Sokat irtal, de a lenyeg megis az, hogy eltero fejlettsegu orszagok arazasat es infrastrukturajat hasonlitod ossze. A vegen az jon ki, hogy az egyik fejlettebb, mint a masik. Meglepo.
(20 ev mulva is beirhatod ugyanezt, a helyzet nem lesz mas.)
" Megint az osztrakokkal peldalozol, tovabbra is almat hasonlitasz kortevel."
1997 óta a kezdetektől van osztrák matricám, anno pirossal kezdődött a matricás korszak 550 schillinges árral.
Náluk legalább van jól látható fejlesztés, pl. A4-es A1-es autópályákon egyre több a 3 sávos szakasz, nemsokára Nickelsdorfig is meglesz.
Persze máshol van ahol 4 sáv is van...
Itthon legalább k.rva drága az éves jogosultság, de legalább nincs látványos fejlesztés, lásd katasztrófális állapotok hétről hétre M1-es , és hadd ne soroljam.
" Nem kenyérre kell ".....nem is arra költik hanem az úthálózat fejlesztésére....ami évtizedek óta látványosan fejlődik.
Itthon én is hozzájárulok a "fejlesztéshez", a kezdetektől fogva éves matricát használok, a látványos fejlődés amit már a forgalmi helyzet hosszú ideje indokolná pl. a 3 sávossá bővülés, nem látni, és a közeljövőben nem is lesz változás.
" Nem kenyérre kell" .........nekünk..azaz (Lölönek ) meg igen?
" Akkor végül is a bajszos németek jól járnak a napival, 1-2 ezrest spórolnak, hogy nem két tíznapost kell venniük. "
Végülis igen, legalább ők jól járnak.
" Csak a magyar nem jár jól, aki 2-3 ezerért autópályán mondjuk felment volna Pestre egy ügyet elintézni egy nap alatt."
Orbánisztánban nem is az volt a cél, hogy a magyar járjon jól egy kedvezőbb árú 1 napos matricával.
Volt 3 napos/hétvégi is, de mivel az nagyon jó volt pl. a családoknak hétvégi kiruccanásokhoz így megszüntették mert kellett a több bevétel, lett belőle 10 napos.....drágábban.
Eddig is rekordmagas árú volt nálunk az éves matrica, jövőre is az lesz, aztán majd sírnak, hogy ennyivel + annyival kevesebb lett a bevételük...., így legalább majd megint tudják mégfeljebb srófolni az éves árát.
Osztrákoknál az idén 96.40 az éves, jövőre is ugyanennyi marad, mi meg úgyis gazdag nemzet vagyunk nekünk jó lesz ca. 154 EUR-os áron az éves jogosultság, nekünk telik rá.
Éltek a maximált 9%-al, de mivel nálunk a legmagasabb az éves matrica ára így az 1 napos is rekordmagas árú lesz.
Az EU ugye csak azt szabta meg, hogy az éves matrica 9%-ánál nem lehet magasabb az 1 napos ára, de lehetett volna akár kevesebb is, nem volt előírva, maximálva a 9%.
" Mondjuk amúgy szerintem a hazalátogató vendégmunkások a tíznapost többnyire ki tudják használni a visszaútra is, mert nem nagyon tartózkodnak heteket otthon. Tehát nekik jó lesz az továbbra is (kvázi az egynapos árában). "
A "bajszos németek" (törökök) általában majd mind 3 hétre megy haza, ugye az utazásra elmegy oda-vissza 3-4-5 nap, 2 hetet meg nyugodtan otthon ( rokonoknál )akarnak maradni.
Nyilván itt pártunk és kormányunk úgy számolt, hogy az egynapost a tranzit fogja főleg vásárolni, de mindegy, ha a magyar is, rohadt nagy deficit lesz, ha felébe kerül a hetinek. Hát éltek a 9% lehetőségével. Ami jogilag oké - erkölcsileg meg.......
Mondjuk amúgy szerintem a hazalátogató vendégmunkások a tíznapost többnyire ki tudják használni a visszaútra is, mert nem nagyon tartózkodnak heteket otthon. Tehát nekik jó lesz az továbbra is (kvázi az egynapos árában).
Miért nem gondolnak orbánisztánban a hazai autósokra?
Aki csak 1 nap akar jönni menni valahová is annak miért kell 10 naposat venni?
Régebben volt hétvégi matrica is, de az "nem volt jó" mert olcsó volt, sokan vették, most ugyanezért kénytelenek megvenni a 10 naposat drágábbért....tudom így sikerült.....:(
Ehhez csak annyit, hogy az Eurovignetta az egynapos matrica árszabását már meghatározta – mégpedig úgy, hogy annak ára nem haladhatja meg az éves jogosultság 9 százalékát.
Kevesebb lehetne, ezt minden eu tagállam maga döntheti el.
2021-ben az osztrák autópályák hossza 1750 km, nálunk 1860 km, nem szólva a gyorsforgalmi (autó)utakról, ahol náluk harmadával több van, és díjköteles.