Új korszak, az A350,B777, B787 gazdaságosabban üzemeltethető, talán az A380 is, annak talán a 747-8 lehet vetélytársa gazdaságosságban,de az AF inkább Airbust fog venni és nem Boieng-et. A francia cégek mindig is előnyben részesítették hogy olyan terméket vegyenek,ami vagy teljesen, vagy részben francia gyártású, no meg gondolom az állam is sulykolja őket.
Nagy zseni ez a mi miniszterelnökünk, tudjuk rég. Amikor lengyel kollégájával közös tájékoztatóján a szokásos kölcsönös benyalintások közben belengette, hogy új repülőjáratok lesznek több lengyel városba, rögtön az ugrott be, hogy ez csak természetes. Fideszes barátaink[...] Bővebben!Tovább »
Adó forint az mindig lesz mindenre ami bizonyos köröket erősít. Igaz a Malév és a politika elválaszthatatlan volt és még a maradványai is elválaszthatatlanok, de ebbe épp ezért nem szeretnék bele menni.
Amennyiben a kormányunknak csak a "privát" gép lett volna a lényeg, akkor ezt meg lehetett volna oldani sok más gazdaságosabb formában is. Továbbá olyan géppel ami több célra is alkalmas, olcsóbban bérelhető vagy üzemeltethető, nagyobb hatótávval rendelkezik, stb...
Mikor néhány fő repül, eddig is a halkannal (ha-lkn) mentek, az szinte mindig rendelkezésre áll OVnak. Kormánytagok, államtitkárok menetrend szerintivel mennek, nekik eddig se járt at kormánygép. Bizniszmenek kétlem hogy ennél olcsóbban vennék gépeit, 230 milla nagyon potom egy párszemélyes gépnek is. RT gépe sokkal kisebb és ennek az árnak még most is a többszöröse.
A Szuhoj Superjet SSJ-100 se véletlen volt itt. A 108 személyes típusnak ez a változata ami a múlt hónapban tett itt látogatást, egy 8 személyes VIP-változata volt. Ez vajon gazdaságos lenne a kormánynak?
Bizniszmenek kisebb gépeket bérelnek, olcsóbbak, jobban felszereltek sokszor. Csapatoknál egy teljes stábhoz talán épp elég, de nem túl gazdaságos. Charterekre szinte alkalmatlan ez a gép. Kormánytagok, ritkán mennek 15-20 főnél többen, arra megint van más típus, más lehetőség, mint eddig is.
Gyakorlatilag ez a leghasználhatatlanabb kategória.
Gratulálunk Plezer Ádámnak, a 444 okos olvasójának, aki fölfedezte 2015-ben, hogy a Malév-csőd után nem sokkal, már 2012 május-júniusában ezek a gépek új bérlőiknél repültek (mint az a belinklet planespotters-adatlapokról is kiderül). :) Tehát immáron három éve.
Ami meg az arizonai sivatagot illeti, nem ezek a gépek kerültek oda, amelyek tehát nem is "tűnt úgy, hogy végleg ott maradnak", hanem a 737-600-asok, ugye, amelyek viszont valóban ott végezték be életüket, szétbontva. De erről már nem esik szó a cikkben.
Az egészben az a legszebb, hogy írják-mutatják is a shannoni "gyászmenetet", de aztán itt megáll az okos újságíró gondolkodása is. :)