Ez lehet valóság, mert ezek elég többértelmű dolgok egyébként. A PICUS az nem anyuci a kabinban, hanem a pilot in command under supervision, vagyis nem árt jogilag az összes részvevő helyzetét tisztázni...
Egy British Airways Flight Operations Manual 01-05-95-os reviziojabol
(Elnezest hogy angolul van,de nem volt erom leforditani,es nem is biztos hogy jo lenne...)
CRM Operational Guidance
Subject: Pilot Role Reversal During PICUS
There appears to be some confusion over the new pilot role titles. This notice hopefully will clear up any misunderstandings.
The titles P1, P2, and copilot will now cease to have any meaning within the BA operations manuals. They are to be replaced by Handling Pilot, Non-Handling Pilot, Handling Landing Pilot, Non-Handling Landing Pilot, Handling Non-Landing Pilot, and Non-Handling Non-Landing Pilot.
The Landing Pilot is initially the Handling Pilot and will handle the takeoff and landing, except in role reversal when he is the Non-Handling Pilot for taxi until the Handling Non-Landing Pilot hands the handling to the Landing Pilot at 80 knots.
The Non-Landing (Non-Handling, since the Landing Pilot is handling) pilot reads the checklists to the Handling Landing Pilot until after the Before Descent Checklist completion, when the Handling Landing Pilot hands the handling to the Non-Landing Non-Landing Pilot who then becomes the Handling Non-Landing Pilot.
The Landing Pilot is the Non-Handling Pilot until the "Decision Altitude" call,when the Handling Non-Landing Pilot hands the handling to the Non-Handling Landing Pilot, unless latter calls "Go Around", in which case the Handling Non-Landing Pilot continues handling and the Non-Handling Landing Pilot continues non-handling until the next call of "Land" or "Go Around" as appropriate.
In view of recent confusion over these roles, it was deemed necessary to restate the CLEARLY.
Remélem, ez még nem volt. Én próbáltam néhány jellemző szóra rákeresni és nem adott találatot, szóval ne engem kössetek a szárny alá, ha mégis. :-)
A repülés néhány szabálya
1. A felszállás lehetőség. A leszállás kényszer.
2. A botkormányt előre tolva, alattunk a házak mérete nő, hátrahúzva pedig csökken. Huzamosan hátrahúzva tartva a kormányt, a házak ismét nőni kezdenek.
3. A repülés nem veszélyes, csak a lehuzanás az.
4. Jobb lent lenni és azt kívánni, bárcsak fent lennénk, mint fordítva.
5. Egy repülőgépen csak akkor feleslegesen sok az üzemanyag, ha lángra kap.
6. A gép orrán lévő légcsavar a pilótát hivatott hűteni. Ha leáll, a pilóta rögtön izzadni kezd.
7. Bizonytalan helyzetben tartsd a repülési magasságot. Az éggel még soha senki nem ütközött.
8. A "jó" leszállás az, ami után saját lábon elhagyható a gép. A "nagyszerű" leszállások pedig azok, amelyek után a gép tovább használható.
9. Amennyire csak lehet, törekedjünk arra, hogy a gép hegyes vége mindig előre álljon.
10. Azt, hogy kerekekkel felfelé szálltál le onnan veszed észre, hogy a rámpához csak teljes gázzal tudsz eljutni.
11. A túlélés valószínűsége fordítva arányos a leszállási szöggel. Minél meredekebb szögben száll le a gép, annál kisebb az esély a túlélésre és fordítva.
12. Soha ne engedd a gépet leszállni olyan helyre, ahova agyilag már öt perccel korábban meg nem érkeztél.
13. Tartsd távol magad a felhőktől. Megbízható források szerint a hegyek előszeretettel bújkálnak a felhők között.
14. Törekedjél arra, hogy leszállásaid száma egyenlő legyen a felszállások számával (lásd az 1. pontot is).
15. A sima leszállásnak három egyszerű szabálya van, de ezeket sajnos senki nem ismeri.
16. A helikopterek nem tudnak repülni, csak olyan randák, hogy a föld egyszerűen taszítja őket.
17. Ha az ablakból csak körbe-körbe forgó talajt látsz és az utastérből a zűrzavar hangjai szűrődnek, akkor a dolgok nincsenek egészen rendjén.
18. A gravitáció nem ötlet, hanem természeti törvény, amely ellen fellebezésnek helye nincs.
19. A sebesen zuhanó alumínium tárgy kontra mozdulatlan föld csatát eddig mindig a föld nyerte meg.
20. A józan döntőképesség alapja a tapasztalat. Sajnos a tapasztalatot a rosszul meghozott döntések gyarapítják.
21. Tanulj mások hibáiból. Nem fogsz annyi ideig élni, hogy valamennyit magad is elkövessed.
22. Légy éber! Így is lesz mindig valami, ami elkerüli a figyelmedet.
23. Egy pilóta számára leghaszontalanabb három adat: a gép feletti magasság, a kifutópályán megtett úthossz és a tized másodperccel előbbi pillanat.
24. Vannak öreg, és vannak bátor pilóták. De öreg bátor pilóták nincsenek.
A hangármester és két "beosztottja" talál a sarokban egy tokaji aszunak látszó palackot. Alaposabb vizsgálat céljából kihúzzák a dugót, mire eléjük perdül a palack szelleme: Gondolom ismeritek a sztorit a három kívánságról. Most bejött, de mivel hárman vagytok, fejenként jut egy-egy. Kezdhetitek
1. növendék: Én egy ASW-25-ösben szeretnék hullámozni az Andok előterében, míg meg nem unom. Pang. Eltünik
2. nöövendék: Én a Frecce Trikolori élén szeretnék műrepülni Udine fölött, míg meg nem unom. Pang. Eltünik
Hangármester: Én csak azt szeretném, hogy mire a csípőfogót és az árakat előszedem, ez a két fakezű itt legyen, mert el van szakadva a csörlő kötele.
Tanulság: Addig ne nyisd ki a szádat, amíg a főnök be nem csukta :-)
Az egérkislány hazaviszi a völegényét, egy denevért, bemutatni a családnak. A szülei rémülten kérdik: - Megörültél? Egy denvér a völegényed? - Denevér? Nekem azt mondta, hogy pilóta.
Pilot: "Jones tower, Cessna 12345, student pilot, I am out of fuel." Tower: "Roger Cessna 12345, reduce airspeed to best glide!! Do you have the airfield in sight?!?!!" Pilot: "Uh...tower, I am on the south ramp; I just want to know where the fuel truck is."
Speedbird: "Good morning Frankfurt, Speedbird 206 clear of the active." Ground: "Guten morgen, taxi to your gate."
The BA 747 pulls onto the main taxiway and stops. Ground: "Speedbird, do you not know where you are going?!" Speedbird: "Standby ground, I'm looking up the gate location now." Ground (typisch Deutsch): "Speedbird, have you never been to Frankfurt before?!" Speedbird (cool): "Yes, 1944, but I didn't stop."
Radar: "Air France 1234, Confirm are you an airbus 320 or 340?" Pilot: "340, of course." Radar: "In this case, would you mind switching on the other two engines and giving me 1000 ft/min or more?"