatt is jelentós???AMÚGY MEG NEVETSÉGES!!! jó néhány hozzászólással lentebb nem véletlenül irtam: SZOMSZÉD LÁTJA ,van ingyen energiám!!!!(igaz 40x annyiba van mintha venném) de már ingyen van!
Szia! a motor generátornál vagy PLC vel vezérled a gáz adagolást/fordulatszámot ---- Vagy 1600 ra állitod és sima aszinkron motort használsz generátornak. 1200 alatt nem lessz elég jó (nincs teljesitmény ) a WARTBURG motorja 1600 1/min nél jól viszi a 4-5.5 kW-s generátort a frekije ingadozik 55-48Hz között -de ez a gépeket nem zavarja. kb ez igaz kocka LADA 1500 cm3-s motorjára is. persze issza a gázt : 10l benzin = 16l LPG ( még a PB palack )ha 11,5kg akkor akár 180-200 órára is elegendő (ritkán jön ki a 2 hét )
Szia-"ezek itt vannak a nyakamon"-(K.barcika, Mályi) . De minek írassam át ?Már pénzbe kerül és csak egy ócskavasat kapok aminek kétes lesz az üzemórája . Inkább lemondok róla akkor .
Sziasztok! A képek: a képek sorrendjében 1 szivattyúsor--- mindegyik frekiváltos a PLC vezérli a fordulatot-a hőigény szerint 2 a kisegitő gázkazán- megy biogázzal is. 3a kazán alatti hőelosztó--padlófűtéshez. 4 a vezérlő szekrény a nagy zárt szürke dobozban van a PLC 5 HMV tározó 500 l 6 utólag felrakott bővitő modulok a 230V inverterekhez. vezérelt.
Szia! némileg másképpen: az ilyen "családi házakban"ami/ kb 400-600 m2az ra is a 100 milla körny. /eleve 12V -s a világitás 400-1000 Ah akkuval (sokszor napelem+ szélgen. ) ehhez jön télire ez a fűtőgenerátor. a PLC vezérlés inditja megy min. 30 percet . utána a hőfokszabályzás miatt áll 1-3 órát.Üzemben tölti az akkukat -ill. adja a 230 V-t a hőenergiát a 300-500l HMV tárolóban és a 1-2m3 fűtési hőtárolóban raktározzák. este 9-től reggel 6ig kizárással áll!!ne zavarja a lakókat. ha üzemen kivül van akkor inverterrel lehet 230v hoz jutni. mindjárt rakok be képet a vezérlő szekrényről, meg a gépészetről is.
Szia! PL: Szabó SUZUKI kazincbarcika.... a másik Xy autókereskedés mályi ezek a leadott becserélt autók , forgalomból kivonva (ettől még a motor átirás -ESEDÉKES) az általam látottak gyorsvágóval szétszedve az első ülés sor előtt(a kaszni ott maradt.)
Induljunk ki abbol, hogy benzinnel alapjaraton fogyaszt 0,8 litert orankent es van 800 fordulat. Na de ezzel az a baj, hogy csak a vezermu es a vas mozgatasat vegzi. Kiveheto energia maximum a hutoviz melege. 1500 f/percnel mekkora a teljesitmeny, amit kihasznalhatsz? A fogyasztas viszont rogton megugrik. Ha csak 2 liter/orara megy fel, az propan-butan gazbol 1,3-as szorzoval 2,6 liter/ora gazt jelent. Mennyibe kerul jelenleg az LPG? Ha Te vagy olyan ugyes es miert ne lehetnel? Keszitesz egy biogaz fejlesztot szurovel ,szaritoval, taroloval,stb. Az is penz, csakhogy a metan messze nincs olyan jo futoerteku mint az LPG. Tehat abbol siman a duplaja kell. Egy napra 120 liter. Egy evre 43800liter. Az ,hogy mukodik es kogeneracios valamint trigeneracios rendszerek vannak belole, az mind szep. Csaladi hazhoz egy kicsit masabb rendszer kell. Es megint felteszem a kerdest, nyaron mit csinalsz a sok meleggel es telen hogyan biztositod, hogy a legnagyobb hidegben kelljen a legtobb villany? Tan bekapcsolod a bojler spiraljat?:-) Hidd el csak szigetuzemben tarolo es akkutelep a jarhato ut. Ha nem, akkor en is szivesen megtudnam a tutit. Tudja valaki?
ott rontod el, hogy amikor az auto 10 liter benyat eszik, akkor az 10liter folyekony benzin. amikor ehelyett 12liter gazt eszik, akkor az 12l folyekony!!!! propan gaz. A kuton folyekony gazt tankolsz.
amikor a gazmuvektol foldgazt (metan) veszel, mondjuk 1m3-t, akkor az 1000liter gaznemu!! gaz. nagyon nem ugyanaz.