Szia. Mi a feleségemmel (előléptetve) 06. 13-án jöttünk haza Korfuról, Benitzesen voltunk nem tudom segít-e...
Ugyanezt én is végigjártam, amit Te, de ez van.
Kaptam egy levelet a Neckermann-os hölgytől, amire csak a válaszom egy részét csatolom, bízva benne Neked nem lesznek ilyen tapasztalataid. :
- Ha lehet, ne 3 héttel az indulás előtt értesítsék az utasokat, hogy átteszik az utazást egy héttel későbbre, mert kellemetlen lehet a munkahelyen. - A szoba, külön fizetve a tengerre néző ablakkal, épphogy lehetett látni a tengert. - A fürdőben a pára és szagelszívó működésének hiányában állandó „kellemes” illat lengte be a szobát, szellőztetni szinte tilos a szúnyogok miatt. - Nem tudom milyen speciális meglepetésben volt részünk, mert nászutasok voltunk (és ígérték), de biztos a szagelszívó hiánya és a szúnyogok. - Ha lehet nem az utazás közepén változtatgasság a visszautat, mert ismételten kellemetlen lehet annak aki mondjuk nem bp.-i. - Ha lehet ne a repülőn ülve tudják meg az utasai, hogy a Neckermann elfelejtett szólni 40 embernek a fent említett visszaút változásáról, ami 2.5 óra 32 fok hűvösben voltunk kénytelen elszenvedni (de kaptunk vizet, meg kenyeret).
Amit ajánlok Benitzesen a Seawiev étterem - jó ár - icconyat finom - kedves kiszolgálás.
JA!
A motor bérlésről én is olvastam ezer fórumot, nekem csak jó tapasztalataim vannak. 3 nap alatt bejártunk mindent (hosszú nadrág ajánlott, mert szétégsz a 20as faktor ellenére).
A Neckermann-os sztyuvi ajánlotta a saját motordílerét 22 Euro/ nap, mi 30 Euro / 3 napra béreltünk, ennyi.
Nagyon köszönöm az együttérzést.Csak ugyebár a nászút az az örömről a boldogságról..stb :) szól.A menyasszonyommal milyen szájízzel megyünk a nászútra,mik várhatnak ránk ha már most nem tartja be a szavát a Neckermann.Talán majd mikor megérkeztünk akkor kitalálják hogy fizessünk be még X összeget ha hazaszeretnénk jönni.Tudom hogy nem teheti meg csak érzékeltetni szerettem volna hogy a bizalmam nagyon megrendült bennük.Mind a Neckermannba mint az ott dolgozókban.Én beírtam a panaszkönyvbe de nem ez volt az utolsó.
A nászútra való tekintettel a kedvezményt nem kaptuk meg.
Teljesen megértem a dühödet, az ilyen "ígéretek" tényleg felháborítóak! Mi már több éve utazunk a Neckermannal, mindig a győri, BELVÁROSI irodával. Eddig semmi problémánk nem volt az irodával, nagyon kedvesek és segítőkészek az ottani hölgyek! Az áremelés persze minket is érintett, de tudjuk nagyon jól, hogy ez nem az irodában dolgozók bűne. Az árkádban lévő irodát nem ismerem, csak kívülről volt szerencsém szemügyre venni, de azt hiszem, ha nem muszáj, nem is fogok bemerészkedni, mert ez már nem az első eset, hogy panaszt hallok róluk. Fogalmam sincs, hogy minek kell felesleges ígéreteket tenni az utasoknak...Ebből is látszik szerintem, hogy mennyire fontos, hogy hozzáértők üljenek az asztal túloldalán, akik tudják, hogy mit beszélnek és a legjobbat próbálják meg eladni az utasnak, nem pedig azon mesterkednek, hogy hogyan tudnák emelni a forgalmat, akár az utazók becsapása árán is! Azért remélem jól fog sikerülni a nászút és megkaptátok az 5% nászutas kedvezményt!
Én is csatlakozom a Syler hozzászólásához.Igazad van a Neckermann egy gerinctelen...stb utazási iroda. Elmesélném én is a sztorimat hogy más is tanuljon belőle: Nekem nyáron lesz az esküvőm és SAJNOS a Neckermann-nal kötöttem szerzödést a nászutamra Korfura ami 270e-ft volt míg nekem is ide nem tolták a 8%-os emelést.Én márciusban olyan "ígéretet"kaptam hogy nem fognak változni az árak(ez a kijelentés már a Neckermann-t minősíti).Most meg fizethetek 25-30e forinttal többet.Amit márciusban meg befizettem 90eft azt meg csak úgy használják.Mikor megkaptam a levelet még aznap 1/2 9,) óra körül felhívtam őket hagy tisztázzuk a "félreértést":)A Neckermann-os kishölgy azt mondta hogy utána néz és nemsokára vissza fog hívni(azóta is hív).11 órakor megelégeltem és meglátogattam a györi kirendeltséget az Árkádban hogy tisztázzuk a problémámat.Egy úriember is éppen a 8%kos problémát szerette volna megvitatni csak igen nehezen értette meg(30 perc kellett hozzá).Tehát kivárom a soromat úriember távozik és Én helyet foglalok a székben mikor egy kis köcs...ög berohan hogy neki csak prospektus kell Kubáról.A kishölgy rohan hogy kiszolgálja aki meg vár fél órát és kifizetett 90eft az le van sz...a.Én úgy ahogy van kirohantam és mikor több időm lesz akkor ismét visszamegyek megbeszélni a problémámat(egyéb elfoglaltság miatt nem volt időm).1óra múlva sikerült visszamennem és felelőségre vontam a hölgyet hogy hogy is gondolja mindezeket?Tetem fel egy csomó hülye kérdést pl.:ha az euro ismét 250 körül lesz akkor visszakapom a 8%-ot.Egy nagy nevetés volt a válasz.Ha felmondom a szerződést akkor meg 40 ezret kérnének.:)Zajlottak az események több probléma is felmerült és kértem a panaszkönyvet amit nem volt hajlandó átadni a hölgy csak annyit szajkózót hogy írjak levelet Pestre.Miután felhívtam a fogyasztó védelmet és elmondtam a problémámat visszamentem a Neckermann kirendeltségbe és ismét kértem a panaszkönyvet amit a kishölgy azt se tudta hogy hol van.Amit telefonos segítség után sikerült kideríteni hogy hol is található.Távozásom után fél óra múlva csörög a telefonom vajon ki hívott?Valami főnök féleség hogy nagyon sajnáljuk...stb:)
Egy szó mint száz a Neckermann egy gerinctelen társaság.Akinek kérdése lenne nyugodtan írjon.
Csapatunkból egy idősebb hölgy (nyugdíjas korosztály) betegség miatt visszamondta a szeptember 7-i indulással az 1 hetes félpanziós utazást a Görög - Kos szigeti Atlantis szállodába!
Az utat még akciós áron 128 000 Ft ért fizettük be az év elején. Most a Neck árat emelt , így 7500 ft ot kell még pluszban fizetni!
Óvakodjon a Neckermanntól, aki nem vágyik kellemetlen meglepetésekre!!!
2009 február elején fizettünk be a családdal egy törökországi nyaralásra a Neckermann utazási irodájában.
Az utazás kezdete június 22-e, ezért az utolsó részlet befizetésének határideje május 23-a. Május 20-án kaptam a Neckermanntól egy (közönséges, nem ajánlott!) levelet, hogy tekintettel a Euró árfolyamának kedvezőtlen alakulására 8%-kal megemelik az út díját.
Ez esetünkben 31 000 Ft-ot jelent. Felvetésemre, hogy a Forint az Euróval szemben valójában több mint 7%-ot erősödött a szerződésünk megkötése óta, közölték, hogy ők egy másik időpontban határozták meg az árakat és ahhoz képest csökkent.
Tisztességtelen dolog, hogy az utasokkal a szerződés megkötésekor nem közlik, hogy milyen árfolyamon lettek kalkulálva az árak, így bármikor ki vannak téve az egyoldalú szerződésmódosításnak.
Az utolsó percben közlik az emelést, amikor már csak több százezer forint veszteséggel lehet elállni az utazástól. (Azt tanácsolták telefonon, hogy estleg biztosítási csalást elkövetve, hazudjunk betegséget és akkor a biztosító visszafizeti a díj egy részét!)
Nem akarok senkinek rekámot csinálni, így csak annyit mondok, hogy a legnagyobb, nemzetközi konkurensnél magától értetődő, hogy az árak augusztusig nem változnak 2009-ben!
Ezeddig a Nerckermann volt az az utazási iroda, akikkel bármikor űjra utaznék. Tavaly voltunk 15 napot Tenerifen velük, s már az idegesvezető is fenomenális volt, a progikról nem is szólva..szóval csillagos 5-ös.Van olyan utazási iroda, amelyik magasról tojt az egészre,amikor Sharm El Sheikben a fél szálloda görcsben rángott a sok hasmenéstől.Tudom, mert ott voltam:(
Szerintem pedig a kinti nyaralást nem csak az határozza meg,hogy melyik irodával utazunk,hanem maga a szálloda szolgáltatása ,figyelme,hiszen mindenki tapasztalhatta,hogy az információs pultnál vmennyi nevesebb iroda "információs füzete" megtalálható, és több iroda is partneri kapcsolatban van egymással.Uakkor jó felkészülni arról a helyről ahova utazunk,mert sokszor a telepített idegenvezetők semmire sem jók.Tavaly pomoriében úgy vágta át a magyarokat a neckermannos hölgy,hogy többen a méregtől nem is tudták néhány napig élvezni a nyaralást./pénzváltással,programokkal,pálya matricával kapcsolatban félretájékoztatott./Szomorú arról hallani ha vki ilyen kiszolgáltatott helyzetbe kerül.Sajnos nekünk magyaroknak hozzá kellett szokni,hogy mindig be kell nézni a "színfalak" mögé is.
Igen, tényleg nem neked szól az egész, azért is írtam nagyobb terekkel, de nem akartam külön-külön.
Egy-egy rossz élmény nagyon meghatározza az ember hozzáállását az adott irodához, főnökömnek a TUI-vel volt nagyon-nagyon rossz tapasztalata, mikor Korfun volt, azóta is megnézzük ugyan a katalógusukat, de sosem választjuk őket.
Nem mondtam, hogy a Neckermann hibátlan, volt nekem is kisebb problémám velük, de összességében rendben van, az ügyfelekkel való kapcsolattartás - az én tapasztalataim szerint - pozítivan változott.
Most ismét nem neked szól, de az előzőekkel kapcsolatban eszembe jutott:
Amikor Törökországban voltunk, Alanyában volt a szállásunk, hát innen rettentően messze van Pamukale, nagyon drága is volt a kirándulás, kb. 60%-on lehetett volna menni helyi irodával, de akkor a barátnőmmel voltam, nem mertük megkockáztatni egy teljesen ismeretlen irodával. Nem oda visz, nem hoz vissza, nem úgy szervezi, ahogy írja, mittudomén.... félreértek valamit. Inkább fizettünk többet.
A másik: valamennyit beszélek angolul, de azért nem valószínű, hogy a természeti képződményről szóló teljes ismertetőt megértettem volna.
Ennek mondjuk némileg ellentmond, hogy Krétán viszont úgy mentünk többek között pl. Chaniaba, hogy csak a németekkel és német idegenvezetéssel tudtunk, mert nem volt elég magyar jelentkező, minket meg érdekelt, és németül kb. 10 szót tudtunk.
A hozzászólás fele nem hozzám szól, úgyhogy csak a Bulgáriához szólok hozzá. Amit itt leírsz, tényleg jó ár, még szeptember elején is!! Ezt el is hiszem, hogy elkapkodták.
Nálunk egyszer megjátszotta azt a Neckermann, hogy 3 ágyas szobát kértük direkt, 3 felnőtt részére, amiből az lett, hogy a 2 ágyas szobában a kis előszobai folyosón a wc ajtó előtt! elhelyeztek részemre egy tábori vaságyat! Valamiint a katalógusból kimaradt, hogy az apartman egy hihetetlen meredek hegy tetején van, de ez már jó rég volt, hagyjuk is. Mondjuk a pótágyas témát egy másik iroda is megcsinálta velünk tavaly. Csak nem a wc előtt volt, hanem a 2 rendes ágy mellé bezsúfolva...
Neckermann-áremelés ügyben nem írok egy szót sem, ezért talán nem is ide kellene írnom, de hát itt merült fel a hozzászólás:
Nem írtam egy szóval sem, hogy főszezon.
IX.1-től volt 2008-ban, és lett volna idén is.
Nem last minute, hanem first minute.
Nem csak meghirdették, mert hát voltam ott, és még idén is el tudtam volna csípni.
Adott időszakban 14 nap = 11 nap. Vagyis 14-et nyaralok és csak 11-et fizetek.
(Ezek az utak általában percek alatt elfogynak).
Én direkt keresem az ajándéknapos utakat, mert akkor nem azért olcsó(bb) a nyaralásom, mert mondjuk lepukkant a szálloda, hanem a színvonal ugyanolyan, mint máskor, csak az adott időn belül meg kell érkezni. Nagy általánosságban júniusban és szeptemberben szoktak ilyen és hasonló (pl. 14=10) napok lenni. Évekig júniusban voltam, legutolsó két évben szeptember elején.
Az AI egyébként engem nem zavar abban, hogy megnézzek egy-két-három nevezetességet, amennyit a nyári hőség alatt igénylek. Belefér. Múzeumokba ekkor nem megyek, templomba ritkán.
Akkor fizetek be rá, ha max. 25.000-rel több, mint a FP, és nincs gondom az ebédre, üdítőre, stb, és ennyi mellett simán elmegyek egész és félnapos kirándulásokra is (ilyen volt pl. Santorini, ilyen volt Pamukkale, Monserat, Meteorák, stb.)
Amúgy valóban, szeretek a biztosra menni, szeretem, ha megszervezik az utazásomat, és legalább ilyenkor nem kell gondoskodnom semmiről. Lehet, hogy születési hiba. Amúgy is sántítana a nagy szabadság, mert egyikünk sem vezet, tehát az utóbérlésl és az oda megyek ahová akarok projekt nehézkesen valósulna meg. Ez viszont csak az egyik ok.
Voltam régen egyénileg is, utaztam vonattal huszonvalahány órát, volt nem kevés gond a busszal is, ami az üdülőhelyre ment. A szállás sem tetszett már a helyszínen. Szóval, nekem nem jött be, de ettől ez még másnál természetesen tökéletesen működhet.
Tavaly hajnal 3.00-ra kellett kimenni a reptérre, mert 5.00-kor ment volna a gép, 13.00-kor már fel is szállt, de semmivel sem jártam volna jobban, ha magam veszem meg a jegyet, mert így is úgy is Wizzair volt.
Nagy általánosságban véve a katalógusárakat csak a részletekkel együtt lehet összehasonlítani, mert pl. az ajándéknapok csak ezután vonandók le, így egy futó összehasonlítás ferde képet ad(hat).
Vannak dolgok, amiket én is, de vannak dolgok, amelyeket azon a minőségen, amelyet én látni szeretnék, nem tudom megvenni szolgáltatásként, ezeket kénytelen vagyok megcsinálni magam is. Ugyanez van az utazással is, elvileg mondjuk egy fly-and-drive kéthetes krétai út az kb 2500 euró lenne amúgy, 1800-ből kijön imígy. Az az 600 euró nem áll arányban négyöt estényi kattingatással, szerintem.
Sajnos ez úgy anblokk igaz a magyar utazási irodák által kínált utakra és a vásárlókra: az emberek vagy erejükön felül vásárolnak utazási szolgáltatást, és aztán elégedetlenkednek a színvonallal, mert túl magasak voltak az elvárásaik (nyilván arányosan a túlvállalással), vagy eleve az alacsonyabb színvonalú szolgáltatást választják, holott annyi pénzből kis kreativitással sokkal többet ki lehet hozni.
Természetesen az összes általad felsorolt dolgot is kellene oktatni az iskolában, pl. a németeknél ezeket oktatják, pedáns nép :-)
Olyan ez, mint a csöpögő csap. Van aki saját maga szemrebbenés nélkül cseréli, de van olyan ember is, aki szakembert hív a cseréhez.
Nem vagyunk egyformák, van aki érti/tudja/meri egyedül szervezni az utat, van aki megveszi a szolgáltatásokat egyben az utazási irodától.
Ráadásul akinek valami a hobbija, az egészen más szemmel nézi a dolgokat. Pl. én általában (az időmet drágának tartva) nem szöszölök olyan dolgokkal, amiket bár meg tudnék csinálni, de mégis inkább szolgáltatásként megrendelem valahonnan. De van kivétel: a számítógépeimet mindig magam rakom össze, az alkatrészeket külön-külön megvásárolva, akármennyivel is több így a vesződség a dologgal :-)))
Szóval az iskolában a "hogyan foglaljunk szállást külföldön szállodában" tantárgy helyett mások a "hogyan töltsük ki az adóbevallást", vagy a "hogyan fogalmazzunk meg egy méltányossági kérelmet", vagy a "hogyan ismerjük fel a magas vérnyomást" tantárgyak oktatást tartanák fontosabbnak.
Én egyre inkább meg vagyok győződve arról, hogy mindenkinek kellene tanítani állampolgári ismeretek vagy életvezetés órán még az iskolában olyan viselkedési szituációkat, mint: "hogyan foglaljunk szállást szállodában" vagy "egyedül külföldön", mert egy átlag magyar ember jobban fél ezektől a helyzetektől, mint az ördögtől.
Ha a wizz áttette az utat, fogod magad, írsz egy mélt a szállodának, hogy ez a szitu, meg kellene oldani, vagy sikerül, vagy nem, ekkor buksz x-y napot (jellemzően nem, mert a le nem lakott napokat nem szokás fizetni), és foglalsz másik helyen x-y napot, és meg is van oldva a szituáció.
Szetka nem írta ugyan, hogy melyik időszakra lett volna ennyi az ár, de ha tényleg a nyár közepén 140-ből 2 hétig abba a szállodába lehetett volna menni, az TÉNYLEG nagyon olcsó! Akár tengerre néz, akár nem. Ugyanis most megnéztem és a Burgas Beach jelenleg egy júli közepi utazás esetén 186.639 Ft lenne mindennel együtt. Ja és csak 1 hét, nem kettő!!! Rejtély, hogy adhatták oda annyiért... Nekem mondjuk vannak kétségeim, van, hogy ez csak utasfogó technika, meghirdetik, felhívod, saaaajna nincs már hely, DE tudnak ajánlani mást...
Törökországot is olcsóbb egyéni szervezésben kihozni. Tavaly nekünk kb. 300 e.-ből jött ki majd 2 hét. Az idén 350 e.-ből lesz Törökország-Szíria, majdnem 3 hét. Én is mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy próbálkozzon a saját szervezéssel.
Ha már nekem (is) írtad, akkor éppen nem a Tensit hasonlítottam össze, mivel ott Bulgária valóban nincs, hanem a Gulet árát, amit a TUI-nál láttam, de ez csak részletkérdés :)
Valaha én is voltam irodával, utoljára pont Krétán, 12 éve, na akkor jöttem rá, amikor ott már minden kirándulást, programot sokkal olcsóbban és gördülékenyebben megszerveztem, hogy felesleges irodával menni. De én nem is vagyok az a típus, aki képes a nyaralása nagy részét strandolással tölteni, folyton menni akarok, így felesleges számomra sokszor az előre lefoglalt szállás, az AI ellátásról nem is beszélve. Azt meg külön élvezem, amíg a neten keresgetem a lehetőségeket, szervezem a nyaralást.
Aki viszont kifejezetten pihenni megy, annak előnyös lehet irodával utazni, és ezek közül a Neckermann valóban nem a legrosszabb választás.
Amúgy a Wizznek is volt egy állati "kedves" húzása, amivel sokakat megszívatott. Bolgár viszonylatban (lehet, hogy máshol is) áttette a repülési napok jelentős részét nemrég, amikor már viszonylag sokan foglaltak. Eleve későn tette fel a menetrendet, s így addig nem is lehetett szállást foglalni, amikor végre nagy nyugalommal lefoglaltad a szállást x naptól, ő áttette y napra. Szép.
Saját szervezésben ez két hét autóbérléssel együtt, összes költséget számolva nincs több 2000 eurónál. (repjegy 400, autó 300, szállás 500, napi költőpénz 800, nagyon kb-ra).
Amennyit itt pörögsz a különféle irodák összehasonlításával, azalatt vehettél volna a wizzairnél egy jegyet, illetve megnézhettél volna a neten kb 5x annyi szállodát, ahonnan kedvedre válogatsz, majd lefoglalod, és szevasz.
Csak egy saját vélemény két fotóval illusztrálva „Hotel Iberostar Kerkyra Golf” Görögország (én bg-t nem találok a tensi honlapján). Oldlady–nek.
Mint látható ebben az esetben a necknél, ha most foglálnám 2+1 670e (ha ez még nem a 8%-kal emelt akkor 712e), ugyanez a tensinél 708e. Ha ehhez hozzávesszük a neck 31 %-os kedvezményét + a 8%-t akkor 609e, de ha a neck honlapja már az emelt ár akkor 589e körül volt decemberben! Tehát valami itt olcsóbb valami ott.
Szetkára hagyatkozva én sem a necket favorizálom, de decemberben tényleg ők voltak a legolcsóbbak Bulgáriában, de szerintem még ezzel a +8-l is ők vezetnek. Annyi viszont hozzá tartozik, hogy illőbb lett volna hamarabb jelezni az emelési szándékukat, s nem megvárni, hogy minél többen foglaljanak, mert tudták hogy ez nem elkerülhető. Viszont egy pár hónapja küldtek egy mail-t, ahol meg lehetett vásárolni az árgarit. Sajnos a pontos részleteire nem emlékszem, annyi biztos, hogy nagyjából annyi lett volna, amennyit most emelni fognak.