Hi!
Szerintem a Moszkva tér tele van zsúfolva villamossal, úgyhogy mindegyiket kivinném a téről, jó messzire (pl. a 4-6-ost az Ipari Minisztérium elé), természetesen úgy, hogy a metróállomás marad a tér közepén. Mivel a nagy árvizek során a szentendrei HÉV alagútja beázik, és az Árpád fejedelem útját bővíteni kell a sok dugó miatt, a Flórián téren átvinném a Pacsirtamező útra, ahol igaz, hogy majd csak 20-szal mehet (jó esetben), de így útszélesítést lehet alkalmazni. A Nagyszombat utcától persze a 17-es vágányán menne, pályafelújítás nem szükséges (jó az a 15-ös sebesség).
Az M3 teljesen fölösleges, északrók be tudunk menni a városba 14-essel, vagy az 1-esre rászállva elmehetünk a Kerepesi útig, ahol már ott van az M2; a déli szakaszon pedig lehet busszal pótolni. Viszont a felszabadult pályára rá lehetne vezetni a váci vasút nosztalgiaszerelvényeit (de csak azokat), amik így a belváros alatt a KöKi-ig közlekednének.
Minek van szükslég a 2-es villamosra? mivel úgyis csak a túristák használják, váltsuk ki villamos pótló hajóra. A KRESZ-ben változtatni kellene: az elsőbbséget mindenkor a jármű saját tömege adja meg, a nagyobb tömegű javára. Amennyiben 2 ugyanolyan tömegű jármű volna, akkor a fekete színű lesötétített járműnek kell elsőbbséget adni. A metrókat valóban szanálni kell, mert a talaj élővilágára károsan hat. Viszont régi IFA-kból és KAMA3-okból kéne átalakítani olyan buszokat, melyekkel ellehetne szállítani az így megnövekedett utasforgalmat. Hogy a város minden pontjára eljussanak, a lehető leglehetetlenebb kis utcákban közlekedhetnének. A BKV járatokon meg természetesen csőretöltött szolgálati fegyverrel járó ellenő-kommandókat kellene felállítani, melyek korlátlan hatalommal vannak felruházva. Továbbá az ellenőröknek elegendő volna a 4 általános is. Pszcihológia alkalmassági szigorú feltétel: minél agresszívabb, annál jobb:-D
Igaz , egy idegen számára jó, mert könyen áttekinthető egy egy szakaszon kevés viszonylatot talál nagyábból elfogadható követési idővel, viszont egy nap mint nap közlekedő számára már nem ilyen egyértelmű a dolog (sok átszállás, sok késés ).
Budapestet Varsóval érdemes összehasonlítani (politikai és gazdasági hasonlóság miatt)
Varsóban pont ellentétes irányba fejlőtek a járatok nem ritka a 70-90 perces menetidő egy-egy vonalon, vannak megállók ahol 15 féle busz is jár ,de a követési idő viszonylag ritka (10-25perc) viszont bármelyik városrészből bármelyik másikba el lehet jutni átszállás nélkül. Ez az ott lakók számára jó, de egy idegennek áttekinthetettlen ( percekig kell keresgélned hogy melyik járat jó ) Viszont a villamosoknál ahol hasonló a helyzet egy forgalmi zavar esetén van lehetőség kerülő úton fenntartani a forgalmat.
Persze Varsóban a nagyobb kereszteződésekben a belvárosban szinte mindenhol körforgalom van ahol csúcsforgalom idején mindig van rendőr és jaj annak az autósnak aki nem hagyja el a villamossineket mirre a villamos indul, így biztositják a villamosok szinte zavartalan haladását.
Összeségében azt monthatom hogy a villamoshálozat jobb Varsóban de a busz tekintetében Budapest a nyerő.
Járművek tekintetében viszont egyértemű Varsó elönye. A villamosok között vannak részben alacsonypadlósak amelyek szinte minden vonalon előre meghirdetve közlekednek. A buszok közűl pedig kb.:50% az alacsonypadlósok aránya, de láttam igen lepusztult Ikarus280-t is.
Nagyon szeretik néhányan hangoztatni, de akkor sem...
Kérdezz meg egy turistát, 90%, hogy tetszeni fog neki.
Néhány tulajdonság, amiben Budapest közlekedése jónak számít az Unióban (is): - sűrű követés - jó lefedettség - viszonylag magas átlagsebesség - viszonylagos pontosság - viszonylag olcsó tarifa - elfogadható tájekoztatás
A rossz oldalt most nem sorolom föl.
Bp. közlekedésére egyébként igaz, hogy a belső rész nagyon jól el van látva, onnan kifelé egyre vacakabb.
Kérdezd meg azokat, akik tervezik, szervezik, finanszírozzák (ha van ilyen) és akik lebonyolítják, mert nekik sok megvalósult ötletük és tapasztalatuk van ebben...
Amúgy akkor már a 4-es vili vonalán vonalán is lehetne Bz-t. 1 motor + 3 mellék az optimális gyorsítás érdekében. Tegyük hozzá, hogy villamosfék hiányában a közlekfelügyelet ki is írná a szükséges lassújeleket, lásd rákfenei hév-csoda... ...a módosuló űrszelvény miatt természetesen találkozási tilalom az egész vonalra.
A leggyorsabb, bár nem kevés pénzt igénylő megoldás:
* Ingyenes gépkocsiosztás budapest polgárainak alanyi jogon.
* Ehhez jogosítványok kiadása, szintén alanyi jogon, vizsga nélkül.
* A parkolás korlátlan engedélyezése.
* A sebességkorlátozó táblák eltűntetése, erre valók ugyanis a kátyúk.
* A legkisebb koccanás esetén is a jogerős ítéletig a részt vevő járművek nem mozdíthatók.
Azt hiszem, már most elég jó úton van efelé a főváros.
A sínek és az utasok kímélése érdekében megritkítanám a HÉV-et (csúcsidőben elég lenne 30 perces követés) és csökkenteném a sebességet is, mivel jelenleg szétrázza az utasokat. Cserébe viszont 3*3 kocsis szerelvényeket közlekedtetnék.
A 2.metróra is ráfér a ritkítás és sebességcsökkentés. Itt mondjuk 5 percenként járna csúcsidőben, de 6 vagy 7 kocsival. A fel és leszállás az Örs vezérnél és a Pillangó utcánál problémás lenne, de a többi megállóban már nem annyira.
A peronok meghosszabbítása szóba sem jöhet, mert ez sok helyen a vágányok áthelyezését igényelné, ami felesleges többletkiadás!
Az új ötletet vonatoknál is alkalmaznám (Indiában is bejött), a Bécsi út túlkapacitást jelentő buszait visszavágnám Üröm és Óbuda vá. között (hadd sportoljanak az emberek egy kis rágyaloglással), így az Északin mindig lenne valki a vonat tetején.
Ezt a rendszert az Ik412-kön is bevezetném. Ezeket a buszokat emellett úgy tenném környezetbarátabbá, hogy kémény helyett egy az egyész tetőt beterítő rácson át távozna a füstgáz.
Nosztalgia HÉV-et indítanék a Batthyány térről gőzvontatással. Azzal "népszerűsíteném" M5-öt és a Pgeri-féle M2+GHÉV-et, hogy a nosztalgia HÉV ezeken is meg fog jelenni. Nehogy támogassa ezeket valaki is.
Végülis ott van fölötte a drót...de dodzsemekkel lehetne a trolibuszokat is helyettesíteni.
A zsúfoltság csökkentése érdekében minden BKV járműre építenék lépcsőt, hogy a tetőn is lehessen utazni. Így nem kell nagyobb járműveket venni, se járatokat sűríteni. A metrók és villamosok tetejére mindenki csak saját felelősségére másszon fel!
OFF
Felénk (Békés megye) meg a Bz-t parasztmetrónak hívják... (nem vasutasok) :)
ON
A Bartók Béla úton a dugók miatt a sínekre terelném (a 19, 41, 47, 49, 18, 118-as villamosok mellé) a hetes buszokat, taxikat, pizzafutárokat, Hajtás-Pajtásokat, kukásautókat. Ha pedig még mindig van a pályának szabad kapacitása, dodzsempályát is nyitnék rajta.
"Az 5-ös metrót a jelenlegi terveknél jóval egyszerűbben valósítanám meg: a Margit hídnál a HÉV rá egy kompra, a Boráros térnél meg le. Ha beválik, kompok működhetnének a két vasúti híd helyett is."
Bevezetném újra a hídvámot. Ezt nem járművenként, hanem személyenként kellene fizetni. A hidak mindkét végén állna egy-egy őr, aki egyenként szedné be minden járművön mindenkitől a vámot. A villamosok addig ott parkolhatnak a Gellért téren.
A vízijárművekre meg különadót vetnék ki, csak hogy a tulajdonosaik ne örüljenek annyira. Még előnye is lenne: a 2-es és a majdani 4-es metró kihasználtsága megnőne, így jóval gazdaságosabb lenne a működése.
Az 5-ös metrót a jelenlegi terveknél jóval egyszerűbben valósítanám meg: a Margit hídnál a HÉV rá egy kompra, a Boráros térnél meg le. Ha beválik, kompok működhetnének a két vasúti híd helyett is.
A BKSz-ről álmodozók örömére felosztanám még a BKV-t is busz, villamos, fogaskerekű, metró és HÉV vállalatokra, természetesen egymástól teljesen eltérő díjszabási rendszerrel. A metró igény szerint tovább is osztható: M1, M2, M3, M4...de ez igaz a HÉV-re is.
Szerintem ne csak a szánk járjon, tegyünk is az ügy érdekében! Ha csak a Deák téren csapunk egy rögtönzött topiktalit, és egy-egy metró elé bemászunk a sínekhez, akkor már jók vagyunk!
Benbe
Hümm. Végülis. Egyébként nagyon régen valaki azt mondta nekem, hogy feléje a Bz-t MC-metrónak nevezik (vasutas volt a tag). Elmondta, mit jelent az MC is, de elfelejtettem, viszont az indoklásra emlékszem: állítólag az első távműködtetésú ajtós MÁV-szerelvény, és tolóajtaja (lengő-toló szóval határeset) van, tehát ezért.
ON
Amúgy akkor már a 4-es vili vonalán vonalán is lehetne Bz-t. 1 motor + 3 mellék az optimális gyorsítás érdekében. Tegyük hozzá, hogy villamosfék hiányában a közlekfelügyelet ki is írná a szükséges lassújeleket, lásd rákfenei hév-csoda...
A Műv.ház előtt lámpát építenék, és lehetőleg úgy állítanám, be, hogy a villamos mindig pirosat kapjon. Nincs kibúvó (ja hogy ilyen már van?). Akkor építenék egy ilyet a vasúti híd másik oldalára is, álljon meg kétszer az a sárga.
A túl kicsi utasszám miatt egyvágányúra építeném a 4-es metrót. Elgondolkoznék a többi vonal egyvágányúsításán is.
Az 58-as villamos visszaállítását követelők örömére megszűntetném a 158-as buszt. Helyette a Moszkva térig hosszabbítanám a Libegőt.
A tíz éve megszűntetett 127-es busz emlékére villamost indítanék a Karolina út felől Alsóhegy utcán, de megérkezni a Harkály utcához úgy se fog.
Nagyon jó ez a topik. Itt az ember kiélheti az összes elvetemült gondolatát.
A Hetei hetes egy 2001-es adásában hagyzott el a következő hír (kb.):
Demszky Gábor egy éven bellül másodszor adta át Bp. leghosszabb villamosvonalát: ősszel a meghosszabított 1-est, most a 3-ast. [...] Elmondta emellett, hogy hamarosan megérkeznek a Nagykörútra a Siemens Combino villamosok, amelyek Európa leghosszabb villamosai.
(asszem a Verebes, de nem vagyok benne biztos) így kommentálta: A leghosszabb villamos olyan lesz, hogy a Moszkva téren felszállok, előresétálok benne a Margit-hídig, és ott leszállok.
Egy a Villanyállatból származó álhír, sajnos régen láttam, már nem tudom belinkelni:
"Sétálóutcává alakítanák az M1-M7 autópálya bevezető szakaszát
Egy fővárosi köztisztviselő elképzelése szerint sétálóutcává alakítanák az M7-M1 autópálya bevezető szakaszát. Szakértők szerint így végre gyalog is megközelíthetővé válnak az Auchan és Tesco áruházak. Demszky Gábor elmondta, hogy érti az ötletet, és támogatja is, mivel nem lakik a környéken. Az ellenzék nem támogatja az elképzelést, mivel szerintük az ötletgazda köztisztviselő egy munkásőr volt."