Na, hát eddig tartott, az állítómotor már megint nem működik. Hiába no, ami egyszer elér az élete végére mechanikailag annak vége. Most legalább külső levegőn állt meg így nem zavaró.
Szia! Amiket írsz (és láttam, hogy EGR hiba lett a vége) az egyértelműen a nagynyomású szivattyú kopásának a jele. Nekem eddig 2 dízelemnél volt ugyan ez a jelenség. Előszőr a nyomásszabályzó akad el. Csere és minden tuti... aztán megint, és ott vannak a fém szemcsék a szűrőben is... A Pumpa 3 perselye rézből van és azok idővel elkopnak, megkopnak... ez a kezdet, aztán televág mindent forgáccsal és a pumpa is megáll. Érdemes megelőzni és felújíttatni a pumpát mielőtt megáll az autó és mindent (tank, csővezeték, rail cső, fejek) ultrahangosan pucolni kell.
Kb 150 ezer a felújítás és újabb 200-300 ezer kilométerig jó vagy vele.
Tudja esetleg valaki, hogy az 1.9 JTD 110 lóerős (első generációs) váltó feltehető-e az 1.9JTD 115 lóerős (második generációs, 186A8000) multira? Ránézésre úgy néz ki, de kérdés hogy felmegy-e rá? Nyelestengely bordaszám, rögzítés, stb...
Felújítom és kicsit tuningolom, de nem a Multiplába kerül majd ha összejön épeszű keretek közt, hanem a Kappába, amivel időközben bővítettem a flottámat, és ami ugyanilyen motoros egyébként. Ne keress benne értelmet, puszta hobbi, játszom :)
Halihó, sokan álmodoztunk már, hogy egy 220 lovas, 5 hengeres 20vt-t kellene betenni egy Multiplába nekünk is, mint az a lenygel srác; hát nekem ma összejött, betettem... :DD
Természetesen a kommutátorokat és a keféket szárazra törlöm, ha már tiszta. Sikló csapágyak nem károsodnak wd40-től, jót tesz neki. Kenőanyag oda amúgy sem kell, ha nincs megszorulva.
Sikerült vissza küzdeni, tükörrel megnéztem, merre áll a négyszög csap és oda forgattam a motort. A gumiágyakat 3 újjal és ügyesen tartani kell mert a 3 rögzítő bak ki tudja lökni és akkor beesik a szellőző alá. Jól működik most.
Sikerült kiszednem, 3 PH2-es csavar tartja, marokcsavarhúzót kell hozzá venni, az elsőt a műszerfal előtt befeküdve bal kézzel, a másik két hátsót a JE ajtó előtt kint térdelve, jobb kézzel felnyúlva sikerült kilazítani.
Mikor levettem persze működött, de hamar kiderült a turpisság. Bizonyos pozíciókban nem volt hajlandó elindulni az egyik irányba. Néha a másikba sem. Miután szétpattintottam, a motor maga ugyan ezt produkálta. Leizzadtam róla a kefetartót, a keféken fekete bevonat volt amit WD40 és fültisztító leszedett. Előtte is fújtam bele, de valamiért az nem tudta eltávolítani, nem segített.
Összeragasztottam újra, most mindig elindul mindkét irányba. Valamikor majd visszateszem, kíváncsi leszek, meddig tart majd. A felszerelése sem lesz könnyű, ott majd még pozícionálni is kell valahogy. Majd meglátom.
Alapvetően ez a kis motor úgy van kitalálva, hogy folyamatosan áram alatt van. Vagy egyik, vagy másik polaritással. Ha végállásban van, akkor úgy járt, az áram akkor is folyik rajta.
Mert az első még rendben, h nem nyílik ha oldalirányú ütést érzékel, de ha van az ülésben, annak ilyen ütközésnél kellett volna.
Csak azért faggatózom, mert 10-max 15 év élettartamot írnak a légzsákokra, de nyilván egyikőnk sem cseréltette ki, és esetleg ezzel is számolnunk kell, h nincs már olyan védelem mint új korában.
Szerencsére csak az öv okozta zúzódás, a bal első ajtó berobbanó ablaka okozta hámsérülés meg ijedtségen kívül nem esett bajunk.
Azért a motorháztetőt felnyítva látszik, hogy nagyon sokminden arrébb csúszott. Az volt a szerencsénk, hogy az "A" oszlop meg a futómű felfogta az ütközést. Jó pár métert repültünk az ütközés helyétől a megállásig. A legrosszabb az volt, hogy láttad, hogy beléd fog jönni, nem tudod elkerülni az ütközést.
Nem nyilt ki egyik sem. Pedig elég nagy volt az ütközési sebesség, mert fékezés nélkül jött belém a másik autós. Az meg legalább 50, de ettől gyorsabban jött.
Így ahogy a képeken látszik elég "játékos" lehet a multi gyári felfogatási pontjaira rögzíteni.Valószínűleg ezt én sem használtam volna a multin sosem.
Sziasztok Multiplások! Ingyen elvihető, egy pár, általam sosem használt tetőtartó Multiplához. (lehet más autóhoz is jó) A használtan vett Multinkhoz kaptuk, minden alkatrésze megvan, elvileg működik. Most már nekem csak útban van, de hátha másnál még hasznos lehet. Elnézést a fotó gyenge minőségért, de a lényeg látszik .
emailcímem elérhető az adatlapra klikkelve Szigetszentmiklóson vagy helytől függően Budapesten is átvehető