Keresés

Részletes keresés

Allesmor Obranna Creative Commons License 2008.12.14 0 0 449
Sok jókora hangár van ott, 2005-ben mikor ottjártunk, egy melléképület égett le, 2007-ben pedig mikor újra ott jártunk valami más. Igen, a fene nagy fotózás közben vettem észre, hogy már megint ég valami, de, hogy pontos legyek, ezúttal valószínüleg nem a múzeum területéről emelkedett fel a füstoszlop.
No, ennyit erről, a 106-os oldalszámú gépet én is megszemléltem közelebbről, elég pocsék állapotban van.
Az LL a 114-es volt, az volt az amelyik még a kilencvenes évek közepén repült, ehhez képest az állapota sokkal siralmasabb, mint a monyinói példánynak.
A 115-ös volt kiállítva a MAKSz statikus során, az legalább kívülről néz ki gyönyörűen, de sajna röpképtelen.
A Koleszov RD-36-51A hajtóműveket a restaurálás előtt a huligánok (oroszosan guligánok) a Zsukovszkíj bázisra belógva(!) széjjelbarmolták, de ne feledjük, hogy ezek a hajtóművek újkorukban is csak kb 50 órát bírtak ki.
Az, hogy egy példány újra repülni fog, 2007 nyaráról származik, de csak egy félreértés volt.
Előzmény: gacsat (448)
gacsat Creative Commons License 2008.12.14 0 0 448
 Én nem láttam az LL újáépítésének a költségvetését.
Előzmény: bado (446)
Vgyuri Creative Commons License 2008.12.13 0 0 447

Akkor még megvolt a hivatalos főépület, ami időközben leégett? Most az összes kutató és adminisztráció egy falusi budi szintű faházban dolgozik heringesdoboz ergonómiával.

Előzmény: bado (446)
bado Creative Commons License 2008.12.13 0 0 446

Csak annyira van szigorú őrizetben, amennyira bármely hasonló múzeum. Egyébiránt a múzeum magának az ucsilisének a területén van, de a kurszantok nem valószínű, hogy bemennek szuvenírt gyűjteni a gépekről, ahhoz azért az orosz rendszer sokkal szigorúbb. Én tavaly voltam Monyinón, a gépek (nagyon sok repülő van a szabadtéri placcon, szerintem úgy 200 körül) még viszonylag jó állapotban vannak, de már látszik rajtuk az igen mérsékelt állagmegóvás. Minő meglepetés - nincs rá pénz. Sajnos néhány év és még ramatyabbak lesznek, ha nem kapnak zsozsót.

 

Függetlenül mindentől, nem hiszem, hogy ezekből a gépekből ésszerű költségeken belül újra repülőképes eszközöket lehetne csinálni, bár csak kívűlről láttam őket - a Tu-144-est is - de ahhoz, hogy talpra állítsanak egy repülőt, úgy kellett volna tárolni is - gyakorlatilag rendszeresen karban kell tartani a leállított repülőt is.

Előzmény: Vgyuri (445)
Vgyuri Creative Commons License 2008.12.13 0 0 445

Hát, kivülről elég ramatyul néz, ki, de ha nem állt sokáig a javítóbázisban, hanem gyorsan a múzeumba került, akkor belül lehet, hogy nem buherálták szét. Elég szigurú őrizetben van egy hatalmas laktanya közepn. Hacsak a szomszédos akadémia kadétjai nem gyüjtöttek róla szuvenirt.

 

gacsat Creative Commons License 2008.12.13 0 0 444
A szétbuherált Monyinóiról volt szó. Persze az oroszok mindig össze-vissza beszélnek.
Előzmény: Vgyuri (443)
Vgyuri Creative Commons License 2008.12.12 0 0 443

Az egyetlen, egy időben a NASA-nak bérrepülő példányon kívül repülőképes állapotban tartott tudtommal nincs, mindemféle szétbuherált múzeumi példány van. Azokból újra repülőképes gépet csinálni ...

 

Előzmény: gacsat (441)
gacsat Creative Commons License 2008.12.12 0 0 442
Érdekes hogy a mostani repülők hogy hasonlítanak 1másra,mégsem emleget senki koppintást. 1 nem teljesen tájékozott egyén,pl.én,ha nem lenne az 1iken Boeing,a másikon Airbus felirat,meg se tudnám különböztetni őket 1mástól.
gacsat Creative Commons License 2008.12.12 0 0 441
Tavaly volt róla szó,hogy újra röptetni akarják a 144eseket. Ki hallott erről valamit?
Vgyuri Creative Commons License 2008.12.10 0 0 440

És hogy kapták meg a civil passzust?

 

A 90es elején a Mikromatikának is volt egy, nagyon szép festéssel, de azt vissza kelletta adni az oroszoknak, mert a magasságos fennhatóság megtagadta az engedélyt. Pedig ha jól emlékszem eleve civil változat volt, szögletes ablakokkal.

 

Később meg valami viharos szél befújt Budaörsre egy komplett Mi-8 kórházgépet (senki sem tudta, hogy került oda), azzal sem tudom mi lett, mondjuk annak semmilyen papírja nem volt.

Előzmény: BJani (439)
BJani Creative Commons License 2008.12.10 0 0 439

Fogalmam sincs, hogy az általam feldobott sufnituning ötleteknek mennyi a realitása

 

Sajnos nullához közeli.

Ahogy írod a biztonsági követelmények is egész mások.

A teljesítmény követelmények is egész mások.

A gazdaságossági követelmények is egész mások.

A zajkibocsájtás követelményei is egész mások...

 

Pl. a hajtóművet is dobhatod a kukába, mert se nem gazdaságos, se nem halk, se nem alacsony emissziójú.

 

Mi-8 amúgy egy van, Dunaújvárosban, HA-HSA.

Előzmény: Vgyuri (435)
BJani Creative Commons License 2008.12.10 0 0 438

A ruszkiknál ez sosem lehet tudni. :-)

(tudom, most jön az Iranair...)

:-))

Előzmény: gacsat (437)
gacsat Creative Commons License 2008.12.10 0 0 437
 Viszont optimális esetben nem lőnek rá.
Előzmény: Törölt nick (436)
Vgyuri Creative Commons License 2008.12.10 0 0 435

Kiegészítésül megismétlem, amivel kezdtem, a kibicnek semmi sem drága :-)

 

Fogalmam sincs, hogy az általam feldobott sufnituning ötleteknek mennyi a realitása, azt mindeképpen tudom, hogy a katonai gépek tervezési-biztonsági követelményeinél a civeileké sokszorosan szigorúbb. Nem lehet csakúgy legózni.

 

Nem véletlen, hogy a nálunk unalomig ismert, sokszorosan kipróbált Mi-8asból, akárhány példány ide került ide így-úgy, nem sikerült jogszerűen civil alkalmazásba vetetni. (Mintha most megnt lenne egy?) Pedig Ivánéknál még civil légialkalmassága is van.

 

Előzmény: Vgyuri (434)
Vgyuri Creative Commons License 2008.12.09 0 0 434

Utánégető nélkül (pláne függesztménnyel) sosem fogsz hangsebesség felett menni egy átalakított (vadász)bombázóval.

 

Azért a szupercirkálást már feltalálták, mégha nem is olcsó dolog. Nem véletlenül mondtam csak 1-1,5 M-et, annyi talán összejön, ha mindent optimálisra csinálnak. Pl. a szárnyra/ba tett üzemanyagtartályok lehetnek aerodinamikailag jobbak (mert fixek), mint egy csereberélhető bomba, vagy rakéta. Én csak azért gondoltam azokat a szárnyra tenni, hogy a súlyeloszlás ne változzon sokat a jelenlegi vadászbombázóhoz képest.

 

De (amennyire én értek hozzá) lehet, hogy egy áttervezett törzsben elfér a pótüzemanyag és egy 4-6 személyes kis kabin is. Valószínüleg ezért is sokkal karcsúbbak az eddig megjelent tanulmánytervekben evő gépek. Mégiscsak kevesebb, ha "csak" a törzset kell átterbvezni, mintha új gépet csinálnának.

 

Persze vannak a Szu-27féléken más bizjetnél felesleges dolgok is, pl. a szárny-törzs találkozásnál levő palacsinta, ami a nagy állásszögnél termel felhajtóerőt, erre egy üzleti gépnél talán nincs is szükség.

Előzmény: BJani (430)
Vgyuri Creative Commons License 2008.12.09 0 0 433

Mert nem volt rá fizetőképes kereslet. Még az is lehet, hogy ma sincs. Még a szuhoj részenként meglevő elemeiből való építkezés is egy nagy valag pénzbe kerül. Hány megrendelés kellene, hogy megtérüljön. És hány van?

 

Mert hogy néhány olajsejk most veri a tamtamot, hogy miért nincs szupi bizjet, azért nem biztos, hogy egyszerre lenne pártucat előzetes megrendelés. Az átlag kismegrendelő (nem a légitársaságok és légierők, akik tervezőasztalról is szoktak vásárolni)) azt szereti, hogy elmegy valamelyik kiállításra, esetleg még megy is az új géppel egy kört, és azután esetleg megrendeli :-)

Előzmény: gacsat (431)
gacsat Creative Commons License 2008.12.09 0 0 432
 Sokkal kisebb terhelés:sokkal kisebb szárny,és légellenállás. Lehet hogy működne.
Előzmény: BJani (430)
gacsat Creative Commons License 2008.12.09 0 0 431
 Azt nem értem hogy ezt miért nem tették meg 10 évvel ezelőtt.
Előzmény: Vgyuri (429)
BJani Creative Commons License 2008.12.09 0 0 430

Mindent lehet.

 

De erre tuti nem lenne fizetőképes kereslet = anyagi csőd. A ruszkik sem hülyék azért, nameg azért a pénz ott is hiánycikk egyelőre.

 

Utánégető nélkül (pláne függesztménnyel) sosem fogsz hangsebesség felett menni egy átalakított (vadász)bombázóval. A hatótávolságát lehet, hogy meg tudod interkontinentálisra csinálni, de semmivel nem fog többet tudni egy bizjetnél. Ja bocs, természetesen a fogyasztást leszámítva...

 

Ha hangsebesség felett szeretnél menni utánégetővel, akkor meg eltűnik a hatótávolság. De a költség persze marad annyi, mintha interkontinentálist repültél volna.

 

Egy harcigép minden csavarja teljesítményre van méretezve, nem gazdaságosságra. Nem tudsz sufnituninggal piacképes polgári repülőt csinálni belőle, ahol a gazdaságosság elsőrangú.

Előzmény: Vgyuri (427)
Vgyuri Creative Commons License 2008.12.08 0 0 429

Mit nem értessz? Azt csinálom, mint a nyuszika: űlök az erdőszélen és hülyeségeket beszélek :-)

 

Ami nem hülyeség, az az, hogy a szuhoj fődarabjaiból, megoldásaiból teljes szétszedéssel és újjátervezéssel lehetne csinálni egy 4-6 személyes bizjetet 1-1,5M sebességre.  Lehet, hogy ezt is csinálják.

Előzmény: gacsat (428)
gacsat Creative Commons License 2008.12.08 0 0 428
Ezt nem értem én se. Nekem meg jó lenne a pájlot mellett is. Persze az igazi a MiG25UTI lenne.
Előzmény: Vgyuri (427)
Vgyuri Creative Commons License 2008.12.08 0 0 427

Tulajdonképpen (nekem, a kibicnek :-) nem kellene olyan nagy ügynek lenni egy Szu-27 családtagból (melyik az egymás melletti űléses) bizjetet csinálni. A törzset kellene megnyújtani, hogy kialakítsák az utasfülkét, részben a belső üzemnyagtartály helyére. Helyette a szárnyra kellene üzemanyagtartályokat rakni. A 8 tonna fegyverzeti terhet meg lehetne osztani az utatér, az utasok és a transzatlanti repüléshez szükséges plusz üzemenyag között. A súlypontelsoztás problémájával meg foglalkozzon a konstruktőr, mindent nem találhatok ki én :-)

 

Előzmény: gacsat (426)
gacsat Creative Commons License 2008.12.08 0 0 426
 Csak látunk már belőle valamit! Azon csodálkozom hogy valamelyik főlopós nem vett még magának SzU27est biziszjetnek.
Előzmény: Vgyuri (425)
Vgyuri Creative Commons License 2008.12.06 0 0 425

Jól össze van szedve a terület összes legendája.

 

Előzmény: gacsat (424)
gacsat Creative Commons License 2008.10.17 0 0 424

Ha valaki lemaradt volna róla: Jönnek a supersonic bizniszjetek:

http://index.hu/tudomany/jncck071125/

gacsat Creative Commons License 2008.10.04 0 0 423
http://www.liveleak.com/view?i=f26_1197392102
gacsat Creative Commons License 2008.10.04 0 0 422
A modell 144esnek inkább Concorde szárnya van. Nem is csoda:valahogy repülnie is kell.
Előzmény: JumboJet (421)
JumboJet Creative Commons License 2008.09.09 0 0 421
JumboJet Creative Commons License 2008.09.09 0 0 420
gacsat Creative Commons License 2007.12.15 0 0 419
Magánconcorde
http://www.liveleak.com/view?i=f26_1197392102

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!