Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bokaA83.7 Creative Commons License 2019.07.15 0 0 15205

Nincs mit. Jó lenne, ha csak ez lenne a probléma.

Előzmény: SzAndrás85Bp (15204)
SzAndrás85Bp Creative Commons License 2019.07.11 0 0 15204

Ezt még nem néztem meg.

volt ilyen gondom hogy nem folyt le a víz az elvezetökön.

Köszönö a segítséget.

Előzmény: bokaA83.7 (15203)
bokaA83.7 Creative Commons License 2019.07.11 0 0 15203

Nem párás, nyirkos a váltó vezérlője a motortérben. Előfordulhat, hogy váltó problémát produkál, itt a fórumon korábban valaki azt írta, hogy hátramenetben szarakodott a váltója. A gond az volt, hogy a vezérlő házának a tömítése rossz állapotban volt, átengedte a párát, az elektronika, panel bepárásodott, kiszárította hajszárítóval és tökéletesen működött a váltó. Persze lehet, hogy nálad nem ez a gond, de egy próbát megér.

 

Az első kerekek felett a gumi vízkivezető - szennyeződése okán - nem engedi le eső- autómosás után a vizet a tűzfal előtti toronyból. Az párolog pont a váltó vezérlője mellett. 

Előzmény: SzAndrás85Bp (15202)
SzAndrás85Bp Creative Commons License 2019.07.11 0 0 15202

Sziasztok!

Van egy 3.3tdi A8-as Audim zf5hp24-es váltó van benne.

Az lenne a gondom hogy ha üzemmeleg a motor akkor hiába teszem R-be a váltot nem akar tolatni. Nekem olyan mint ha valami megfogná a hátramenetet kicsit elindul aztán megáll és hiába nyomom a gázt nem mozdul.

D-ben eddig semmi gondot nemtapasztaltam.

Valakinekesetleg van ötlete mi lehet ez?

A válaszaitokat előre is köszönöm.

Stetten Creative Commons License 2019.07.01 0 0 15201

Vannak akik istenítik vannak akik szidják. Olcsónak viszont senki sem találja.

Előzmény: bokaA83.7 (15200)
bokaA83.7 Creative Commons License 2019.07.01 0 0 15200

Kár, hogy egyenlőre nem terjedt el. Akkor nyilván olcsóbb lenne.

 

Előzmény: Stetten (15199)
Stetten Creative Commons License 2019.06.30 0 0 15199

Az S8Plus-t meg csak kerámiával lehetett rendelni. 

Kicsit utána érdeklödtem a dolognak, egy szett betét elöre olyan 200.000Ft. Tárcsát elvileg akkor sem kell venni ha elhasználódott, mert az új tárcsa árának a töredékéért (kb 1000€/tárcsa) fel tudják rakni újra a kerámia réteget. Gyakorlatilag új értékü lesz a tárcsa. Amúgy a tárcsának kb 5000€/db az ára.  Azért szempontok ezek is, mert kb 300000km-t mondanak egy tárcsának, és 150000km-t a betétek élettartamára. A használt szettekben is lehet ennyi. 

Előzmény: bokaA83.7 (15198)
bokaA83.7 Creative Commons License 2019.06.26 0 0 15198

D3 A8-ban, a W12-ben debütált, tudomásom szerint. Ebben a típusban nem csak az Audik között volt első alkalommal ilyen rendszer, hanem minden széria autó vonatkozásában is. Aztán nem sokkal később lehetett rendelni a D3 S8-hoz is.

Előzmény: Stetten (15197)
Stetten Creative Commons License 2019.06.26 0 0 15197

Hát nem tudom, de minden esetre ebben a szegmensben nem szabadna ennek így lennie. Egy kis szar VW Polora tudnak használható féket tenni, a prémium kategóriára meg egy aluldimenzionált szart raknak. 

Úgy tudom kerámia féket nem is minden modellhez lehetett rendelni, csak a nagyobb motorokhoz. Majd eldöntöm hogy mi legyen nem valami olcsó móka. :-)

Előzmény: a8lang (15196)
a8lang Creative Commons License 2019.06.25 0 0 15196

A lexuson is botrány szar a fék. 380mm-es tárcsák, gyárilag 6dugattyús sport brembo nyergek és mégis egy kalap szart se ér nagyobb tempónál mondjuk úgy 140-től felfelé.

De ami a legdurvább volt hogy vezettem RS7-et gyári sport vasfékkel 400m-es az a hullámos szélű és 260-nál gyakorlatilag hatástalan volt a fék pedig vadi új pár ezer km-es gyári első szett volt rajta.

Az én kerámiám meg... Maga volt a csoda, annyira jól fogott akárhányszor fékeztem akár 220-240-ről is autópályán. Nem kopott a betét vagy alig az 50e km alatt, és nem volt fekete a felni a sok fékportól még pár ezer km után sem. De nem is az volt a legjobb hogy állandóan lehetett rá számítani, hanem amilyen könnyedséggel le tudott lassítani 200-ról 100-ra ha kijött elém valami, és ezt bármennyiszer tudta, sokkal később elég volt fékezni mint vas fékkel és alig kellett taposni a féket.

Talán a hátránya hogy kisebb tempónál óvatosan kellett a fékkel bánni mert egy egy jobban benyomott pedál és brutál lassult amit az ember éppen nem akart. Meg ha sokáig csak nagyon finoman volt használva akkor időnként elkezdett nyikorogni, de pár nagyobb fékezés és abbahagyta.

Előzmény: Stetten (15194)
Stetten Creative Commons License 2019.06.25 0 0 15195

Kötelezővé tenném az a8 kategóriában a kerámiaféket.

 

Én is, és akkor talán nem kerülne 20000€+ egy szett. Meg lehetne rendesen fékezni. 

Előzmény: Stetten (15194)
Stetten Creative Commons License 2019.06.25 0 0 15194

Köszönöm

 

Gondolkozom a kerámia féken, 3500€ környékén vannak komplett szettek. Kellett egy satut nyomnom a pályán, csak 140-röl, de olyan szinten elmelegedett a tárcsa hogy azóta üt a fékezéseknél. Gyári tárcsa… Ahogy olvastam a nagyobb fék is ilyen, szóval az se megoldás.

Azért ez igy ezen a szinten elég gáz.

Előzmény: a8lang (15193)
a8lang Creative Commons License 2019.06.24 0 0 15193

Soha nem kell cserélni átlagos vezetés mellett.

A betét elmegy kb 100ezret sportos nagy sebességű használat mellett(200+ tempó) de határokon belül szerintem 150ezret is, a tárcsa meg sportos használatnál is kibír min. 300ezret, egyébként meg soha nem könnyül el annyira hogy cserélni kelljen. Kötelezővé tenném az a8 kategóriában a kerámiaféket.

Kicsit kevesebb mint 50e km-rel adtam el az a8-at még bő két harmadon voltak a betétek. Tárcsán nem látszott semmi, olyan volt mint új korában.

Előzmény: Stetten (15192)
Stetten Creative Commons License 2019.06.24 0 0 15192

Sziasztok

 

Tudja valakihogy nagyjából hány km-t bír egy kerámia fék? Eredeti kerámiafékröl van szó, nem az ATE ceramic cuccról.

D2 4.2 Creative Commons License 2019.06.14 0 0 15191

Szia! Mindenképpen cseréld azokat is ill. vízpumpa a legfontosabb! Ha nem is érezni még a szíjak levételekor, de az új feszes szíjjal tuti csapágyasra szalad minden feszítő vagy görgő amit nem cserélsz! Sok sikert!

Előzmény: Zsűűl (15190)
Zsűűl Creative Commons License 2019.06.13 0 0 15190

Köszi  a segítséget! Úgy néz ki, rendben lesz. Beszéltem egy másik szerelővel. Lehet hozzá 150 ezerért szerezni. Ráadásul továbbléptünk - nem tudom, ezzel kapcsolatban mi a véleményetek. Arra jutottunk, hogy akkor már az ékszíjat és a hosszbordás szíjat is cserélje... ? ...

Előzmény: D2 4.2 (15189)
D2 4.2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 15189

Szia!

A szerelő üzleti alapon nézi ebből él. A Bárdira ránéztem a vezérlés minden eleméből van utángyártott, még kedvezmény nélkül sem éri el a szett az említett összeget szerintem. Nekem v8 benzinesen kb. 150-ből megállt nem olyan régen. Ha Bp-en kell hozzáértő szerelő tudok párat, vagy ha másban segíthetek írj, üdv!

Előzmény: Zsűűl (15188)
Zsűűl Creative Commons License 2019.06.04 0 0 15188

Szia Boka! Köszi a választ! Megmondom őszintén, hogy én már ebben a mélységben is laikusnak számítok. Az autószerelőm mondta, hogy ennyiért tud, nincs olcsóbb. Sajna eddig nem szólt semmit. Ott állt az autó elég rég óta, összeírtam, mit kellene megnézni. Aztán a hosszas várakozás után ennyit mondott. Valószínűleg holnap elhozom, aztán keresek valaki más szerelőt és mellette próbálkozok azzal is, hogy magam keresek - megnézem a tippedet is - aztán egyeztetek a szerelővel.

Előzmény: bokaA83.7 (15187)
bokaA83.7 Creative Commons License 2019.06.04 0 0 15187

Kovács autónál nézted? A Bárdinál, Unixnál kedvezőbb árai vannak. 

Előzmény: Zsűűl (15186)
Zsűűl Creative Commons License 2019.06.03 0 0 15186

Sziasztok!

 

Egy nagy-nagy kérésem lenne.... egy utolsó próbálkozás egy nagy érvágás előtt....

3.3-as diesel Audi a8-am van 2001-es évjárat (faceliftes). Most mondták, hogy nincs hozzá utángyártott vezérlés.

Márpedig azt le akarom cserélni... A gyári pedig 350.000 Ft.

Tudnátok tippet és elérhetőséget adni, kihez tudok fordulni?

bokaA83.7 Creative Commons License 2019.04.16 0 0 15185

Én sajnos ilyen szinten nem értek hozzá, a szerszámaim is korlátozottak, de pár dolgot én is megjavítottam rajta.

 

Előzmény: intarzia (15184)
intarzia Creative Commons License 2019.04.16 0 0 15184

Ezeket az apróságokat magamnak javítgatom, ahogy időm engedi.

Féképítés is ugyanilyen módszerel lesz megoldva, azaz otthon magamnak. Nem sürgős és minden megvan hozzá pluszban, így ha összeáll az egész, akkor csak be kell építeni.

18-as gyári kerék alatt elfér a fék, bár nekem most 19-es van az S8 alatt.

Phaeton alatt tökéletes volt ez a 8 dugattyús fék, nem rázott, pedig az 2250kg volt, és 4.2 benzines motorral szerelt (csak a féj volt V10-es dízelből való).

Előzmény: bokaA83.7 (15176)
Stetten Creative Commons License 2019.04.16 0 0 15183

Lehet hogy jó a kerámia fék, de ekkora összeget fékre költeni egy használt autó esetén nem lenne túl kifizetődő.

Előzmény: a8lang (15182)
a8lang Creative Commons License 2019.04.15 0 0 15182

Mondjuk a 4.2benzinnek nagyobb jobb fékje van mint a 3L dízelnek, de még az se ér szart se.

A kerámia viszont nagyon jó volt a D4-nél. Nagyon hatásosan fog, bármikor bárhol, bármekkora sebességnél. Nem kopik, nem porzik, tényleg álom fék szinte minden téren.

100-200e km-t el lehet menni egy betéttel használattól függően. Még nálam is tud 100ezret ami nagy szó, mert a vasfékes d3 45-50ezer alatt lekopott, 95körül a gyári tárcsák is kukák lettek elöl hátul.

Előzmény: Stetten (15181)
Stetten Creative Commons License 2019.04.15 0 0 15181

D3 esetében még a felületek sem stimmelnek. Nyomsz egy pár komoly satut a pályán, és dobhatod el a tárcsát. Gyárit is… Ez azért negyon durva, annak ismeretében hogy egy gyári fékszett elöre kb 400€. Majd a jövö héten cserélem, mert elrozsdásodott a tárcsa.

Előzmény: bokaA83.7 (15180)
bokaA83.7 Creative Commons License 2019.04.14 0 0 15180

Azt hittem ekkora kell, hogy beférjen. Tudom függ a felülettől, ha nagyobb, jobb a hőleadás, kevésbé hevül, nyilván jobban harap, ezért egy hűtött tárcsának jobb a hatásfoka, mindig egy simának, elöl már nyilván a legtöbb autóban az van. És természetesen függ a tárcsa/betét anyagától is.

 

Más. Volt valakinek d2-nél kuplung hibája? Ha igen, mi volt az első jele?   

Előzmény: a8lang (15178)
Stetten Creative Commons License 2019.04.13 0 0 15179

Én nem is értem hogy a francba tudták ennyire alul dimenzionálni a féket egy ilyen felsö kategóriás autón. 

Előzmény: a8lang (15178)
a8lang Creative Commons License 2019.04.12 0 0 15178

D3-nál is gyenge a fék szerintem még a 360-as 4.2-es esetében is.

Nem mindig a fék méretétől függ a hatásossága.

Előzmény: bokaA83.7 (15176)
a8lang Creative Commons License 2019.04.12 0 0 15177

Miért kéne 20-as felni? Ez nem olyan nagy tárcsa.

D3 4.2 gyári tárcsája 360-as és 18-as felnivel is van.

D4-en nekem 400mm-es tárcsák voltak elöl 6dugattyús sport brembo nyergekkel és 19-es téli kerekem volt. 380-as tárcsa van a lexuson 19-es felnivel, bizonyos 18asok is felmennek rá.

Előzmény: bokaA83.7 (15176)
bokaA83.7 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 15176

Ekkora tárcsához szerintem már legalább 20-as felni kell, hogy beférjen alá. A szintezőm nekem sem jó, így használom jó ideje, lövésem sincs, hogy hol javíttassam meg. A fékhatás szerintem is nagyon gyenge a d2 esetében. 

 

Előzmény: intarzia (15175)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!