Egyébként meg már 10 perce kaptál volna a QP IV-hez meg a 3v 4v motorokhoz anyagot, kezelési útmutatót PDF-ben ... ha publikus lenne az e-mailed... vagy rám írtál volna mailben :-)
Azok alapján azért egy nem teljesen félkezű angolt alapszinten olvasni tudó autószerelő nem cseszi el nagyon az alapvető szervizt :-)
Facebookon megtalálsz Kollár Norbert néven. Mindenképp javaslom a Maserati Biturbo, és a Maserati biturbo technical-forum csoportokat.
Amúgy FIÚK!!! Nem kéne csinálni egy Magyar Maserati Club facebook csoportot??? (ha már megszűnt a klub, meg a honlap is :-( pedig kezdett jó lenni a honlap..)
QP IV-ben én nem vagyok annyira otthon, mikor olyan volt itthon unokaöcsimnek (ISK-309), akkor 3-4 szerelőhöz hordtuk, zöldfülű maseratisok voltunk. Ezért javasoltam a Ghibli Sanyit, vagy a Horváth fiúkat a Topolinonál.
Alkatrészekben van amit BÁRDI vagy UNIX is tud hozni (fékbetét, gömbfejek, porvédők) speciálisabb alkatrészek www.eurospares.co.uk
Köszönöm a tanácsokat, esetleg ha Te tudod, hogy honnan szerezzek be új vezérlést és szíjakat azt is megköszönném . Esetleg ha megengeded akkor megkereslek telefonon.
Fékbetétek, szilentek és egyéb gumi alkatrészek átvizsgálás után ha szükséges.
Felveszed a kapcsolatot az Il Topolinoval. www.iltopolino.hu
Másik opció hogy itt kettő beszólást visszagörgetsz, és felveszed a kapcsolatot e-mailben GhibliII-vel. Ha valamiben nem tud segíteni majd tovább irányít. Épp bontódik nála egy 2.8-as QP IV, tehát lesz alkatrész.
Sziasztok! Hozzáértő segítséget szeretnek kérni tőletek. A minap vásároltam egy 2.8-as automata quattroporte 4-est ami nyolc évet állt kinn. Szeretném talpra állítani és sokáig használni. Mit tegyek és miket cseréljek azonnal? Na persze hogy honnan szervezzem be mindezeket. Segítségeteket előre is köszönöm!
Sziasztok, Megosztok nehany kepet arrol ahogy (altalam) alig hasznalt, forgalombol kivont biturbomra locsolok meg nehany ezrest. Par hete meg el akartam adni de hamar meggondoltam magam. Most alakul eredeti kozeli allapotba aztan valoszinuleg treleren elhagyja majd az orszagot.
Szeva Andris! Nekem még mindig jó lenne a cumó, (buktaboy félének, és a másiknak is menthetetlen a motorháztető viszont kurvára nem érek rá ezzel foglalkozni, hónapok óta rájuk se nyitottam a garázst :-( ) de ha viszi más akkor csak nyugodtan, mert nem tudok belátható időn belül elmenni érte. Szívesen fizetnék inkább GLS, DPD, TOF futárt, meg téged is mint csomagoló fenomént ha össze tudjuk logisztikázni .... :-) (mondjuk ezek hétvégén pont nem melóznak)
Sziasztok, tudna valaki segíteni? Maserati Ghibli magyar nyelvű kezelési könyvre lenne szükségem, akár úgy, hogy kölcsönbe és lemásolom - nem kívánom ingyen! Előre is köszi a reagálást. üdv
Ha valakinek kell bontott gépháztető és első lökhárító, ingyenesen odaadom, elvihető Bp. 17. kerületből. Hétvégenként alkalmas, írj, vagy írjon akit érdekel.
Én 2005-ben a gyárból rendelve ugyanezt a DAYCO szíjat kaptam gyáriként maseratis zacskóban!
Kijelenthetjük hogy gyári alkatrész.
Utána én is unixtól rendeltem ugyanezen a dayco számon. Valóban semmi utalás nincs arra hogy maserati alkatrész. Pár éve vettem 2 db-ot még más karton dobozban, de ugyanezzel a dayco számmal. (94481)
btb2000s voltam korábban, Maseratisti ismer. Most azért írok ide, mivel egy ismerősöm autójában vezérműszíjat cserélünk, találtam vezérműszíjat, és mivel ez fontos lehet, megosztom veletek. Az SOHC motorról van szól
Korábban, amikor még megvolt az autóm, felírtam ide az általam talált vezérműszíj-cikkszámokat. Most már csak Dayco elérhető, de ez legalább van - még.
Az UNIX-nál van vezérműszíj: UNIX kódja 654740 - ez a kódja a Dayco 94481-es szíjnak. A szíj dobozán egyébként semmiféle utalás nincs arra, hogy Maserati-hoz alkalmazható. Én arra gondolok, hogy lehet valamilyen ipari berendezés, amely teljesen véletlenül ugyanilyen szíjat használ, és ehhez gyártják még ezeket a szíjakat. Fel van tüntetve a dobozon a 194 S 220 számozás - ez ugye az eredeti beszerelésű Pirelli Isoran szíjon található meg.
A szíj ára 5850 Ft-volt, viszont én elég jelentős kedvezménnyel hoztam el. Nem tudom mennyi lehet kedvezmény nélküli ára, valószínűleg 10e alatt- körül lehet.
.. ahelyett, hogy örülnék, hogy esetleg Lancia fronton erősítünk :))) !
Ez egyértelmű, hogy nem egy ligában játszik a 3200-4200 a 8.32-vel, de igazándiból ha úgy vesszük akkor a Biturboval, Ghiblivel sem teljesen. Ettől még bármelyiket el tudnám fogadni, mert ezek az autók sem egy ligában játszanak mondjuk egy Dacia Logannal, de még csak egy OT-s Fiat 850-el sem :) ..
Az már más kérdés ,hogy a mai világban hol lehet igazán kihasználni idehaza egy 3200/4200 képességeit? Zárt pályán például, de azon túl legfeljebb autópályán - amíg nem vezetik be idehaza is a szakaszos sebességmérést. Hegyi felfutókon sokkal kisebb teljesítményű autókkal is lehet élvezetesen vezetni - amelyek ilyenre vannak kiélezve. A Thema 8.32 egyértelműen nem erre való. Főúton, autópályán ki lehet egy kicsit kormolni és meg lehet néha lepni vele mondjuk egy agresszíven előzgető Octavia RS-t, hiszen a 6,8 sec (elméleti) gyorsulása azért annyira mégsem rossz - tulajdonképpen papírforma szerint az összes Kappát is veri. Kappa Coupém nem lesz - ezt már megbeszéltük régebben, hogy miért :) !
Egyébként pedig nálunk most közelebb állna a vásárolni tervezett autó a guruló bankbetéthez. Igazándiból pont ezért nem erőltetem a 3200 vonalat. Van egy nagy nézeteltérés köztem és öcsém között. Ő olyan autót szeretne, amiből legalább bukta nélkül ki tud szállni - esetleg némi nyereséggel. Viszont amíg én a 12-15e EUR-os példányokat venném és raknám rendbe, addig ő meg inkább a 20-25ezreset végig márkaszervizben vezetett szervizkönyvvel, amit aztán rendes Maserati márkaszervizbe hordana évente ezer vagy több ezer EUR-okért. Az a gond szerintem, hogy a 3200-4200 ára be van ragadva már jó ideje egy bizonyos szinten. Mivel van utódja, utódjának is utódja, ezért azok is folyamatosan öregednek, csökken az áruk, fentről bekorlátozza a növekedési lehetőségeket. Inkább a 3200 GT-n figyeltem meg, illetve nyilván a Ghiblin is, hogy a ritkaságuk miatt a szép példányok tudnak csillagászati áron is elmenni.
Egyértelmű, hogy kevésbé rizikós egy drága, de patyolat múltú példány, de ilyen módú fenntartás mellett szerintem nem fog tudni jól kiugrani belőle az elkövetkező pár évben - az fog jól járni, aki tőle megveszi. Nekünk itt Magyarországon pont azt érdemes kihasználni, hogy vannak olcsó, de jó szakemberek a márkaszervizeken túl is és ha valami apróbb hibája van, akkor meg lehet olcsóbban is jól oldani, mint egy rongyrázós Maser márkaszervízben.
A Thema viszont nekem ilyen téren hazai pálya. Több Themában otthonosan mozgó márkatárssal állok szinte napi kapcsolatban - egyedül a motorjához nem tudnak sokat hozzászólni, mert egyik sem 8.32. Itt nincs értelme márkaszervízről beszélni, mert nincs is ilyen. A motoron túl minden egyéb dolgát meg tudom magam oldani. A motornál meg ragaszkodik öcsém a tovább vezetett szervizkönyvhöz, így azt valószínűleg egy ismerős veterán szervizzel csináltatjuk - ha Thema lesz a választás végén. Ráadásul a Thema Ferrari jóval ritkább és itt inkább a testvérmotoros Ferrari 308/Mondialhoz képest van bekorlátozódva az ára.
Azért vedd figyelembe, hogy a két járgány egyszerűen nem egy ligában játszik ezért szerintem nem is lehet egymás alternatívájaként említeni őket. Ha a öszvér motortól eltekintesz az bizony csak egy Thema, tele annak a kompromisszumaival, az elsőkerék hajtással, a keresztbeváltóval, a kőbalta futóművével, a nyikló/nyakló karosszériával. Azzal az autóval vonulni lehet, de egy jót autózni.. azt sajnos nem.
Nézz meg egy robbantott ábrát akár "csak" a 3200-ról, hogy az egy mennyivel derekasabban megépített autó minden tekintetben.
Ha valódi élményt akarsz meg néha egy jót autózni akkor Maser, ha egy furcsa dísztárgyba oltott kis bankbetétet akkor mehet a 8.32.
Ha meg egy jó kompromisszumot akkor meg vegyél egy Kappa Coupe-t:-))))
Egyelőre úgy néz ki, hogy a hétvégén megy az öcskös 8.32 ügyben tárgyalni a kereskedővel. Ha meg tudnak egyezni, akkor az leköt majd minket pár évre. '88-as a kiszemelt példány, ezért nincs sok értelme kifizetni csak a jövő évi használat miatt 400e reg adót, ha 2019 januártól már OT minősítéssel reg.adó nélkül is megúszhatjuk ( mert amúgy is OT-ra szánnánk).
Ha ez most összejön, akkor szerintem pár évig jegelve lesz a 3200-4200-gt kérdés. Ha nem jön össze, akkor még lehet, hogy újra képbe jön az elkövetkező hónapokban.
Mondjuk azt be kell, hogy valljam, hogy a 8.32 egy picit az én nyomásgyakorlásom miatt is jött képbe :) .. Imádom a Maserati Biturbo-t, szóba jött a Ghibli is, de öcsém fél a szervizigényesebb és rohadásra hajlamosabb régi típusoktól, nekem pedig a magyar lancia fórum alapítójaként sokkal inkább hazai pálya a Thema, mert itt figyel például kifejezetten csak a 8.32-höz az íróasztalomon az eredeti gyári szerelési útmutató és több barátom is tapasztalt Thema szerelés tekintetében - könnyebben össze tudjuk dugni a fejünk, ha valami probléma adódna.
Ez a biztonság kérdés elég relativ - nekem itt mindig azok az újgazdag+szuperautós karambolos videók jutnak eszembe :) ..
Mi mindketten elég sokat és elég régóta vezetünk - csak hát nem szupersportkocsikat. Márpedig a 3200 és 4200 a paraméterei alapján már inkább az a kategória. Én azt mondanám rá, hogy szupersportkocsi diszkont áron.