Azt hallottam, hogy a félkész állapot és beköltözés korában a fiúk hazakísérték a lányokat az iskolából. Most ilyesmit nem hallok, hogy szükséges lenne.
Mi 88-ban, de az akkori családtagok közül csak én maradtam, a többiek: Ausztria, Svájc, UK, USA. Persze rengeteg az emlék, meg a film, kép is, de lehet, hogy a filmbeli azonosítható helyeket megint felkeresem kamerával. Jó lenne még sok ilyen forrás, akár film, akár kép, mert azért 30 éve nemcsak én volt kameramániás.
Nekem a telefonokról a Csiki/Tűzkő sarkán lévő ugrik be, ami sokáig az egyik hirhedt "ingyenes" egyike volt. Elég volt egy érmét bedobni a korlátlan ideig tartó telefonáláshoz, mert hónapokig nem hozták helyre a hibát. Így azután volt is sor rendesen. No meg az első élelmiszerboltok, mindenekelőtt a PACSNI. :-)
A film készítése óta 5 év telt el. Idén már 30 éves a lakótelep. Mi 86-ban költöztünk ide, még folyt az építkezés, néhány utca még nem volt akkor készen. A közbiztonsággal különösebb gond nem volt. Viszont jól emlékszem a városba való bejutás nehézségeire, a boltok hiányára, a telefonfülkei várakozásokra.
Ha súlyos könyv, akkor nem valószínű, hogy véletlenül hagyták el.
Annak a "Hagyj egy könyvet a padon"-nak épp az a lényege, hogy a hagyó bízik úgy általában az emberekben, és hogy akit nem érdekel, az simán ott hagyja, hátha jön, akit meg nagyon érdekel :-)
A leírásodból azt sejtem, hogy valamilyen tematikus könyv, nem szépirodalom. Ha esetleg műszaki lenne, nagyon érdekelne a témája! :-) Megírnád nekem emailben? Ami persze azzal járna, hogy ha érint a dolog, nagyon bele szeretnék nézni... :-)
(Villamosság, távközlés, informatika, kötött pályás közlekedés érint.)
Nem tudom, de ez hülye játék, mi van, ha rossz kezekbe kerül, olyanéba, aki élegeti mondjuk, vagy egyéb módon kárt tesz benne, mittudom én. Könyvet nem hagyunk el játékból sem. Gondolkodtam rajta, mi van ha valaki meg akart szabadulni tőle, de lusta volt elvinni a legközelebbi antikváriumig (egyébként súlyos nagy könyv, embert lehet ölni vele, talán nem akarta cipelni), de ezt nem tudhattam. Felmerült bennem, hogy esetleg ott kellene hagyni, de mi van, ha olyan markolja fel, aki illetéktelen rá és nem próbálja visszaszolgáltatni. Próbálom majd meglelni a gazdáját, ha pedig nem jelentkezik, beviszem a tartalma szerint "illetékeseknek", hátha befogadják.
Az elmúlt években tömegesen jelentek meg a lakótelepen a városból kiszorult csövesek!
Ennek megfelelően nagyot romlott a közbiztonság,ami szükségessé teszi,hogy polgárőr szövetség alakuljon!
Néhány elszánt ember,köztük magam is eltökéltük a megvalósítást!
Az Önkormányzattal történt egyeztetés után kiderült,hogy ennek akadálya nincs,sőt támogatásukról biztosították a kezdeményezést,jelenleg ugyan-is Lágymányos járőrözik Gazdagréten ha éppen ideje van rá!
Ez kevés!
Azok jelentkezését várjuk akik egyetértenek kezdeményezésünkel és hajlandóak szabadidejüket áldozni a nyugalomért!
18-évet betöltött,büntetlen előéletű Gazdagréti lakósok jelentkezését várjuk a következő e-mail címre mobilflex@vipmail.hu!
Csak megerősítem az előttem írókat. A hangszigetelés jó (és ahogy öregszem, egyre jobb :-) és bár sokan ijesztegetnek gyakori autólopásokkal, de itt nem hallottam ilyesmiről, pedig egy ugrás az M1/7 ezért ideális lenne a tolvajoknak. Azért néha aggódok, de eddig alaptalan volt az aggály.
Érdeklődnék, hogy a Csíki Hegyek, Kaptárkő, Frankhegy, Torbágy utcai házak lakásainak hangszigetelése milyenre sikeredett? Mennyire hallatszik át a hangosan beszélő, zenét hallgató felső és oldalsó szomszéd? Különösképp érdekelne, hogy mi a helyzet azzal a felső szomszéddal, aki lekövezte a lakását.
Tegnap jártam arra. Bőséges hely sehol sincs a buszbeálló számára. Ha egy sávnyit elvennének az út és a kerítések számára, nehezen maradhatna annyi hely, hogy az esőbeálló mellett egy babakocsi és egy gyalogos elférjen egymás mellett.
Az ilyen buszmegállóknál olyan dolgokat is be kell tartani, amire mi nem is gondolunk. Egyszer megkérdeztem egy szakembert, hogy mi a túróért nem lehet a Budaörsi út - Villányi út sarkán, a hajtűkanyar utáni buszmegálló MM-es, akkor könnyebb lenne átszállni a 212-esre. Kapásból felelt, fejből mondta, hogy van ott hátrább egy járdaszegély-lecsapás az ott lévő házból kiálló autók számára, és ilyen mellé nem tehető buszmegálló, mert a leszálló a bokáját törheti. Az egészet előbbre kellene tenni egy busznyival, az meg már pénz.
Lehet, hogy ott is van valami ilyen rece, azért nincs busz beálló.
Ha nem is mindegyik, de a legtöbb megálló bőven elfért volna a járda vonalán. A bunkó autósok léte meg nem ok arra, hogy a normálisan közlekedőt büntessék. Én mindig kiengedem a buszt, de azért nem nagy öröm 3-4 megállón keresztül menni mögötte, márcsak egészségügyi megfontolásból sem.
Ha a Törökbálinti úton buszbeállókat csináltak volna, akkor csak a kerítés tetejéről szállhatnál be a buszba. (Jó, te nem akarsz buszra szállni, a többi meg le van érdekelve :-) )
Azon kívül a Törökbálinti út jogos büntetés azoknak az autósoknak, akik pl. a Gazdagréti úton nem engedik ki a buszt a beállóból, pedig a KRESz szerint a kiálló busznak van előnye. Némelyik autós még hosszan dudál is a lassan kiaraszoló buszra :-)
Ez a buszmegállósdi egyébként is tipikus példája az értelmetlen spórolásnak. A Törökbálinti úton is lehet megállóról megállóra követni a buszt, mert léptelenek voltak kitérővel megoldani a megállókat. Megoldás, némi frontális találka kockázatával előzni (én nem szoktam, rám is dudálnak néha a merészebbek) vagy szívni a jó karcinogént, amikor az új, környezetbarát busz elindul a megállókból.
Abba a kereszteződésbe elkelt volna egy kanyarodósáv a Gazdagréti út felől a Budaörsi útra. Jó, hogy kicsit faragni kellett volna a dombból, az meg pénzbe is került volna, de jobban kellene, mint az a második puffadt viziemlős a Bikás réten, és a sáv még olcsóbb is lett volna.
Csíki-hegyek u - Örmező metrómegálló 17 perc a 153-assal.
Az ok (részben):
Az új lenti, Budaörsi úti megálló és az ottani zebra miatt már a jobbra a Budaörsi útra kanyarodókat is lámpa irányítja + a megállóba beálló buszok miatt is feltorlódik a forgalom. Egészen a Penny marketig állt a sor.
Legalább 4 lámpaváltás kellett, hogy átjussunk a kereszteződésen. És nem volt semmi baleset. Sima hétköznap délután.
Az jobban zavar, hogy Gazdagrét déli oldalának nincs közvetlen járata a metróhoz. Tán a 153A-nak nem kéne egy kanyart tennie a lenti lakótelepen. Most a metróhoz át kell sétálnom a másik oldalra, ami, nem mondom, egészséges, csak +6-8 perc.
Néha megyek úgy, hogy a 108-asról a metró torkában szállok át a 153-asra. Mire elér a Duna-partra, elég sok embert megmozgat hosszú útja során.
Csak kérdezem: az Infoparkba többen járnak Gazdagrétről?
De akkor is, ha már kétféle van, az egyik maradhatott volna változatlan, annál is inkább, mert a tulodali két járat kétfelé megy. Józan ésszel, akkor a Gazdaréti úti két járatnak is kétfelé lenne célszerű mennie, nem?