Keresés

Részletes keresés

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109666

Végre eszembe jutott a másikra is a példa: szintén ablak, a 04-73 számomra a mai napig érthetetlen hátsó teliablaka...

Előzmény: Alexander Pistoletov (109656)
riezaK Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109665

Talán mintha ebből is járt volna itt egy tesztbusz, vagy rosszul rémlik? De igen, abból se lett semmi aztán. 

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (109664)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109664

Itthon ez is legalább annyira nem létező veszélyes valami. :D

Előzmény: riezaK (109662)
attus germanicus Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109663

Szerintem Hamburgban már nincsenek duplacsuklósok. De mindegy is, mert amúgy se Ikarusok voltak. 

Előzmény: AKF996 (109660)
riezaK Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109662

Én úgy tudom jópár éve eladta Hamburg a duplacsuklós Vanhool flottát és Mercedes Capacity L-ek (21 méteres C2 négytengelyes csuklósok) vannak helyettük. 

Előzmény: AKF996 (109660)
htibor Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109661

Ahol tapasztaltam és láttam már:

2015 Luxemburg hibrid duplacsuklós: Hess és VanHool Exquicity

2017-2018 Svájc, Luzern és Sankt Gallen troli duplacsuklós: Hess

2019 Göteborg, duplacsuklós Volvo 8500 (úgy tudom ezek már nem közlekednek)

Előzmény: trizs77 (109643)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109660

"Európában hol közlekedik duplacsuklós busz vagy troli ?"

 

Hamburgban pl nagyon komolyan képviselik magukat viszonylag nagy múlttal is. Ennek oka, hogy az ottani '60-as/70-es évekbeli teljes villamoshálózat felszámolás miatt - az S-Bahn javára - komplett útvonalakra kellettek és kellenek ma is a rendes szimpla csuklósnál nagyobb kapacitású járművek. Ott nagy népszerűségnek örvendenek is, akárcsak az ON 190-esek anno.

Előzmény: trizs77 (109643)
Ivanyig Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109659

Üdv. Az IK.284-es is háromszög prizmákat kapott felújításakor, és azóta valamikor azon is kerekre cserélték. Ezek szerint már nincs megkülönböztetés hosszú és rövid jármű között ebben a tekintetben?

Előzmény: Tomsz85 (109652)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.12 -1 1 109658

Számtalan túlméretes jármű közlekedik a hazai utakon, a 293-assal az a gond, hogy soha nem volt forgalomba helyezve és új járműként az aktuális előírásoknak nem felel meg. Hozzáteszem, a sokszor itt is tettenérhető gőgös, pökhendi BKV-s hozzáállással nem csoda, hogy az "NKH" se hajlandó együttműködni...

Előzmény: riezaK (109650)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.12 0 2 109657

Mi az, hogy "csak"? Bőven lehetne sorolni azokat az országokat, ahol szintén nincs (ahol van, ott is csak 1-2 városban), de ott van például a hőn csodált London, ahonnan még a normál csuklósokat is kiűzték...

(Egyébként - ahogy előttem is írták - Bratislava az magyarul Pozsony, Bécset se szoktuk Wien-nek nevezni.) 

Előzmény: Gordon Zsigmond (109634)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109656

Sose azzal van baj, ha nem csináltak meg valamit, amit kéne, hiszen az pótolható később (lásd 06-71 bal hátsó teliablaka).

Azzal van inkább baj, amikor megcsinálnak valami olyat, amit nem kéne...

Előzmény: Blindmouse (109655)
Blindmouse Creative Commons License 2023.11.12 0 5 109655

Ezek szerint már nincs rá szabály..  Viszont ha 1973-as akkor illene azt rátenni..

De ezek, meg a tükörszár azért eléggé olyan problémák amik idővel pár csavarral megoldhatók, de vannak akik szerint inkább álljon még két évig a gép, de ne mutassák meg nem évjáratazonos tükörszárral..

Előzmény: Tomsz85 (109652)
riezaK Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109654

kollégák szerint olyan összeállitás is van hogy nyerges, félpót, és dollyn még egy nyerges félpót de ilyennel még nem találkoztam élőben. 

Előzmény: Tomsz85 (109651)
riezaK Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109653

Ott pl a Tesco-nak és a GLS-nek is nagyon sok ilyen szerelvényét látni. 

Előzmény: Tomsz85 (109651)
Tomsz85 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109652

Nekem csak most tűnt fel a felujitott BKV 280-asrol nézett videón, hogy kor prizma van hátul. Gondoltam is magamban hogy háromszög járna rá. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (109645)
Tomsz85 Creative Commons License 2023.11.12 0 1 109651

A kohem rendelet lehetővé teszi itthon is teherautóval 2 pótkocsi vontatását, betakaritasi időszakban és külön engedély alapján asszem.  Az 5 vagy 6/1990 kohem rendelet, amelyikben a járművekre vonatkozó követelmények vannak, most nem keresem meg, de még én is olvastam benne. 

Előzmény: riezaK (109649)
riezaK Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109650

Járt már Budapesten duplacsuklós busz, igaz, majdnem húsz éve, a 7-esen egy Volvo. Akkor még mások voltak az előírások? Vagy a 293 annál is hosszabb?

 

A Vanhool játszóházuk is mozoghat P-vel (már I-vel) .  

 

A 293-nál valami más gond lehet. 

Előzmény: attus germanicus (109639)
riezaK Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109649

OFF

Eközben próbáljunk megnevezni egyetlen hazai cirkuszi társulatot, akik áttelepüléskor nem dupla póttal, esetleg nyergesvontató mögé kapcsolt félpótkocsi mögé kapcsolt forgózsámolyos pótkocsi összeállításban közlekednek... Most állt meg Fehérváron egy társulat, fényes nappal érkeztek a belvárosba, legalább két duplapótos szerelvény volt a konvojban.

ON

 

OFF: Szlovákia tele van ilyen szerelvénnyel:   (teljesen legálisan) 

 

 

 

 

Előzmény: Balázs1a (109646)
Komlósfecskés Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109648

Javítva: 260.02-es.

 

Évekig állt bent Makón a volt Mezőgépnél, a vonatból pont jól látszott. Volt ott sok más busz is, de ez már 20 éve is feltűnő jelenség volt. Én is kíváncsi lennék a történetére.

Előzmény: Alexander Pistoletov (109605)
Blindmouse Creative Commons License 2023.11.12 -1 2 109647

Inkább csak átgondoltan, felelősen kéne végezniük a munkájukat egy olyan szinten, ami jelenleg az átlag csinovnyik képességeit talán meg is haladná.

 

A hatóság, és a fenti mondatod a lehető legnagyobb mértékben teljesen inkompatibilis egymással.

Kizárólag arra képesek hogy bármit, bármilyen módon gáncsoljanak, és mindenre "Azt nem lehet, mert csak" a válaszuk.

 

Kezdd el nézni a kopasz videóit a témában. :D :D

Előzmény: Alexander Pistoletov (109645)
Balázs1a Creative Commons License 2023.11.12 0 3 109646

OFF

Eközben próbáljunk megnevezni egyetlen hazai cirkuszi társulatot, akik áttelepüléskor nem dupla póttal, esetleg nyergesvontató mögé kapcsolt félpótkocsi mögé kapcsolt forgózsámolyos pótkocsi összeállításban közlekednek... Most állt meg Fehérváron egy társulat, fényes nappal érkeztek a belvárosba, legalább két duplapótos szerelvény volt a konvojban.

ON

Előzmény: Ep128 (109636)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.12 0 2 109645

Inkább csak átgondoltan, felelősen kéne végezniük a munkájukat egy olyan szinten, ami jelenleg az átlag csinovnyik képességeit talán meg is haladná. Ne feledjük el, nagyjából egy új járműfajtát kéne bevezetni, ami rengeteg adminisztrációval, méréssel, engedélyeztetéssel jár majd.

Érdekes módon a csukós autóbusz bevezetése is többek között azért volt sokkal rugalmasabb és gyorsabb még az átkosban, mert eredetileg speciális pótkocsis járműnek vették. Ennek utolsó külső nyomai, a háromszög alakú vörös fényvisszaverők nagyjából egy étvizede tűnhettek el a buszokról.

Előzmény: Blindmouse (109641)
pörgeszurkol Creative Commons License 2023.11.12 -1 3 109644

Tudom, hogy nyugaton is járnak ilyenek, én igazából arra akartam utalni a válaszban, hogy egy magyar fórumon Pozsony magyar nevét használjuk. A "hol?" is arra utalt volna, hogy én azt a várost nem ismerem, amit a topiktárs írt, csak Pozsonyt és Prágát a környékről, ahol van vagy lesz duplacsuklós.

Előzmény: attus germanicus (109642)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109643

Össze lehet írni, hogy Európában hol közlekedik duplacsuklós busz vagy troli ?

 

Gronningenben járnak még az ilyen buszok?

 

Svájcban biztosan járnak duplacsuklós trolik.

Talán még több városban is.

Ráadásul ahol járnak azok nem több milliós városok.

Előzmény: Gordon Zsigmond (109634)
attus germanicus Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109642
Előzmény: Dr.V.ker. (109638)
Blindmouse Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109641

Akkor még kevésbé görcsösen gáncsoltak mindent..

Előzmény: attus germanicus (109639)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109640

Próbatendszám, útvonalengedély, estébé estébé.

Előzmény: attus germanicus (109639)
attus germanicus Creative Commons License 2023.11.12 0 1 109639

Járt már Budapesten duplacsuklós busz, igaz, majdnem húsz éve, a 7-esen egy Volvo. Akkor még mások voltak az előírások? Vagy a 293 annál is hosszabb?

Előzmény: nohab (109628)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2023.11.12 -1 1 109638

Hol? Pozsonyról tudok, meg Prágában is tervezik a környéken. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (109634)
Obus Creative Commons License 2023.11.12 0 0 109637

Amikor a troli átkerült a közúthoz, onnantól a 2550 mm-es maximális szélesség vonatkozik rájuk. Előtte közlekedett azért, én is utaztam vele. Még 2013-ban is - gondolom útvonalengedéllyel - volt vele egy menet a csókosoknak.

Előzmény: Ep128 (109633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!