Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kozso1 Creative Commons License 2019.06.11 0 0 279769

Köszönöm a tanácsot!
Kicseréltem zsírra a fékcsuszkán a réz pasztát, a zsír talán valamennyire jobban csúszik mint a zsír, megcsiszoltam a kengyelt.
Így is melegszik.
Viszont.
Tulajdonképp azt se tudom,h mi számít melegedésnek.
Ugyanis családban van egy másik swift is megfogtam leállás után 5 perccel a kerékcsavart, ugyanolyan forró volt mint a frissen összerakott fékes másik swifté. Valamint, mosóban dolgozó ismerősöm szerint sok autónak serceg mosásnál a féktárcsája ahogy víz éri. Szerinte normális, h melegszik.

Amire még gondolok, hogy tudnék tenni, esetleg a porvédő alatt is megkenhetném a dugattyut valamivel.
Mikor összeraktam az új karmantyuval, csupán egy kevés fékolajat kentem a karmantyura, dugattyura.
Egyébként a dugattyut elvileg meg kell-e kenni valamivel összerakás után kívülről? Vagy annyi a kenése amennyit kap belülről? (persze onnan sokmindent nem kap.

6600GT Creative Commons License 2019.06.11 0 0 279768
Sziasztok, régen aktív tagja voltam ennek a csoportnak, aztán megváltam a jó kis 1.3astól,most viszont szeretnék újra egyet futkosó autónak, ha tud valaki eladót, kevés kmrel, szóljon legyen szíves. Köszönöm.
halzoli77@gmail.com
öcsiboy Creative Commons License 2019.06.11 0 0 279767

Nem. Ott a fékbetét egyik végében található rúgó hivatott arra, hogy csendben maradjon fékezéskor. Én annak idején kib@sztam belőle, mert időként rátartott. Pedig a fékbetét vasáról mindig leszedtem a sorját is meg a felületek is tiszták voltak. Csak úgy meg a betét csörgött-zörgött. Ekkor untam meg a szar Bosch féket és cseréltem Tokico-ra. (Aztán meg Akebono-ra...)

Előzmény: kozso1 (279765)
kormos* Creative Commons License 2019.06.11 0 0 279766

Nálam egyszer a kengyelben szorultak a fékbetétek. 

Reszelő és azóta jó. 

Előzmény: kozso1 (279758)
kozso1 Creative Commons License 2019.06.10 0 0 279765

Óhh köszi.

Amúgy a bosch rendszer nem tartalmaz semilyen feszítő lemezt se?

https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=ce4c9fe2b06c31aa224e98e676d58ae1&cMegnNr=4169

Előzmény: öcsiboy (279764)
öcsiboy Creative Commons License 2019.06.10 0 0 279764

Amúgy ne zavarjon, hogy az általad beszúrt képen a TOKICO fék felépítése van, neked viszont a Bosch van... :)

A fényképen látható bosch jól van összerakva.

Előzmény: kozso1 (279761)
kozso1 Creative Commons License 2019.06.10 0 0 279763

Igen. Nekem is ez fordult meg a fejemben. Egyik, hogy csuszkákra én tettem gumigyűrűt, mert leszakadtak róluk. 

Amúgy könnyen járnak.

Másik pedig, h a csuszkák új porvédői nem-e túl combosak, erősek és nem engedik vissza a rendszert lazára.

 Amúgy a csuszkákon a gumigyűrűnek mi a szerepe?

Előzmény: _MrB_ (279762)
_MrB_ Creative Commons License 2019.06.10 0 0 279762

Csúszkák is?

Előzmény: kozso1 (279760)
kozso1 Creative Commons License 2019.06.10 0 0 279761

Valami feszítőt itt is jelez amit én hiányolok.

Előzmény: kozso1 (279760)
kozso1 Creative Commons License 2019.06.10 0 0 279760

Köszi. Igen, feszítő rugóra gondolok. Vagy bármi olyanra mint a linkeken van, mert nekem azok közül egyik sincs.

Így fest az én fékem. 

 

Dugattyuk szerintem ok. Könnyen járnak, mindkettőben kicserélve a tömítés.

kgaboroo Creative Commons License 2019.06.10 0 0 279759

Ha melegszik a féked az nem egy visszahúzó rugó hiánya miatt van. Amint elengeded a fékpedált a nyomás megszűnik és a tárcsa forgása megcsinálja magának a szükséges légrést a betét és a tárcsa közt.

Viszont ha szorul a fékdugattyú akkor enyhén fogva tartva maradnak a betétek és melegedni fog a tárcsa. Ezirányban keresgélj inkább. Visszahúzó rugónak egyébként sincs sok értelme. A feszítő rugónak inkább mert ez tartja meg és hézagolja ki a betét mozgási pályáját.

Előzmény: kozso1 (279758)
kozso1 Creative Commons License 2019.06.10 0 0 279758

Látom nem nagy a "tolongás, de azért ismét megpróbálom.

Szóval betéteket, tárcsákat cseréltem az autómon elöl.

Nem találtam bent betét rögzítő, visszatoló rugót.

Enyhén melegszik most a fékem. Vajon milyen rugó kellene bele?

Vagy egyáltalán volt-e gyárilag is valami?

Az alkatrész kereső oldalak nem is írnak 8V. swiftet 2001.05.hó után. Enyém 2001.06.28

2001.05.hó elöttiekhez ezeket a rögzítőket, rugókat írják:

https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=ce4c9fe2b06c31aa224e98e676d58ae1&cMegnNr=4169

 

https://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&4453&9900117&9902042&0&7&4&0&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|23|6|4|17

 

Vajon melyiket kéne megpróbálnom megvenni?

 

Bosch fékrendszer.  A fékbetétek egyik végében kis rugó található.

Lala.08 Creative Commons License 2019.06.10 0 0 279757

vajon az en autom is birna?Mindenkeppen megnezeni: 

https://youtu.be/C0CseT7svx4

kozso1 Creative Commons License 2019.06.07 0 0 279756

Köszönöm.

Akkor valószínű az lesz.

 

AMúgy pár dologban bizonytalan vagyok.

Rögzíti-e valami a fékbetéteket? Nálam nem volt semmi hasonló.

Unix oldal ír valamiket:

http://keptarhely.eu/view.php?file=20190607v00qlg8eh.jpeg

 

Illetve én nem találkoztam semmiféle rugóval.

Ebben a videóban említ7.24.től valami rugót:

https://www.youtube.com/watch?v=jJqJ9Ykpndo

 

Vagy az az akusztikus akármi?

Nálam egybe van a betéttel.

 

Köszönöm.

Előzmény: exhighand (279752)
puckandúr Creative Commons License 2019.06.07 0 0 279755

...de feltalálták, csak senki nem hivalkodott vele. Bezzeg ma a szivárvány a kötelező.

Előzmény: t.lantos (279749)
t.lantos Creative Commons License 2019.06.06 0 0 279754

Tamogatom. Nekem meg az lpr+lpr jottbe. kopik, porol, de fekez es nem csikorog.

Előzmény: exhighand (279752)
exhighand Creative Commons License 2019.06.06 0 0 279753

Azért kell csökkenteni, mert a turbó annyival több levegőt szuszakol a hengerbe mint a hengertérfogat, hogy piszkosul meg fog nőni a sűrítési végnyomás. Az meg öngyulladásra vezet. Ezért a túrbós motoroknak a sima köbtérfogatok alapján mért és számított "kompresszióját" muszáj csökkenteni. 1,5-ös túltöltéshez még elmegy a 8,5:1-hez arány, de egy pl 1,8-2-es töltéshez már 7,2:1-hez is sok lesz.

Előzmény: t.lantos (279740)
exhighand Creative Commons License 2019.06.06 0 0 279752

Jurid 3

Előzmény: kozso1 (279751)
kozso1 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 279751

Sziasztok.  Fékbetétbe, tárcsába milyet ajánlanátok?

Ashika, Japánparts 5000.Ft. körül vagy textar 10.000.ft.ért?

Esetleg valami más?

Köszönöm.

öcsiboy Creative Commons License 2019.06.02 0 0 279750

Zöldes. Én G48 típusúra cseréltem. Az ALU-ALU barát.

Előzmény: t.lantos (279749)
t.lantos Creative Commons License 2019.06.02 0 0 279749

Emlekszik valaki, a gyari fagyallo milyen szinu volt?

Szerintem zold. De mostanaban mindenhol a rozsaszint eroltetik. De az nem passzol a kek autohoz :)

Annyi fele elb.szott tipus van (G11, G12, G13, szivarvanyszinben), hogy mar a fene se tudja, mit vegen.

Persze ha abbol indulok ki, hogy 89-ben meg fel se talaltak a rozsaszint...

kardoskrisztian Creative Commons License 2019.06.01 0 0 279748

Igen találtam már én is hozzá dugót, csak kiváncsi voltam, hogy van-e hozzá vastagab hengerfejtömités.

De köszönöm a segitséged! :)

Előzmény: öcsiboy (279745)
kardoskrisztian Creative Commons License 2019.06.01 0 0 279747

Nem is értem miért tesznek akármelyik autóra turbót, hát milyen veszélyes már. R5 Turbót se értem, hogy tervezheték meg és engedhéttek meg legyártani olyan kaszniba.

 

Köszönöm szépen a rengeteg segítségedet nagyon hasznosak voltak.

Előzmény: *Steve (279744)
öcsiboy Creative Commons License 2019.05.31 0 0 279746
Előzmény: kardoskrisztian (279741)
öcsiboy Creative Commons License 2019.05.31 0 0 279745

Van hozzá való dugó. Azzal meg lehet oldani a kompresszió kérdést.

Előzmény: kardoskrisztian (279741)
*Steve Creative Commons License 2019.05.31 0 0 279744

Ott indokolhatja ha az ember gépészetből hülye és csak a netről meg a haveroktól tájékozódik.Mondjuk arról is megvan a véleményem aki ebbe a gyenge kaszniba turbósítja a motort. Valszeg nem sokáig  fogja nyomni a pedált.....

Előzmény: _MrB_ (279743)
_MrB_ Creative Commons License 2019.05.31 0 0 279743

Sztív, azért ha olvastad volna láttad volna, hogy egy turbósítási projekt van folyamatban. Ott meg lehet oka.

Előzmény: *Steve (279742)
*Steve Creative Commons License 2019.05.31 0 0 279742

a gyárban hülyék tervezték  meg az olyan hogy magától kikönyököl . Ugye nem autószerelő vagy?

 

Előzmény: kardoskrisztian (279741)
kardoskrisztian Creative Commons License 2019.05.31 0 0 279741

Nem akarom hogy kinézzen a hajtókar a blok oldalan ha megunná a +levegőt.( t.lantos ->természetesen bicikli pumpával, hogy segítsek neked.)

Előzmény: öcsiboy (279739)
t.lantos Creative Commons License 2019.05.31 0 0 279740

Vannak ilyen fotelfizikusok, akik jobban tudjak.

Előzmény: öcsiboy (279739)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!