Szóval azt mondjátok hogy az 1868 motorra való adagoló simán stimmelhet az 1905-ccm-s motorra? Persze a csövekkel és porlasztókkal együtt. Valamint a felfogató lemez is kellhet. Hihető. Viszont meg tudja ezt valaki erősíteni, aki esetleg már csinált ilyen cserét? Nem hányom szét feleslegesen, ha a végé zsákutcába futok. Köszönöm!
Sziasztok! Tudja valaki, hogy a 306 1868 szívó diesel wjy motoron lévő delphi-lucas adagolót le lehet cserélni Bosch gyártmányú adagolóra? Gondolom ha igen, kell hozza a bosch rendszer csöve és befecskendezője is. Amennyiben ki lehet cserélni, meg tudja mondani valaki, melyik tipusvan van olyan bosch szett, ami nekem számításva jöhet? Esetleg van valakinek eladó? Érdekelne. Köszönöm!
Az sem fog később bezavarni, ha pl akkut egy időre lecsatlakoztatom és "áramszünet" lesz egy időre?
Ha később vissza akarom állítani (nem tartom valószínűnek, mert én utálom), vagy ha eladom a kocsit és az új tulaj vissza szeretné állítani, akkor csak visszadugja a csatikat és megy tovább ugyanazzal a kóddal, ami most van, vagy akkor visszaáll a gyári kódra? Azt ugyanis én nem tudom, mert az előző gazdája módosította.
Indítsd be az autót, természetesen a kód beírásával.
Amikor jár a motor, a kódpadról húzd le a csatlakozóját és húzd félre. Ezután már simán be fog indulni mindaddig, amíg vissza nem lesz dugva a csatlakozó a kódpadra.
Van a 306-osoman egy elmebeteg rablásgátló, biztosan ismeritek, a PIN-pados megoldás a középkonzol alatt.
Amikor megvettem az autót, a tulaj mondta, hogy ő átprogramozta, mert a legtöbb gomb már csúnyán ki van kopva, így nehéz volt elindítani a verdát. Most eljutottam oda, hogy az utolsó, viszonylag kevéssé kopott gomb is szarakodik: hidegben alig akarja bevenni a kódot.
A kérdés:
Nem lehet valahogy ezt a nyomorult PIN-kód kérést kiiktatni úgy, hogy soha többé ne kelljen beírnom?
Nem gondolom, hogy ha ezt megteszem, akkor el fogják lopni a lassan veterán korú verdámat.
Helló! Vezérlést fogok cserélni egy hdi-n. Van olyan oldal ahonnan letölthető megnézhető, a 306-os csavarjainak meghúzási nyomatékértékei? A másik ami érdekel, hogy a hűtőventilátor(klímás) nem indul. Merre keresgéljek? Vagy van-e olyan ahol egyéb szerelési tanácsok vannak. Gondolok olyanra mint az "owner service manual" és társai.
S2-es rajzom sajnos csak a hátsóablak-emelőkhöz van, ott az utastéri biztosítéktábla 10-es biztosítéka tartozik a hátsóablak-emelőkhöz. Hátul a narancssárga csatlakozó "A5" kamrájába kell mennie gyárilag egy B101 számú vezetéknek, ez megy a reléhez, innét kapja a tápellátást. A relé tekercse pedig a citromsárga színű csati "A1" kamrájából kap feszültséget ráadott gyújtásnál, gyárilag az A221 számú vezetéken, ezt a 22-es számú biztosítékon át (míg a tekercs másik kivezetését csak testelned kell). A két érintett biztosíték betápja szerintem a te autódban is bent van, csak a kimeneti oldaluk hiányozhat. A kapcsolt 12V a relé után a letiltó kapcsoló 1-es kamrájába megy, majd a kapcsoló után (a 2-es kamrából) a vezetőoldalon, a lábtérnél lévő 13-kamrás szürke csatlakozó "A5" kamrájába, aztán a csatlakozó ellenoldali fele már a karosszéria-kábelköteg, amit elvileg kibontottál, tehát onnét tovább megvan már minden.
Nem-nem, szerintem rosszul értetted: gyárilag középen van csak két kapcsoló (az ülésfűtés-kapcsolók mellett), és csak a letiltó kapcsoló van elöl a műszerfalon, a fényszórómagasság-állító poti alatt. A fotón szereplő megoldás 100% egyedi elképzelés szülöttje. ;-)
Na basszus, erről a vezetőoldali kiegészítő kapcsolópárról és tiltásról nem is tudtam. Simán az ülésfűtés gombjai mögé akartam két kapcsolót rakni a gyári helyre.
Igen, jól láttad: S1-S3-ig pontosan ugyanolyanok a hátsó villanyablak kapcsolók: megegyeznek az S1 első kapcsolókkal. Viszont a konzolt azért javaslom, hogy gyárit szerezz be hozzá, úgy néz ki szépen. Bár egyszer építettem be valakinek 306-ba úgy hátsó villanyablakokat, hogy volt bent könyöklő. Ilyen szép konzolokat készíttetett egy bőröző szakemberrel a vezetőoldali (és hasonlókat, de persze csak 1-1 kapcsolóval) a hátsó ajtókba:
Nem is gondolkoztam gyári hátsó ablakemelőkön, annyira ritka tényleg. Utángyártott univerzálisak lesznek, egy szett S1 első ablakemelő kapcsolójával; ahogy néztem az pont olyan mint a hátsó ablakok gombjai.
S2 igen, épp alakul át több ponton S3-nak. A köteget kibontottam a donorból, de abban nem volt villanyablak.
A beltérvillanyt akkor nem vezérli BSI meg ilyen nyalánkságok? A hamutartó felett találtam egy valamilyen egységet, de fogalmam sincs hogy mit csinál(na).
Így az utastéri lámpákat még az ajtóoszlopokba szerelt nyomógombok kapcsolják ajtónyitásra (S3-nál már a zárszerkezetben lévő mikrokapcsolók).
Tehát javaslom, hogy vedd ki a nyomógombokat, gondosan csiszold meg azokat a felületeket, amelyeken át biztosítja, hogy testelni tudja nyitáskor a rámenő vezeték áramkörét. Esetleg a rugó is elfáradhatott bennük.
Az ülésfűtés és a hátsó villanyablak kéz a kézben járó két extra, tudtommal a tápellátásukat biztosító relé is ugyanaz gyárilag. Jobban extrázott 306-okon ha van ülésfűtés, akkor egyúttal a hátsó villanyablak vezetékezése is bent van a karosszéria-kábelkötegben, és fordítva is így van. A saját autómon ülésfűtés volt gyárilag, hátsó villanyablak nem, azt már magamnak kellett megoldanom. Sajnos a műszerfali kábelkötegben nem volt előkészítve, így azt a részt magam vezetékeztem be. Ez a már említett relétől a gyerekzár-kapcsolóig, majd tovább a hátsó ablakemelő-kapcsolókig terjedő két vezetéket jelentette (plusz a gyerekzár háttérvilágítása). Onnét tovább a hátsóajtó-kábelek csatlakozójáig teljesen kész volt, de persze az ajtókábeleket a donorból kellett átépítenem.
Ha lesz időm, megpróbálom megkeresni, hogy a szóban forgó relé a tápellátását honnét kapja...
A központizár-problémához: szerintem jó eséllyel a vezetőoldali ajtóátvezetőnél lesz vezetékszakadás.
Nagy fába vágtam a fejszémet: szétborítottam a jó kis TD-met. Épp a karosszériás vájja belé a flexet; nem volt annyira vészes csak a
- bal hátsó ajtónál a sárvédőív ívbelseje (amire az ajtó rátakar)
- bal sarok
- küszöbvégek
- első emelési pontok
fáradtak el.
Innen megy az üvegeshez egy szélvédőcserére, majd a fényezőhöz szépülni. Ezekben a feladatokban sok dolgom nincs, csak a transzport meg a pénz előteremtése. (mintha az nem volna elég)
Az izgalmasabbja utána jön; némi beltér extrázás veszi kezdetét és ebben szeretnék segítséget kérni.
- ülésfűtés: megvannak a donorból a fűtött ülések és a kábelkorbács. A biztosítéktáblában van-e olyan pont ahová büntetlenül köthetem a fűtést? Ha kapnék egy viszonylag pontos leírást azért hálás lennék, nem vagyok nagy ismerője a PSA csoport autóinak.
- hátsó villanyablakok: ugyanaz mint az ülésfűtés. Szintén szeretnék infót kérni a bekötési pontok hollétéről.
Azt kellene még kideríteni, hogy az alábbi jelenség mitől van:
- központi zár bal első ajtónál mindent zár, jobb első ajtónál a bal első ajtót nyitva hagyja
- nincs beltér világításom ajtónyitásra. Bármelyik ajtót nyitom, kuka a rendszer, de ha gyújtáson a saját kapcsolójával bekapcsolom akkor dolgozik. Ugyanide tartozhat az a hiba is, hogy nem figyelmeztet a felkapcsolva maradt tompítottra sem.
A mostani órád méretre ugyanakkora, mint a hőmérős, még a csatlakozója is ugyanolyan, csakhogy szerintem a mostani középen jelzi ki az időt, és ennyi, többet nem tud. A hőmérős óra bal oldalon jelzi ki az időt, a jobb oldalon pedig a külső hőmérsékletet.
Helló!
Csak egy egyszerű kérdésem lenne. Ha a féknyergen Lucas felirat van, akkor Lucas-Girling fékbetét kell? Ami kb. 130x57 mm nem pedig a Bosch-Bendix 130x48 vagy 50 mm-es. Vagy a felirat csak a gyártó neve és lehet ez is az is. A kocsi egyébként break hdi 2001-es.
A karosszéria-oldali kábelezésed fullos, tehát ha olyan tükröt veszel, amelyikben ott alul a tövénél a kis fekete "dudor", akkor vedd meg a donor-autóból a digitális órát is, mert egyből külső hőmérőd is lesz.
A gumi-kérdéshez: a keskenyebb gumi melletti érvként azt szokták felhozni, hogy friss hóban jobban benyomódik, stabilabb lehet a tapadása.
De amilyen ritka a hó telente, én inkább téliből is 185/65-ös, gyári gumiméretet használok.
Sőt: egyre többen azt az elvet követik, hogy nyáron nyárigumi, télen pedig négyévszakos. Ezzel egyet is tudok érteni.
Még egy dolog eszembe jutott: S3-nál létezik kétféle központizár-csatlakozó. Valamikor 2000 augusztusában változtatták meg a régi 9 pólusú csatlakozót 6 pólusúra. Ha ajtó-kábelköteget szeretnél cserélni, erre nagyon figyelj oda. Ugyanekkor az ablakemelő motorra menő csatlakozó is megváltozott, valamint a hangszóró csatlakozója is, és opcionálisan megjelent a csipogóhoz menő vezetékezés is.
jó hírem van: a fotón szereplő kábelköteg tartalmazza a tükörállítás és tükörfűtés vezetékeit is.
A 13-14-15-ös kamrákba menő három vezeték ez, továbbá a 21-es kamrába megy a tükörállító kapcsoló háttérvilágításához egy további vezeték, valamint a 7-es kamrába a tükörfűtés pozitívja. (Ez utóbbi a testet a közös testponton, a 17-es kamra vezetékén át kapja.)
Mivel embertelenül nagy munka a műgyantával kiöntött ajtókábel-csatlakozóba ennyi plusz vezetéket beépíteni (csináltam már effélét, tudom, mekkora kihívás), ezért azt javaslom, hogy donorautóról ne csak elektromos tükröket és a tükörállítós ablakemelő-kapcsolót vedd meg, hanem a két első ajtó kábelkötegét is.
Bónuszként még kaphatsz külső hőmérő vezetékezést is, de mivel ennek a vezetékei a jobb tükörbe mennek, így a fotódról azt nem tudtam megállapítani, hogy a külső hőmérő is be van-e vezetékezve nálad a karosszériában. (A 21-es és 22-es kamra ez a funkció a jobb első ajtó csatlakozójában.)