Keresés

Részletes keresés

farigó82 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 266

Végleg megszűntetném a Thököly úti villamost.

 

Nem lesz villamos a Thököly úton

 

Juhhé! Sínen vagyunk!

tp01 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 265
Hi! Szerintem a Moszkva tér tele van zsúfolva villamossal, úgyhogy mindegyiket kivinném a téről, jó messzire (pl. a 4-6-ost az Ipari Minisztérium elé), természetesen úgy, hogy a metróállomás marad a tér közepén. Mivel a nagy árvizek során a szentendrei HÉV alagútja beázik, és az Árpád fejedelem útját bővíteni kell a sok dugó miatt, a Flórián téren átvinném a Pacsirtamező útra, ahol igaz, hogy majd csak 20-szal mehet (jó esetben), de így útszélesítést lehet alkalmazni. A Nagyszombat utcától persze a 17-es vágányán menne, pályafelújítás nem szükséges (jó az a 15-ös sebesség). Az M3 teljesen fölösleges, északrók be tudunk menni a városba 14-essel, vagy az 1-esre rászállva elmehetünk a Kerepesi útig, ahol már ott van az M2; a déli szakaszon pedig lehet busszal pótolni. Viszont a felszabadult pályára rá lehetne vezetni a váci vasút nosztalgiaszerelvényeit (de csak azokat), amik így a belváros alatt a KöKi-ig közlekednének.
Uezbeck Creative Commons License 2006.01.29 0 0 264
Minek van szükslég a 2-es villamosra? mivel úgyis csak a túristák használják, váltsuk ki villamos pótló hajóra. A KRESZ-ben változtatni kellene: az elsőbbséget mindenkor a jármű saját tömege adja meg, a nagyobb tömegű javára. Amennyiben 2 ugyanolyan tömegű jármű volna, akkor a fekete színű lesötétített járműnek kell elsőbbséget adni. A metrókat valóban szanálni kell, mert a talaj élővilágára károsan hat. Viszont régi IFA-kból és KAMA3-okból kéne átalakítani olyan buszokat, melyekkel ellehetne szállítani az így megnövekedett utasforgalmat. Hogy a város minden pontjára eljussanak, a lehető leglehetetlenebb kis utcákban közlekedhetnének. A BKV járatokon meg természetesen csőretöltött szolgálati fegyverrel járó ellenő-kommandókat kellene felállítani, melyek korlátlan hatalommal vannak felruházva. Továbbá az ellenőröknek elegendő volna a 4 általános is. Pszcihológia alkalmassági szigorú feltétel: minél agresszívabb, annál jobb:-D
farigó82 Creative Commons License 2005.12.26 0 0 263
Tegyenek be inkább ágyakat! :-)
Előzmény: 04-54 (261)
farigó82 Creative Commons License 2005.12.26 0 0 262
Ülés?
Előzmény: 04-54 (261)
04-54 Creative Commons License 2005.12.21 0 0 261
Üvegtörökalapács,Menetrend,Kapaszkodó?Kell?
AKD651 Creative Commons License 2005.12.19 0 0 260

    Igaz , egy idegen számára jó, mert könyen áttekinthető egy egy szakaszon kevés  viszonylatot talál nagyábból elfogadható követési idővel, viszont egy nap mint nap közlekedő számára már nem ilyen egyértelmű a dolog (sok átszállás, sok késés ).

    Budapestet Varsóval érdemes összehasonlítani (politikai és gazdasági hasonlóság miatt)

    Varsóban pont ellentétes irányba fejlőtek a járatok nem ritka a 70-90 perces menetidő egy-egy vonalon, vannak megállók ahol 15 féle busz is jár ,de a követési idő viszonylag ritka (10-25perc) viszont bármelyik városrészből bármelyik másikba el lehet jutni átszállás nélkül. Ez az ott lakók számára jó, de egy idegennek áttekinthetettlen ( percekig kell keresgélned hogy melyik járat jó ) Viszont a villamosoknál ahol hasonló a helyzet egy forgalmi zavar esetén van lehetőség kerülő úton fenntartani a forgalmat.

Persze Varsóban a nagyobb kereszteződésekben a belvárosban szinte mindenhol körforgalom van ahol csúcsforgalom idején mindig van rendőr és jaj annak az autósnak aki nem hagyja el a villamossineket mirre a villamos indul, így biztositják a villamosok szinte zavartalan haladását.

  Összeségében azt monthatom hogy a villamoshálozat jobb Varsóban de a busz tekintetében Budapest a nyerő.

   Járművek tekintetében viszont egyértemű Varsó elönye. A villamosok között vannak részben alacsonypadlósak amelyek szinte minden vonalon előre meghirdetve közlekednek. A buszok közűl pedig kb.:50% az alacsonypadlósok aránya, de láttam igen lepusztult Ikarus280-t is.

Előzmény: vrobee (259)
vrobee Creative Commons License 2005.12.17 0 0 259
Ez nem igaz.

Nagyon szeretik néhányan hangoztatni, de akkor sem...

Kérdezz meg egy turistát, 90%, hogy tetszeni fog neki.

Néhány tulajdonság, amiben Budapest közlekedése jónak számít az Unióban (is):
- sűrű követés
- jó lefedettség
- viszonylag magas átlagsebesség
- viszonylagos pontosság
- viszonylag olcsó tarifa
- elfogadható tájekoztatás

A rossz oldalt most nem sorolom föl.

Bp. közlekedésére egyébként igaz, hogy a belső rész nagyon jól el van látva, onnan kifelé egyre vacakabb.
Előzmény: gabor2008 (257)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.17 0 0 258

Kérdezd meg azokat, akik tervezik, szervezik, finanszírozzák (ha van ilyen) és akik lebonyolítják, mert nekik sok megvalósult ötletük és tapasztalatuk van ebben...

gabor2008 Creative Commons License 2005.12.17 0 0 257

Én nem rontanék mert már nem lehet rajta!!:DD

És ez igaz!

at3sz Creative Commons License 2005.12.12 0 0 256
Vekét kinevezném a BKV managementjének.
totti86 Creative Commons License 2005.11.27 0 0 255
Megépíteném a négyesmetrót, és rá hivatkozva a környezetéből kiírtanék mindenféle tömegközlekedést.

Ja, hogy pont valami ilyesmire készülnek...
vrobee Creative Commons License 2005.06.10 0 0 254
Amúgy akkor már a 4-es vili vonalán vonalán is lehetne Bz-t. 1 motor + 3 mellék az optimális gyorsítás érdekében. Tegyük hozzá, hogy villamosfék hiányában a közlekfelügyelet ki is írná a szükséges lassújeleket, lásd rákfenei hév-csoda...
...a módosuló űrszelvény miatt természetesen találkozási tilalom az egész vonalra.

De baromira kreativak vagytok :-))))
Előzmény: Jump424 (242)
netron Creative Commons License 2005.01.26 0 0 253

Nem rontani, javítani kellene Budapest közlekedésén.

Egy-két tipp hozzá: Ki lesz a következô?

www.intakt.hu

 

Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.06 0 0 252
A leggyorsabb, bár nem kevés pénzt igénylő megoldás:

* Ingyenes gépkocsiosztás budapest polgárainak alanyi jogon.
* Ehhez jogosítványok kiadása, szintén alanyi jogon, vizsga nélkül.
* A parkolás korlátlan engedélyezése.
* A sebességkorlátozó táblák eltűntetése, erre valók ugyanis a kátyúk.
* A legkisebb koccanás esetén is a jogerős ítéletig a részt vevő járművek nem mozdíthatók.

Azt hiszem, már most elég jó úton van efelé a főváros.

/a/
track300 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 251

Túlkomplikáljátok a dolgokat!

A megoldás: tartsd meg a jelenlegi városvezetést

és teljesülnek a kívánságaitok...

Laszlo000 Creative Commons License 2005.01.04 0 0 250

A sínek és az utasok kímélése érdekében megritkítanám a HÉV-et (csúcsidőben elég lenne 30 perces követés) és csökkenteném a sebességet is, mivel jelenleg szétrázza az utasokat. Cserébe viszont 3*3 kocsis szerelvényeket közlekedtetnék.

A 2.metróra is ráfér a ritkítás és sebességcsökkentés. Itt mondjuk 5 percenként járna csúcsidőben, de 6 vagy 7 kocsival. A fel és leszállás az Örs vezérnél és a Pillangó utcánál problémás lenne, de a többi megállóban már nem annyira.

A peronok meghosszabbítása szóba sem jöhet, mert ez sok helyen a vágányok áthelyezését igényelné, ami felesleges többletkiadás!

41fan Creative Commons License 2004.12.29 0 0 249

A trolik tetejére üléseket tennék kapaszkodóval.

 

Az új ötletet vonatoknál is alkalmaznám (Indiában is bejött), a Bécsi út túlkapacitást jelentő buszait visszavágnám Üröm és Óbuda vá. között (hadd sportoljanak az emberek egy kis rágyaloglással), így az Északin mindig lenne valki a vonat tetején.

 

Ezt a rendszert az Ik412-kön is bevezetném. Ezeket a buszokat emellett úgy tenném környezetbarátabbá, hogy kémény helyett egy az egyész tetőt beterítő rácson át távozna a füstgáz.

 

Nosztalgia HÉV-et indítanék a Batthyány térről gőzvontatással. Azzal "népszerűsíteném" M5-öt és a Pgeri-féle M2+GHÉV-et, hogy a nosztalgia HÉV ezeken is meg fog jelenni. Nehogy támogassa ezeket valaki is.

Előzmény: Laszlo000 (248)
Laszlo000 Creative Commons License 2004.12.28 0 0 248

dodzsempályát is nyitnék rajta.

 

Végülis ott van fölötte a drót...de dodzsemekkel lehetne a trolibuszokat is helyettesíteni.

 

A zsúfoltság csökkentése érdekében minden BKV járműre építenék lépcsőt, hogy a tetőn is lehessen utazni. Így nem kell nagyobb járműveket venni, se járatokat sűríteni. A metrók és villamosok tetejére mindenki csak saját felelősségére másszon fel! 

 

Előzmény: Tyb (247)
Tyb Creative Commons License 2004.12.28 0 0 247
OFF
Felénk (Békés megye) meg a Bz-t parasztmetrónak hívják... (nem vasutasok) :)
ON

A Bartók Béla úton a dugók miatt a sínekre terelném (a 19, 41, 47, 49, 18, 118-as villamosok mellé) a hetes buszokat, taxikat, pizzafutárokat, Hajtás-Pajtásokat, kukásautókat. Ha pedig még mindig van a pályának szabad kapacitása, dodzsempályát is nyitnék rajta.

Tyb
Előzmény: Jump424 (242)
Tyb Creative Commons License 2004.12.28 0 0 246
"Az 5-ös metrót a jelenlegi terveknél jóval egyszerűbben valósítanám meg: a Margit hídnál a HÉV rá egy kompra, a Boráros térnél meg le. Ha beválik, kompok működhetnének a két vasúti híd helyett is."

:-DDDD

Legjobb...
Előzmény: Laszlo000 (245)
Laszlo000 Creative Commons License 2004.12.27 0 0 245

Bevezetném újra a hídvámot. Ezt nem járművenként, hanem személyenként kellene fizetni. A hidak mindkét végén állna egy-egy őr, aki egyenként szedné be minden járművön mindenkitől a vámot. A villamosok addig ott parkolhatnak a Gellért téren.

A vízijárművekre meg különadót vetnék ki, csak hogy a tulajdonosaik ne örüljenek annyira. Még előnye is lenne: a 2-es és a majdani 4-es metró kihasználtsága megnőne, így jóval gazdaságosabb lenne a működése.

 

Az 5-ös metrót a jelenlegi terveknél jóval egyszerűbben valósítanám meg: a Margit hídnál a HÉV rá egy kompra, a Boráros térnél meg le. Ha beválik, kompok működhetnének a két vasúti híd helyett is.

 

A BKSz-ről álmodozók örömére felosztanám még a BKV-t is busz, villamos, fogaskerekű, metró és HÉV vállalatokra, természetesen egymástól teljesen eltérő díjszabási rendszerrel. A metró igény szerint tovább is osztható: M1, M2, M3, M4...de ez igaz a HÉV-re is.

benbe Creative Commons License 2004.10.28 0 0 244
Szerintem ne csak a szánk járjon, tegyünk is az ügy érdekében! Ha csak a Deák téren csapunk egy rögtönzött topiktalit, és egy-egy metró elé bemászunk a sínekhez, akkor már jók vagyunk! Benbe
Chabee Creative Commons License 2004.10.28 0 0 243

A mai eseményekből okulva:

A hét minden napján reggel lekapcsolnám véletlenszerűen a négy forgalomirányító központ egyikét (esetleg péntek délutánonként kettőt is).

Jump424 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 242
Hümm. Végülis. Egyébként nagyon régen valaki azt mondta nekem, hogy feléje a Bz-t MC-metrónak nevezik (vasutas volt a tag). Elmondta, mit jelent az MC is, de elfelejtettem, viszont az indoklásra emlékszem: állítólag az első távműködtetésú ajtós MÁV-szerelvény, és tolóajtaja (lengő-toló szóval határeset) van, tehát ezért.

ON
Amúgy akkor már a 4-es vili vonalán vonalán is lehetne Bz-t. 1 motor + 3 mellék az optimális gyorsítás érdekében. Tegyük hozzá, hogy villamosfék hiányában a közlekfelügyelet ki is írná a szükséges lassújeleket, lásd rákfenei hév-csoda...
Előzmény: Laszlo000 (236)
Laszlo000 Creative Commons License 2004.09.15 0 0 241

Minek áramszedőket szerelni a metrókocsikra? Nem jobb (azaz rosszabb) lenne kiépíteni a harmadik sínt?

Igazán zajos és büdös alacsonypadlós metróhoz is van jobb (azaz rosszabb) ötletem: RO-LA Szergejjel.

Előzmény: 76-600 (235)
41fan Creative Commons License 2004.09.08 0 0 240

A Műv.ház előtt lámpát építenék, és lehetőleg úgy állítanám, be, hogy a villamos mindig pirosat kapjon. Nincs kibúvó (ja hogy ilyen már van?). Akkor építenék egy ilyet a vasúti híd másik oldalára is, álljon meg kétszer az a sárga.

 

A túl kicsi utasszám miatt egyvágányúra építeném a 4-es metrót. Elgondolkoznék a többi vonal egyvágányúsításán is.

 

Az 58-as villamos visszaállítását követelők örömére megszűntetném a 158-as buszt. Helyette a Moszkva térig hosszabbítanám a Libegőt.

 

A tíz éve megszűntetett 127-es busz emlékére villamost indítanék a Karolina út felől Alsóhegy utcán, de megérkezni a Harkály utcához úgy se fog.

 

Nagyon jó ez a topik. Itt az ember kiélheti az összes elvetemült gondolatát.

41fan Creative Commons License 2004.09.08 0 0 239

A Hetei hetes egy 2001-es adásában hagyzott el a következő hír (kb.):

 

Demszky Gábor egy éven bellül másodszor adta át Bp. leghosszabb villamosvonalát: ősszel a meghosszabított 1-est, most a 3-ast. [...] Elmondta emellett, hogy hamarosan megérkeznek a Nagykörútra a Siemens Combino villamosok, amelyek Európa leghosszabb villamosai.

 

(asszem a Verebes, de nem vagyok benne biztos) így kommentálta: A leghosszabb villamos olyan lesz, hogy a Moszkva téren felszállok, előresétálok benne a Margit-hídig, és ott leszállok.

41fan Creative Commons License 2004.09.08 0 0 238
Elnézést a politikai vonatkozásért, de élvezem ezt a topikot, és nem lehetett kihagyni.
41fan Creative Commons License 2004.09.07 0 0 237

Egy a Villanyállatból származó álhír, sajnos régen láttam, már nem tudom belinkelni:

 

"Sétálóutcává alakítanák az M1-M7 autópálya bevezető szakaszát

 

Egy fővárosi köztisztviselő elképzelése szerint sétálóutcává alakítanák az M7-M1 autópálya bevezető szakaszát. Szakértők szerint így végre gyalog is megközelíthetővé válnak az Auchan és Tesco áruházak. Demszky Gábor elmondta, hogy érti az ötletet, és támogatja is, mivel nem lakik a környéken. Az ellenzék nem támogatja az elképzelést, mivel szerintük az ötletgazda köztisztviselő egy munkásőr volt."

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!