Keresés

Részletes keresés

Jahno Creative Commons License 2023.03.24 -4 0 121453

Legalább nincs hangja a gépemnek, de ebből az egészből max. ezek a fák lennének értelmesek, ha képet is készített volna...

 

Előzmény: dem_a_gog (121452)
dem_a_gog Creative Commons License 2023.03.24 -1 1 121452

The BEST DSLR ever made . . . To be overlooked by the masses

 

https://www.youtube.com/watch?v=hCSphsN9Erc

 

Rollei Creative Commons License 2023.03.20 -1 1 121451

Az adatlapodon megadott emilcímről visszapattant a levél. Esetleg dobj meg egy jó emillel a rollei@vipmail.hu-n.

 

A .pdf 3,67 mb, szóval nem kezelhetetlenül nagy. Közben eszembe jutott: magyar nyelvűt nagy valószínűséggel nem fogsz találni, mert ha jól tudom, akkor nálunk nem forgalmazták.

Előzmény: norbi145 (121447)
Rollei Creative Commons License 2023.03.20 -1 2 121450

Bármilyen P30 leírás jó hozzá. Volt valami három altípus, a T az asszem a titánt jelentené, a mi a színére utal, hogy passzoljon az akkoriban gyártott szürkés színű cuccokhoz. Ebben különbözik az alap P30-tól, meg talán valami minimális dologban. Tényleg nem bonyolult, sokkal többre mentek, ha szóban magyarázod meg neki.

 

Egy valamire viszont elég háklis az automata filmbefűzője: nem szereti, ha gyűrött a filmvég. Ekkor hajlamos egy, vagy két továbbítás után megszorulni. Amúgy meg tök egyszerű, csak a jelig kell húzni és passzintani a film végét.

 

De majd mindjárt megnézem a ládafiában, szerintem angol nyelvű van, ha megtalálom elküldöm.

Előzmény: norbi145 (121447)
Jahno Creative Commons License 2023.03.20 -2 0 121449

Kétszer segíted befűzni a filmet, alapok és tárcsa meg ugyanaz, mint máshol. Ezen azért túl sok menü gomb sincs mindenféle programozható funkcióval.

Előzmény: norbi145 (121447)
Tab Creative Commons License 2023.03.20 -1 0 121448

Angol nyelvüt biztosan találni a neten. Ábrák is szoktak lenni benne, átbeszélitek.

Előzmény: norbi145 (121447)
norbi145 Creative Commons License 2023.03.19 -1 0 121447

Mondjuk, hogy a15 éves lányom szeretné használni,és gondoltam egyszerűbb ha van egy kézzelfogható, olvasható útmutató...

Előzmény: fvcc (121446)
fvcc Creative Commons License 2023.03.19 -1 0 121446

Mi benne a túl bonyolult, hogy kéne?

Előzmény: norbi145 (121445)
norbi145 Creative Commons License 2023.03.19 -1 0 121445

Uraim!

 

Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki....

Szóval Pentax P30T-hez keresnék magyar nyelvű kezelési útmutatót. Ha esetleg valakinek volna a fiók mélyén megmaradt példány, vagy esetleg tudna egy elérhető, működő linket ahonnan letölthető, megköszönném!

 

 

motoros68 Creative Commons License 2023.03.12 -1 1 121444

Köszönöm,de ahogy írtam 24-70/2,8-m az van. Abban is igazad van hogy képben gondokodjam ,de mivel még ilyen versenyt nem fotóztam ,pláne hogy nincs akkreditációóm nem tudom hogy mik a lehetőségek. Motocross,meg Enduro, Salakmotor versenyeken otthon vagyok , ebben sajnos nem. 

Előzmény: joskabacsi (121443)
joskabacsi Creative Commons License 2023.03.12 -1 0 121443

Fotoplusnál van Pentax a bérelhető készletben, de a 24-70 elég lehet APS C-n,

szerintem ennél fontosabb, hogy tudd - mit akarsz fotózni! Képben gondolkodj, ha van időd rá - előbb utóbb meglesz! 

 

Előzmény: motoros68 (121440)
joskabacsi Creative Commons License 2023.03.12 -1 0 121442

Az Ilfordtól kb. mindent próbáltam, legtöbbször szegény megboldogult Jakab Anti bácsi jóvoltából.

(valamiféle amatőr tesztelőjük volt - valamiért a cég kíváncsi volt a hokedli-labor által elérhető eredményekre és folyamatosan kapta a vegyszereken át a papírig mindenféle nyersanyagot)

A PanF-et csak kisfilmen használtam, FP4-et pedig a 645-ön is, szóval a fene tudja miben különböztek, viszont arra határozottan emlékszem, hogy az Agfa 25-nél a magasabb érzékenység ellenére is jobban karcolt.

(vagy csak Rodinálban kellett volna hívni)

 

 

Előzmény: Rollei (121441)
Rollei Creative Commons License 2023.03.12 -1 1 121441

Próbáltam a PanF-et néhány tekercs erejéig, merhogy a felbontás, az élesség, meg a tájfényképezés. Nekem nem volt egy hűha érzésem tőle, egyszerűen csak kemény volt. Az FP4 Plus viszont olyan finom cucc, hogy más nem is kell az emberfiának.

 

Beszélgettem egyszer a Brezivel (Brezina Zoltán), és említette, hogy az USA-ban használt PanF Plust, és szerinte érezhetően eltér az amerikai, és az európai piacra szánt PanF, az amcsiban kapható jobb. Márpedig ő egyrészt ért is hozzá, másrészt ki is próbált mindenféle eszközt meg anyagot amihez csak hozzáfért, amikor az USA-ban járt valamilyen felsőfokú fotósképzésre.

Előzmény: joskabacsi (121439)
motoros68 Creative Commons License 2023.03.12 -1 1 121440

Igen így van ,ki tárgyaltuk. Csak arra gondoltam hátha van itt valaki aki fel dob egy ötletet bérlés szempontjából. 

Előzmény: mckmester (121438)
joskabacsi Creative Commons License 2023.03.12 -1 0 121439

Szép összefoglaló ...

A PanF 50-et legtöbbször Perceptolban hívtuk.

 

Előzmény: Rollei (121425)
mckmester Creative Commons License 2023.03.11 -1 0 121438

Szevasz :-)
FB -n már kitárgyaltuk.
Ha el tudod intézni, hogy beengedjenek a pást mellé, akkor jó lesz a 24-70, ha nem akkor kérj kölcsön egy 50-135 -öt vagy inkább egy 70-200 -at.
Anno nekem a Tamron 70-200 is jobban bevált mint gondoltam, pedig tartottam tőle.

Előzmény: motoros68 (121434)
Jahno Creative Commons License 2023.03.11 -1 0 121437

Páran itt már belefutottunk, aztán mikor nálam a K10D 3200as ISO mellett kiadott /40es zár környékét, akkor mindig kiderül, hogy nem értek hozzá. Nehéz ügy na. Mckmester meg csak szép csendben faszán csinálja az ilyen kickboxos meg mindenféléket és tojik a világra.

Előzmény: motoros68 (121436)
motoros68 Creative Commons License 2023.03.11 -1 0 121436

Igen ,értem,csak az a fránya fény hiány ami most még kétséges.

 

Előzmény: Tab (121435)
Tab Creative Commons License 2023.03.11 -1 0 121435

Attól is függ, hogy milyen közel tudsz menni. A K70-re az 55-300 plm-nél gyorsabb AF-et nem találsz. Ha nem túl kevés a fény, akkor felesleges egy 70-200/2.8-al bírkózni. Szerintem.

Előzmény: motoros68 (121434)
motoros68 Creative Commons License 2023.03.11 -1 0 121434

Sziasztok! Egy kis tanácsot kérnék . Beltéri ,diák birkózó verseny fotózásra kért fel egy ismerősöm . Nekem a fix , manuális obikon kívül egy 24-70/2,8 obim van. Ez szerintetek kevés oda és próbáljak bérelni egy hosszabb 70-200/2,8-t ,vagy elég lehet oda?? A váz egy
K70 .( Körbe néztem ,de pentaxra nem igazán találtam bérlési helyet Pesten)
Köszönöm.

Levike Creative Commons License 2023.03.10 -1 0 121433

Jó lenne ha felszabadítanák ezeket mert egyet sem tudok használni, nincsenek ilyen üvegeim. :D

Előzmény: szekundans (121432)
szekundans Creative Commons License 2023.03.10 -1 0 121432

új Firmware "Harubeni"

képfaragó Creative Commons License 2023.02.11 -1 1 121431

Köszönöm.

Előzmény: Rollei (121430)
Rollei Creative Commons License 2023.02.11 -1 1 121430

Használd egészséggel.

Előzmény: képfaragó (121429)
képfaragó Creative Commons License 2023.02.11 -1 1 121429

Köszönöm ezt a hozzászólásod. Adtam volna rá egy pluszt, de a gépemen éppen nem működik ez az opció.

 

A honlapomon vannak fotótanfolyam szerű írásaim. Sok olyan is van, amely még nincs rendezve, nincs feltöltve. Ezt a hozzászólásod szívesen betenném a többi szöveg közé

(a neveddel vagy anélkül, ahogy hozza a sors) persze csak akkor ha megengeded.

 

Üdv: Zoli

Előzmény: Rollei (121425)
Jahno Creative Commons License 2023.02.09 -1 1 121428

No, itt van pld. 50mm-en is, szóval teljesen más. Általában a végleteket használom, mostanában a fix 12es is elég sokat megy, de a két kitobival teljesen jól el vagyok. Legtöbb fotózásom 7mm és bőven 200 felettiek.

 

 

Elég sok sorozatom van aztán én sem mindig tudom eldönteni, hogy melyik lenne a jó. Majd amit haverok meg valamelyik zsűri mond aztán kész is.

Előzmény: Hobbiphotos (121409)
pater68 Creative Commons License 2023.02.09 -1 0 121427

Nosztalgia... :)

Előzmény: Törölt nick (121426)
Törölt nick Creative Commons License 2023.02.09 -1 0 121426

Az MTI olcsón hívott és ha megmondtad,  hogy a 100-ast 400-asként használtad, akkor az se volt nekik probléma. Beleértve a Fuji diát stb.

Előzmény: estvan111 (121423)
Rollei Creative Commons License 2023.02.09 -1 3 121425

Az Ilfordék palettáján úgy a '90-es évektől két fő vonulat volt, már fekete-fehér filmekben.

 

A hagyományos szemcsézetű filmek: PANF Plus 50 ASA, FP4 Plus 125 ASA, HP5 Plus 400 ASA névleges érzékenységgel.

 

A delta kristályos filmek, ha jól emlékszem, bár mérget nem vennék rá, Delta 100, Delta 400 és Delta 3200, ahol a szám a névleges érzékenységet jelöli. A delta kristály abban tért el a hagyományos ezüsthalogenid kristálytól, hogy laposabb és vékonyabb lévén jobb volt a fényhasznosító (fényelnyelő) képessége, és kevésbé szóródott a felületéről a fény. Asszem kétféle ezüsthalogenidből növesztették egymásra, a felületén és a kristály belsejében más volt a halogenid. Lehet hogy keverem, és az Ilfordék csak a kristály alakjával játszottak, mert ilyen kísérleteket az Agfa és a Kodak is végzett. De az biztos, hogy a Delta filmek a delta kristályról kapták a nevüket.

 

Volt még egy C41-ben (a színesekkel együtt) hívható filmjük, meg talán SFX, SXF, vagy valami hasonló néven egy a közeli infravörös tartomány felé kiterjesztett érzékenységű filmjük is.

 

Filmhívóból párhuzamosan volt valami három-három por és törzsoldatos, nyilván más tulajdonságokkal. A hívóknál használhattad a film névleges érzékenységét de meg volt adva az optimális minőséghez ajánlott érzékenység ez úgy +/- 0,5 fényértékkel tért el. Általános célokra az ID11 volt a legpraktikusabb, ez gyakorlatilag (elméletileg is) tökélesen azonos a Kodak D76 hívóval. Ha az érzékenységre feküdtél rá, akkor a Microphen volt a jó megoldás, azzal meg lehetett tologatni a filmet (szépmagyarul: pusholni), ha jól emlékszem 1600 ASA-ig. Persze akkor szemcsésedett, meg keményedett.

 

Általános célra az FP4 Plus verhetetlen volt, hihetetlenül szép finom tónusokkal, és nagyon finom szemcsézettel. A HP5 Plus két fényértékkel érzékenyebb, de szintén nagyon szép tónusokkal, kicsivel karakteresebb szemcsézettel, viszont lehetett tologatni. Persze nagy csodák ebben sem léteztek, a névleges érzékenység a gyári hívóval és az ajánlott hőmérsékleten, meg hívási idővel adta a legszebb végeredményt. Minden más többé-kevésbé kompromisszumos volt. A Delta filmek kibaszottulkurvajók voltak, csak éppen arany áráért adták. Ezen kívül az FP4 Plus, meg HP5 Plus is annyira jó volt, hogy nem érte meg a Deltákra átállni, amatőr viszonylatban az első kettő határait is elég nehéz volt meghaladni.

 

Nekem marha mázlim volt abban a tekintetben, hogy a '90-es évektől ezek elég nagy változatosságban kaphatóak voltak már (még) Magyarországon, és volt akkora jövedelmem, hogy kipróbálgassam ezeket (is), amikről korábban csak olvashatott az ember. Mindamellett a digitális technológia nagyságrendekkel egyszerűbbé és kézbentarthatóbbá tette a fotózást. Már a képkészítést, merugye a végén mégiscsak az a lényeg.

 

 

Előzmény: estvan111 (121423)
zoltansc Creative Commons License 2023.02.09 -1 0 121424

Igen, igazad van a mobilfotók térnyerésének egyik sarokköve a mobilitáson felül pontosan az amit írtál....

Előzmény: estvan111 (121419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!