Ezekszerint akkor félreértettük egymást itt-ott egy picit. Természetesen értjük, hogyan kell bedugni a füleseket az intercomba. (bár én nem tudtam, h. az XMIT SW egyenlő a PTT-vel.) A PDF-ben szerepel egy hasonló kábel, ami a DIN-t (itt PR1-nek nevezik) köti össze a rádióval, olyan is amihez nem kell a CT-91 lengő, de ez csak VXA200/VXA210-hez létezik, azaz nem csavaros. Marad a lengő megoldás ha nem adnak ki kapcsolási rajzot. Addig is köszönöm a beszélgetést.
Természetesen a DIN aljazatba kell egy kábel, ami összeköti a rádióval!!!
Ezt kell megrendelni az olasztól. Mert kitalálni elég macerás volna. Erre mondtam, hogy a sima 2 jack változat kellene abból a kábelből. Mert VXA300-hoz nem kínál ilyet a honlapon ha jól látom.
Nagyon végszükség esetén vissza lehetne bogarászni a bekötést és elkészíteni ezt a hiányzó kábelt, de macerás. Ha nem tud adni az olasz akkor marad ez.
Sajnálom, de ez így még mindig nem kerek:) Egy, nincs a doboznak kimeneti kábele, (feltételezem, h. az intercomról beszéltél) csak egy DIN szabványú aljzat a készülék oldalán, aminek az árramköri bekötése egyenlőre ismeretlen. "Mindkettőnek egy-egy saját nyomógomb a maga oldalán." Ezek a PTT gombok mennének az XMIT SW-be? És a rádióból jövő kimenetet hova dugjam? Hogy kerül bekeverésre az intercomba? Mert szerintem pont ezt kellene a DIN-en keresztül megoldani, és akkor nem is lenne a továbbiakban kérdés.
A pájlot, meg a segédje is bedugja a saját hallgatóját a saját oldalába. Mindkettőnek egy-egy saját nyomógomb a maga oldalán.
A doboz kimeneti kábele bégyugva a rádióba. Ennyi.
A rádió bejövő hangját mindketten hallják. KÖZBEN tudnak egymással dumálni. Amelyik megnyomja a saját adás (PTT) gombját, annak a hangja megy ki az éterbe.
Ha csak a pilóta akar adni, akkor csak 1 PTT gomb kell értelemszarűen a pilóta oldalába dugva.
Na most ezt én nem értem. Az intercom PTT lyukábó? Már az XMIT SW-re gondolsz? MIKE, XMIT SW, HDPH csatlakozások vannak, jobb és bal oldalt, első kettő 5.2-es utóbbi 6.3-as aljzattal. (ill. egy aux audio Input/Output 3.5-es aljzattal.) Hogyan képzeled el a bekötést ezeken keresztül úgy, hogy a rádió forgalmazást bármelyik pilóta meg tudja valósítani úgy, hogy közben a fedélzeti kommunikáció, mikrofon érzékenységgel működjön továbbra is?
Nem értem a dolgodat. Az intercom ki-bemeneti csatlakozója kompatibilis a repgépek szabványával. Mert a kézi reprádiók is azonos szabványúak mint egy repgép. Ha az eredeti csatlakozót használod. Ez a VXA300-nál a CT-91 -el teljesül. Így lehet egy szabványos GA fejhallgatót használni hozzá. Vagy az 1 szem füles helyett intercomot.
A gépek éterből vett hangja (vagy adáskor az önhang) az intercom fejhallgató ágába be van keverve. Ez alap dolog. Annyi trükk van, hogy ha az intercom PTT lyukából indítasz adást, akkor a másik oldal mikrofonját blokkolja. A VXA300-nál emlékeim szerint menüből bekapcsolható az önhang. Ami akárcsak a vételi hang, mindkét hallgatóba eljut.
Ha VXA-300-hoz nincs az intercom gyártójánál hozzávaló kábel, akkor rendelj a sima 2 nagyJack dugós alapváltozathoz. Azt a CT-91-el gond nélkül tudod majd használni.
Vigyázz, a VXA100, 200, 210 kábele más, nem csavaros dugóval van szerelve. Az is 4 pól. 3,5-es Jack, de sokkal rövidebb és nem csavaros.
Ezt az intercomot a géppel együtt vették használtan. Nyilván senki sem gondolt tovább, így nincs hozzá kábel, de lehet, h. nem is volt. "Ha az intercom-ba dugod a PTT csatlakozót, az a beszéd idejére tiltja az utas hangját. Az önhang ettől független. Ha a rádióból kijön, akkor az hallható lesz mindkét helyen." Az amit leírtál gondolom csak akkor igaz, ha a kommunikációs portba csatlakozunk a rádióval és a PTT-vel. Másképp nem tudom elképzelni, mert plusz elektronika nélkül nem lenne szabványos illesztés, pl. ha a rádiót a mikrofonba csatlakoztatnánk a füles mikrofonjával stb. Bár ezen az intercomon van egy vonali ki és bemenet is (3.5 jack aljzat) pl. mp3 lejátszónak, hangrögzítőnek. Talán ez is szóbajöhetne a rádió bemenetének, és akkor mindeketten hallanák a vételt, viszont a vonali kimenet szerintem nem jó a rádió mikrofonbemenetére az eltérő impedancia és jelerősség miatt. Próbálok kapcsolatot felvenni Olaszországban élő ismerőseimmel, h. segítsenek közvetíteni, mert én sem látok más megoldást.
A linken szereplő képről látszik, hogy ugyanazt az intercom-ot többféle rádióhoz való kábellel árulják. Ha nektek nincs egyikhez sem akkor rendelni kellene a cégtől. Pláne ha ez egy csatlakozóval bonthatóan van kitalálva. Bekötés hiányában elég macerás kitalálni ki kivel van.
Ha az intercom-ba dugod a PTT csatlakozót, az a beszéd idejére tiltja az utas hangját. Az önhang ettől független. Ha a rádióból kijön, akkor az hallható lesz mindkét helyen.
Ennek a cuccnak az alapkivitele páros Jack dugós, a két eltérő dugóval. Vagy próbálj ilyen összekötőt rendelni az olasztól, vagy legalább egy bekötést küldjenek a miniDIN dugóhoz.
Még annyit, hogy van itt egy pdf ami az én utóbbi elgondolásomat igazolja, itt "AVIO 1/IC2 StarCom Interfono per" alatt látható, h. gyárilag is adják rádiós, ill. PTT kábellel, és az a kép alapján úgy tűnik, hogy az intercomba hátulról van becsatlakoztatva. http://www.star-company.net/shop/immagini/Catalogo%2001-2010%20SMX.pdf
Bár csak az 5.2-es jack lenne a legnagyobb probléma. Nos kiszereltük az intercomot, (StarCom AVIO 1 típus http://www.star-company.net/shop/articoli.aspx?idArt=4920) megvan az eredeti CT-91-es kábel is a rádióhoz, de nem olyan egyszerű ezt megoldani. Egyrészt mert ez egy olasz gyártmányú intercom amiről alig találtam leírást, azt is szinte csak olaszul, ill. az az elgondolás, hogy megszakítva (kivezetve a PTT-t) csak a mic és a speakert kötöm az interkomra azt gondolom azért nem lesz jó, mert a rádióforgalmazásnak csak a vételét, az adást viszont nem fogja hallani a másik pilóta (vagy inkább pont fordítva). Ha egyedül használjuk akkor nem lenne gond, hiszen minek hallanánk vissza a saját hangunkat, (még zavaró is lehet) de itt a cél az intercomhoz való illesztés. Az intercomnak van egy 7 pólusú tuchel vagy inkább minidin típusú aljzata, (mellette táp aljzattal) amiről azt gyanítom, hogy a rádió felé lenne a kapcsolat, de bekötési, ill, kapcsolási rajz nélkül ez elég macerás lesz, mert én nem vagyok egy elektronikai műszerész mágus. Ráadásul kétoldalas nyákra épült az eszköz, így még nehezebb kikövetkeztetni melyik kivezetésnek mi a funkciója.
Időközben utánnanéztem a CT-91-es csatlakozónak, ez nem lesz probléma, szerintem bármelyik elektronikai alkatrészboltban beszerezhető, úgy a dugó mint az aljzatok.
Néhány nap múlva kiszerelik az intercomot, toldó/átalakító kábelt pedig megrendeljük hozzá, és szemrebbenés nélkül feláldozzuk.
(Letöltöttem egy pdf-et, abban szó van egy PTT Switch adapterről amit a rádió is a füles közé kell iktatni, csak azzal a különbséggel, h. a rajzon egy 4 pólusú 3.5" jack dugó / aljzat szerepel. Ezért kértem a segítséget. Köszi egyenlőre, ha elakadok, élnék a megkeresés lehetőséggével. Üdv!
Van kapcs. rajzom. De nagyon egyszerű a dolog. Van hozzá gyári fülhallgató csatlakozó toldó. Ezt adják vele. Az a repülős szabványok szerint van. Talán CT-91-nek hívják.
Ha nincs ilyen: Az egyetlen nehézség a dugó ami belemegy a rádióba. Mert egy spéci csavaros nyakú 4pólusú Jack dugó.
A bekötése: A hegye a hallgató. A következő gyűrű a PTT, a következő a mikrofon szál és utána a test. Ezek teljesen szabványosak a sima reprádiós szintekkel, impedanciákkal.
A CT-91 feláldozásával lehet csinálni kábelt hozzá, csak fáj az ember szíve.
Vertex 300 Pilot III-hoz keresek magyar manuált ha létezik ilyen. Vagy kapcsolási rajzot amiből kibogozhatnám hogyan kell helyesen bekötni itercomba. Segítségeteket előre is köszönöm!
Megjegyzés: Előre elnézést mindenkitől de őt igazából olyannak adnám el akinek köze van a repüléshez (kisgépes pilóta, vihornyás, sikóernyős, ejtőernyős stb. stb.) és nem nyomkodásra használná.
Megtekinthető Budapest mellett, de ahogy mindíg írom elég sokat mozgok az országban – távolság nem akadály.
Hívjatok – alkudjatok :-) Ha kell még infó vagy további fénykép szívesen küldök.