Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lolandlovag Creative Commons License 2015.09.02 0 0 12848

Udw!

 

Sikerult intezni valamit?

Előzmény: sysque (12844)
Skodabajnok Creative Commons License 2015.08.29 0 0 12847

Sziasztok !

 

Van egy eladó Volga M24 - es új gyári komplett hátsó lámpatestem elfekvő készletből !

 

10.000 Ft

 

e-mail : skodabajnok@freemail.hu

 

Tel.: 06/70 50 60 752

 

Hajdúböszörmény

 

Debrecen-Miskolc-Budapest útvonalon az ingyenes szállítás megoldható !

Postázást is vállalok !

 

Német Máté Creative Commons License 2015.08.27 0 0 12846

Köszönöm szépen!

 

Reméljük lesz kedve a munkatársadnak bütykölni! 

Előzmény: sysque (12845)
sysque Creative Commons License 2015.08.19 0 0 12845

Üdv!

Az uis-t én és egy szerszámkészítő munkatársam csinálta. Magát a lapot alumíniumból én vágtam ki és csiszoltam síkba. A munkatársam az általam megadott paraméterek alapján esztergált és fúrt bele két uis utánporlasztó gyűrűt. Az egész egy kísérleti próbálkozás volt ami sikerült mert működött. Ha befogtam a szívócsövét akkor nem kapott falsot mégis alacsonyabb lett a fordulatszám alapjáraton. Időben viszont egy hónap volt még elkészült, mert a munkatársam műhelye otthon van ő meg vidéken dolgozik és csak időnként megy haza. Ez cirka 3 vagy 4 éve készült, és nem tudom meg van e még az esztergája, + ő szerzett a gyűrűhöz alumíniumot, mert az enyém amiből az alaplapja készült túl rideg volt és szinte tört esztergáláskor.

Az egész kézimunka.  Megkérdezem hogy mikor hogy ér rá és hogy van e kedve csinálni még egyet(nem ígérhetek semmit előre).

Paraméterek kellenek, illetve hogy hány fúvókás legyen a porlasztógyűrű.

Érdekesség, hogy két darab alaplapot csináltam annak idején, és a napokban találtam meg szekrénytakarításkor a fúratlan de síkolt másik darabot, amit autómatikus reflexszel ki is dobtam.

Előzmény: Német Máté (12843)
sysque Creative Commons License 2015.08.19 0 1 12844

szevasz!

Nyaralni voltam, de a héten lefotózom!

Előzmény: lolandlovag (12842)
Német Máté Creative Commons License 2015.08.18 0 0 12843

Tiszteletem Sysque!

 

UAz M21-es motorhoz, nem kéttorkú, hanem egytorkú karburátorhoz esetleg tudnál gyártani vagy gyártatni UIS-t! Elég sokat kísérletezek Uaz-zal és korábban 2011-ben, Te készítettél UIS-t, ahogy visszaolvastam a fórumot! Esetleg a gyártásához tudok adni szívósort és karburátor talpat is! Esetleg, ha tudnál segíteni azt megköszönném! Tisztelettel Német Máté.

Előzmény: sysque (11157)
lolandlovag Creative Commons License 2015.08.18 0 0 12842

sysque!

 

Tudnál esetleg segíteni, hol keressem (hellyel-közzel van tippem, de nem találtam, amikor néztük az autóban), netán fotót is tudnál prezentálni? Előre is hála és köszönet.

Előzmény: sysque (12813)
yenoee Creative Commons License 2015.08.12 0 0 12841

A klip egyik főszereplője erősen idevág.

jalopy Creative Commons License 2015.08.09 0 0 12840

Az eddig megszokott hagyománytól eltérően az idei TALÁLKOZÁS részemről sajnos kimarad egy nagyobb lélegzetű motoros túra okán.

 

Jó szórakozást kívánok mindenkinek!

 

viking star Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12839

viking star Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12838

A csomagtartófedél egyik oldalát hagyományos samponnal, másikat pedig....... mindegy, szóval ismeritek a reklámot. :)

 

Ha nem is annyira szembetűnő, a fenyőviaszt legalább lehozta...

*soha* ne álljatok fenyőfának még a közelébe se (nekem pont abban a másfél órában sikerült, amikor a szombati vihar lecsapott, a fenyőfa kb. 3 méterre állt).

 

 

 

 

 

 

 

 

vOlgi Creative Commons License 2015.07.26 0 0 12837

a vajúdó agár mint M21 embléma ... maga sztálin tervezte és öntötte ki platinából saját kezűleg.

 

ma is tanultunk valamit. :-)))

Előzmény: jalopy (12835)
jalopy Creative Commons License 2015.07.25 0 0 12836

Na tessék, ennek meg a talpa hiányzik:

 

http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/karosszeria/volga_emblema_szarvas_2103943124.html

 

"Volga embléma, szarvas

Eladó a képen látható Volga embléma.

Hiányzik a talpa."

Esetleg a kettőből lehetne csinálni egy jót tessékmondani?

jalopy Creative Commons License 2015.07.25 0 0 12835

Legenda születik!:

 

 

 

http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/karosszeria/volga_21_es_gepkocsi_ezustozott_motorhaz_emblemaja_2103231161.html

 

"VOLGA 21-es GÉPKOCSI EZÜSTÖZÖTT MOTORHÁZ EMBLÉMÁJA


KÉREM TEKINTSE MEG A KÉPEKET!! KÉREM NÉZZE VÉGIG A TERMÉK LISTÁMAT!!!!


AUKCIÓRA  AJÁNLOM: EZT A  HAGYATÉKBÓL MARADT VOLGA EMBLÉMÁJÁT. A VOLGA MOTORHÁZTETEJÉN VOLT LÁTHATÓ ALAP FELSZERELTSÉGKÉNT, ÖNTVÉNYBŐL KÉSZÜLT RÉGEN. A ELNÖKI ÉS PÁRT EMBEREK JÁRGÁNYÁN VISZONT BRONZ ÉA EZÜST ÖNTÉSSAL KÉSZÍTETTÉK. SAJNOS AZ AGANCSAI HIÁNYOZNAK. MÉRETE:  18,5cm HOSSZÚ.

 

A KÉPEKRŐL INFORMÁLÓDHAT, NÉZZE MEG A TERMÉKEMRŐL  KÉSZITET KÉPEKET!!! KÉREM ENNEK TUDATÁBAN LICITÁLJANAK!!!"

vOlgi Creative Commons License 2015.07.23 0 0 12834

"Egyébként pedig autómata váltó forever!!!"

 

pontosan, semmi más :-)

 

civilbe' autamtával járok, maga a menyország, főleg dugóban.

Előzmény: sysque (12832)
kisszly Creative Commons License 2015.07.15 0 1 12833

Egy-két gondolat:

az ötsebességes Gazella váltót a gazella teher(!)autóhoz találták ki.Bocsánat!Tervezték meg.

Jó dolog de tényleg rövidek az áttételek.Azért mondhatom róla,mert 2010 óta az én 3102-esem ben ez van!

Gazelláról vettem le anno és tényleg felment egy-az egyben.

Végsebességben nem sokkal tud többet mint a négyes Volga váltó.De fogyasztásban tud tényleg csodákat produkálni.Persze ehhez kell a motor tökéletes beállítása.

Az előző gondolataitokba ,írásaitokban nem láttam megemlítve a Gazella difiről való leírást.Sem.És a kerékátmérő leírását sem.A légellenállásról nem beszélve.És igen:A fehér kombival volt szerencsém menni és teljesen más mint a gazella ötös.Sőt!

Biztonság kedvéért a négysebis váltóm még megvan...

sysque Creative Commons License 2015.07.14 0 1 12832

Üdv!

No és miért?

Megnéztem milyen különbségek vannak a váltók között. HÁÁÁT nem sok. Az enyém egy 2004es gazellából való, ha jól emlékszem andoria motoros volt, Litván szerelésű.  A volt tulajdonos nem volt nagyon megelégedve a gazellákkal, azt mondta hogy soha többé nem vesz ilyet. Gyakran forralta a hűtővizet.  A váltón láttam hogy gagyi szerelője lehetett, mert a váltókart úgy szerelte ki hogy magát a kart kitépte a mechanikából, utánna meg nekem magyarázta a váltó eladója hogy milyen szar a váltókar, mert nem lehetett visszatenni és csavarokat hegesztettek a váltókarra hogy hozzáerősítsék a váltókar tengelyéhez.  Ezt népitéletekben is írták a váltókarra hogy kezükben maradt szerelés után, persze barbár kontár szakik után nem csoda. De nem is ez a lényeg.

A 31029-nél vezették be először az 5 sebességes váltót a volgáknál(ezzel párhuzamosan a 3102nél is de ez ugyan az a váltó volt).  A 31029nek két fajta váltója volt, 4sebességes régi volga váltó, és az új 5 sebességes. Ez az öt sebességes váltó szinte alig változott a volga sorozat gyártás befejezéséig. Érdekes hogy pl. a 3110es volgát is lehetett gaz2410es motorral és 4!sebességes váltóval rendelni.

 Nos a 31029 és a korai 3110 volga 5ös váltója egy és ugyan az volt, és ezt a váltót kapták meg a gazellák is 2003ig minimális áttétel különbséggel(az egyik közbenső tengelyen volt más a gazella fogaskereke).  Minden alkatrész cikkszám ugyan az a váltókulissza és a váltókar kivételével. Ebben is csak a váltókar hossza és a váltókar vezető felé való dőlésszöge volt a különbség.  A következő módosítás sem túl nagy változás. 2004től a sebesség fokozatok áttételét megváltoztatták és ez a módosítás kitartott a 31105 befejezéséig. Ezeket a módosításokat a gazelláknál is bevezették. Ilyen az én váltóm is. Egy darab közbenső fogaskeréknél van minimális áttétel különbség, maga a váltó szerkezetileg teljesen ugyan az. Akit ez az egy fogaskerék zavar az kicserélheti ha gondolja szerintem nem érdemes.

Tehát az öt sebességes váltónak is két változata volt ami a 3110esnél változott meg és kitartott a 31105ig és a módosítást a gazellák is megkapták, ez a változat nem volt a 31029ben. Olyan váltó nem volt ami a 31029ben a 3110ben és a 31105ben is lett volna. Ami nekem van annak 31029 és 3110 cikkszámú alkatrészei vannak, kivéve egy fogaskereket, annak 3302.

Mivel a volga motor alapvetően nyomatékos nem pörgős és nem is gyorsítja túlságosan a kocsit, ezért nekem mindegy hogy az egyes fokozat áttétele a gazelláknál 4,2 a volgáknál 3,7. Az öt sebesség kiosztásának az aránya összességében nagyon hasonló. A negyedik fokozat szinte mindig 1:1.

Mint írtam a váltó csere nem versenyzés miatt lett eszközölve, hanem mert a négy sebességes váltó recsegett, a szinkrongyűrűk kopottak töröttek voltak. Ha megyek majd valamikor a kocsival megosztom a tapasztalatokat a váltóról.

A volgákban is néha felbukkanó autómata váltókról nem tudok semmit, illetve gyártottak toyota és chrysler motorral is volgát. Na ezekről sem sokat.

Egyébként pedig autómata váltó forever!!!

Előzmény: petras 21 (12831)
petras 21 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 12831

Ami az 5 sebességes váltót illeti: csak akkor van értelme ennek a cserének, ha a 3110-esé kerül bele az autóba (ugyan ez volt a késői 31029-esekben és 31105-ösökben).

 

A monori fehér kombi Volgában van ilyen. Azt az autót valóban élvezet vezetni.

Előzmény: sysque (12825)
jalopy Creative Commons License 2015.07.09 0 0 12830

Sid79?

Előzmény: poén (12829)
poén Creative Commons License 2015.07.08 0 0 12829

Ja, még egy dolog: meg nem mondom, kitől hallottam a márkatársak közül, de körünkben szállóige lett, hogy a gáz fűtésre és főzésre való. 

 

 

Előzmény: lolandlovag (12796)
jalopy Creative Commons License 2015.07.07 0 0 12828

Lassan az utolsó dísz is felkerül, aztán esküszöm körbe fotózom. Csak idő kéne rá...

Előzmény: poén (12820)
jalopy Creative Commons License 2015.07.07 0 0 12827

Minden elem még gyári az autón!

 

Én épp ezt a "mentalitását" szeretem ennek a kocsinak, hogy nem mikrométerrel van megtervezve, és valljuk be, kissé a kivitelezés is hagy kívánnivalókat maga után bizonyos szemüvegen keresztül. Ebbe szerettem bele. Sosem hagyott cserben, mint ahogy a lazán illesztett fegyverekkel is kevesebb gondja volt a muszkáknak a világháborúban a precíz németekkel ellentétben(másik autóm egy BMW, azt meg pont azért szeretem mert "olyan")

Az ajtók így maradnak. Az volt a fontos, hogy azok a vonalak fussanak egy vonalban, amik szembe ötlenek ha ránéz az ember. A békaperspektíva csak a díszléc miatt volt amúgy is(amikhez gyárival megegyező patenteket hajtottam fel, hozzájuk eredetivel megegyező lemezeket készítettünk). A cél a gyári állapot visszaállítása volt, az illesztéseknél is ez volt a fő szempontunk. Még ezzel is sok időnk elment, én az enyémen tuti nem csinálnám azt végig amit Te elmondtál. De az meg majd azért lesz jó.

 

Üdv: jalopy

Előzmény: sysque (12825)
sysque Creative Commons License 2015.07.07 0 0 12826

Más téma: mivel a volga még kb 1-1.5 évig nem fog gurulni felújítás miatt ezért vettem tavaly ősszel egy Chryslert hogy legyen kocsim.  Egészen más érzete van ennek a verdának mint a volgának. Kicsit nagyobb is és majd minden extra benne van ami 1996ban elérhető volt, mégis érdekes hogy van amit az oroszok már a hetvenes évek végén megoldottak vagy beletettek a kocsiba, de az amik még nem jöttek rá vagy nem tartják fontosnak. Ebben nincs csomagtartó világítás, de az ablaktörlők sem hajthatók ki pár centinél jobban, ezért sérült ablaktörlő esetén vagy cserénél elég idegesítő.

Az öntartó motorháztető emelő szerkezet szerintem zseniális a volgákban, de a Chryslerben a szokásos légteleszkópok vannak amit időnként cserélni kell mert rácsukja az emberre vagy meg sem tartja azt.

sysque Creative Commons License 2015.07.07 0 0 12825

Nemsokára le lesz festve az utolsó felni is, igaz csak olyan gyors munkában hogy valahogy kinézzen, és be lesz kötve a hátsó fékpofák összehúzó rugója és a kézifékkötél és kitolom hogy körbefényképezzem. Sokat még nem lehet látni mert csak az alja és a kerekek futóművek vannak kész + a lakatolás.

Előre is kijelenthetem, hogy a legszebb illesztésű volgát akarom "előállítani" az országban. 1mm-t sem engedtem meg magamnak hézagokban, nem állhat egy ajtó sem magasabban és egy sárvédő sem csálén.

Jalopy kolléga kocsiján is látszik hogy pl az első-hátsó ajtó alján van legalább 2mm szintkülönbség. Ez abból adódik sokszor, hogy a gyári új ajtók között van méretkülönbség, és a lakatos nem hozza őket egy méretre, a festő lefesti és már nem lehet javítani. Én ezért kezdtem neki saját magam a lakatolásnak. Ha még lesz állítva és eltűnik ez a hiba, akkor a nem kívánt rész törlendő(jalopy).

Ezzel szabad és ráérő időmben kb fél évet játszottam, hogy minden illesztés pontosan méret szerint álljon. Új hátsó sárvédőt pl nem lehetett felrakni úgy hogy a kocsira hátulról ránézve valahol valami ne lógjon ki. Vagy az ajtó vagy a sárvédő domborulatai nem passzoltak. Érdekes volt az is hogy a hátsó ajtó, az ablakánál lévő kb 10mmes kihajlása ha összeillett a sárvédővel, akkor az oldalsó kocsin végigfutó merevítési domborulat nem passzolt. Ezekkel csak azt akarom mondani, hogy azért tart nekem nagyon sokáig a felújítás, mert ilyen apró dolgokkal nekem baromi sok idő elment.

Az öt sebességes váltó jelentem fent van, és csont nélkül felrakható. Az ötödik sebesség áttétele 1:0,86 ha jól emlékszem, tehát ha nem is jelentősen de csökken a fordulat országúti sebességnél. Én inkább azért cseréltem ki, mert a 4 sebességes már recsegett rossz szinkrongyűrűk miatt. Ha már csere akkor 5ös váltó.

A kocsi illesztései 6mm-esek lesznek ami egy mai verdánál is megállja a helyét.

Előzmény: poén (12822)
poén Creative Commons License 2015.07.07 0 0 12824

Jó rég szerepelt már itt a kisautó, pattintok is róla egy képet.

poén Creative Commons License 2015.07.07 0 1 12823

Szevasz!

Írok én is pár sort az általad felvett, kérdezett dolgokhoz.


Vezettem pár Volgát, amibe GAZella-származék ötös váltó került, és úgy találtam, hogy ez egy elég rossz kombó. Az ötödik nem valami hosszú, semmiképp se számolj radikálisan magasabb utazóval, ellenben a többi fokozat eltérő áttételi aránya miatt a gyorsulás érezhetően visszafogottabb lesz. Négyes váltóval sokkal dinamikusabb, elevenebb az autó. Ráadásul a GAZella hosszú váltókarjával lehet, hogy amúgy kiválóan lehet pakolászni a fokozatokat a kisteherautóban, ezt nem tudom, de az ekképp ötsebességessé varázsolt Volgákban, legalábbis az általam próbáltakban ez nem így van. Az eredeti négysebességes váltó finoman, puhán és egyértelműen működik (a 2410-esé nem feltétlen), a furgonból átemelt ötös – legalábbis a Volga rövid váltókarjával - véletlenül sem. Főleg kettesbe volt utálatos visszakapcsolni ezeket az átépített kocsikat, plusz az egyes idegesítően rövid, nyilvánvalóan teherautóhoz szabták. Ha történetesen ötödik fokozatot szeretnék a Volgámba, bizonyosan nem ezt a megoldást választanám.

 

A 3102-es fékjei valóban nagyon jók, de a korábbi dobos rendszer se gyenge. Nincs alulméretezve, inkább csak megszokást igényel.

 

Gyárilag, ahogy sysque mondja, nincs előkészítése a hátsó öveknek, és utólagosan nem is szabad az autóba fabrikálni ilyesmit. Amint írta, eleinte elől is csak előkészítés volt, övet utólag kellett az autóba szerelni.

 

Az enyémben egy nagy, fémcsatos NDK öv volt, de tavaly kapott egy 1974-es, szovjet, bontatlan dobozból kivett, világosszürke szettet, amit a mellékelt papíron kifejezetten ajánlanak is a 24-eshez. A már csévélős rendszerű „NORMA” is jó bele, leginkább ezt a modellt szerelték a 24-esekbe, de az enyém egy korai évjáratú kocsi, amibe régebbi fazonú készlet való, ami jobban is néz ki a később általánossá váló típusnál.

 

Magáról a kocsiról: olyan, mint a legtöbb hatvanas évekből származó konstrukció. Mai szemmel nézve keveset tud, ráadásul a Volga eredendően is egy szolid kivitelű, relatíve lassú, kissé esetlen mozgású, rossz ergonómiájú jószág, de a körítés, amivel tudományát előadja, meggyőző. Jómagam nem tudom megunni. Nagyon szerethető, emellett nyugati autós mércével mérve is kifejezetten tartós és megbízható kocsi – legalábbis anno ilyennek építették. Hogy így, 30-40 évesen mennyire üzembiztos, az leginkább a konkrét példány állapotán múlik. Ha vigyázol rá, nem nyomod ki a szemét, rendesen karbantartod, akkor nagyon sokáig életben lehet tartani, és nem okoz lépten-nyomon problémát. Érdemes minél jobb állapotú kocsit venni, mert ezt sem olcsóbb vagy egyszerűbb felújítani, mint bármilyen hasonló autót.

 

A 24-es van annyira öreg, hogy hiba nélkül hozza a veteránautós szólamokat: látványos, sok rajta a króm, megnézik az utcán, ringatózik, jól szól, öregautó-szaga van, élményszámba megy a vezetése. Tele van olyan megoldással és részlettel, melyek már évtizedek óta kivesztek a kocsikból, van mire rácsodálkozni. Akad egy sor előnyös tulajdonsága (tágas, kényelmes utastér, nagy csomagtartó, kedvező kilátást biztosító, nagy üvegfelületek, fordulékonyság, jó terhelhetőség, alacsony fordulaton erős, nyomatékos motor, stb.), de a napi használatra való alkalmasság talán leginkább azon múlik, hogy te magad mennyire tudsz kiegyezni a konstrukció korából adódó sajátosságokkal. Ha az 5000 kilométeres szervizciklusok, a szerény mértékű biztonsági és kényelmi szolgáltatások, az oroszos darabosság és az évtizedek óta elavult műszaki tartalom nem zavar, az intenzív használat is öröm lesz, meglásd. A típus legnagyobb hibája talán a kényelmetlen vezetési pozíció. 

Előzmény: lolandlovag (12811)
poén Creative Commons License 2015.07.07 0 0 12822

"Ha kerékre lesz téve akkor kitolom a garázsból és lefényképezem."

 

Várom a képeket erősen. Addig is hajrá!

Előzmény: sysque (12803)
poén Creative Commons License 2015.07.07 0 0 12821

(OFF: Én meg eltűntem, mert november óta és még pár hónapig Új-Zélandon időzöm. Elég jó, de a Volga nagyon hiányzik. ON)

poén Creative Commons License 2015.07.07 0 0 12820

Itt is kifejezném elismerésem és afelett érzett örömöm, hogy ilyen csodaszépre restauráltad a kocsit. Alighanem az ország egyik legszebb 24-ese a tiéd, nagy kedvvel nézegetem a fotókat, és várom, hogy élőben is láthassam. 

Előzmény: jalopy (12806)
sysque Creative Commons License 2015.07.05 0 0 12819

Ilyen itt még talán úgy sem volt. Négy és öt sebességes váltó egymás mellett. A piszkos a négysebességes(1990) a tiszta az 3302-es gazellából való.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!