Az autóval CSAK benzin üzemben kell minimum 100Km-t megtenni, majd nézni a benzines hidegindítást! Ha megjavul akkor egyértelműen a gázos beállítás "húzza" el a benzines ECU-t.
A tanult értékeket az akku fél órás lehúzásával lehet töröltetni az ECU-ból, tehát ha utána indítom benzinnel, akkor a gyári értékeken kéne lennie.
És ahogy a gáz programozó automatikusan be tudja állítani a saját MAP értékeit 2 perc alatt (ami nem optimális még, de üzembiztosan megy vele az autó és finomhangolható), úgy az autó ECU-jának is ennyi idő alatt kéne megtanulnia, hiszen a gyárból sem 200km-es út után hozzák ki, hogy megtanulja az indításkori értékeket.
Üzem-melegen benzinnel jól jár, csak addig nem, tehát 200km-t hiába mennék (meleg lenne a motor végig, amivel nincs gond), hiszen hideg motorral 100m-t sem tudok megtenni (annyira rossz), ha meg bemelegszik, jó a befecskendezési idő, onnantól van alapjárat, fordulat és erő is.
Szappanosék nem épp a szomszédban vannak... amire kihűlne a motor annyi út után... otthagyni nem tudom, mert szükségem van rá nap mint nap, tehát szerviz nem opció, azért is érdeklődök itt, hogy magam megoldhassam.
Ha hidegen indítom mindig benzinnel (hiszen 20 fokos vízig csak azzal indítható), akkor sem lesz jobb, ha egész télen csak benzinnel van indítva. Ott még nem szól bele a gáz ECU a benzinesbe, így elpiszkálni sem tudta a befecskendezési időt. A Szappanosék pedig a benzines befecskendezési időt "szivatóval" azaz hidegen üzemelve mivel tudnák állítani, ha ők gázosok?
A probléma a rossz gázos beállítás, illetve nem is az, hanem megváltoztak a kopott gáz szelepek miatt a benzines befecskendezési idők. Ezt a gázos megváltozott idők okozzák, eltanulta.
2: 200km benyával, kidobatnám a gáz szelepeket, újra tanulás, és minden oké pár évig.
Korábban már írtam indítás utáni alapjárati problémáról, de minden trükk után még mindig problémás az indítás.
Gázzal 20 fokos víznél átkapcsolva is kifogástalan az alapjárat, benzinnel 3e fordulatot kell taposni és akkor talán nem fullad le, de még úgy is akér 1e-ig visszaesik.
Akkusaru napokig lehúzva, semmi változás. Alapjárati "motor" kitisztítva (jól működik), semmi változás. Friss üzemanyag, semmi változás.
Üzemi hőfokon benzinnel is hibátlan, de hidegen erőtlen, lefullad.
Minden henger megy hidegen is, így gyertyahiba sem lehet.
Ez egy Ford Focus MK1 1,6-os motorral. Tudom, hogy a benzines része rossz, ez meg gézos fórum, deösszefügg a kettő.
200km benzinnel járás nyáron kb. 5-6 indításig megoldotta a problémát (ezért áramtalanítom, hátha az is), de nem fele-fele arányban akarok benzinnel-gázzal menni, hanem csak gázzal használnám.
Keress egy közeli műhelyt akinek van múltja,így tapasztalata is.
Az,hogy mi volt tízen éve a vélemény egy cégről ma már nem mérvadó.Mindig van akinek nem megfelelő egy szolgáltatás,de nem a cég név fogja a munkát elvégezni,hanem az ott dolgozó ember.
Ezután majd ismét lesznek tapasztalatok,ha megnövekszik az átalakítások száma.Bele kell vágni.
Autócsere előtt állok. Az "újat" gázosítanám és elsőre a környéken körülnézve keresek jelenleg is megbízható műhelyt A régi autómat a BR Car-nál Pilisvörösváron alakították át tizenvalahány éve és mostanáig hibátlanul szolgált. Az újba (Renault Scenic 2010 évjárat) gondolom már hengerenkénti befecskendezéses? / esetleg szekvenciális? rendszer kerül. Nem tudom, nem követem a technikai fejlődést.
A BR Car szimpatikus a tapasztalat alapján, de nem tudom van - e változás az idő teltével és ha igen milyen irányba.
Biztos vannak utalások műhelyekre korábbi hozzászólásokban is a Bácsgépen, Molnár Autógázon és Szappanos műhelyen is túl, de nem szeretnék több mint 60000 hozzászólást végigolvasni, főleg úgy, hogy visszafelé haladva egyre kisebb az esélye a releváns tapasztalatnak.
Ami első körben a földrajzi közelség miatt fókuszba került a BR Caron túl, a MedicCar (Dunakeszi), LPG Doktor (Szigetszentmiklós Legutóbb itt vizsgázott, szerelő vitte vizsgára, de úgy tudom utóbbi időben nincs jó híre), 5R (Boári Botond Gyöngyös), Petka Művek ( Üröm). Utóbbi rossz tapasztalat, így lehet hogy felejtős. Van még néhány a közelben , de számomra ismeretlen: Dupla Bécsi Bt (Érd), LUKI Kft (Pécel), LPG-Autogas (Törökbálint), Gaál Autószerelő (Üllő),Kontor (Budapest), Autógáz Ász (Budapest), stb.
Szóval első körben BR Car (tapasztalat) és 5R (régebben sok pozitív visszhang) a szimpi. Utóbbinál mennyivel jobb az egyenkénti befecskendező szelep használata a rail-be fűzött helyett. A honlapjuk "Fontos, olvassa el" menűpontja tartalmatechnikailag jelentős pluszt képvisel, vagy csak marketing?
Ha nincs szignifikáns pozitív eredménye a véleményeknek az említett műhelyek egyikére sem, akkor az ország számomra távolabbi vidékeire is (Tass, Páhi, stb.) elmegyek megbízhatóság és minőség érdekében.
Hali, van vhol ilyen lista vagy vkinek tapasztalata arról, hogy milyen márka/motor bírja az LPG átalakítást? (tudom papíron mindegyik megoldható, de nem ez érdekel)
Én azt gondolom, hogy az LPG autózás halott. Relatív nagyon kicsi a fogyasztás és a bevétel. Nem látom értelmét, hogy emeljenek rajta bármit is. Ráadásul a környező országokban is nagyjából ennyibe kerül.
Sajnos nincs jövője, és szerintem a kutak üzemeltetőjének többe kerül a fenntartása mint a bevétel belőle.
Meg fognak szűnni...
Már meg is szűntek, akik csak LPG-vel foglalkoztak
A CNG-t meg jól megszivatták. Elértéktelenedtek a CNG-s új autók is.
újra fel lehetne melegíteni az LPG-t, de kimentek a divatból a nem közvetlen befecskendezésű autók. Tudom, mindent lehet, de ez már másik (ár) kategória.
A minap azt vettem, eszre, hogy az elmult jopar evben aranyaiban most a legjobb a benzin vs lpg ar.
301-ert adta a mol az lpg-t (es sanszos, hogy lehetne olcsobban is, mert regen is a legtobb gazdt nem a molnal tankoltam), a benzin meg tudjuk, legolcsobban is joval 600 folott.
Szoval 50% alatt van a gaz. Emlekeim szerinte 60% alatti arnak mar orulni kellett. De volt, amikor annal is joval tobb volt.
Régen nyomáspróba volt és mehetett tovább, de rájöttek, hogy több benne a lóvé, ha kicseréltetik, így kicseréltetik a gyárit is, hiszen az is tartály, az is "el tud rohadni" 10 év alatt (szerintük), mint az utólag beépített, mert semmivel nem másabb az sem.
Az autóban a gyári csapágy is szétmegy, nem csak az utángyártott. Ebből kell kiindulni. Tehát nincs külön szabály, a tartály, az tartály és lejárati ideje van.
Köszi! Azt olvastam, hogy az 1.4 16v jól bírja a gázt. Nekünk a 8v MPi motoros van. Szlovák határ mellett lakom és ésszerű lenne legalább az egyik autónkat gázossá alakítani.