Megosztanám veletek az externetes történetemet. Elöljáróban annyit, hogy : 1.szerintem másik szolgáltatóval is igy jártam volna, 2. átolvasva a szerződést, a feltételeket és a felügyeleti hivatal honlapját, papír szerint jogosan járnak el. Szóval csak okulás végett. Kronológia: 2004. év végén 1 éves szerződést kötöttem, albérletben laktam, főbérlő hozzájárulásával. 2005 év közepe, főbérlő sajnos elhunyt, albérlet felmondva. Telefonon tájékoztattam az externetet. Új albérlet, externet szerződésmódosítást küldött, hogy átvihessem szolgáltatást. Új főbérlő nem járul hozzá az Internet bekötéséhez. Itt be is zárult a kör. Megirtam az externetnek a történetet és kérdeztem, hogy ilyenkor mi van, pár nap tanakodás után az ügyfélszolgálai vezetőre hivatkozva a következő választ kaptam: Amennyiben fölmondja a szerződést 08.02-án 109.500.- Ft + ÁFA kötbért kell fizetnie. Talán jobb megoldás, ha továbbra is fizeti a szolgáltatás díját a szerződés lejártáig és akkor kéri a szerződés felbontását Egy újabb levélben kértem ezt a vezetőt, hogy indokolja már meg pár sorban, hogy miért kéne fizetnem azért amit nem veszek igénybe, persze ő nem válaszolt, a szokásos hölgy irt: Sajnos mivel Ön 1 évre kötött szerződést, csak kötbér megfizetése mellett tudja megszüntetni azt. Ezt az Externetnek a T-Com leszámlázza, tovább kell terhelnünk . Igaza van: sajnos. Most itt tartok, várom, hogy mi lesz, elvisznek szigorú várfogságra, vagy valami hasonló Egy kibúvót találtam, az általános szerződési feltételek 10.2 pontjának d.) bekezdése: A szerződés megszűnik ..az előfizető halálával. hát ennyi.
szerintem is ilyesmi lehet. Mikor bekötötték nálam a netet, és első alkalommal menéztem a leveleimet (10 perce volt netem), máris volt egy levelem, mely arról szolt hogy az én emailcímemről vírusos levelet küldtem egy orosz címre... Heti 1-2 spam elviselhető (a régire emailomra napi 50 érkezik :(, mondjuk ezer helyre rigsztráltam azzal a címmel).
Én csak egy sima mailt küldtem az ügyfélszolgálatra a még lentebb olvasható beállítási kérelemmel... Nem kérdés, hol kaptam hamarabb választ, itt vagy az ügyfélszolgálaton....! A szomorú az, még előző nap napközben úgy délután 3 óra körül hívom az ügyfélszolgálatot.. Csak harmadik nekifutásra vették fel a telefont.. A központos, hölgy kapcsolt is az illetékeshez aki nem vette fel a telefont..
Vasárnap kitöltöttem az externet honlapján található "panaszkönyvet" de még nem érkezett visszajelzés. Az elmúlt néhány napban egyébként egyetlen árva vírusos spam érkezett az externetes címemre, vagyis nem a számukkal van bajom csak a létezésükkel. (ami ma csak egy, holnap már ki tudja mennyi)
Bevallom, nem néztem végig a topikot, de nekem az externettel kapcsolatban nagyon rossz tapasztalataim vannak. Az egyetlen ok, amiért nem megyek bíróságra csak az, hogy remeg a gyomrom, ha meghallom a nevét. Az viszont biztos, hogy le fogom írni minden elérhető helyen,pl. fogyasztóvédelem, stb hogy én hogy jártam velük, hogy más ne dőljön be nekik.
Egyébként csodálkozom, hogy az Index nem talált magának valami korrekt partnert... A sztorit, ha majd lesz hozzá idegem, leírom higgadtan...
reaxol, köszi a magyarázatot, én is gondoltam erre. De azért van ami nem stimmel. 1. Csak magyar nyelvű levelek érkeztek 2. Nem is kéretlen reklámlevél, hanem pif kiterjesztésű vírusok (meztelen csajok fociznak, stb.) 3. csak a megrendelést követő 1-2-3 napban érkezett ez a kósza 4db spam, azóta semmi. 4. a felhasználónevem elég ritka (a gugliban egyetlenegyet találtam, ami nem rám vonatkozik) kicsi az esélye, hogy már használatban volt korábban 5. de ha tényleg "levetett gönc", akkor talán illene erről tájékoztatni az újdonsült használót - ez mégsem egy ingyenes szolgáltatás, mint mondjuk a freemail.
A "Levélszemét szűrés" nagyon jó dolog, de bevallom engem most nem vígasztal. Többek között azért választottam új szolgáltatót és mail címet, hogy "szűz" legyen a postafiókom, és az én figyelmességemen múljon, hogy bekerülök-e a spamalők adatbázisába vagy sem. Lehet, hogy ez hiú remény, de szívesen kipróbáltam volna meddig működik. A szűréssel kapcsolatban egyébként nincs tapasztalatom, de az egyik barátom jelezte, hogy az axelerós címemről érkező e-maileim fennakadnak a szűrőjén, ami számomra elég furcsa ám! - mi a garancia arra, hogy nem landolnak majd nekem szánt fontos levelek a szemetesemben? A legjobb spamszűrésnél is jobb ha nem jönnek spamek - ebben talán megegyezhetünk.
Mindenképpen lezárom majd ezt az ügyet, nem szeretem a nyitva hagyott gyanúsítgatásokat.
Hát nem hiszem, hogy az Externet a kialakult jó hirnevét ezzel akarná tönkrevágni egy életre! Kis cég az ehhez, hogy ilyennel szórakozzon. Szerintem az van, hogy régebben valakinek volt egy ugyanilyen emailcime az Externetnél mint ami most neked van és érkezett rá ezer Spam. Na most ez megszünt, de mivel te újra megkaptad és a Spamelő listájában benne volt ezért kapod rá a Spameket.
Van megoldás: http://www.externet.hu A főoldalon belépsz az Online ügyfélszolgálatra, azon belül pedig a Levelezési beállításokba. Ott a "Vírusszűrés" és a "Levélszemét szűrés" menükben elég jól és egyszerüen lehet konfigurálgatni, ha jól beállítod, nem fox több Spamet kapni. Ja és mindez természetesen ingyenes.
rendeltem adsl-t az externetnél június 23-án. Azonnal jött is egy visszaigazolás.
Tegnap, július 1-én megjelent egy T-comos és felszerelte a modemet. Amikor először sikerült belépnem az új webmailembe meglepő módon már ott csücsült benne 4 darab (magyar nyelvű) vírusos spam. Az első még június 24-én.
Miután én még ki sem ejtettem a számon az új címemet (nem hogy leírtam volna) kissé furcsálom a dolgot. Nem tudok másra gondolni, mint hogy a szolgáltató hozzáférést biztosít a spamelő számára, ami - ha igaz- szerintem igen durva vétség!
(és balfogás is ez a nagy sietség, mert 1 hét múlva már nehezen lenne bizonyítható, hogy ki is a "tégla", de így?)
Ötlet, magyarázat?
Többek között azért váltottam szolgáltatót, hogy élvezzem (amíg lehet) a szpemtelenséget. De hát így ez így csak szemtelenség.
én így csináltam, nekem müködött... nemtom hogy felhasználónévnek mit írtál, mert ugye maga a dsl kapcsolathoz a felhasználónév: "userneved"@externet.hu de ide csak a usernév kell a jelszó az ugyanaz, valószínű így csináltad de hátha nem, meg még annyi esetleg próbáld más ftp progival elérni, habár én is total commanderrel csináltam, szedd le a legujabb verziót...talán hátha
Lassan 3 hónapja szolgáltatóváltás után teljes megelégedetséggel használom a fentiekben említett szolgáltató álltal nyújtott lehetőségeket...
Csak egy problémám van, az istennek nem tudok az FTP-vel a tárhelyhez csatlakozni... Az ügyfélszolgálatot már napközben sem tudtam igazából elérni...
Kicsit lentebb leírtakkal sajnos nem jutok dűlőre... hiába írom be a kiszolgáló nevéhez: w3.externet.hu míg a belépési nevet s a jelszót hibát ír ki s nem enged be!!!
Kérném ha valaki tudja a megoldást küldje el köszönöm!
hát nem tudom. ne haragudj, de most nincs erőm átolvasni a netes szerződést (papir nekem sincs), de világosan emlékszem, hogy örömködtem azon, hogy nem kell sunyiznom a megosztással, mint a csellónál (ahol kifejezetten nem lehet), sőt úgy emlékszem, hogy még az sincs kikötve, hogy csak háztartáson belül lehet megosztani. Mintha még meg is kérdeztem volna a telefonos ügyélszolgálatot, de ezért erre nem vennék mérget. Mindesetre a szerelőt teljesen hidegen hagyta, amikor az orra előtt dugtam rá a routert az ADSL modemre.
De én azt hiszem, hogy ha nincs explicite tiltva a szerződésben a megoszthatóság, akkor nincs akadálya a dolognak. De a legbiztosabb, ha felhivod őket.
üdv
üdv,
nekem is externetem van. nekem sem küldtek szerződést, de a szerelő kijött (megbizott ember, nem az övék: én Pesten vagyok), a net megy, a számlákat küldik, szóval ez a netes szerződés dolog tűnik élőnek
a megoszthatóság benne van a szerződésben, szóval nem kell eldugnod a routert:))
üdv:
Gbr
JA még valami. Ezt már valaki kérdezte, de nem láttam rá választ. Szal nekem most a gépembe bejön a net, és egy másik hálókártyán keresztül megy a másik gépbe, ami ugyancsak a mi házunkban van. Namost ha csak 1 gépet szabad a netre kötni, akkor ez is illegális? Tehát szedjem le legalább addig, amíg kijönnek szerelni? (ja és ez titok)
sziasztok. Tegnap kötöttem szerződést az externettel interneten keresztül. Olvasgattam ezt a topicot, de nem sikerült rájönnöm, hogy akkor most mit kell még tennem. Megkaptam a visszaigazoló e-mailt, amiben azt írták, hogy elkezdődik a kiépítése a hálózatnak. De az externet oldalán is, és itt is olvastam, hogy postán is elküldik a szerződést. Most akkor azt várjam, és küldjem majd vissza, vagy mi? Mert itt azt olvastam, hogy valakinek nem küldtek nyomtatott szerződést. Előre is megköszönöm a válaszotokat.