Nem párás, nyirkos a váltó vezérlője a motortérben. Előfordulhat, hogy váltó problémát produkál, itt a fórumon korábban valaki azt írta, hogy hátramenetben szarakodott a váltója. A gond az volt, hogy a vezérlő házának a tömítése rossz állapotban volt, átengedte a párát, az elektronika, panel bepárásodott, kiszárította hajszárítóval és tökéletesen működött a váltó. Persze lehet, hogy nálad nem ez a gond, de egy próbát megér.
Az első kerekek felett a gumi vízkivezető - szennyeződése okán - nem engedi le eső- autómosás után a vizet a tűzfal előtti toronyból. Az párolog pont a váltó vezérlője mellett.
Van egy 3.3tdi A8-as Audim zf5hp24-es váltó van benne.
Az lenne a gondom hogy ha üzemmeleg a motor akkor hiába teszem R-be a váltot nem akar tolatni. Nekem olyan mint ha valami megfogná a hátramenetet kicsit elindul aztán megáll és hiába nyomom a gázt nem mozdul.
Az S8Plus-t meg csak kerámiával lehetett rendelni.
Kicsit utána érdeklödtem a dolognak, egy szett betét elöre olyan 200.000Ft. Tárcsát elvileg akkor sem kell venni ha elhasználódott, mert az új tárcsa árának a töredékéért (kb 1000€/tárcsa) fel tudják rakni újra a kerámia réteget. Gyakorlatilag új értékü lesz a tárcsa. Amúgy a tárcsának kb 5000€/db az ára. Azért szempontok ezek is, mert kb 300000km-t mondanak egy tárcsának, és 150000km-t a betétek élettartamára. A használt szettekben is lehet ennyi.
D3 A8-ban, a W12-ben debütált, tudomásom szerint. Ebben a típusban nem csak az Audik között volt első alkalommal ilyen rendszer, hanem minden széria autó vonatkozásában is. Aztán nem sokkal később lehetett rendelni a D3 S8-hoz is.
Hát nem tudom, de minden esetre ebben a szegmensben nem szabadna ennek így lennie. Egy kis szar VW Polora tudnak használható féket tenni, a prémium kategóriára meg egy aluldimenzionált szart raknak.
Úgy tudom kerámia féket nem is minden modellhez lehetett rendelni, csak a nagyobb motorokhoz. Majd eldöntöm hogy mi legyen nem valami olcsó móka. :-)
A lexuson is botrány szar a fék. 380mm-es tárcsák, gyárilag 6dugattyús sport brembo nyergek és mégis egy kalap szart se ér nagyobb tempónál mondjuk úgy 140-től felfelé.
De ami a legdurvább volt hogy vezettem RS7-et gyári sport vasfékkel 400m-es az a hullámos szélű és 260-nál gyakorlatilag hatástalan volt a fék pedig vadi új pár ezer km-es gyári első szett volt rajta.
Az én kerámiám meg... Maga volt a csoda, annyira jól fogott akárhányszor fékeztem akár 220-240-ről is autópályán. Nem kopott a betét vagy alig az 50e km alatt, és nem volt fekete a felni a sok fékportól még pár ezer km után sem. De nem is az volt a legjobb hogy állandóan lehetett rá számítani, hanem amilyen könnyedséggel le tudott lassítani 200-ról 100-ra ha kijött elém valami, és ezt bármennyiszer tudta, sokkal később elég volt fékezni mint vas fékkel és alig kellett taposni a féket.
Talán a hátránya hogy kisebb tempónál óvatosan kellett a fékkel bánni mert egy egy jobban benyomott pedál és brutál lassult amit az ember éppen nem akart. Meg ha sokáig csak nagyon finoman volt használva akkor időnként elkezdett nyikorogni, de pár nagyobb fékezés és abbahagyta.
Gondolkozom a kerámia féken, 3500€ környékén vannak komplett szettek. Kellett egy satut nyomnom a pályán, csak 140-röl, de olyan szinten elmelegedett a tárcsa hogy azóta üt a fékezéseknél. Gyári tárcsa… Ahogy olvastam a nagyobb fék is ilyen, szóval az se megoldás.
A betét elmegy kb 100ezret sportos nagy sebességű használat mellett(200+ tempó) de határokon belül szerintem 150ezret is, a tárcsa meg sportos használatnál is kibír min. 300ezret, egyébként meg soha nem könnyül el annyira hogy cserélni kelljen. Kötelezővé tenném az a8 kategóriában a kerámiaféket.
Kicsit kevesebb mint 50e km-rel adtam el az a8-at még bő két harmadon voltak a betétek. Tárcsán nem látszott semmi, olyan volt mint új korában.
Szia! Mindenképpen cseréld azokat is ill. vízpumpa a legfontosabb! Ha nem is érezni még a szíjak levételekor, de az új feszes szíjjal tuti csapágyasra szalad minden feszítő vagy görgő amit nem cserélsz! Sok sikert!
Köszi a segítséget! Úgy néz ki, rendben lesz. Beszéltem egy másik szerelővel. Lehet hozzá 150 ezerért szerezni. Ráadásul továbbléptünk - nem tudom, ezzel kapcsolatban mi a véleményetek. Arra jutottunk, hogy akkor már az ékszíjat és a hosszbordás szíjat is cserélje... ? ...
A szerelő üzleti alapon nézi ebből él. A Bárdira ránéztem a vezérlés minden eleméből van utángyártott, még kedvezmény nélkül sem éri el a szett az említett összeget szerintem. Nekem v8 benzinesen kb. 150-ből megállt nem olyan régen. Ha Bp-en kell hozzáértő szerelő tudok párat, vagy ha másban segíthetek írj, üdv!
Szia Boka! Köszi a választ! Megmondom őszintén, hogy én már ebben a mélységben is laikusnak számítok. Az autószerelőm mondta, hogy ennyiért tud, nincs olcsóbb. Sajna eddig nem szólt semmit. Ott állt az autó elég rég óta, összeírtam, mit kellene megnézni. Aztán a hosszas várakozás után ennyit mondott. Valószínűleg holnap elhozom, aztán keresek valaki más szerelőt és mellette próbálkozok azzal is, hogy magam keresek - megnézem a tippedet is - aztán egyeztetek a szerelővel.
Ezeket az apróságokat magamnak javítgatom, ahogy időm engedi.
Féképítés is ugyanilyen módszerel lesz megoldva, azaz otthon magamnak. Nem sürgős és minden megvan hozzá pluszban, így ha összeáll az egész, akkor csak be kell építeni.
18-as gyári kerék alatt elfér a fék, bár nekem most 19-es van az S8 alatt.
Phaeton alatt tökéletes volt ez a 8 dugattyús fék, nem rázott, pedig az 2250kg volt, és 4.2 benzines motorral szerelt (csak a féj volt V10-es dízelből való).
Mondjuk a 4.2benzinnek nagyobb jobb fékje van mint a 3L dízelnek, de még az se ér szart se.
A kerámia viszont nagyon jó volt a D4-nél. Nagyon hatásosan fog, bármikor bárhol, bármekkora sebességnél. Nem kopik, nem porzik, tényleg álom fék szinte minden téren.
100-200e km-t el lehet menni egy betéttel használattól függően. Még nálam is tud 100ezret ami nagy szó, mert a vasfékes d3 45-50ezer alatt lekopott, 95körül a gyári tárcsák is kukák lettek elöl hátul.
D3 esetében még a felületek sem stimmelnek. Nyomsz egy pár komoly satut a pályán, és dobhatod el a tárcsát. Gyárit is… Ez azért negyon durva, annak ismeretében hogy egy gyári fékszett elöre kb 400€. Majd a jövö héten cserélem, mert elrozsdásodott a tárcsa.
Azt hittem ekkora kell, hogy beférjen. Tudom függ a felülettől, ha nagyobb, jobb a hőleadás, kevésbé hevül, nyilván jobban harap, ezért egy hűtött tárcsának jobb a hatásfoka, mindig egy simának, elöl már nyilván a legtöbb autóban az van. És természetesen függ a tárcsa/betét anyagától is.
Más. Volt valakinek d2-nél kuplung hibája? Ha igen, mi volt az első jele?
D3 4.2 gyári tárcsája 360-as és 18-as felnivel is van.
D4-en nekem 400mm-es tárcsák voltak elöl 6dugattyús sport brembo nyergekkel és 19-es téli kerekem volt. 380-as tárcsa van a lexuson 19-es felnivel, bizonyos 18asok is felmennek rá.
Ekkora tárcsához szerintem már legalább 20-as felni kell, hogy beférjen alá. A szintezőm nekem sem jó, így használom jó ideje, lövésem sincs, hogy hol javíttassam meg. A fékhatás szerintem is nagyon gyenge a d2 esetében.