Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
Valaki ideológiailag világosítson fel,hogy "ezek"a dolgok hogy működnek,mert Törökországban már minden repülős képzéssel foglalkozó szervezet azt hirdeti,hogy mindenki jöjjön Magyarországra ATPL képzést csinálni.
Az okok:
-mindeni átmegy-sok Török angolul sem tud-egyszerűen 50-100e ft-ért megkapják előre a kérdéseket,azt betanulják (kérdések-válaszok) és ugyan fogalmuk sincs miről szól,de biztos a siker.
-aki nem kapja meg előre a kérdéseket,az biztos bukik.
Mondja már meg Nekem Valaki,hogy milyen Hatósági kontrol van itt Magyarországon,mit ér a Magyar jogosítás,milyen szakmai háttérrel rendelkeznek a Magyar papírokkal/jogosításokkal rendelkező későbbi közforgalmi pilóták?
..de az is lehet,ez az egész csak kitaláció,és Soros áll minden mögött?!
Nincs új infóm sajnos. A honlapon még mindig főleg az 1996-os anyagok vannak, e-mailre pedig sem a fórumon is említett pszichológus, sem a gyáli úti rendelő munkatársai nem reagálnak.
Meghosszabbítóknak ez az információ amit én kaptam:
Az Európai Bizottság(EU) 2019/27 végrehajtási rendeletéhez (2018. december 19.) kapcsolódó
Acceptable Means of Compliance (AMC) értelmében szükséges a megújító/meghosszabbító 1. osztályú repülés-egészségügyi vizsgálat során is a pilóta mentális egészségének az értékelése.
Az AMC1 MED.B.055/b bekezdés értelmében szükséges feltárni az aktuális élethelyzeti és munkahelyi stresszor tényezőket, a CRM-mel kapcsolatos nehézségeket, a vezetőkkel, munkatársakkal kapcsolatos interperszonális viszonyt, esetleges fegyelmi problémákat.
Mindezek értelmében az 1-es eü. osztály megújító/meghosszabbító vizsgálatához szükséges mellékelni a szakmai felettes (típus főpilóta, reptérparancsnok stb ) által kiállított véleményt, az alábbi tartalommal:
általános jellemzés a szakmai munkáról (pontosság, megbízhatóság, fegyelem, időszakos szakmai előmeneteli teljesítmény stb )
interperszonális viszonyok jellemzése (esetleges konfliktusok a kollégákkal)
esteleges fegyelmi eljárások; baleset, légi esemény kapcsán hatósági, felügyeleti eljárások
esetlegesen a CRM-mel kapcsolatos nehézségek
Az így született véleményt a véleményt író és hitelesítő által lezárt borítékban kérjük, hozza magával a vizsgálatra.
Én a flyteamnél tanultam de még 2009-ben szereztem meg a szakszót... Vannak náluk tök jó dolgok és van olyan is, ami zavaró lehet. Ez szerintem mindegyik repsulinál így van, kérdés, hogy neked mik a prioritásaid. Mivel a repülés elég költséges hobby, így én is azt ajánlanám, hogy szánd rá azt a pár ezer forint útiköltséget és menj körbe az iskoláknál, próbálj meg személyes tapasztalatot szerezni, kérdezgess embereket stb.
biztosan tudom, hogy a Wizzair kadét programjából egy bizonyos kor, felett azonnal kib@sszák a jelentkezőket. Az EUs szabályok szerint elvileg 55 éves korig nyitva kellene lennie az Z2H képzőprogramoknak. Más kérdés, h ez mennyire reális, de mondjuk még egy 40 éves figura is 23 évet repülhet még a nyugdíjig 2 év képzés után. Az 55 éves meg hetet, szóval még az sem olyan kevés. Egy fiatal például 6-7 év múlva lelécelhet egy másik társasághoz, a lányoknak az első után még több gyerkőchöz jöhet meg a kedve, és a villamos is kivasalhat akárkit, szóval a kockázat mindenkiben megvan. Engem nagyon kiakasztott a dolog, mert ha valaki mondjuk fizikailag és agyilag rendben van, lenyomná jól a teszteket és a személyisége is megfelelő, akkor nem frankó elküldeni, hogy mit akar itt ez a vén farok. Gondoltam, felnyomom az EBH-nál, de végül nem akartam ezzel időt tölteni. De lehet, hogy még meggondolom magam. Cpt Sully sem 20 évesen tette le a Hudsonra a gépet, Iggy Pop meg jobb formában van, mint valaha.
Én a flycoop-nál szeretném csinálni a ppl-t. Internetes böngészés alapján őket választottam. De mindenképp ki kell menni a reptérre, és személyes találkozó után egyértelművé válik az emberben a döntés.
Ha a kérdésekből szeretnél felkészülni, az hosszú távon nem túl egészséges. Azt javasolom, hogy inkább értsd meg a tananyagot. Egyrészt, így a vizsgán bármilyen kérdést feltehetnek, nem fog gondot okozni. Másrészt lehet, hogy egyszer majd életet menthet...
Sziasztok! A PPL elméleti vizsgára miből ajánlott készülni? Az összes vizsgakérdést meg lehet szerezni valahonnan? Úgy értem mint a B-s jogsira amikor készültünk, minden kérdés adott volt egy könyvben. Ennél a vizsgánál hogy működnek a dolgok?
Néztem a Fábián féle könyvet és a kérdéseket a honlapjukon. Az ott található online gyakorló kérdésekben minden kérdés benne van, ami a hatósági vizsgán szerepelhet? Esetleg azt meg lehet találni valahol interneten?
Nagyon köszi a beszámolót! Azt nem tudod véletlenül, hogy a fogakra vonatkozóan milyen korlátozások vannak konkrétan? Mennyi lehet tömött, mennyi hiányozhat, ilyesmi.
Remélem a jövőben Zerkowitz úron túl azért lesznek még szakemberek/lehetőségek ezen vizsgálatok elvégzésére. Ez előnyös lenne a várakozási idő szempontjából és az egészséges piaci verseny létrejöttéhez is. Egy PÁV 1-es vizsgálat díjának a háromszorosába kerül csak azért mert benne van a repülő szó. Nagyjából ugyanazokat a teszteket kellett végigcsinálni mint a szintén ott sorban álló mozdonyvezetőknek, nem volt szükség külön speciális műszerezettségre.
Másik észrevételem onnan a tesztek nyelvezete. Olyan szinten régies, hogy némelyiket nehéz értelmezni a jelen korban. Korszerű vizsgálatra számítottam, e helyett barátságtalan retró élmény volt a kilencvenes évek elejéről.
Köszönöm az orvosi vizsgálatról készített részletes beszámolót és örülök, hogy a repülőorvosi vizsgálatnak része lett a szakpszichológusi vizsgálat, amit korábban a Nyíregyházi Egyetem hallgató-jelöltjei részére Zerkovitz Dávid végzett el, aki nagy tapasztalattal rendelkezik ezen a területen.
Hátha segít valakinek: élménybeszámoló a február 11-i 1. kategóriás alkalmassági vizsgálatról az AEROMED-nél.
7:30-ra kellett menni háziorvos által már előzetesen megrendelt vizelet- és vérvizsgálat eredményeivel, emiatt szabadon lehet enni-inni előtte.
A különböző vizsgálati állomások (több is folyamatban volt egyszerre, néha név szerint hívták az embereket, néha sorban álltunk, nem volt muszáj ebben a sorrendben haladni):
karton nyitása (természetes adatok, korábbi leletek és zárójelentések feldolgozása)
űrlap kitöltése (fentiek és interjú alapján készítik)
számlázás és fizetés
vérnyomás-, magasság- és testtömegmérés
szemvizsgálat: olvasás háromféle távolságból, olvasás direkt rossz lencsén keresztül, perifériás látás vizsgálata, célkövetés, műszeres szemfenékvizsgálat, színtévesztés vizsgálata
fül-orr-gége: egy köszönésre sem hajlandó bácsi felsorolja a nővérnek az összes nem természetes állapotú fogat, mandulaműtét nyomait, belenéz a füledbe és orrodba, figyelmeztetés nélkül megfogja és kihúzza a nyelved, majd lenyom egy tükröt a torkodon, hogy megnézze a hangszálakat és a gégét, illetve hallás ellenőrzése suttogással
audiológiai vizsgálat: fejhallgatóban egyre hangosabban szól az egyre magasabb frekvenciájú szinuszhullám, ha meghallod, nyomni kell a gombot
nyugalmi EKG
légzésfunkciós vizsgálat: egy csőbe kell erőltetett ki- és belégzéseket végezni a nővér utasításának megfelelően
belgyógyász a végén összegez: aznapi leletek értékelése, fonendoszkópos vizsgálat, belső szervek tapintásos vizsgálata. Ha valamelyik vizsgálat nem teljesen negatív, akkor az adott területen teljes kivizsgálást várnak el, de ehhez nem adnak beutalót, hanem azt a háziorvostól kell kérni, alternatívaként fel lehet keresni egy fizetős magánrendelést
A fül-orr-gégét leszámítva az egész nap jó hangulatban telt, mindenki segítőkész volt. 200 forintért frissen főzött kávét lehetett kérni (persze csak vérnyomásmérést és EKG-t követően). Az 1., 2. és 3. kategóriára érkezettek ugyanezeket az állomásokat járták végig.
Ami elég kellemetlen, hogy a napokban hatályba lépett új szabályozásra még nem volt felkészülve a rendelő, ezért a 13 jelentkezőből aznap senki sem kapott "megfelelt" minősítést. Az új szabályozás értelmében februártól az alkalmasság feltétele a korábbiakon felül negatív alkohol- és drogteszt, negatív mellkasi röntgen, valamint repülésre specializált munkapszichológus szakértői véleménye is.
Ezeket jelenleg nem tudják helyben megcsinálni és beutalót sem adnak, tehát minimum a mellkasröntgen miatt el kell menni a háziorvoshoz. Az egyik nővér szerint elég a tüdőszűrés (ekkor nem kell beutaló), a másik szerint nem, de amúgy a tüdőszűrés biztosan fizetős.
A drogtesztet és a munkapszichológusi szakvéleményt jelenleg lehetetlen beszerezni, mivel hiába hatályos már a rendelkezés, nincs még meghatározva az elfogadott vizsgálati protokoll, azaz azt sem tudják, pontosan minek kell megfelelni a pozitív minősítéshez. Állítólag "hamarosan" ki fog derülni, hogy pontosan mi is az elvárás, de erről nem ők fognak szólni, hanem a rendelő weboldalát kell frissítgetni. A pletykaszintű információk alapján repüléssel foglalkozó munkapszichológusból kettő darab van az országban, úgyhogy ha a hétfőiből kindulva hetente csak 15 embernek van szüksége a szakvéleményükre, akkor is elég hamar telitődni fog a két szakorvos határidőnaplója.
Olvasd el a 7252 hozzászólásomat ezen az oldalon és több hozzászólásomat a Nyíregyházi pilótaképzés oldalon. Bár folyamatos a beiskolázás, de lehet, hogy a márciusban(áprilisban?) induló tanfolyamot lekésted,
Sziasztok! Olvasgattam a fórumot, de erre nem nagyon találtam választ. Kicsivel több mint 1 hónapja jelentkeztem a Wizzair Pilot Academy programjába, de még egy válaszemailt sem kaptam. Akinek visszaírtak, kb mennyi idővel telt el a jelentkezéstől számítva? A felvételi matek és fizika részén mire lehet számítani? ( matekról hallottam, olvastam 1-2 dolgot nem hiszem, hogy az túl bonyolult lenne, de fizikáról mindig csak annyit találtam, hogy "nem nehéz" de semmi konkrétat. Ebben is tudnátok segíteni? esetleg küldeni néhány példa feladatot.
A 2019/2020. tanév I. félévében, 2019. szeptemberében a Nyíregyházi Egyetemen induló Repülőmérnöki alapképzési szakra a jelentkezési kiírás az egyetem honlapján, a www.nye.hu/felvi -n található meg, a repülőorvosi és a pályaalkalmassági vizsgálat részletes ismertetésével.
Ne feledjétek, a jelentkezési határidő: 2019.02.15.
Pályaalkalmassági vizsgálat: KIZÁRÓLAG A TRÉNER KFT. VIZSGÁLATÁT FOGADJUK EL!
Azért hangsúlyoztam ki a megélhetést, mert ez kb. 100 ezer forint havonta és most is egyik szakmérnök jelöltünk azért nem iratkozik be, mert az MsC után a szülők már nem tudják biztosítani a megélhetését. Erre az egyetemi hallgatók felvehetik a Diákhitel1-et, amit 2% körüli kamatra adnak, de ez igen szolid megélhetést biztosít. A másfél éves képzés igen intenzív, emellett nem lehet dolgozni, legfeljebb egy-egy alkalmi munkát lehet hétvégén bevállalni, ezért egyet értek az előttem szólóval.
Wizz külön kihangsúlyozza, hogy egyrészt oda kell költöznöd Nyíregyre a képzés idejére ha még nem ott élsz és nem fogsz tudni munkát vállalni mellette mert nem lesz rá időd.
Hülyeségnek tartom ennek a "A tanfolyam alatt a megélhetésről magadnak kell gondoskodni." kitételnek az ilyen szintű hangsúlyozását. Valahol mondjuk van benne némi logika, mert a céges betanítás/kiképzés alatt általában kapsz fizetést. Innentől a kadét programot úgy is lehet értelmezi, hogy a cég már felvett és most betanít.
"...ebben az esetben teljesen ki kell vonnod magad a munkaerőpiacról, nem lehet dolgozni mellette, semennyire. Tehát ez a modell működik ha van tőkéd amit felélhetsz az alatt a két év alatt vagy ha anyukád főztjét eszed."
Hm, én munka mellett csináltam meg ez ELTE IK-s alap nappali MSC diplomám. Egyáltalán nem lehetetlen iskola mellett a megélhetést is előteremteni. Megfelelően rugalmas időbeosztású munkahely kell hozzá és helyén kell kezelni a prioritásokat.
Valóban, de ebben az esetben teljesen ki kell vonnod magad a munkaerőpiacról, nem lehet dolgozni mellette, semennyire. Tehát ez a modell működik ha van tőkéd amit felélhetsz az alatt a két év alatt vagy ha anyukád főztjét eszed.
Annyit azért tudok mondani, hogy itt önerőre(kb 20 ezer euró) is szükség van, a többit a WizzAir hitelezi, angol nyelvű a képzés, 21 hónap és nem ad felsőfokú végzettséget. Menj fel az oldalukra, onnan sok mindent megtudsz. Ott tudsz bejelentkezni a programba.
A tanfolyam alatt a megélhetésről magadnak kell gondoskodni.
Hívd a Tréner Kft-t, 06 42 430 138 és kérd Choma Katát vagy Horváth Tibort. Ők csinálják a pályaalkalmassági vizsgálatokat és tudnak tájékoztatást adni a kérdéseddel kapcsolatban.
A Nyíregyházi Egyetemen van 7 féléves BsC nappali, önköltséges képzés Repülőmérnöki alapszakon, ha a közforgalmi repülésben kivánsz utána elhelyezkedni. Mivel mérnökképzés, ezért a matematikából és vagy fizikából, vagy informatikából célszerű érettségizned, másrészt addigra meg kell lenni az angol középfokú nyelvvizsgádnak (az 5 órás pályaalkalmassági vizsga jelentős része angol nyelven megy, számítógépes). Az orvosi- és a pályaalkalmasság még a feltétel és igyekezz legalább 350 pontot összegyűjteni. Emellett előtte mindenképpen próbáld ki a kisgépes motoros repülést utasként (esetleg kezdj el vitorlázni), hogy fogod-e bírni, illetve, hogy megszeresd a repülést.
Az országban sok helyen van pilótaképzés, ahol modul rendszerben, általában hosszabb idő alatt juthatsz el a hivatásos pilótasághoz, de ahhoz meg kell lenni a kb.13-15 millió forintnak, nem vehetsz fel Diákhitelt2-t.