A legtöbb vásárló maga sem tudja mi a saját elvárása. Meglátja az egyiket, azt mondja ez kell neki. Aztán másnap meglát egy számára jobban tetszőt és az kell neki. Egyre több fotóssal futok össze, pl nemrégiben vett egy lány 6D-t és objektíveket, előtte nem igazán fotózott, megtetszett neki, kibérelt egy belvárosi lakást és átalakította stúdióvá. Már most profinak érzi magát, pedig nemrég csinálja, készíti a kis mélységélességű fotókat és vannak vevői. Aztán kéri a tanácsokat suttyomban más fotósoktól. Ilyenekkel telítődik a piac.
Mindenki ezt mondja, hogy olcsobb szettelmis lehet jo kepeket csinalni. Ez igaz.
D a piacon jo esellyel az marad hatranyban, aki az oregebb technikaval tolja. Foleg, ott , ahol belterre korlatozodik az akcio. Keves es/vagy elcseszett fenyek.
Meg kell nezni, a befutott fenykepeszek mivel fotoznak azon a teuleten, ahova be akar torni az ifju titan. Valoszinuleg mindannyian kozel azonos felszerelessel rendelkezne, azonos tudasszintnel.
A profi vevo a szakmajat erto fenykepeszt fog valasztani. Az amator vevo megcsinalja maga, vagy amator fotossal csinaltatja.
A tobb szazezer forint mint befektetes nem mervado. Az igenyekkel kell(ene) aranyban lenni a befektetesnek, ami tukrozi a vasarlo elvarasait es a technikai lehetosegeket. Ehhez kell a tapasztalat es a szukseges latasmod amit a technikaval lehet vizualiss tenni. Egy profi szett nem par szaz-ezer. Siman masfel-ket millio. Csak memoriakartyara elkegy tobb tizezer.
Es a tobbi.
Viszont valahol el kepl kezdeni. Kar agyalnin kezdo technikan. Meg kell venni a legjobat az igenyek es a lehetosegek figyelembevetelevel Es tolni ezerrel. Emellett talalni egy mentort akire erdemes hallgatni. Aki nem dumal sokat, elmondja a velemenyet.
Nem elég jónak lenni, a másiknál jobbnak kell lenni, hogy téged válasszanak. Tehát megnyerőbb fotókat kell készítened, mint esetleg egy kétmilliós szettel rendelkező régi rutinos fotós fotói. Olcsóbb szettel is lehet jobb valaki, ha érzéke/rutinja van a legjobb pillanatok elkapásához, természetesen a legjobb expozíciós beállításokkal.
Igen, ez érdekelt volna elsősorban. Tehát jó referenciákkal már lehet valamit kezdeni az a lényeg. Tudom, hogy rengetegen vannak a piacon, de egy próbát megér :) Legfeljebb hobbi szinten marad a dolog. Köszi!
Eléggé kezd telítődni a piac, egymással versengenek a jobbnál jobb fotósok, sok a több százezres felszereléssel rohangáló köztük.
Ha ebbe az irányba szeretnél elmenni, akkor kétféle irányba indulhatsz felszerelés ügyileg:
5D markII vagy 6D és két zoom (24-70mm, 70-200mm) esetleg egy halszem pluszba
két olcsóbb váz (dupla gépes szett) két fényerős fix rajtuk (28mm, 85mm) esetleg egy halszem pluszba
az utóbbi talán kijön egy 5D markII árából.
Aztán referenciát kell gyártani, sokat és nagyon jót, s vagy megpróbálkozol magad (honlapgyártással egybekötve), vagy jelentkezel egy médiánál a referenciáddal, hogy szeretnél fotózni nekik.
Kezdésnek kicsiben, de igen, röviden és sarkalatosan akár így is fogalmazhattam volna. A dolog mikéntje érdekel, hogy lássam mibe kerül "menő" fotósnak lenni, ha így sikerült konkretizálni a kérdést. Aztán ha megtetszik és pénzem is lesz rá, akkor jöhet a nagyobb cucc és egyebek.
Tanácsokat keresek, azzal kapcsolatban, hogy ha nem csak hobbi szinten szeretnék fotózni fesztiválokon és rendezvényeken, illetve lehetőség szerint sok egyéb más helyen is, akkor mit kell tennem hozzá ? Az oké, hogy kell egy jó gép amivel normális fotókat készíthetek. Ezen kívül valami tanfolyam elvégzése is ajánlott ami végén megkapom a fotós címet mint szakma? (már ha van ilyen ) :D Saját tapasztalatokat szívesen várok a dolog mikéntjéről, arról, hogy mennyire lehet bejutni un. külsős fotósként egy rendezvényre ahol általában saját fotósokkal (is) dolgoznak. stb stb :D Minden érdekel a témával kapcsolatban! :) Ugyanitt gépet is ajánlhattok, amivel beletudnék kezdeni egy efféle terv megvalósításába. Lehetőség szerint jó ár/érték arányban, elfogadható képek készítésére alkalmas jó kis masinát, ami még nem a több százezres kategória :)
Milyen gépet tudnátok ajánlani, ha tanulni szeretném (magamtól, könyvekből) a fotózást, csupán a magam szórakoztatására? Én bridge gépre gondoltam, és később sem tervezek DSLR-t venni, mert olyan mélységben már tényleg nem célom a fotózás, és költeni sem akarok rá. Számomra csak az a lényeg, hogy ne kompakt géppel nyomogassak egyetlen gombot, hanem néha elszórakozhassak a manuális beállításokkal is.
Egy gépet kinéztem, ez a Panasonic DMC FZ-72. (Legfeljebb ebben az árkategóriában gondolkodom.) Szerintetek ez megfelelő lenne arra a célra, amit itt leírtam?
Sziasztok. Kerestem a jó témakört de nem találtam azt amit én akarok.
Greenbox technikát akarom kipróbálni. Hátfalak vanna drágán, és olcsón is. Mire kell odafigyelni mit érdemes megvenni? Egész alakos emberfotózásra készülök. Textilárú boltban megvásárolt élénk zöld/kék méterárú is lehetséges?
Legújabb érdeklődési köröm a filmre való fényképezés. Ehhez legfontosabb eszközöm egyelőre a nagypapám szekrényében talált SMENA-8M fényképezőgép. A SMENA az 1970-es évek egyik legelterjedtebb fényképezőgépe volt a keleti blokkban, olcsósága és a sokféle beállítási[...] Bővebben!Tovább »
Elkészültek az első képek a SMENA-val! :) Észrevételeket, segítő kritikákat szívesen látok! Illetve: melyik topikban érdemes az ilyen jellegű cikkeket betenni?
összesen 120ezerre gondoltam. persze, tudom, hogy visszalépés lenne a képminőségben, de a Canont meg nem tudom sehova magammal vinni, az meg nulla darab kép a "kalandjaim"-ról, nulla képminőséggel. Most az Olympus TG2-t nézegetem, mert igazából egy ilyen kalandálló gép jönne jól. tulajdonképpen még erősen gondolkodom rajta...
"Milyen gépet javasoltok? Kompakt? Cserélhető objektíves kompakt? Képminőségben nyilván alább kell adnom, de valamit valamiért"
A kompaktot semmilyen okból nem javasolnám. A DSLR után nagyon nagy visszalépés lenne, és szerintem szükségtelenül.
120 000 -ből jó szívvel talán egy Pansonic GF5 -öt tudnék ajánlani wgy 14-42mm -es alapobjektívvel. Kifutott cucc, van már utódja is, de az utolsó darabokat talán még meg lehet csípni. Az árgép szerint itt-ott még van.
Kicsi, mégis kb. a Canon 50D érzékelő képminőségét hozza.
A Dpreview -on csak a GF3 -ról találtam képeket, de itt össze lehet hasonlítani. A GF-5 valamivel jobb. Ha nem RAW -t használsz, akkor pláne.
A P,A,S és M módok auto ISO viselkedésével közben tisztába lettem. A vakus működés még homályos. Itt beszélnek a D7000 -es viselkedéséről vakus üzemmódba, de még nem teljesen világos.
Sajnos ha a vakut bekapcsolod, akkor a nikon úgy gondolja, hogy az autó ISO nem, kell, majd megoldja a vaku.
Vaku nélkül jól működik, például manuális üzemmódban. Szabadon választasz zársebességet, rekeszt is választhatsz, majd a gép hozzátesz egy megfelelő ISO-t.