Kevés városi. Ma volt egy Szh-Sárvár-Szh, majd Szh-Fonyód-Szh. Kint 120-140. Nincs kompúterem, úgyhogy csak tankolásnál van pontos érték, bár már mutatóról belövöm...
A dízel érzékenyebb a hideg és párásabb időre, kevesebbet fogyaszthat. Pl töltőlevegő hűtő, szerintem van a Tdci-den. Most annak is javul a hatásfoka. Az átlagodban mennyi város van?
Valami történt most a Tdci-vel. 15.000 km van benne és határozottan érezhetően visszesett a fogyi. 10.000-ig 7,2 7,5 volt, most azonos tempóval, pályán is zargatva 6,5 6,8 ra ment le.
Azé ez nem szar!!!
Én úgy számoltam h 14Ft ra jön ki 1 km a diesellel. A benyással 24 Ft körül. Az Km-enként 10Ft spór. Ami ugye 80.000km/év-nél 800.000 pénz. Azért benyás legyen ami ezt lepipálja, főleg h még haladós is a gép :))
Igen Szombathely!
Ma előztem egy ST-220-at MAGAS-1 rendszámmal. Miért vesz valaki St-t ha 90-el araszol???? :))
Megvettem az itt hirdetett 6006-ot. Korrekt. Hazai, papírokkal, teljesen rendben. Kulturáltan kezeli a CD-t is.
Ne vedd izgatásnak, de mi a bajod az Opellel? Azért lennék rá kiváncsi, mert nekem az van. Tudom, hogy a Focus gyakorlatilag minden objektív dologban jobb most, mint egy G astra. Nekem 10 éve van egy F Astram. Gyakorlatilag nincs semmi gond vele, a kopó alkatrészeken kívül. Azt hiszem, 10 évvel ezelőtt még más volt a sorrend, és a Ford javára legyen modva, nagyon jók. Sokat szemeztem a 2l-es Mondeoval, a motorját nagyon dicséri minden német újság (a magyarok egy kalap szar, ed ez most nem érdekes...) Viszont amióta egyik haverom vett egy 2.5-es V6-os Calit, azóta nem érdekelnek a 4 hengeresek. A kérdésem a következő: itt is minden többszörösébe kerül, mint a 2l-es változatnál? Csak egy példa: vezérműszíj+görgök+csapágy, stb 100e Ft, míg a 2l Calihoz ugyanez 37e Ft. És cak kittben kapható...
A ford V6-osa is gondolom egyenletesebben adja le az erejét, gondolom a 2l-es agilisebb. Tudnál egy gyors összehasonlítást tenni?
A dízel kevesebb fajlagos fogyasztása nem csak a dízel körfolyamat nagyobb hatásfokával magyarázható. (az otto körfolyamathoz képest 5-6% az +eltérés!) A dízel motorok állandó légfelesleg tényező mellett működnek, nincs feleslegesen adagolt üzemanyag, míg a benzines autóknál a légfelesleg tényező állandóan változik a pill szelep változtatásával (gázadás). Ez a karburátoros benzinessel még nagyobb előny. Manapság a dízel autók ugye turbósak és közvetlen befecskendezésűek, ami a henger töltési tényezőjét tovább javítja, magasabb kompresszió, dízel körfolyamat magasabb felső pontról indul a T-s diagramban. A benzineseknél is javítható a keverékképzés közvetlen befecskendezéssel, de itt sokkal érzékenyebb az üzemanyag minőségére, lásd kénbotrány. (amiért pl a Renault nem hozza a már N.oban forgalmazott közv. befecsk. autóit.) A maradék hő hiánya miatt van az, hogy a közv befecsk. dízel mercikben olajkályha fűt....
Nem keserítesz el:-)) Végülis én egy cseppet sem vagyok márkahű, csak vannak diszpreferáltak (pl. Opel), úgyhogy lesz majd miből válogatni. A Ford nem velem fog ki... szúrni, hanem magával, ha nem lesz.
Nincs szerintem semmi baj a fogyasztásával. Te is ilyeneket írtál.
"Pest, csúcsforgalom 15"
"Autópálya, 140-150 körül 9"
Nekem ezek határozzák meg a fogyit. Akkor szerintem teljesen jó a 12 körüli átlag...
Gödöllőről be Pestre, Buda tulsó vége, aztán vissza Gödöllőre este. Napközben kis utazgatás igen zsúfolt helyeken. Ez napi min. 3 óra utazás. Este még egy kocsikázás háztól házig, lámpától lámpáig, stb.
A váltó tényleg kapcsolgatásra való, abban igazad van, és élvezem is nagyon... Nem is arról van szó, csak egy dízellel egyszerűbb előzni normál körülmények között, ha nem kell négy autót átugrani egyszerre, meg taposni a gázt.
Egy barátom egy PDTDI Ford Galaxyval jár, elgurul 6,5-ből. Meg van chippelve az autó, tolja neki a pályán, szinte amennyire csak lehet. Ugyanannyit, hasonló körülményekkel jár, mint én. Az azért min. 5 liter különbség... Persze a V6 tényleg jobb, és még a hangja is szebb. :)
A végében igazad van, a dízel rugalmasabb 5-ben. 120-nál a V6-ot jobb, ha visszakapcsolod, ha kicsit kisebb a sebesség, mondjuk 100-110 között, akkor meg már jobb azonnal 3-ba:-)) Dehát a váltó, ugyí', kapcsolgatásra való:-)))
Akkor neked valami nagyon el lehet cs...ve az autódon. Nekem kb. a köv. a fogyi:
Pest, csúcsforgalom 15
Pest, normál 13
Egyéb város 11-12
Autópálya, 140-150 körül 9
Országút 110-120-szal 7,5
Országút, tolva 8,5
Autópálya állat módon 11
Országút, poroszkálva 7.
Egyszer a computer szerint volt olyan 20 km, hogy 5,2-t (!) fogyasztott, igaz ez nyári Balaton, szigorú sorban megállás nélkül 60-nal.
Amióta megvan, vegyes használatban (mindent jegyzek, így a város-nem város arányt is, ami kb. 1:3) 9,4 a fogyi, a 3 litert ehhez értettem, és eszerint még kicsit túl is becsültem.
Én eredetileg kaposvári vagyok, csak már 10 éve Pesten élek (tanulás, meló). Nem az övét próbáltam, hanem egy osztrák ügyfelemét.
Ha ismerős volt a jelenség, akkor még inkább meg kell gondoljam, mert az igaz, hogy ez a V6 nem sportgép, de azért jól megy 230-240-ig és megbízható, olyan, mint az óramű.
Lehet, h. nekem csak szerencsém volt (pontosabban inkább a tulajnak:-) ), vagy az is lehet, hogy volt egy rossz széria az ST220-ból.
De, mint írtam, valszeg inkább várok kicsit, h. relatíve kevesebbet bukjak a cserén, és hátha jön a Cosworth:-)))
Azért azzal a spórolás dologgal egy kicsit vitatkoznék... 3 liternél lényegesen többet takarítasz meg vele. Nekem V6 van, és elég sokat járok vele. Tényleg el lehet vele járni 10.6-10.8 körül, de csak akkor, ha szinte nincs város benne. (Ilyenkor szerintem a dízel nem eszik többet 6-nál.) Ha bekapsz egy kis csúcsforgalmat, akkor máris megugrik a fogyasztás. Én most olyan 12-12.5 körül gurulok vele, és nem hajtom. Reggeli csúcs, esti csúcs Pesten, érződik a hatása. És azért a dízel tényleg komfortosabb, hogy autópályán 120-nál nem kell visszaváltani, ha úgy erőteljesen le akarsz valakit tólni. Azért a V6 5-ösben nem nagyon indul meg ilyen tempónál...
nem akarlak elkeseríteni, de nem lesz Cosworth. Legalábbis nem mostanában. A C-max-en kívül semmi mást nem valósítanak meg a koncepcióautókból. Focusból lehet, hogy lesz 300 lovas, de még az is kétséges.
Így van, 4-esben az a jobb. Ez a tipikus benzin-dízel vita. Egyébként a fordosok hozzáállásából úgy tűnt, hogy nem ez volt az első eset, mintha már ismerték volna a jelenséget.
A kényelem valóban szubjektív, ezért ezzel nem is vitáznék. Balu, Te egyébként pesti vagy, vagy zalaegerszegi? Nem a Bölecz mondeóját próbáltad véletlenül?
Vezettem már, elég állat. A Zalaegerszeg-Nagykanizsa úton 250 körül zúztam vele, majd satu, 200-250 m-en belüli megállás, majdnem helyben fordulás, majd egy kis lassú menet, utána a Bakonyban kanyargós úton királykodás. A tulajt verte a víz rendesen:-))) Lehet, h. - adózási okokból is - be is kellene cserélni az enyémet, ST220-ra, csak még gondolkodom rajta. Még megkérdezem a kereskedőt, ahol vettem a gépet, meg a könyvelőmet, hátha tudnak valami jó konstrukciót. (Volt olyan ember, akinek a céges V6-ra tudtak, pedig 5M lett volna - elvileg - a plafon.:-))) ) De az is lehet, h. inkább várok és majd Cosworth-ra cserélem, ha lesz. Az anyagiakon hál' isten most épp nem múlna...
őszinte legyek? nekem a jelenlegi után mindenképpen egy st220-as ra fájt eddig a fogam. Eddig. A múltkor kipróbáltam hosszabb távon, és nagy csalódás volt. Egyrészt hosszútávon nem kényelmesek az ülései, ez még a kisebb gond, másrészt 130-180 között ötödikben a dízelem legyorsulja, igaz, utána ST220 aláz, de: (és ez a legfontosabb) 4 db ST220-szal mentünk Bp-ből Bécsbe, és az egyik csak Győrig bírta, elszállt a motor. 8000 km volt benne, és nem bírta a 250-et, óriási füst, robbanó hang, zéró. ennyi volt. Pedig gyönyörű gépsárkány volt. A fordosok szerint nem való neki a 250. Kérdem: hát akkor kinek??? Nekem a dízel tartósan bírja a 220-230-at. Akkor egy ilyen benzines gépágyú miért adja fel? ráadásul 10 Misi az ára. Leszögezem: nagyon elfogult vagyok a Forddal, és nagyon tetszett az st, de ez nagy csalódás volt.
Jó bizony! Csak az a baja, hogy fegyveres őr kell mellé. Van egy ismerősöm, attól úgy rabolták el a Mercit, hogy 4-en körbeállták pisztollyal. Ezért választottam én is a Fordot. Az nem kell nekik.
270 CDI-t vezettem, tényleg nagyon jó. Csak attól még sokkal kulturálatlanabb, mint egy benzines. A benyás 320 jobban tetszik:-) Egyébként lehet, h. az lesz a köv. autóm, csak még garázst kellene előbb szerezni Pesten.
Tud valaki nekem egy kapcsolási, bekötési rajzot a rádió csatlakozóiról? Vagyis a kormányvezérlőről?
Kicseréltem a kocsiban a rádiót, és az újhoz adtak valami fordítót aminek tudnia kellene a kormányról vezérlést, de a szaki nem tudja így kibogozni, szétbontani meg nem akarja a műszerfalt. Rajzal sokkal egyszerűbb lenne.
Ha tud valaki akkor kérem segítsen.