Keresés

Részletes keresés

Sutam Creative Commons License 2005.03.28 0 0 458
Hűha! Egy cseppet kiürült a topic. Én spec várom a következő feladványt... .
GroundZero Creative Commons License 2005.03.01 0 0 456

Duna tévé!!!!!!

 

Minden dugás egyeteme!!!

 

Gr0

GroundZero Creative Commons License 2005.02.20 0 0 455

De tetszőleges fél-fajta szimbólumot tudsz hozzárakni. Ráadásul, ha megfelelő szimbólumrendszert választasz, akkor tud az eleve várost is.

 

Rakok fel nemsokára ide egy térképemet (Zsáva metrótérképét), az abban használt szimbólumrendszer elég részletes.

 

Gr0

Előzmény: Sutam (454)
Sutam Creative Commons License 2005.02.20 0 0 454

Most jöttem rá, hogy az OCAD 8-as térképkészítő progi demo az túrista, ill. tájfutótérképeket tud készíteni, városokat nem. Most tanulmányozgatok egy tájfutótérképet, meg annak a magyarázatát (merthogy érdekel mint sport :-), oszt ráismertem.

GroundZero Creative Commons License 2005.02.09 0 0 453

Sztem csak én fanyalogtam a kötöttpályásra :)

Sőt, én se fanyalogtam, csak abba már nem merek belekezdeni, ennyi :))) A többiek elég lelkesen fogadták sztem.

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (451)
Sutam Creative Commons License 2005.02.09 0 0 452
Oké, várjuk.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (451)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.02.09 0 0 451
Hét végén, mert kicsit szalad minden most. Sajnos nincs légifelvételem a következőhöz (akkor közúti lesz, mert a kötöttpályára fanyalogtok), bár még keresgélek... /a/
Előzmény: Sutam (446)
Sutam Creative Commons License 2005.02.08 0 0 450
Oké! Megfogadom a jótanácsodat :-)))))
Előzmény: Törölt nick (449)
Sutam Creative Commons License 2005.02.07 0 0 448
Húúúú engem a kötöttpályás közl. tud igazán izgalomba hozni :-)))) Ezért is építek terepasztalt.
Előzmény: GroundZero (447)
GroundZero Creative Commons License 2005.02.06 0 0 447

Hát, tudja franc, ehhez én már túlontúl amatőrnek érzem magam, hogy belefogjak. ezt már télleg meghagyom a hozzáértőbbeknek. Az első feladatba se akartam belefogni, csak aztán láttam, hogy a megoldások nem jobbak, mint amit én elképzeltem, így megcsináltam. de ez nekem már túl magas.

 

A kötöttpályás közlekedés sajna nem igazán tud izgalomba hozni, különben már rég utánaolvastam volna, mint a várostervezés egyéb dolgainak :)))

 

Gr0

Előzmény: Sutam (444)
Sutam Creative Commons License 2005.02.05 0 0 446
Sztem adj egy másikat is, és a kettő párhuzamosan mehet... .
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (445)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.02.05 0 0 445
A parkban van hely, így ez nem túl erős megkötés. Az már inkább, hogy a Desiro aligha kell, hogy bemenjen az épületek közé (az egyetemnél), míg a villamosnak be kell.

/a/

PS: Inkább adjak más feladványt?
Előzmény: Sutam (442)
Sutam Creative Commons License 2005.02.05 0 0 444
Te, szerintem én sem tudok többet mint Te, sőt... . Sztem ez inkább a szórakozás miatt van, és nem munka, ahol csak a kimondott profik szólhatnak hozzá... . Max annyit tudok mondani még, hogy az itt belinkelt oldalt olvasd el (a bme jegyzetei közül a városi vasutas). Én persze csak a felét értettem, ezért nem tudom mennyire vág a témához, de a címe alapján hasznos info : itt a link.
Előzmény: GroundZero (443)
GroundZero Creative Commons License 2005.02.04 0 0 443

Én itt vagyok, csak ehhez a feladathoz végképp nem tudok hozzászagolni. Ehhez már tényleg érteni kell.

 

Gr0

Előzmény: Sutam (442)
Sutam Creative Commons License 2005.02.04 0 0 442

Ennyire lecsökkent a forum forgalma? :-(.

 

Tehát akkor a vágányokon villamos és pl. Desiro is üzemelne? (a nehezített szerint persze) Mert akkor nem szabad közúti forgalmat vinni a sínekre.

Többieknek mi a véleménye?

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (441)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.02.03 0 0 441
Csak röviden:

Az iparvasút jelenleg elhanyagolható teherforgalma helyett / mellett kap villamost (teherforgalom a továbbiakban üzemszünetben dieselvontatással, vagy Mukizással).

A leágazás az alapfeladatban tisztán városi villamosüzem.

A "nehezítésben" azt kellene biztosítani, hogy a tervezési területen kívüli túristacélponthoz is eljuthasson a villamos + napi 1-2 járatpárban vasútkompatibilis jármű (nem V43+Bhv), amely egy nem túl közeli nagyvárost és repterét érheti el (kizárólag idegenforgalmi indok).

A fejvégállomás a legegyszerűbb, viszont jelenleg a busz is hurokban jár.

/a/
Előzmény: Sutam (440)
Sutam Creative Commons License 2005.02.02 0 0 440
Pár kérdés a feladattal kapcsolatban. A villamosított vonalról való leágazásra csak Desirók menne rá, vagy más is? Gondolom csak utasszállításra alkalmaznák a lejáratot. Meg még valami, hogy a Desiro dieselüzemű gép, nem kell hozzá villamosítás. A tehervonatokat villanymozdonnyal akarják vontatni, vagy a leágazás miatt akarsz/nak villamosítani? Én az új vonalat valamelyik út mentén vinném, majd pedig az épületek közé be, a térség centrumjába, ahol lenne a fejállomás (ha nem kell továbbvinni a vonalat).
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (427)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.31 0 0 439

Van egy jópár folyó-szimbólum.

 

Gr0

Előzmény: toto92 (438)
toto92 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 438
Ocaddal hogy lehet folyót csinálni?
GroundZero Creative Commons License 2005.01.31 0 0 437

Az Ocad szimbólumrendszerei alapból elég sok kíváűnnivalót hagynak maguk után, de hál istennek bővíthatők. Magam már csináltam busz/villamosvonal-szimbólumot, járatszámozást, kerületszámozást, kerületszínezést, metróvonalakat, színház, posta, gyógyszertár, követség szimbólumokat, stb...

 

Gr0

Előzmény: Sutam (436)
Sutam Creative Commons License 2005.01.31 0 0 436

Az OCAD8 -al kapcsolatban nekem is lenne kérdésem, hogy még lakótelepet, épületeket jelölő jelzést még nem találtam. Hol vannak? Meg van egy csomó jelölés, amit nem is ismerek.

Az új feladvány igencsak tetszik, bár sokat nem tudok hozzá vakkantani, max, mint eddig, de azok nem voltak annyira sorsdöntőek. Most még csak hobbyszinten tanulom a jövőbeli szakmámat :-)). Viszont érdemes elolvasni a lentebb belinkelt egyetemi jegyzeteket, ottan is az elővárosi vasutasat. Van esetleg olyan út, ami elég kicsi forgalommal rendelkezik, de oldalra bővíthető, és az mentén érdemes lenne vágányt vezetni? Nem konkrét helyre gondoltam, mert még fel sem fogtam igazán a feladatot. Az is kérdés, hogy az említett út könnyen elérhető-e a gyalogosoknak, akik ugye használják a villamost.

Előzmény: GroundZero (435)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.30 0 0 435

Hát, az alapból betölthető szimbólumrendszerben többféle utcanévszimbólum is van. Járatszámok nincsenek, de te magad gyárthatsz, mint ahogy én is tettem. ha lesz időm feltöltöm a módosított szimbólumkészletet, letöltöd, azon már van járatszámozás is.

 

Gr0

Előzmény: toto92 (434)
toto92 Creative Commons License 2005.01.30 0 0 434

Utcanevek, járatszámok.

Előzmény: GroundZero (432)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.30 0 0 433

Harry,

ha már visszataláltál :)))

 

Volt egy kérdésem pár hete. Csináltam ilyen OIM-et a metrótérképemről, ami azzal járt, hogy csinált párszáz gif-fájlt, meg egy pár kilobites htm fájlt. szal most van párszáz fájlom. ezekkel mit csináljak? mit rakjak fel belőle a hálóra, és hogy műxik ez egyáltalán???

 

Gr0

GroundZero Creative Commons License 2005.01.30 0 0 432

Pontosan mire vagy kíváncsi?

 

Gr0

Előzmény: toto92 (430)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.30 0 0 431

Balux,

direkt nem akartam utat emelni, mert azok mentén épületek vannak, és nem biztos, hogy jó megoldás, ha az emelet szintjére visszük fel az utat... Max, mondjuk, ha a vágányt is süllyesztenénk, és az utat is emelnénk kicsit... Nemtom.

 

Amúgy kezdek egyre inkább igazat adni Sutamnak, hogy tán mégis a piac és az állomás közt kéne elvezetni a villamosvonalat.

 

A miskolci topikban tovább álmodtuk a dolgot, egy boltokkal spékelt aluljárózatot illesztettünk hozzá. az se rossz ötlet.

 

Gr0

Előzmény: Törölt nick (425)
toto92 Creative Commons License 2005.01.30 0 0 430

hy

 

valaki elmondaná, hogy az OCAD8 demoval hogyan lehet térképet csinálni?

 

Előre is kösz.

Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.30 0 0 429
szintvonalas

"1. szintvonalas terkep van? Mert szeretnem latni a szintkulonbsegeket. (Megis, mennyi foldmunka kene, esetleg nehol picit fold ala bujtatas, ahol nagyon dimbes-dombos)"

Van, de mint látható, nagyon rossz minőségű. :( Maga a terület egyébként egy lapos tálként képzelhető el a környező dombok közt.

"2. Masreszt az iparvasutat valami jol lathato szinnel (...) bejelolned? Jo lenne latni, hogy merre tekereg."

Most sajnos nem tudok belerajzolni, talán majd kedden. De az előző térképen barna szaggatott, itt pedig a szokásos jellel feltűntetésre került.

"3. valamint szukseg van jelenleg arra az iparvasutra? Ha igen, mennyire?"

Napi (néha heti) max. két tehervonat, nem véletlenül vetett szemet rá a város. Mi most csak az egyetemi leágazásával foglalkozunk.

"4. Vaganykapcsolatok: hol kene csatlakoznia a meglevo mav vonalakhoz, valamint a meglevo villamoshalozathoz?"

Jócskán a tervezési területen kívül van ez.

"5. Mik a fontosabb megallohelyek, az egyetem (gondolom a kolesz is arra van - ha nem javits ki, hogy merre) es a kepen alig lathato lakotelep mellett meg mik azok amik generalnak nagyobb utasforgalmat?"

A lakótelep csak részben kapcsolódik ide (erről is majd beszélhetünk egy másik feladatként), amire szükség lenne, az egy megálló közvetlenül az iparvasúti elágazáshoz (a most mellékelt képen nem is látszik), egy a kollégiumokhoz közel (most a busz a kollégiumok és a sportpálya közt áll meg) és a végpont kialakításától függően a főépületnél egy-kettő.

A hosszabbításban a Gyermekvárosnál is kell majd egy.

/a/
Előzmény: Törölt nick (428)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.30 0 0 427
Rendben, rendben, jön az újabb. :)

légifotótérkép

Akkor építsünk villamosvonalat!

A felső képen a terület "hangulata" látható, tehát egy egyetemváros, parkban. A kép jobb felső sarkában egy kicsit látszik a mellette fekvő lakótelep, az kevésbé, hogy elég durva szintkülönbségek vannak. A kettő közt ma van egy iparvasút, ez az alsó képen barna szaggatott vonallal került feltűntetésre, én a fotón is megtalálom, de gyakorlatilag láthatatlan. :( A térképen a bal felső sarokban található szerpentines útszakasz még nem létezik, de legalább mutatja, hogy nem vicceltem a szintkülönbséggel. A két kép most közel azonos tájolású. Kiindulási pontként a kör alakú épületet, illetve a sorban egymás mellett álló hat kollégiumi épületet lehet keresni.

A térkép kb. 1x1km-es területű.

Az alapfeladat: az iparvasút villamosvonallá átépítése tervezett, ebből kellene az egyetemi városrészhez kiágazást találni. (A légifotón a felső képfél közepétől kicsit balra látható az összenőtt épületcsoport, oda el kellene jutni.)

A fentebb említett terepviszonyok miatt az iparvasútból csak a kép jobb alsó sarkánál lehet kiágazni, a kezdőpont fix. Ahol az út és a vasút találkozni látszik, az létező felüljáró, utána a feketével ki nem húzott utacska a régi út nyomvonala, ettől jobb nem nagyon van.

Rátok van bízva, hurok, fejvégállomás, stb. :)

Nehezítések:

* A kép bal alsó sarkán távozó út felé meghosszabbítási lehetőséget kellene biztosítani távlatban (egyvágányos is lehet).

* Csak extrém sportolóknak és tervezőknek a fenti meghosszabbítás Desiro jellegű vasúti járművel az iparvasút felől legyen elérhető (ez a teljes nyomvonalat befolyásolja).

Itt terepakadály a fotó bal alsó sarkában látható dombocska, a térkép kicsivel nagyobb területet fog át, itt látható egy köríves és egy egyenes út középtől balra és le, ezek kerülik a dombot.

/a/
HarryKlein Creative Commons License 2005.01.30 0 0 424

Mindegyik! Én is akarok ilyet játszani!

 

Ah, wie schön, hogy feléledt a topik, ellentétben velem, aki meg aludtam :)

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!