A nagy csapszeget, hajtókart biztos cserélni kell, a csapágyakat is. A kúpokat át kell csiszolni. Pár gramm kirohadt belőle, kiegyensúlyozás is ráférne...vagy lelakkozod, ráragasztod egy fa talpazatra és kirakod a vitrinbe.
Köszi az infót. A csapágyak is ugranak le, csak olyan szinten össze volt rohadva, hogy inkább nem gyötörtem rozsdásan tovább. Majd most, a nagy megtisztulás után. :)
A sonkák nem fognak széthullani ha 5-6000 fordulaton mész vele az biztos, de még fölötte sem. A csapok állapotát meg nehéz megítélni. Vedd le még a csapágyakat is. Simmering gyűrűk tömítési felülete is kérdéses. Ha ezek mind jók akkor mehet egy gépműhelybe a szokásos alkatrészek cseréjére.
Készítek majd képet, csak éppen a citromsavas löttyben úszik a főtengely. Bár szerintem is kuka, de játszom vele egy kicsit.
Amikor szétszedtem, konkrétan nedves rozsdás volt, de plusz folyadék nem volt már benne. Nálam is állt a száraz garázsban legalább két évet.
A sonkákon látszik, hogy konkrétan valami folyadék (víz) állhatott benne.
Hogy mi történt a tanyán, ahonnan származik csak jó ég tudja. Hengeren keresztül nem ment be semmi, az makulátlan (már amennyire lehet egy 30 évig álló gép hengere).
A váltó olaj leengedésekor is voltak vízre utaló jelek. Vagy maga az olaj vesztette ennyire a viszkozitását.
Teljesen mindegy ennek a főtengelynek...elrohadt és kész. Berohadt az alsó csapszeg, az mindenképp cserés a hajtókarral együtt. Valszeg a kúpok is, bár ez a kép alapján nem látszik.
Jó lenne egy normális képet berakni és arról vitázni.
Mindenesetre ebben az állapotban kapukitámasztónak jó.
A márkatárs váltójánál érdekes módon nem jelentett problémát a levegő páratartalma.""
nem is egy olajat hasznal a ket reszleg. .deezt hagyjuk is ki..
A blokk többi része nem ennyire gáz. ""
..szvsz a fotengelyhez kepest..
------------------------
Ilyen régi kétütemű gépeknél, amiket több évig nem szoktak beindítani általában mindig a keverékkel(így a benzinnel is) érintkező vas/acél alkatrészek rozsdásodnak meg.""
Ilyen régi kétütemű gépeknél, amiket több évig nem szoktak beindítani általában mindig a keverékkel(így a benzinnel is) érintkező vas/acél alkatrészek rozsdásodnak meg. Épp ezért kérdeztem a gyertyát, tehát onnan nem kapott párás levegőt. Az etanol igaz megköti a légkörben található párát, ez viszont inkább az üzemanyagtartályokban okoz problémát. A forgattyús tengelynél, ahol általában több keverék gyűlik össze, mint a dugattyú tető fölött egyéb áldásos hatást fejt ki, miszerint szerves anyag lévén bomlásnak indul. Azt, hogy mire bomlik az etanol pontosan megmondani nem tudnám, viszont biztos, hogy nem 2T olajra hanem inkább a ellenkezőjére. A márkatárs váltójánál érdekes módon nem jelentett problémát a levegő páratartalma. Vajon mi lehetett a forgattyúsházban, ami a váltóból hiányzott?...
Ez az etanolos benzin hatása, bár 93-ban még messze nem volt etanol a benzinben. Valószínű, hogy időközben elindították friss keverékkel. Nem írtam ugyan, de a rozsda eltüntetése után ahogy már előttem kgabboroo is leírta mindenképp el kell vinni egy gépműhelybe felújítani. Vannak ma még jó anyagok, a felújítást meg lehet jóra csinálni, persze a jobb minőség többe is kerül...